Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Община Хасково е директен бенефициент по операция тип 3 „ОСИГУРЯВАНЕ НА ТОПЪЛ ОБЯД”2016 г. -2019г., и с изпълнението на настоящото проектно предложение се цели да се намали броя на живеещите в бедност лица, чрез подпомагането им с храни, с оглед преодоляване на основно материално лишение. В рамките на настоящата операция, община Хасково планира в рамките на 147 работни дни да осигури балансирано и здравословно хранене на общо 600 лица  живеещи на територията на община Хасково.  Поради големия брой заявления от желаещи да се включат в услугата община Хасково увеличава броя на потребителите на общо1000 лица които ще ползват услугата от 01.05.2017г.  до 29.02.2020г. Основните целеви групи са: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от ППЗСП; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии; 4.Скитащи и бездомни деца и лица. За осигуряване на топъл обяд на хората със затруднения в придвижването община Хасково ще реализира доставки до домовете чрез вече разработената транспортна схема към услугата 'Домашен социален патронаж' на общината, а за скитащи и/ или бездомни лица ще реализира доставки на улицата. На 25.07.2016 г. бе сключен договор с регистриран доставчик на услугата, като бе  спазена процедурата по възлагане съгласно разпоредбите на ЗСП и ППЗСП със срок до 30.04.2017г. Със заповед на Кмет на община Хасково се проведе втори конкурс за възлагане управлението на социалната услуга "Обществена трапезария" и на 01.05.2017г. е сключен нов договор с доставчик на услугата съгласно разпоредбите на ЗСП и ППЗСП. В рамките на проектното предложение се планира и реализирането на съпътстващи мерки. За целта е сформиран екип от общински служители, които оказват подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране в отговор на установени конкретни нужди на представителите на целевите групи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор на целевата група за осигуряване на топъл обяд. : Първа и ключова стъпка при изпълнението на проектното предложение е подбора на потребители на социалната услуга "Топъл обяд", която ще бъде промотирана с провеждането на встъпителна прес- конференция и ще има за цел както да осведоми широката общественост за възможността и реда за кандидатстване по процедурата, така и да популяризира целите и финансовата подкрепа на Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. С цел постигане на по- голяма обществена осведоменост, на събитието ще бъдат поканени всички местни и регионални медии, и кметове и кметски наместници на селата, попадащи на територията община Хасково. В триседмичен срок, през който ще тече конкурса за подаване на заявления за участие в социалната услуга, на потенциалните потребители на услугата ще бъде оказвано съдействието при подаването на изискуемата документация за включване по места, предварително указани в обявлението, в т.ч. деловодство на община Хасково и кметства по населени места. След изтичане на обявения срок, ще бъде сформирана и проведена Комисия, назначена от кмета на община Хасково, съгласно указанията на УО на програмата. Основни целеви групи попадащи в обхвата на настоящото проектно предложение ще са: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; 4. Скитащи и бездомни деца и лица. След приключване работата на комисията за подбор на крайните потребители, 600 лица ще бъдат включени в социалната услуга, съгласно предварително разработени, съвместно с Дирекция „Социално подпомагане“- гр, Хасково, механизми за подбор и 1000 лица от 01.05.2017г.до 29.02.2020г. Одобрените лица от целевата група ще бъдат информирани посредством различни комуникационни канали, в т.ч. интернет, медии, информационни табла, телефон, лично, др. При отпадане на някой от вече одобрените потребители, неговото място ще заеме следващият от резервния списък. С цел избягване на двойното финансиране и разхищението на храна, списъкът с одобрените потребители на услугата ще бъде съгласуван и обновяван ежемесечно съвместно с дирекция "Социално подпомагане"- гр. Хасково . 0.00 8 233.71
Закупуване на хранителни продукти : Обществените трапезарии са социални услуги в общността, насочени към задоволяване на потребностите от храна за хора, които не могат да си я осигуряват сами и с функционирането на които се цели да се подобри качеството на живот и да се осигури помощ и подкрепа на крайно нуждаещи се лица. Тъй като Община Хасково не притежава и не ползва на съответното правно основание подходяща материална база и оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене, в съответствие с чл. 12 от Закона за храните, със заповед на кмета на общината на 06.06.2016 год. бе стартиран конкурс за възлагане управлението на социалната услуга „Обществена трапезария“, по реда на Закона за социално подпомагане и Правилника за неговото прилагане, спазвайки законосъобразността и изискването за прозрачност и добро финансово управление. Обявлението за провеждане на конкурса бе публикувано в един национален и един местен всекидневник 45 дни преди датата на провеждането на конкурса и със заповед на кмета бе определена комисия за разглеждане и класиране на участниците в конкурса и на 25.07.2016 г. бе сключен договор за изпълнение на социалната услуга "Обществена трапезария" до 30.04.2017г. , след неговото изтичане бе обявен втори конкурс. На 01.05.2017г. се сключи нов договор с доставчик на услугата. Към него са сключени 4 допълнителни споразумения и срока на договора е до 29.02.2020г. Съгласно предмета на договора и поставените условия за неговото изпълнение, се предвижда закупуването на хранителни продукти за приготвяне на топъл обяд (супа, основно ястие, хляб), в съответствие с изискванията на националното законодателство и осигуряване разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група от 1000 човека, живеещи на територията на община Хасково, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Доставяните храни следва да са приготвени с качествени продукти с доказан произход, да отговарят на нормативно установените изисквания за качество и за безопасност при употреба от крайни потребители, да отговарят за санитарните, ветеринарно- санитарните, хигиенните и други норми установени от действащото в България законодателство. При реализирани икономии, Изпълнителя може да предостави и десерт, което не променя броя на дните и представителите на целевата група, ползващи услугата. Община Хасково поема ангажимент да изисква от доставчика на социалната услуга и следи за качеството на доставените хранителни продукти, които трябва да отговарят на изискванията на Закона за храните, изискванията на нормативни документи на Българската агенция по безопасност на храните и системата НАССР. Ще се следи доставките да бъдат придружени от сертификати за произход, сертификати за качество и означен срок на годност на продуктите. Опаковката на продуктите ще отговаря на изискванията на Закона за храните и Наредбата за изискванията за етикетирането и представянето на храните и ще следи за съхранение при обичайните за вида продукт условия. За гарантиране доставката на качествени, отговарящи на изискванията на Закона за храните, Българската агенция по безопасност на храните и системата НАССР, управителят, домакина и готвача на трапезарията ще упражнява контрол на доставките, като ще проверяват дали доставеното количество отговаря на заявеният брой и притежава изискваните от закона сертификати. Община Хасково стриктно ще следи и за спазване на необходимите хигиенни изисквания на етапа на подготовка на храната и ще гарантира достигането на храната до потребителите на услугата в необходимото количество, качество и време. 1 931 574.26 0.00
Предоставяне на топъл обяд: Предмета на дейността се извършва в рамките на договор за възлагане управлението на социалната услуга „Обществена трапезария“, сключен на 25.07.2016 год. - до 29.02.2020г. между Община Хасково и регистриран доставчик на социалната услуга по реда на Закона за социално подпомагане и Правилника за неговото прилагане, спазвайки законосъобразността и изискването за прозрачност и добро финансово управление. Поради изтичане срока на договора е извършен втори конкурс и на 01.05.2017г. е сключен нов договор с регистриран доставчик на социалната услуга. Дейността ще се реализира в една трапезария , с адрес гр. Хасково, ул. Кресна 1, вписана в Регистъра на обектите за производство на храни. Материалната база разполага със собствен кухненски блок, който е изцяло преустроен, реконструиран и приведен в съответствие със законовите и нормативни изисквания за производство на храни. Дейностите по предоставяне на социалната услуга са обезпечени с необходимия брой помещения, офиси и човешки ресурс. Осигурено е подходящо и достатъчно оборудване и обзавеждане на кухненски блок и разливни помещения. Базата е оборудвана и технологично обезпечена с най-модерни и съвременни машини и съоръжения, необходими за производството на храна. Към настоящия момент във фирмата доставчик на социалната услуга работят 13 готвача, 28 човека помощен персонал, 7 човека административен персонал, всички с многогодишен опит в своята област. Предлаганото количеството следва да обхваща ежедневната нужда на бенефициентите на социалната услуга “Обществена трапезария” на територията на Община Хасково за период от 41 месеца в работните дни от месеца , като всеки порцион ще включва супа – мин. 300 гр.; основно ястие – мин. 300 гр. /готвено, печено, скара/, хляб - 1/4 и десерт - при реализирани икономии, без промяна в броя на дните и потребителите на услугата. Храната ще се приготвя в деня на доставката и не се разрешава претоплянето й. Не се допуска доставка на храна приготвена от предния ден. При приготвянето на храната, ще се спазват изискванията за хигиена, качество и енергийна стойност на храната, както и разнообразие на видовете ястия съобразно предварително изготвено и съгласувано с община Хасково седмично меню. По време на изпълнение на услугата, ще бъдат предприемани и прилагани подходящи мерки за предотвратяване на дискриминация и ще се гарантира, че равенството между мъжете и жените и последователното интегриране на аспектите на равенството между половете. При предоставянето на топлия обяд ще се гарантира зачитане достойнството на най-нуждаещите се лица. 96 578.71 2 019 919.26
Предоставяне на съпътстващи мерки.: С настоящата дейност има за цел да се обединят усилията и желанието на различни държавни, регионални и местни институции да допринесат за по-добро качество на живот и грижа за хората в неравностойно положение и с риск от социална изолация, посредством прякото им ангажиране за предоставянето на съпътстващи мерки през целия период на изпълнение на проекта. Съпътстващите мерки ще се изразяват в индивидуално и групово консултиране, съдействие, разпространение на информационни материали относно: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, както и други форми на подкрепа, съдействие, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. В рамките на дейността, със заповед на кмета на Община Хасково ще бъдат определени 3 лица, притежаващи специфичен опит в предоставянето на социални услуги, които ще имат отговорността за организиране и провеждане на информационни кампании и провеждане на индивидуални консултации с представители на целевата група. През периода на изпълнение, ще бъдат проведени 15 групови информационни кампании в района на община Хасково, по предварително обявени и разгласени посредством различните информационни канали теми, с цел обхващане на по- голям брой представители на целевата група. Участие в кампаниите ще взимат и представители на други държавни, регионални и местни институции (областна администрация, дирекция "Социално подпомагане", РЗИ, Бюро по труда, РЗОК, неправителствени организации), както и диетолози, медицински работници, представители на ЦПО и др. Индивидуални консултации ще бъдат провеждани два пъти месечно, на предварително обявените за това места, както и по домовете на трудноподвижни лица, представители на целевата група. Подкрепата, която тези лица ще получат ще се фокусира върху намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. В рамките на дейността, се предвижда да бъде изготвена и разпространявана информация и информационни материали относно възможностите за включване в подходящи дейности, включително и такива финансирани по оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Община Хасково има богат опит в изпълняването на проекти насочени към подобряване на предоставяните на територията на общината социални услуги, така и за хора в риск от бедност и социално изключване, което е гаранция за наличието на човешки ресурс и потенциал за осъществяването на съпътстващите мерки, адекватно на нуждите на целевата група и в съответствие с регламентите на ЕС за подпомагане на най- нуждаещите се лица. 96 578.71 85 004.76

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.