Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

"Браншова камара на дървообработващата и мебелната промишленост" е сдружение с нестопанска цел, чиято мисия е насочена към  подкрепа и насърчаване на предприемаческия дух и уменията на заинтересованите лица в бранша чрез съдействие за повишаване на тяхната квалификация. През годините на своята дейност, БКДМП е финансирала множество  семинари и обучения за успешно развитие на компаниите в сектора. В стратегическия план за развитие на сдружението са заложени проектни идеи за социална подкрепа на лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност. Проектното предложение "Старт към успеха" има за основна цел да подготви безработни, неактивни или работещи лица, вкл. младежи до 29 г., желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност. За осъществяване на тази цел са предвидени следните дейности по проекта: подбор на 34 безработни и неактивни лица и 14 заети лица и младежи до 29 г., желаещи да развиват собствена предприемаческа дейност; лицата ще бъдат избрани, ще преминат дейности по информиране и мотивиране за стартиране и развитие на собствен бизнес; лицата ще преминат обучение по част от професия „Сътрудник в малък и среден бизнес“, II степен и код по СППОО 345050,специалност „Малък и среден бизнес“, код 3450501 по професионално направление „Администрация и управление“, както и ще им бъдат предоставени консултантски услуги за разработване на индивидуални бизнес идеи и бизнес планове, управление на бизнеса, успешно кандидатстване за финансиране от различни финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР, юридическа консултация по подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност. В резултат, ще се допринесе за подобряване на достъпа до самостоятелна заетост, предприемачество и създаване на иновативни микро, малки и средни предприятия в България.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество.: Целта на дейността по информиране и мотивиране е да се създаде трайна нагласа за стартиране и развитие на собствен бизнес на 34 безработни и неактивни и 14 заети лица и младежи до 29 г. Мерките за осъществяване на дейността включват групови занимания за целевата група, на които ще се предостави актуална и достъпна информация за възможностите за стартиране и развитие на самостоятелна стопанска дейност в условията на българската икономика. В резултат, лицата от целевата група ще усвоят знания за професионално ориентиране, сформиране на бизнес идеи и желание за тяхната реализация. Дейността ще се реализира чрез организиране и провеждане на пътуващи семинари в 5 областни града от Югозападен регион на България за период от 5 месеца. Предоставянето на информация директно в населеното място на целевата група, ще стимулира интереса им за участие, без да извършват разходи за пътуване, което в повечето случаи е пречка за посещение на подобни информационни събития. Семинарите ще се проведат от мотивационни лектори - специалисти по планиране и мотивиране в предприемачеството. С осъществяването на дейността, лицата от целевата група ще бъдат информирани и мотивирани за стартиране на самостоятелна стопанска дейност. 4 781.10 4 781.10
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения). : Целта на дейността е да се допълнят резултатите от Дейност 1 „Информиране и мотивиране“ и да се усвоят знания от лицата от целевата група, необходими за успешното стартиране на собствен бизнес. Това ще се постигне чрез преминаване на обучение по част от професия „Сътрудник в малък и среден бизнес“, II степен и код по СППОО 345050, специалност „Малък и среден бизнес“, код 3450501 по професионално направление „Администрация и управление“. Това е най-подходящият избор на професионална квалификация, защото всеки новосъздаден бизнес започва именно като микро или малко предприятие. По време на обучението ще се получат основни познания в областта на икономиката, предприемачеството, бизнес планирането и изготвянето на бизнес стратегии и счетоводството, екологичните стандарти (ISO), управление и маркетинг, като същевременно се добият и практически познания чрез създаването на учебно-тренировъчни фирми. Дейността ще бъде изпълнена в 2 етапа. Първият етап ще е с продължителност 2 месеца, - ще се избере ЦПО външен изпълнител за обучението. Вторият етап е същинското провеждане на обучението, което ще е с продължителност 300 учебни часа или 4 месеца. Обучението ще се проведе от ЦПО външен изпълнител, който ще бъде избран по реда на ПМС № 160/2016. В обучението ще бъдат включени 48-те лица от целевата група, които ще бъдат разпределени в 5 групи – 3 групи по 10 души и 2 групи по 8 души. Обученията ще се проведат на териториите на петте областни града в зависимост от броя на лицата от целевата група от съответната област. В случай, че не е възможно сформирането на група във всеки град, обученията ще се провеждат в най-близкия областен град от Югозападния регион. Изборът на ЦПО ще се осъществи на база качеството на предложената методология и опита на изпълнителя в предоставянето на обучения. 44 800.00 39 800.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа.: Целите на дейността са две. Първата е да се създаде мрежа от контакти („нетуъркинг“) и да се насърчи менторството. Една от най-съществените предпоставки за успешно стартиране на бизнес е именно изграждането на партньорства, които се основават на съвместна подкрепа. Менторството е друг важен елемент що се отнася до успешните стартъп компании. Чрез менторството новите предприемачи ще получат съвети от практици, ще почерпят опит от тях и ще създадат лични и професионални контакти. Това ще е от полза и за вече реализираните предприемачи, които също ще спечелят от обмяната на опит с хора, които имат нови и иновативни идеи, както и ще развият своите коучинг умения. В допълнение ще се създадат бизнес партньорства, които ще бъдат основа на бъдещо бизнес сътрудничество. Втората цел на дейността е да се разработят реални бизнес планове от лицата от целевата група, въз основа на които да започнат дейност новосформираните компании и предприятия. Това ще се осъществи чрез консултиране с експерти, чрез чиято помощ ще се състави планът. Изпълнението на дейността ще се състои от 3 етапа: - Първият етап се отнася до организиране на 5 „нетуъркинг“ срещи в петте града, където ще се изпълнява проектът. По време на тези срещи лицата от целевата група ще се срещнат с успешни предприемачи и ще създадат трайни контакти и бъдещи партньорства; - Вторият етап се отнася до устойчивостта на резултатите от реализирането на дейността. През този етап ще се създаде интернет платформа за менторство. Чрез платформата лица, които имат интерес от започване на собствен бизнес, ще се свързват с вече реализирани предприемачи. Те ще се регистрират в платформата, като ще имат възможност да изберат дали искат да се регистрират като „ментор“ или като „наставляван“. След регистрация, ще попълват информация за себе си, за своя професионален опит и интереси, както и в каква област искат да стартират собствен бизнес. На база тази информация ще може да се търсят съвпадения с регистрирани успешни предприемачи. При налично съвпадение ще могат да се използват предоставените контакти и да се осъществи връзка между ментора и наставлявания. Тази платформа ще може да се използва и след реализирането на дейностите на проекта, като така ще се гарантира устойчивост на резултатите; - Третият етап е този по консултирането във връзка със съставянето на бизнес план. Този етап ще се реализира посредством назначаване и командироване на бизнес консултанти в петте града. След като са имали възможност да преминат професионално обучение и да разговарят с вече реализирали се предприемачи, лицата от целевата група ще представят вече разработените от тях в груб вариант идеи за стартиране на бизнес. На всяко лице се полагат по 40 ч за консултации, като ще имат възможност да заявяват индивидуална консултация, ако не желаят да разкриват бизнес идеите си пред останалите лица от групата. С оглед осигуряването на устойчивост на резултатите от тази дейност, консултантите ще продължат да предоставят консултации на лицата, стартирали успешно бизнес, и след приключване на дейностите по проекта. 61 442.78 65 759.32

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.