Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

"Резбонарезни инструменти Габрово" ЕООД е дружество с основен предмет на дейност: производство на специални инструменти от висококачествени бързорезни стомани. То е голямо предприятие по смисъл на ЗМСП и е един от основните работодатели в област Габрово със заети 411 човека, от които 106 са на възраст над 54 години. Фирмата е осигурила през годините дълготрайна заетост, чрез устойчиви, добре платени работни места и е инвестирала в повишаването на квалификацията на персонала. Темповете на икономически растеж на дружеството през 2015 г.-2016 г. показват устойчиво нарастване, вкл. и на работна ръка. В тази връзка  целенасочено се полагат грижи за персонала, чрез непрекъснати мерки за подобряване на условията на труд, безопасността при работа, корпоративната социална отговорност и осигуряване на оптимален работен микроклимат. Дружеството прави анализ на годишна база по отношение на условията на труд, което е в пряка зависимост от останалите бизнес инвестиции и производствени промени и има за цел да надгради съществуващите до момента работни условия, на база на утвърдена програма за минимизиране на риска. Настоящият проект се явява интегрална част от цялостния план за инвестиране в човешкия капитал и осигуряването на добра работна среда в "РИГ" ЕООД, чрез инвестиране в подмяна на съществуващи елементи от вакумната система за почистване на въздуха на цех "Метчици", с цел намаляване на вторичните източници на замърсяване, закупуване и монтаж на 4 бр. климатика за отопление и охлаждане на работни помещения, закупуване на 4 бр. машини за почистване на индустриални подове и организиране на транспорт от гр. Трявна до гр. Габрово и обратно на 33 бр. работници три пъти на ден, 5 дни в седмицата. Проектната интервенция ще има пряк положителен кумулативен ефект както върху целевата група - наети лица в дружеството, вкл. лица над 54 год., така и върху фирмата - ще спомогне за решаване на идентифицираните проблеми на целевата група и ще отговори на конкретните бизнес нужди.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Така описаната дейност е необходима за постигане на заложените проектни цели, в рамките на разписания бюджет за определеното време. "Резбонарезни инструменти Габрово" ЕООД предвижда управлението на проекта да се извършва от Ръководител на проекта и външен изпълнител - фирма, с цел спазване на заложените срокове, предварително разписания бюджет, заложената визуализация и проектните цели. Тъй като дружеството не се явява възложител по смисъла на ЗОП за него са приложими разпоредбите на ЗУСЕСИФ и сумата на дейността е под праговете за възлагане за процедура за избор с публична покана, то тя трябва бъде възложена след събиране на 2 оферти и избор на една от тях. Ръководителят на проекта е определен на база на следните критерии: предишен професионален опит - за ръководител мин. 3 години /съгласно приложено CV/, познания в проектния мениджмънт, технически умения, умения за работа при спазване на крайни срокове, умения за ефективно общуване, за работа в екип, за справяне в критични ситуации и решаване на конфликти. При изборът му са съблюдавани и приложени основните принципи за равнопоставеност, недопускане на дискриминация, равенство на половете. Основните функции на ръководителя на проекта са както следва: -Ръководи цялостното изпълнение на проекта; -Координира изготвянето на документация за избор на външни изпълнители; -Координира изготвянето на междинни и окончателен отчети по проекта и следи за изпълнението на дейностите и сроковете съгласно план-графика; -Координира избора на външните изпълнители и контактува с представителите на Управляващия орган (УО); - Проследява изпълнението на дейностите и в случай на необходимост предлага предприемане на корекции в графика за изпълнение и/или други корективни действия за успешното изпълнение и приключване на проектните дейности и отчетността на изпълнението и постигнатите цели; - Съблюдава и за спазване на основни принципи, като равнопоставеност и прозрачност при провеждането на процедури за избор на изпълнител/и по проекта, съобразно процедурите и правилата на ЗУСЕСИФ за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на кандидати за БФП и бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ; Наетата външна фирма за управление на проекта ще подпомага цялостното изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ. Ще изготвя документация за избор на външни изпълнители по ЗУСЕСИФ за предвидените по проекта дейности; Ще отговаря за изготвянето на междинни и окончателен технически и финансови отчети по проекта и следи за законосъобразността при изпълнение на дейностите и разходите. Изборът на външната фирма е осъществен в съответствие с принципа на доброто финансово управление в съответствие с чл.3 0 на Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, и за отмяна на Регламент (ЕО, ЕВРАТОМ) № 1605/2002 на Съвета (ОВ, L 298 от 26.10.2012 г.). 18 000.00 18 000.00
Визуализация и публичност: Настоящата дейност е необходима с цел осигуряването на информираност и публичност за широката общественост относно финансовото подпомагане получено от „Резбонарезни инструменти Габрово” ЕООД и отпуснато от фондовете на ЕС за изпълнението на настоящия проект в рамките на ОП “РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ” 2014-2020. Фирмата ще приложи подходящи мерки за визуализация, разпространение на информация и популяризиране на проектните дейности, съгласно правилата на Регламент на ЕК 1303/2013 г. за ЕФРР, ЕСФ и КФ. В информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта, ще бъде упоменаван финансовият принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020. При всички предприети мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от ЕСФ на проекта, чрез поставяне на минимум следната текстова и визуална информация: - Емблема на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване на фонда (ЕСФ), който оказва подкрепа на проекта; - Общото лого за програмен период 2014-2020г. и наименование на финансиращата програма ОП РЧР в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. При изпълнението на тази дейност ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 г. Върху доставеното по проекта оборудване ще бъдат поставени визуализиращи стикери, които да удостоверяват, че същите са доставени по проект, изпълняван с подкрепата на ОП РЧР 2014-2020, съфинансирана чрез Европейския социален фонд. На видимо за обществеността място ще бъде поставена информационна табела, която ще указва, че във фирмата се реализира проект, финансиран от ЕС. Ще бъдат отпечатани и разпространени също така информационни брошури с информация за целта на проекта, реализираните дейности и постигнатите резултати. Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Информационните материали ще бъдат поставени на възлово място, където има най-голям поток от хора и най-голяма посещаемост. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. 2 404.00 2 400.00
Осигуряване на организиран транспорт от фирмата от Трявна до Габрово и обратно за 33 работници, за период от 12 месеца: Така предвидената дейност е необходима за постигането на заложените в проектното предложение цели. От транспортната услуга ще се възползват общо 33 работника, от които 6 работника на възраст над 54 години, работещи на график: 2 смени по 8 часа през работните дни, както следва: І-ва смяна от 5,00 ч. до 13,30 ч. и ІІ-ра смяна от 13,20 ч. до 21,40 ч. Работниците на "Резбонарезни инструменти Габрово" ЕООД ще бъдат транспортирани на база на график с описани 3 маршрута, точен брой километри в посока и брой курсове на ден и брой на работниците по маршрут, като изпълнението на маршрутите ще бъде ежедневно за двете смени през работните дни. При необходимост с оглед успешна процедура за избор на изпълнител, ако предлаганите пазарни цени са по-високи, дружеството ще доплати разликата между помощта и пазарната стойност със собствени средства. Транспортната схема е както следва: 1. Рейс 1 /за първа смяна/ - гр. Трявна - гр. Габрово - гр. Трявна - сутрин - вози 22 работника от гр. Трявна - до завода в гр. Габрово и връщане обратно до гр. Трявна; 2. Рейс 2 /за втора смяна/ - гр. Трявна - гр. Габрово - гр. Трявна - на обед - 11 работници от гр. Трявна - до завода в гр. Габрово и връщане обратно на 22 работника от завода в гр. Габрово до местожителството им в гр. Трявна; 3. Рейс 3 /за приключване на втора смяна/ - вечерта - от гр. Трявна до гр. Габрово - вози 11 работника обратно до местоживеенето им в гр. Трявна. Маршрутът, който следват трите рейса дневно е както следва: гр. Трявна - начална спирка Автогара - гр. Габрово - спирка "Резбонарезни инструменти Габрово" ЕООД - финална спирка - гр. Трявна - Автогара. Разстоянието между двата града е еднакво за всички рейсове - 20 км. в едната посока. Работниците, които ще бъдат включени в организирания транспорт отговарят на заложените критерии в насоките за кандидатстване, а именно: - местонахождението на работното място е извън населеното място, където са регистрирани по настоящ адрес, и не е на повече от 100 км . в едната посока - в конкретния случай работниците са с местожителство в гр. Трявна и работят в гр. Габрово, където е основния завод на дружеството, като разстоянието между двата града е 20 км.; - работниците не са командировани по смисъла на Наредбата за командировките в страната; - трудовата им дейност не е обичайно свързана с пътуване; - не са наети да осъществяват дейности в сферата на селското стопанство, рибарството и аквакултурите; - не са работещи в държавна администрация. "Резбонарезни инструменти Габрово" ЕООД е със специфичен предмет на дейност - производство на инженерингови инструменти, като основната му продукция е насочена за износ, със съпътстващите изисквания за високо качество на продукцията. В тази връзка се е фокусирало върху наемане на качествена работна ръка, която има образование и професионален опит в производството на инструменти. Отчетен е фактът, че в гр. Габрово е разположен Технически университет, който произвежда инженерингови кадри, както и Професионална техническа гимназия, която произвежда кадри със средно-специално образование. Тъй като гр. Габрово е административен център на областта, голяма част от жителите на прилежащите градове като Трявна са завършили тези учебни заведения и процесът по наемане на персонал естествено е прераснал в търсене извън пределите на гр. Габрово. Наличието на качествена работна ръка в гр. Трявна е съобразена от фирмата и е от съществено значение за нея да се осигури организиран безплатен транспорт за тези работници, за които иначе придвижването от гр. Трявна до гр. Габрово би било непосилно, поради специфичното работно време на смени на фирмата, цената на индивидуалния транспорт или зависимостта от трети лица. В тази връзка дружеството е идентифицирало предоставянето на организиран за тези работници транспорт като ключово за осигуряване на дълготрайна заетост за тях и фирмена конкурентоспособност, базирана на квалифицираната работна ръка. 14 400.00 14 400.00
Осигуряване на средства за колективна защита, чрез подмяна на елементи на съществуваща вакумна система за почистване на въздуха: Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените в проектното предложение цели. В цех "Метчици" работят 95 човека на двусменен режим на работа. От тях 18 работника са на възраст над 54 човека. Цехът представлява единно голямо помещение над 400 кв. м. с обособени индивидуални работни места, оборудвани с производствени машини и/или съоръжения, като на всяко от работните места е разположена индивидуална тръба за отвеждане на пушека от машините, пари и масло, която ги отвежда в сборна система за филтрация и отделяне в събирателен съд. Засмуканият въздух се връща в помещението филтриран и пречистен през определени филтри, като зимно време не се губи от топлината на цеха. Направени са вътрешни замервания за ефективността на изсмуквателната инсталация, които показват следните данни: скорост на отсмукване - 8 до 11 м/сек. в зависимост от отдалечеността на точките /работните места/ от съществуващите вентилатори; вентилатор 1 - измерен дебит от 8 452 м3/ч. при статични загуби от 45,72 mmwg; Вентилатор 2 - 5,5 kW. Деклариран дебит по табела от 5 390 м3/ч. при 188,6 mmwg. Измерен дебит 1 371,6 м3/ч. при статични загуби от 25,4 mmwg; Вентилатор 3 - неработещ. Моментното състояние на системата показва ниска ефективност, т. к. съществуващите вентилатори не са оразмерени правилно и не могат да осигурят необходимите скорости на отсмукване за процеса, изключително дълга тръбна разходка с неправилни диаметри - голям пад на налягане, липса на регулиращи клапани на всяка точка на отсмукване, която въпреки това осигурява почистване на въздуха в работните помещения над минимално допустимите концентрации по закон. Фирмата направи вътрешна инспекция на цялостното съоръжение и установи, че, за да се постигнат по-високи параметри на отсмукване на вредните маслени пари и прахово замърсяване е достатъчно да се подменят два броя филтри - 1 бр. филтър за маслени аерозоли, пари и пушек от абразиви и 1 бр. филтър за емулсия на водна основа, които представляват скъп консуматив, както и 1 бр. вентилатор със значително по-висок дебит /пример 44 00 м3/ч. при 310 mmwg/ при същото енерго потребление каквото е в момента от 5,5 kW/ч. По този начин ще се осигури пречистване на въздуха в цеха на 96,4%, при същия разход на енергия. Настоящото модернизиране на пречиствателното съоръжение е препоръчано от службата по трудова медицина, която обслужва дружеството и е включено в утвърдената програма за минимизиране на риска. Вентилаторът се вгражда в системата и се отнася към инфраструктура. Така планираната подмяна на част от вакумната система за почистване на цех "Метчици", с цел намаляване на вторичните източници на замърсяване ще направи цялостната система по-високо ефективна и ще има пряк положителен ефект върху 95 работници - представители на целевата група, които прекарват по 8 часа на работните си места, като пряко ще подобри условията им за труд - нивото на запрашеност на въздуха, нивата на маслените пари, аерозоли и пушек от абразиви, като предостави и по-голямо количество кислородно насищане, което е предпоставка за минимизиране на риска от възникване на професионални заболявания. Същевременно дейността ще има и пряк положителен ефект върху ресурсната ефективност на предприятието - ще се намали енергийното потребление за пречистване на 1 м3 въздух в цех "Метчици", т. к. смукателната сила на новия вентилатор ще е над 8 пъти по-мощна в сравнение с тази на старите вентилатори при използвана същата електроенергия - 5,5 kW/ч., което представлява пряка мярка за повишаване на ресурсната ефективност във фирмата. Също така смяната на двата филтъра с нови, с подобрена функционалност, която се състои в специфичните пропускателни свойства, специално омрежовяване, степенно ниво на филтрация, което ще допринесе пряко за опазване на околната среда, като се намалят значително пропусканите в атмосферата вредни прахови частици, маслени аерозоли и пари и пушек от абразиви. Те представляват консуматив. 140 200.00 140 200.00
Осигуряване на средства за колективна защита чрез закупуване на машини за почистване на индустриални подове: Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените проектни цели. Спецификата на работа в "Резбонарезни инструменти Габрово" ЕООД изисква използване на масла за работа на машините, технологичните линии и производственото оборудване. Въпреки съществуващата вакумна система за пречистване на въздуха и индивидуалните колектори за отпадно място на всяка машина, маслените пари и капки са налични в атмосферата и по подовите покрития в производствените и общите помещения на дружеството съставляващи над 15 000 квадратни метра площ. Подовите настилки са от полирана гладка мозайка, която има хигроскопични свойства и поема с натрупване маслените пари и капки. В резултат подовите покрития са хлъзгави, с висока степен на опасност от подхлъзване и евентуална травма. Към настоящия момент фирмата решава този проблем частично като е назначила помощен персонал за ръчно почистване на подовите покрития с парцали и обезмаслителни препарати, както и поставяне на предупредителни знаци за хлъзгави подове, което е ниско-ефективно и създава предпоставки за падания на персонала. Парцалите почистват натрупаното машинно масло само повърхностно, като натискът върху мозайката зависи изцяло от физическото усилие на почистващия работник. Като се вземе под внимание, че почистващият персонал е съставен само от жени, то силата на отмиване с парцал е ограничена. Служителите на дружеството - 411 човека по счетоводни данни към края на м. 2016 г. се придвижват от един цех в друг, като снабдителите и качествените контроли непрекъснато се движат между производствените, складовите, опаковъчните и др. помещения. Също така в завода се осъществява и вътрешен транспорт на готовата продукция на транспалетни колички при преминаване на един детайл от една операция към друга, за окачествяване и опаковка, за складирани или за експедиция. Служителите, които оперират с транспалетните колички често имат намалена видимост на подовете и трябва да внимават да не паднат. За да бъде решен ефективно така идентифицирания проблем на служителите на дружеството - целева група по проекта, трябва да бъде закупено и въведено в експлоатация специализирано оборудване - машини за почистване на индустриални подове - 4 бр. Те изпълняват комплексна обработка на подове – метене и мокро почистване при извънредно тежки условия на замърсяване на подовите настилки. Машините са изцяло решени в много здрава конструкция. Снабдени са с мощни двигатели в няколко изпълнения – бензинов, газов, дизелов агрегат и ел. захранване. Системата за регулиране положението на миещите четките осигурява работен натиск върху пода от повече от 200 кг.; С впечатляващата си производителност и с получения ефект от почистването машините много бързо възстановяват инвестиционните разходи за тях, т. к. са изключително ефективни при работата с почистващите консумативи и позволяват рационализация на труда на работниците, които са ангажирани с ръчното почистване. При почистването в тежки условия няма нищо, което може да се сравни със силата, мощността и надеждността им. Характерни особености са: голяма производителност, гарантирана от голямата работна ширина на миещия и метящия модул, съчетани с висока работна скорост, плюс обемни резервоари за почистващ разтвор; контейнерът за събиране на отпадъците при метенето е с голям капацитет, с което се увеличава оперативното време за работа с машините при един пуск. Дори петна от нефтопродукти и грес се отстраняват от пода с едно минаване на машините, благодарение на осигурения натиск на четките; Осигурен по-добър натиск, сцепление и съответно контрол върху управляемостта на машината прави процеса на почистване силно ефективен, независимо от степента на замърсяванията и площта, която се обработва. Настоящата дейност пряко допринася за повишаване на ресурсната ефективност в предприятието, т. к. машинното почистване изисква по-нисък разход на препаратите и работни часове на персонала за почистване. 29 400.00 29 400.00
Осигуряване на средства за колективна защита чрез закупуване на климатична техника: Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените в проекта цели. В "Резбонарезни инструменти Габрово" ЕООД е изградена цялостна отоплителна инсталация, както и частична газово-лъчиста инсталация. Те служат за отопление на големи производствени площи в различните участъци, цехове и по-малки производствени помещения. Минималната температура, която изградената инсталация поддържа през зимните месеци е 18 градуса по С, която е достатъчна за осигуряване на минималния работен температурен комфорт на служителите при висока степен на безопасност. Съществуват, обаче, работни помещения, които централизираната отоплителна инсталация не покрива, както следва: - Сървърно - работно помещение от 14 кв. м., където работи 1 служител - системен администратор. Отоплението на помещението се извършва чрез излъчвателен електроуред, който е с висока степен на опасност при употреба. Фирмата цели минимизирането на рисковете при отопление и същевременно обща ресурсна ефективност - в този случай енергийна ефективност и в тази връзка е идентифицирала нуждата от подмяна на съществуващото лъчисто отопление с климатично такова. Предвиденият за закупуване климатик е стандартен "домашен" тип климатик, който се монтира на стена и се включва в ел. мрежата. Мощността на климатика е съобразена с отопляемата площ на помещението в квадратни метри; - Лазерно - работно помещение от 20 кв. м., в което работят 4 работника, като един от тях е трудоустроен, с решение от ТЕЛК и принадлежи към групата на "хора с увреждания". Отоплението в това помещение отново е с лъчист източник, който е с висока степен на опасност при експлоатация. За да бъде минимизиран рискът от употребата му и евентуални негативни последици върху работниците, фирмата е определила да подмени съществуващото отопление с климатична техника. Предвиденият за закупуване климатик е стандартен "домашен" тип климатик, който се монтира на стена и се включва в ел. мрежата. Мощността на климатика е съобразена с отопляемата площ на помещението в квадратни метри; - Опаковка - работно помещение от 52 кв. м., в което работят 10 работника, 2-ма от които са трудоустроени, с решение от ТЕЛК и принадлежат към групата на "хора с увреждания". Тук отново отоплението е решено с лъчист източник, който създава предпоставки за опасност при експлоатация за служителите. Необходимо е подмяната му с климатична техника, като предвиденият за закупуване климатик е стандартен "домашен" тип климатик - колонен, който се монтира на стена и се включва в ел. мрежата. Мощността на климатика е съобразена с отопляемата площ на помещението в квадратни метри; - Склад готова продукция - работно помещение от 50 кв. м., в което работят 3 работника. Както и в по-горе описаните помещения, и тук отоплението е решено с лъчист източник. Дружеството е идентифицирало нуждата от преустановяване на употребата на такъв тип отоплителни уреди с висока степен на опасност при експлоатация с по-безопасното климатично отопление, като предвиденият за закупуване климатик е стандартен "домашен" тип климатик - колонен, който се монтира на стена и се включва в ел. мрежата. Мощността на климатика е съобразена с отопляемата площ на помещението в квадратни метри; Изборът на климатична техника за отопление е извършен на база на техническите характеристики на уредите, безопасността им при експлоатация и добавената им стойност като следва: - нисък шум - намаляват шумозамърсяването в работните помещения и осигуряват по-комфортен микроклимат за работниците; - здравословно въздействие, въздушен филтър отстраняващ праха; - нощен режим, когато климатика е в нощен режим стайната температура се настройва автоматично за по-голям комфорт и енергоспестяване - ресурсна ефективност; - дистанционно управление - позволява да се управлява уредът без директен контакт на работника с него; - напълно затворено вътрешно тяло, без външни нагревателни елементи; - наличие на електронна защита в случай на авария. 16 000.00 15 820.00
Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси: Така предвидената дейност е необходима за постигане на заложените в проекта цели. Цел на дейността - създаването на стратегия, методи, документи, инструменти и конкретни действия насочени към актуализация и надграждане на системите за управление и развитие на човешките ресурси в "РИГ" ЕООД, която ще обхваща всички 411 служители и 106 от тях на възраст над 54 години - целева група по проекта. В рамките й ще бъдат оптимизирани работните процеси, насърчаване опазването на околната среда чрез „виртуализиране“ на основните процеси и премахване на значителна част от документооборота на хартиен носител. Основните елементи на системата включват: 1. Преглед и актуализация на организационната структура; 2. Преглед, разработване и/или актуализация на системата за подбор на персонал; 3. Преглед, разработване и/или актуализация на системата за адаптация и ориентация на новопостъпили служители – системата регулира методите и отговорниците за ориентация на новите служители по отношение на бъдещите им дейности. 4. Преглед, разработване и/или актуализация на системата за оценка трудовото изпълнение и резултати на служителите – резултатите от системата за оценка служат като стабилна база за регулиране на възнаграждението и дефиниране потребностите от обучение и професионално развитие на персонала. Резултатите, получени от действието на тази система са стабилна база за даване на обратна връзка към служителите. Внедряването й в дейността на "РИГ" ЕООД повишава ангажираността и продуктивността на персонала и мотивира служителите за усъвършенстване, стремеж за професионална реализация и удовлетвореност от постигнатите резултати. 5. Преглед, разработване и/или актуализация на системата за професионално и кариерно развитие. Програмата е насочена към развиване силните страни и преодоляване на някои професионални дефицити на служителите. Резултати – по-високо качество на работата и по-висока трудова мотивация; 6. Преглед, разработване и/или актуализация на системата за възнаграждения и бонуси - регламентиране на начина и критериите за структуриране на възнагражденията на служителите на база постигнати резултати и вложените усилия. Резултат – постигната по-висока мотивация на служителите и по-добри резултати. 7. Преглед, разработване и/или актуализация на системата за предаване на опит – структуриране на взаимодействието между опитните служители, на възраст над 54 години и младите служители, без практически трудов опит. Основната цел е създаване на добри условия за предаване на опит между различните поколения. 8. Преглед, разработване и внедряване на оптимизация на работните процеси - въвеждане на гъвкаво работно време и ротация на работното място, които да удовлетворят нуждите на заетите лица над 54 годишна възраст. 9. Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на заетите лица над 54 годишна възраст - приспособяване на работната среда към потребностите на възрастта, инвестиране в нови бизнес сектори или производствени отрасли, вкл. нови продукти, които да са целево създадени за застаряващата работна ръка, предоставяне на поддържащо обучение за тези служители, с цел плавно преминаване от заетост с високо към по-ниско натоварване, инвестиции в корпоративна социална отговорност свързана с работниците над 54 години - достъп до специализирани медицински прегледи, достъп до инфраструктура за насърчаване на физическата активност, включване в дейности и инициативи, които да стимулират мисловните процеси, създаване на "зелени работни места" с висока степен на безопасност на работната среда за поощряване на заетостта на т.н. "сребърна икономика", повишаване уменията на работниците над 54 г. по отношение на грижите за себе си, превенция на болести и увреждания, мерки срещу "възрастовата дискриминация", инвестиране в подобряване на производствената инфраструктура, с цел отговаряне на нуждите на заетите над 54 г., които изпитват ограничения в заобикалящата среда поради неравностоен здравен статус. 20 000.00 20 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.