Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Необходимостта от социално подпомагане в община Омуртаг се детерминира от няколко главни фактора: висок дял безработни, ниски доходи, нарастване на дела на възрастните и самотно живеещи хора в селата, наличие на силно уязвими групи. Социалната политика е насочена приоритетно към подобряване качеството на живот на лица от рисковите групи. Такива са лицата със значими здравни и социални проблеми (социално слабите, инвалидите, децата с физически и психически увреждания, изоставени от родителите деца и др.).Основните проблеми на хората над 65 г., които са в частична или пълна невъзможност да се самообслужват вкъщи, най-често поради здравословни проблеми и обикновено самотноживеещи, е невъзможността да организират самостоятелно бита си и ежедневните си дейности, както и липсата на социални контакти.Създаденото по процедура „Помощ в дома” звено за услуги в домашна среда, за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, ще продължи и разшири дейността си, чрез включването на експерт за предоставяне на  мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите. Предоставянето на общинско ниво на почасови услуги за хора с увреждания и възрастни хора, които имат затруднения в обслужването си и предоставянето на интегрирани услуги, улесняване на достъпа до здравни услуги и други, според потребността на човека с увреждане, ще спомогне за подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване, в отговор на комплексните потребности, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Екипът за управление ще включва: Ръководител; счетоводител; координатор и технически сътрудник. Той ще бъде определен, при съблюдаване на изискванията за недопускане конфликт на интереси и ще осъществява дейността си, в съответствие с изискванията на ОП “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. Създаване на организация за управление и реализиране на Проекта. Разпределение на задълженията за изпълнение на дейностите по Проекта и гарантиране успешната му реализация. Ефективно управление процеса на предоставяне на социалната услуга и защита интересите на потребителя. Създаване на система за вътрешен контрол и мониторинг на дейностите по Проекта и анализиране на резултатите. Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите носят всички участници в екипа за управление на проекта. В хода на реализирането на Проекта ще се осъществява мониторинг на всички дейности, вътрешен контрол по предоставянето на социалната услуга и контрол по отношение на качеството от Екипа на проекта. Екипът на проекта извършва вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина, времето на изпълнението им и качеството по предоставянето на услугата от социални работници и домашни санитари, чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен месечен график. Проверките се извършват в дома на потребителя на социалната услуга, като резултатите се вписват в Дневника на потребителя. Отчитането на резултатите от извършените проверки се осъществява с месечен отчет за извършен вътрешен контрол до Ръководителя на проекта и е неразделна част от пакета отчетни документи за съответния месец. Координатора от екипа извършва мониторинг по изпълнение на Проекта от момента на стартирането му и обхваща всички заложени в Проекта дейности. При констатиране на пропуски или проблеми се предприемат необходимите действия за отстраняването им. В рамките на осъществявания мониторинг координатора отбелязва, анализира и констатираните добри практики с цел описание и подготовка за мултиплицирането им. Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта се създават и се съхраняват в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове; изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Контролът по качеството на социалната услуга се извършва от екипа на проекта. Проверките се извършват на всеки 3 месеца от стартирането на услугата. Реализирането на дейността по проверка на качеството на услугата се извършва, чрез посещение в дома на потребителя. В процеса на проверката се изследва мнението и нивото на удовлетвореност на потребителя от получаваната услуга. Резултатите от извършената проверка се попълват във „Формуляр за проверка на място”, като формулярът се подписва от потребителя и от проверяващия. С цел гарантиране на качество и ефективност при предоставяне на социалната услуга, в рамките на проекта ще се осъществява мониторинг от екипа на проекта, по отношение на всички дейности на проекта, контрол на качеството на предоставяната услуга, както и вътрешен контрол. Екипът на проекта води Дневник за жалби и сигнали. Комисията за жалби и сигнали разглежда всяка жалба и отговаря писмено на жалбоподателя в 7-дневен срок от подаването й. 47 628.00 37 911.88
Подбор и наемане на персонал в звеното за услуги в домашна среда и обучение. Наемане на експерт за Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги и Предоставяне на Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност и наемане на медицинско лице;: Продължаването и разширяването на дейността на звено за услуги в домашна среда, с персонал, притежаващ знания и практически умения за качествено предоставяне на услугата „Помощ в дома” е процес, който включва избор и обучение на лични асистенти, социални работници и домашни санитари, в трудоспособна възраст, за предоставяне на качествени и гъвкави социални услуги в общността. Звеното за помощ в дома включва технически секретар, социални работници, домашни санитари, с разширението на дейността си ще включва и лични асистенти, експерт за предоставяне на мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребности и предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги (ще бъде назначен по реда на ЗЗД) и медицинско лице за предоставянето на медицински услуги в зависимост от конкретните нужди на потребителите, (ще бъде назначено медицинско лице по реда на ЗЗД). Екипът ще организира срещи между потребител и наети по трудов договор социални работници и/или домашни санитари, съобразно оценка на потребностите на потребителите и необходимостта от вида на услуги. Резултатите от проведените срещи и изборът на конкретния потребител се отразяват в протокол, подписан от потребителя, персоналът, който ще предоставя услуги в дома на потребителя и провеждащия срещата член на екипа. Копия на протокола се съхраняват в досиетата на потребителя и на съответните лица от персонала. Организираният по този начин избор на социални работници и домашни санитари, гарантира в най-пълна степен удовлетвореността на потребителите за тяхното обслужване от подходящи лица, особено, когато те са външни за съответното семейството. За персонал в звеното ще бъдат наемани кандидати при спазване на схемата за постигане на целевите стойности на индикаторите за изпълнение и резултата по Оперативната програма. По настоящия проект за персонал в звеното могат да бъдат наемани безработни лица, в трудоспособна възраст. Един служител /личен асистент, социален работник, домашен санитар/ ще може да работи с повече потребители на услугата по настоящия проект, но в различно време. Както и един потребител ще може да ползва почасови услуги в подкрепа на социалното включване предоставяни от социален работник и/или почасови услуги за лична помощ и за комунално битови дейности предоставяни от домашен санитар, в зависимост от желанието на потребителя и оценка на потребностите. В хода на социалната услуга, при необходимост от напускане/освобождаване от длъжност на личен асистент, социален работник и/или домашен санитар, Кмета на Общината обявява конкурс за работното място при условията на КТ. Така ще се осигури непрекъснатост на социалната услуга. 500.00 16 790.89
Подбор на кандидат – потребители на територията на Община Омуртаг.: Ще се осигури достъп до кандидатстване за услугата на всяко лице от определената в Проекта целева група и обективна оценка на потребностите му. Ще се осигури възможност на всеки кандидат-потребител да заяви и участва при определянето на индивидуалните му потребности за ползване на трите основни почасови дейности/за лична помощ, за комунално битови дейности, за социална подкрепа и социално включване. В настоящия проект ще се включат Хора с увреждания и техните семейства;  Хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване; Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати отпадналите лица, обслужвани по други програми, в т. ч. процедура „Нови алтернативи” (лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи” ще бъдат включени в дейностите по настоящия проект), както и лица, необхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на Проекта. Лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи” ще бъдат включени в дейностите по настоящата процедура. За целта през м. март 2016 г., след приключване предоставянето на услугите по „Нови алтернативи”, ще се направи нова оценка на потребностите на ползвателите. Ще се направи анализ на техните нужди и проблеми, както и към решаването, на кои от тях е възможно да се ползват услугите предоставяни по проекта. Представителите на целевата група, включени в проектното предложение, ще бъдат описани с техните конкретни характеристики. Лицата, които желаят да бъдат включени в социалната услуга подават заявление – лично, чрез законния си представител или изрично упълномощено лице, по настоящ адрес в общината. Подадените заявления се входират в „Дневник на заявленията от кандидатите за потребители на социалната услуга". Заявленията от лица, неотговарящи на определената по проекта целева група не се подават за оценка, като заявителите се уведомяват писмено за причините, поради които не могат да бъдат включени в проектните дейности. Кандидатите за потребители ще могат да подават заявленията си за включване в социалната услуга, както следва: • втори месец от стартиране на Проекта; • при възникнала необходимост през целия период на реализация на проекта. Сроковете за приемане на заявленията ще бъдат своевременно оповестявани на гражданите на общината.След приемане на съответното заявление за всеки кандидат-потребител се създава лично досие, в което се съхраняват подадените документи (архивира се след приключване на проекта). Оценките на потребностите на желаещите да ползват услугата се извършват от екипа на Звеното за услуги в домашна среда (социални работници). До 3 (три) работни дни след подаване на всяко заявление личните досиета на кандидат-потребителите ще се предоставят на определените специалисти за изготвяне на индивидуална оценка. Досиетата се предоставят с протокол за предаване и приемане. Специалистите извършват индивидуална оценка на потребностите на кандидатите след получаване на досието на кандидат-потребителя. Процедурата по оценяването се извършва с активното участие на кандидат-потребителя и/или на неговия законен представител, който заявява потребностите си от услуги, както и времето на тяхното предоставяне. Специалистът по оценка на потребностите консултира потребителя и професионално оценява видовете услуги и брой часове за тях. В индивидуалната карта на кандидата се вписва от оценителя (брой часове по видове дейности/за лична помощ, за комунално битови дейности, за социална подкрепа и социално включване. Неизползваните през месеца часове не могат да бъдат прехвърляни за следващ месец. 0.00 0.00
Предоставяне на почасови услуги за лична помощ, за комунално-битови дейности, и услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица.: Социалната услуга ще се предоставя на потребители, живеещи на територията на Община Омуртаг. Тя стартира за всеки потребител, считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Договорът се сключва между Кмета на общината и потребителя и/или негов законен представител. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Той включва дейностите, които са договорени със социалния работник и/или домашен санитар за подобряване качеството на живот на съответния потребител. Индивидуалният план се изготвя от представител на екипа за управление на проекта и социалния работник и/или домашен санитар, с активното участие на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък.Планът се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за разпределяне на определените часове. Ограничения в избрания от потребителя начин на живот се предприемат само в негов интерес – при риск от самоувреждане или създаване на опасност за други хора. Индивидуалният план се изготвя на база оценката на потребностите от социални услуги, и оценка на риска. При изготвянето му ще се приложи подхода при който потребителят (или неговият представител), сам определя времето за ползването на всяка услуга – брой часове (вкл. от ... ч. до ... ч.), ежедневно, ежеседмично, веднъж на месец или друго. Разписаните конкретни дейности, разпределени във времето, са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на заявените потребности на потребителя. Индивидуалният план се изготвя в три еднообразни екземпляра, които се подписват от потребителя (или негов законен представител), служител/и от звеното и служителя от екипа на проекта.Той се актуализира от екипа на проекта чрез извършване на преглед на всеки 6 (шест) месеца от стартирането на услугата за съответния потребител, а при необходимост и по- често.Актуализираният план се подписва от лицата, с право и задължение за това, съгласно първоначалния индивидуален план. Управлението на основните рискове за потребителите е предпоставка за опазване на здравето, спазване на принципите, зачитане и защита на интересите и правата на хората с увреждания.Оценката на риска за потребителите се извършва преди изготвянето на индивидуалния план и преди да започне предоставянето на социалната услуга. Екипът за управление на проекта ще изготви оценка на потенциалните рискове за потребителя и персонал/а от звеното при предоставянето на услугата. Екипът ще извършва и текуща оценка на динамиката на развитие на рисковите фактори в процеса на предоставяне на услугата. В оценката се акцентира на основни рискове, като: помощ при вземане на лекарства; физическа подкрепа; предпоставки от битовите условия на живот на потребителя; от злополуки; оценка на риска извън дома на потребителя - работно място, учебно заведение или други обществени места.На база направената оценка в индивидуалния план се залагат дейности за намаляване и предотвратяване на рисковете. Екипът на проекта ще прилага процедура за действие при възникване на кризисни ситуации. Инцидентите, предприетите действия и последващото развитие на всеки случай ще се протоколират и документът ще се съхранява в личните досиета на потребителя и съответния служител в звеното.Екипът на проекта ще прилага подробна инструкция, относно осигуряване на защита на имуществото и финансовите средства на потребителя, която включва и изрични забрани за личния асистент/социалният асистент/домашния помощник, които минимизират риска от злоупотреба и експлоатация на потребителя и/или неговата собственост.С всеки потребител на услугата (или неговия представител), служител от екипа ще уговори в писмен вид правила за достъп на служител/и от звеното до дома на потребителя. Осигуряването на безопасността на дома му при предоставянето на услугата е ангажимент на служителя/ите от звеното. 447 032.00 413 845.01
Дейности по информиране и публичност.: Цел на дейността е - Да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в Проекта дейности, както и сроковете за изпълнението им. Да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на Проекта дейности, както и с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания на територията на общината и в национални и местни медии. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. 4 800.00 4 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.