Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение представя идеята, за предлагане на  услуги на нуждаещи се самотни и възрастни хора, като за целта  кандидатът ще създаде социално предприятие, като осигури подкрепа на представители на уязвима група "лица в неравностойно положение на труда и други социално изключени лица". Селана ЕООД е регистрирано предприятие с код на икономическа дейност 70.22 "Консултантска дейност по стопанско и друго управление" през 2006 г. Използвайки възможността, която се предлага по процедурата, след одобрение на проекта, кандидатът ще създаде социално предприятие, регистрирано в АСП като доставчик на социални услуги. Проектът включва създаване на осем нови работни места, които да обезпечат планираната дейност. Шест от новонаетите лица  ще са от целевата група. Ще се създаде ръководен екип на социалното предприятие: ръководител и счетоводител, които са с дългогодишен професионален опит и компетенции, които ще организират прозрачно и оптимално разходване на средствата по проекта. След анализ се установи, че на пазара на труда в област Шумен е налична голяма група безработни лица на възраст над 54 г., социално ангажирани с добри личностни качества и с готовност да се преквалифицират за извършване на социална дейност. Също така има наличие и на безработни младежи до 29 г., които биха поели същите социални функции. В съответствие с целите на социалното предприятие ще се осигури обучение на четири от наетите лица - обучение по част от професия на трима от тях и обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" на едно лице. За реализиране на дейностите и организиране на работния процес, който е свързан с ежедневни пътувания в града и населени места от областта се предвижда закупуване на подходящо оборудване: смартфон, изработване на сайт и автомобил. За осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд ще се сключи договор с фирма за трудова медицина. Ще се спазят изискванията на ОПРЧР за дейностите свързани с информация и комуникация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Професионално обучение, пряко свързано със съответното работно място, което се осъществява в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение: Селана ЕООД ще осигури възможност за обучение на три лица от целевата група "лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица", които ще се назначат на длъжност "Социален асистент". Длъжността позволява наемане на лица с основно или по-високо ниво на образование, които по някаква причина са останали извън трудовия пазар. Това дава възможност да кандидатстват и лица без квалификация за съответната област, като по Дейност 1 работодателят си поставя за основна цел да включи три от наетите шест лица в обучение по професия "Социален асистент" с код 762040, Специалност "Подпомагане на възрастни" код 7620402, втора степен на професионална квалификация от област на образование "Социални услуги" и професионално направление 762 "Социална работа и консултиране", съгласно Списъка на професиите за професионално образование и обучение по чл. 6, ал. 1 от Закона за професионалното образование и обучение. Планираното обучение ще бъде с продължителност не по-малко от 300 учебни часа, които ще бъдат разпределени съответно на теория и практика. Според нормативните изисквания в България, за да бъде наето едно лице на длъжност "Социален асистент", ако няма завършено подходящо образование, задължително е да премине първоначално обучение за длъжността. Изхождайки от това, че ще се наемат лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, които може и да нямат завършен такъв курс, работодателят ще предвиди включване на наетите лица в обучение, което е предпоставка за осигуряване на работа на лицата от целевата група. Включването на лицата, в курсове за професионално обучение ще предостави възможност на три от наетите шест лица да придобият необходимите професионални знания и умения, адекватни за длъжността, а именно: знания за основни грижи към възрастни хора и хора с увреждания; умения за оказване на помощ и грижа на възрастни със затруднения в самообслужването, предвижването и комуникацията и други. Лицата, които ще заемат длъжността "Социален асистент" е необходимо да осъществяват дейности, които целят подобряване на качеството на живот на уязвими групи хора - възрастни, лица с различна степен на увреждания, самотно живеещи, чрез ежедневна подкрепа в дома им и извън него. Тези умения и знания пряко произтичат от спецификата на заеманата от лицето длъжност и са отразени и в длъжностна характеристика. За това работодателят планира да включи новоназначените лица в подходящ курс, посредством който ще се усвоят необходимите похвати и умения за грижа и активна комуникация с поверените им потребители на социални услуги. Успешно завършване на курса ще бъде удостоверено с издадено Удостоверение за професионална квалификация. В хода на изпълнението на проекта се предвижда тази дейност да се осъществи два месеца след наемането на лицата, като през този срок те да се запознаят с фирмената политика и среда, естеството на работа и екипа. Следователно намеренията за включване на лицата в обучение се предвижда да се осъществи на следващ етап - в трети проектен месец и да продължи до тринадесети проектен месец включително, т.е. общо единадесет месеца. 0.00 0.00
Предоставяне на обучение по ключовa компетентност 4 "Дигитална компетентност" , съгласно Европейската квалификационна рамка на лицата, за които е осигурена заетост по бюджетен ред 1 в социалното предприятие.: Основната дейност на новосъздаденото социално предприятие е предоставяне на грижа и помощ за възрастни хора. Увepeнoтo бopaвeнe c виcoкoтexнoлoгичния дигитален свят ще paзкpие нови хоризонти зa тези xopa – дocтъп дo нoвини, инфopмaция зa пpoвeждaни cъбития в близocт дo тяx, cъвeти зa здpaвocлoвeн нaчин нa живoт, cнимки, любими пecни oт тяxнaтa млaдocт, бъpзa и лecнa кoмyникaция c близките им в чyжбинa и мнoгo дpyги. Този "нов" за възрастните дигитален свят ще разнообрази и дообогати ежедневието им. От друга страна изхождайки от представителите на целевата група, които ще се наемат по проекта, а именно лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица се допуска, че те не притежават в необходимата степен знания и умения по Дигитални компетентности. Изхождайки от нуждите и спецификата на целевата група, Селана ЕООД ще осигури обучение по Обща/начална компютърна грамотност на едно от наетите по проекта лица с продължителност не по-малка от 45 учебни часа. Курсът ще осигури базови знания и умения за работа с операционна система, Word, Excel, Internet и други компютърни приложения, които ще бъдат полезни за професионалното и личното развитие на служителя. В професионален план, придобитите знания и умения по ключовата компетентност ще се предават на хората назначени на длъжност "социален асистент", които ще ги приложат при работата си с възрастни хора, като им указват помощ за: - cъздaвaнe и paбoтa c eлeктpoннa пoщa; - помощ за oнлaйн oбщyвaнe, включително за видео разговори cъс ceмeйcтвата им; - тъpceнe и чeтeнe нa инфopмaция чpeз Gооglе и др. В хода на изпълнението на проекта се предвижда тази дейност да се осъществи след наемането на лицето, като продължителността да е един месец- четвърти проектен месец. 0.00 0.00
Осигуряване на наставник от работодателя за новонаети лица: С оглед спецификата на дейността на социалното предприятие и необходимостта от оказване на специфична методическа и професионална подкрепа на новоназначени лица, работодателят планира да назначи едно от наетите по проекта лица като наставник. Наставникът ще насърчава и обучава всички новонаети лица на длъжност "Социален асистент" и по-конкретно наставничеството включва: - oбучение на новоназначените лица по отношение на основни грижи към възрастни хора, лица с увреждания и самотноживеещи възрастни; - дискутиране на различни казуси от практиката; - подкрепа при решаване на междуличности проблеми, възникнали в хода на изпълняваните трудови задължения и др. Наставничеството ще се отчита с Отчетна форма за явяване/неявяване на работа, като наставникът ще отработва не по-малко от 40 часа месечно. 0.00 1 881.12
Закупуване на оборудване, свързано с дейността на социалното предприятие и новосъздадените работни места: Предвижда се закупуване на оборудване и създаване на специализиран сайт , свързани с дейността на социалното предприятие и новосъздадените работни места. Характерът на дейността на социалното предприятие определя оптималните изискуеми условия на работа, с които трябва да бъдат съобразени работните места на наетия персонал. Предвижда се да се създаде специализиран сайт за представяне на услугите, които ще предлага социалното предприятие. Целта е по достъпен начин да се представят възможностите за грижа и помощ към възрастни, самотно живеещи и хора с увреждания и техните близки в страната и чужбина. За това се планира сайтът да бъде разработен на български и английски език. Ще се представят подробно всички предлагани услуги със съответните ценови предложения, ще се създаде секция, в която потребителите на услуги и техните близки ще могат да комуникират с екипа на социалното предприятие и социалните асистенти в удобно време. Сайтът ще бъде отворен за работа и допълване на нови възможности и услуги, които възникват от търсенето на потребителите на социалните услуги и техните близки. Поради това, че лицата , назначени на длъжност "Социални асистенти" ще предоставят услуги по грижа за възрастни, самотноживеещи и хора с увреждания на територията на града и област Шумен, необходимо е да бъдат мобилни. Работата на социалните асистенти е свързана освен с помощ в домакинството, но и с помощ при пазаруване, доставка на продукти/лекарства, придружаване до личен лекар и други услуги извън дома на потребителите на социални услуги. Обслужването на потенциалните потребители на социалните услуги ще се извършва по предварително съгласуван график, като по този начин ще се оптимизират от една страна разходите за време и транспорт. Това налага лесно, бързо и удобно предвижване на работниците до различни точки и при различни климатични условия. Кандидатът не разполага с транспортни средства подходящи за дейността, но собственикът на дружеството разполага с личен автомобил, който ще бъде предоставен за нуждите на дейността, чрез договор за наем. Ще бъдат закупени поименни карти за градски транспорт, а при необходимост и за извънградски транспорт, които за лицата от целевата група ще са безплатни. Предвижда се закупуване на два смартфона, като единият ще се ползва от наетото лице на длъжност "Организатор работа с клиенти", а другият ще бъде предоставян на социалните асистенти за осъществяване на връзка в реално време (чрез Фейстайм, Вайбър и др.) както с близките на потребителите на услугата, така и с офиса на дружеството за координиране на услугите и доставките по домовете, а така също и при обслужване на сайта и по-конкретно в секцията за Въпроси и отговори. Освен това за осигуряване на дейността са необходими следните ДМА и оборудване: 1. Лазерно мултифункционално устройство; 2. Автоматичен шредер; 3. Консумативи и канцеларски материали. 4. Компютърна конфигурация, състояща се от настолен компютър и монитор. Стойността на разходите за оборудване и ДНА е отнесена към допустимите и служебно отразени от страна на УО разходи в раздел II Единна ставка. Дейност 4 ще се осъществи след одобрение на проекта и сключването на договора за безвъзмездно финансиране. Предвижда се да стартира през втори проектен месец и да приключи до края на реализацията на проекта - петнадесети проектен месец. 0.00 13 517.02
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца на лица от целевата група, наети по трудово правоотношение.: Селана ЕООД е микро предприятие в сектора на консултантска дейност по стопанско и друго управление. Дружеството ще създаде социално предприятие с код на икономическа дейност в сферата на предоставяне на услуги- социална работа без настаняване на възрастни, самотно живеещи и хора с увреждания. С настоящото проектно предложение кандидатът си поставя конкретна цел да създаде условия за социално включване и заетост на шест лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Длъжностите, за които се откриват новите работни места, дават възможност на безработни и отдалечени от пазара на труда безработни лица на възраст над 54 г. и на младежи до 29 год. вкл., като част от най-уязвимите на пазара на труда да получат работа и да се реализират в социалния сектор. В резултат на това ще се намали безработицата в страната, в т.ч. сред младежите и лицата над 54 г., а от друга страна това ще доведе до по-високата им социална интеграция и професионална реализация. Дейността включва осигуряване на заетост във фирмата на шест лица по трудово правоотношение, всички на пълен работен ден. Предвижда се разкриване на шест работни места, съответни на следните длъжности: "Социален асистент" за пет лица и "Организатор работа с клиенти" за едно лице. Изхождайки от изискванията по длъжностна характеристика за длъжността "Организатор работа с клиенти", а именно: обработка на информационните потоци, координиране и осигуряване на нормалното и безпрепятствено протичане на на трудовата дейност в предприятието, добри комуникативни и презентационни умения и незадължителен професионален опит и/или стаж, последната е насочена към младите хора, които посредством нея ще натрупат професионален опит и ще създадат трудови навици. Тази длъжност е подходяща за заемане на безработен младеж до 29 год. вкл., като представител на целевата група. Основната насоченост към целевата група е осигуряване на заетост на лица над 54г. на длъжност "Социален асистент", даваща възможност за преквалификация и реализация на безработни лица над 54 г. възраст, като лица в неравностойно положение на пазара на труда, още повече че за част от тях предстои пенсиониране и трудно биха намерили работа на тази възраст. Длъжността е предназначена за заемане от лица, които са социално ангажирани, с високи нравствени и личностни качества, останали поради някакви причини извън трудовия пазар. Лицето-младеж до 29 год. вкл, който ще изпълнява длъжността "Организатор работа с клиенти" ще е с работно място в офиса на фирмата, а при необходимост, заедно със социалния асистент при посещенията.Лицата, заети на длъжност "Социален работник" ще имат изнесено работно място, като ще посещават домовете на потребителите на социалните услуги по местоживеене на територията на град Шумен и населени места в област Шумен. Работата ще се организира по изготвен график, в зависимост от приетите заявки за обслужване на възрастни, самотно живеещи и лица с увреждания.За целите на длъжностите, които ще заемат лицата ще бъдат обучени по съответните квалификации, посочени в Дейност 1 и Дейност 2. С помощта на Процедурата и безвъзмездното финансиране на Програмата заплатите и осигуровките ще бъдат осигурени за период от 12 месеца, като размерът им ще съответства на минималния осигурителен доход и всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгласно изискванията на КТ и КСО. В изпълнение на изискванията на националното законодателство и контрол на условията на труд, в проекта се предвиждат и разходи за трудова медицина. В случай, че настоящото проектно предложение бъде одобрено се предвижда през първите три месеца, след сключване на договор за БФП, кандидатът да търси персонал - шест лица от целевата група. За нуждите на дейността се предвижда и създаване на екип на социалното предприятие, който включва: ръководител на трудов договор с 8- часов работен ден, счетоводител на допълнителен трудов договор – 4 часа дневно, както и помощен персонал – „хигиенист“, на 8- часов работен ден. 0.00 71 720.06

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.