Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение обхваща основен ремонт на ОУ "Стефан Караджа" и прилежащо дворно пространство за постигане на цялостен обновен облик на институцията и на условията за съвременно обучение в достъпна среда. Ще бъде подобрен достъпът на лица с увреждания до и в сградата. Задължително ще бъдат изпълнени всички енергоспестяващи мерки, съгласни избрания пакет в сертификата за енергийни характеристики, изготвен поред на чл.48 от ЗЕЕ., както и всички задължителни мерки от техническия паспорт. 
През учебната 2021-2022 г. в училището  са обучавани 204 деца. То попада в четвърта група на класирането на неспециализираните училища съгласно заложените критерии в Методологията за приоритизиране на обектите на образователната инфраструктура на територията на Република България.
При изпълнението на ПИИ ще се осъществят две дейности, условно наречени строителство  и  оборудване на инфраструктурата. Обновяването на сградата ще бъде изпълнено чрез инженеринг - изготвяне на технически проект, авторски  надзор и строително-ремонтни работи.  
Ще бъде направена оценка на съответствието на изготвения проект. За точното му изпълнение  ще бъде упражнен  строителен надзор.
За да се обезпечи функционирането на училището като модерна институция, ще бъде доставено и монтирано обзавеждане,  съобразено с изискванията на Наредба 24 от 10.09.2020 г. 
Целевите групи по проекта са 204  учениците от първи до седми клас, включително 24 със специални образователни потребност, 21 деца от подготвителни групи, 35 учители и помощен персонал по данни за  учебната 2021-2022 г. 
С дейностите ще се постигнат съвременна, комфортна среда за провеждане на учебните дейности при равен достъп за всички деца и при съобразяване с екологичните изисквания за икономия на енергия и намаляване на вредните емисии в околната среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Строителство : Дейността включва Дейност 1 от Указанията за кандидатстване, която е задължителна - Основен ремонт, реконструкция, основно обновяване, пристрояване, надстрояване на училищна образователна среда за придобиване на цялостен обновен облик на образователната среда. Обектът на интервенция се състои от сграда, описана в доклада от техническото обследване като учебен корпус "А" , малък салон "Б" и блок "В" - парокотелно Преди подаване на настоящото предложение за изпълнение на инвестиции бяха изпълнени подготвителни дейности - изготвено беше обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 от ЗУТ в съответствие с изискванията, определени в глава 3 на Наредба 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите (Технически паспорт с рег. N ТПС 79/11.06.2014 г). През 2023 г. сградата е обследвана за енергийна ефективност, издаден е валиден сертификат с номер 0232ККС00009, изготвен по реда на чл. 48 от ЗЕЕ . На база резултатите от обследванията ще бъде възложен инженеринг в съответствие с приложените към ПИИ техническо задание и окрупнена КСС, както и с принципите за ненанасяне на значителни вреди. Дейността е от ключово значение за постигане на общите и специфичните цели на проекта и обхваща изготвяне и съгласуване на технически проект, изпълнение на строително-монтажни дейности за основен ремонт и осъществяване на авторски надзор. Техническият проект ще включва всички енергоспестяващи мерки съгласно избрания пакет в сертификата за енергийни характеристики, както и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване и техническия паспорт. Задължително ще бъдат приложени и мерки за подобряване на достъпа на лицата с увреждания до и вътре в съответната сграда. Дейностите по обновяване на облика на училището се предвижда да се осъществяват в комбинация с дейности за надграждане на училищна STEM среда. Дворното пространство ще бъде обновено така, че да бъде подчинено на основната концепция за мултифункционалност. Инженерингът в размер на 2 258 311.20 с ДДС ще се финансира по бюджетен раздел I. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 1.1 Разходи за СМР. Ще бъдат набавени необходимите съгласувателни и разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство. Разходите за тях, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи, са в в размер на 2400 лв. с ДДС - бюджетен раздел I. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 1.1 Разходи за СМР. Оценката за съответствие по чл. 169, ал. 1 т. 6 от ЗУТ на инвестиционните проекти във фаза технически и работен проект се извършва от физически или юридически лица - избран външен оценител, който отговаря на изискванията на Закона за енергийна ефективност и е вписан в публичния регистър по чл. 44, ал. 1 от същия закон. Оценката ще започне след изготвяне на техническия проект и ще се финансира по бюджетен раздел I. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 1.1 Разходи за СМР, в размер на 540.00 лв. с ДДС Всички части на инвестиционните проекти, които са основание за издаване на разрешение за строеж, ще бъдат оценени за съответствието им с основните изисквания към строежите и ще бъде съставен комплексен доклад. След установяване на съответствието проектът ще получи разрешение за строеж и ще бъде открита строителна площадка. Изпълнението на строително-монтажните дейности ще бъде съобразено с принципите за ненанасяне на значителни вреди. В процеса на строителство ще се упражнява и строителен надзор, ще бъде съставена строителна документация в съответствие с НАРЕДБА № 3 ОТ 31 ЮЛИ 2003 Г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Средствата за строителен надзор в размер на 24 058,73 лв. с ДДС са бюджетирани в бюджетен раздел I. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 1.1 Разходи за СМР Планираме инженерингът да започне на четвъртия месец от сключването на договора за безвъзмездна помощ и да продължи 14 месеца. След приключване на СМР обектът ще бъде въведен в експлоатация. 2 285 309.93 0.00
Оборудване на инфраструктурата: За целите на модернизацията ще бъде доставено и монтирано ново оборудване и обзавеждане, което съответства на минималните изискванията за обзавеждане и оборудване на класните стаи и кабинетите, специализираните кабинети и езиковите лаборатории, посочени в приложения 2-4 и приложения 9-21 от Наредба 24/2020. Същото е изброено в остойностения списък, приложен към формуляра. Средствата за дейността в размер на 137 270,16 лв. с ДДС са бюджетирани в бюджетен раздел III. НЕПРЕКИ РАЗХОДИ, бюджетен ред 3.1 Разходи за организация и управление (вкл. за информация, комуникация и публичност) 137 270.16 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.