Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът включва доставка на 52 броя нови електрически автобуси и специализирано оборудване за тях. В рамките на проекта с цел осигуряване на нормална експлоатация на превозните средства и устойчивост на проекта са включени следните основни дейности : 
•	повишаване на електрическите мощности, прокарване на трасе, изграждане на нови трафопостове и присъединяване към електроразпределителна мрежа
•	изграждане на навеси за зарядните станции и електрическите автобуси.
Проектът ще се изпълнява на територията на Столична община, като закупените електробуси ще се експлоатират от "Столичен автотранспорт" ЕАД по съществуващи автобусни линии и по новооткрити линии с довеждаща функция към системата на метрото и трамвайната мрежа.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка на проектното предложение: Дейността включва изготвяне на проектно предложение, съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG16M1OP002-5.004. В рамките на възлагането се извършват следните основни дейности и услуги: - Идентифициране и описание на основните дейности, които да залегнат в проектното предложение - Изработване на бюджет - Изготвяне на прогнозен график за провеждане и възлагане на обществени поръчки - Изчисление и описание на индикатори за изпълнение на проекта - Консултации в процеса на оценка и одобрение на проектното предложение - допълнителна информация за оценка на проектното предложение и др. 10 200.00 10 200.00
Изготвяне на Анализ на разходите и ползите: Анализът разходи-ползи (АРП) е изготвен в съответствие с методологията, заложена в Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207 на Комисията и насоките за кандидатстване по процедура № BG16M1OP002-5.004 „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух“ по приоритетна ос 5 „Подобряване качеството на атмосферния въздух” на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.” и е в следния обхват: (1) Представяне на контекста (2) Определяне на целите (3) Идентификация на проекта (4) Анализ на търсенето и на вариантите (5) Финансов анализ (6) Оценка на риска При изготвянето на анализа е съблюдавана следната нормативна рамка: • Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета (Регламент (ЕС) № 1303/2013) • Регламент за изпълнение на Комисията (ЕС) № 2015/207 от 20 януари 2015 г. за определяне на подробни правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образците за доклад за напредъка, представяне на информация относно голям проект, съвместен план за действие, доклади за изпълнението по цел „Инвестиции за растеж и работни места“, декларация за управлението, одитна стратегия, одитно становище и годишен контролен доклад, както и методология за анализ на разходите и ползите и в съответствие с Регламент (ЕС) № 1299/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образеца на доклади за изпълнението по цел „Европейско териториално сътрудничество“ • Делегиран Регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията от 3 март 2014 година за допълнение на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство; • Указанията за подготовка на Анализ на разходите и ползите за инвестиционни проекти – инструмент за икономическа оценка на Кохезионната политика за периода 2014-2020 г.; • Всички актуални национални методически указания. 35 940.00 35 940.00
Доставка на 52 броя нови електрически автобуси и специализирано оборудване за тях: Поддейност 1 Доставка на 52 броя нови електрически автобуси и специализирано оборудване за тях На 09.09.2019 г. е обявена обществена поръчка чрез открита процедура със следните обособени позиции: ОП 1: Доставка на 30 бр. електрически автобуси с дължина от 5.5-7.5 м. и допълнително оборудване към тях - Зарядни станции - 30 бр. единични с минимална мощност 20 kWили 15 бр. двойни с минимална мощност 40 kW - изходен куплунг (към превозното средство), отговарящ на европейските стандарти. - Оборудване със софтуер и други специални/специализирани инструменти за автомобилната индустрия, необходими за обслужване, диагностика и ремонт на тяговия електродвигател; минимум по 1 брой от всеки - Оборудване, (например преносим компютър -лаптоп или еквивалентен специализиран уред) със софтуер и други специални/специализирани инструменти за автомобилната индустрия, необходими за обслужването и ремонта на високоволтовата система и тяговата батерия; минимум по 1 брой от всеки - Оборудване за диагностика и ремонт на нисковолтовите електрически системи, в рамките на регламентираните от производителя - минимум 1 брой - Оборудване за диагностика и ремонт на пневматичните системи в рамките на регламентираните от производителя - минимум 1 брой Обявените обществени поръчки са прекратени с Решение № РД 09-319/16.12.2019 и Решение № РД 09-254/18.09.2020 на изпълнителния директор на „Столичен автотранспорт” ЕАД. ОП 2: Доставка на 22 бр. електрически автобуси с дължина от 7.6-9.6 м. и допълнително оборудване към тях: - Зарядни станции - 22 бр. единични с минимална мощност 40 kW или 11 бр. двойни с минимална мощност 80 kW - изходен куплунг (към превозното средство), отговарящ на европейските стандарти. - Оборудване със софтуер и други специални/специализирани инструменти за автомобилната индустрия, необходими за обслужване, диагностика и ремонт на тяговия електродвигател; минимум по 1 брой от всеки - Оборудване, (например преносим компютър -лаптоп или еквивалентен специализиран уред) със софтуер и други специални/специализирани инструменти за автомобилната индустрия, необходими за обслужването и ремонта на високоволтовата система и тяговата батерия; минимум по 1брой от всеки - Оборудване за диагностика и ремонт на нисковолтовите електрически системи, в рамките на регламентираните от производителя - минимум 1 брой - Оборудване за диагностика и ремонт на пневматичните системи в рамките на регламентираните от производителя - минимум 1 брой Предвид съществуването на интелигентна електронна система със специфичен протокол за обмен на информация между зарядната станция и конкретния модел електробус, зарядните станции могат да бъдат използвани само за зареждане на конкретните електробуси и няма да могат да се използват за зареждане на електробуси, различни от доставените по проекта. Разработени са схеми на 3 нови довозващи линии, по които ще се движат част от новите електробуси: ж.к. "Овча купел", ж.к. "Люлин", ж.к. „Малинова долина“ и кв. „Хладилника". Към тези 30 електробуса се залага резервен флот от 5 нови електробуса. Предвижданията за останалите 17 електробуса са да бъдат пуснати по определени нисконатоварени линии от обществения транспорт, които към настоящия момент се обслужват от 12 метрови дизелови автобуси. Поддейност 2 Задължителни застраховки за първата година на експлоатация на електрическите автобуси Поддейност 2 обхваща част от задължителните застраховки за първата година на експлоатация на електрическите автобуси. Застраховките, които са част от настоящия проект, ще включват: Застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, Застраховка „Злополука на пътниците“ в обществения транспорт и Застраховка на сухопътни превозни средства, без релсови превозни средства, покриваща всички рискове, вкл. и кражба – Каско за новите 52 броя електрически автобуси. Допълнителна информация за Дейност 3 е дадена в отделен документ в секция 12. 33 696 000.00 24 862 536.07
Повишаване на електрическите мощности, присъединяване към електроразпределителна мрежа и изграждане на навеси за зарядните станции и електрическите автобуси: Дейност 4 се отнася към т. 13.1.4. „Дейности за оптимизиране експлоатацията на новопридобитите превозни средства“ от Насоките за кандидатстване и включва две поддейности, описани по-долу. Поддейност 1 Повишаване на електрическите мощности, прокарване на трасе, изграждане на нови трафопостове и присъединяване към електроразпределителна мрежа (инженеринг) За всяко автобусно поделение инженерингът ще обхваща: 1. Изготвяне на работен проект в съответствие с действащата нормативна уредба за проектиране и Наредба № 4 /за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти/ - изграждане на МКТП, КЛ СрН, КЛ НН и КТП за захранване на нови зарядни станции за ел. автобуси и съгласуването му с необходимите инстанции ; 2. Изпълнение на предвидените в работния проект строително-монтажни дейности; 3. Осъществяване на авторски надзор; 4. Изпитвания и пускане в експлоатация, както и предаване на екзекутивната документация. По указания на ЧЕЗ ще се определят необходими мощности и трасета, дължини на изграждането им, ел. захранване на нови трафопостове МКТП, разкъртване на настилки, изкопи за нова тръбна мрежа за кабелни линии Ср.Н. и Н.Н., полагане на PVC тръби, полагане на бетон за замонолитване на тръбите, кабелни шахти, доставка и изтегляне на кабели Ср.Н. и Н.Н., обратен насип, зариване, възстановяване на настилки, кабелни глави, почистване, изпитания, фундаменти за МКТП, проби 72 ч. и др., съобразено с работните проекти. Поддейност 2 Изграждане на навеси за зарядните станции и електрическите автобуси (инженеринг) Поддейност 2 включва изготвянето на проектна документация за навеси в двете позеления Земляне и Малашевци съгласно Наредба №4/ 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти за съответната фаза за проектиране. Проектирането и последващото изграждане е с цел спазване на изискванията за правилно съхранение, експлоатация и защита от неблагоприятни външни условия. Застроената площ на предвижданите навеси в двете поделения общо ще бъде приблизително 2000 м2, като проектното решение следва предостави конкретната площ, като е съобразено с броя на зарядни станции и броя автобуси, които ще се зареждат на тях, както и транспортната им схема и организация на разположение. Очаква се да бъдат изпълнени от стоманени носещи конструкции и колони, на които ще бъдат монтирани носещи греди. Светлата височина на покривната едноскатна конструкция ще бъде около 5-6 м. Покривните и стенните покрития се предвижда да бъдат от термопанели. Двете поддейности ще бъдат предмет на отделни обществени поръчки за инженеринг и ще включват проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР. Дейност 4 е директно свързана със закупуването на новите електробуси и зарядните станции към тях, като нейната реализация би допринесла за доброто стопанисване на активите и осигуряването на дълготрайност на направената инвестиция. В рамките на дейност 4 се предвижда и заплащане на всички необходими такси за различните етапи на реализацията, подготовката и съгласуването на работните проекти, съгласуване и издаване на становища от съответните експлоатационни дружества и инстанции , включително ЧЕЗ Разпределение, ПАБ СДВР, ДНСК и т.н. както и таксите при въвеждането на обектите в експлоатация, нанасяне в кадастър и др. Таксите са определени съгласно Тарифа 14 на МРРБ, утвърден ценоразпис за услуги и такси на ЧЕЗ, ПАБ СДВР и др. Изпълнението ще се осъществява от Екипа за управление на проекта. Допълнителна информация за Дейност 4 е дадена в отделен документ в секция 12. 2 002 260.00 1 570 945.67
Строителен надзор: Дейността обхваща осъществяването на строителен надзор при изпълнение на СМР в рамките на дейност 4, включваща повишаване на електрическите мощности, прокарване на трасе, изграждане на нови трафопостове и присъединяване към електроразпределителна мрежа; изграждане на навеси за зарядните станции и електрическите автобуси. Предоставяната консултанска услуга по смисъла на чл. 166 и чл. 168 от Закона за устройство на територията ще обхваща следните основни групи задачи: технически контрол при проектирането и изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта; строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на чл. 166 и 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове; законосъобразно започване на строежа съгласно чл. 157 на ЗУТ, включително откриване на строителната площадка, подготовка и регистриране Заповедна книга и уведомяване всички специализирани контролни органи; контрол по спазването на изискванията на одобрените инвестиционни проекти и техническите спецификации в съответствие с чл. 169 на ЗУТ; контрол по спазването на условията за безопасност на труда и пожаробезопасност; координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация и управление на изпълнението на строежа; дейност на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР; контрол на влаганите строителни продукти и на извършените СМР; строителен надзор по време на отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове, съобразно с чл. 168. ал. 7 от ЗУТ; съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация по по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ; изготвяне на технически паспорт за строежа, съгласно чл. 176 а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите; след подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (обр. 15); контрол върху геодезическото заснемане на обекта и отразяване на резултата от заснемането в кадастралната карта, изготвяне на документация за издаване на Удостоверения за изпълнено задължение по Закона за кадастъра и имотния регистър и съдействие на Възложителя за получаване на разрешение за ползване съгласно чл. 177 от ЗУТ и др. Изготвянето на комплексни доклади за оценка за съответствие на инвестиционни проекти с основните изисквания към строежите във фаза „Работен проект“ ще включва проверка за съответствие с: ˗ Предвижданията на действащия ПУП; ˗ Правилата и нормативите за устройство на територията; ˗ Изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; ˗ Взаимната съгласуваност между частите на проекта; ˗ Пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; ˗ Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива; ˗ Специфичните изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива. 96 000.00 47 280.00
Организация, управление, информация и комуникация съгласно чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ: Организацията и управлението на проекта е задължителна дейност, която ще продължи през целия период на проекта. За целта ще бъде създаден Екип за управление на проекта (ЕУП) от служители на кандидата и партньора, състоящ се от 10 члена: ръководител, кооординатор, юрист, финансист, експерт „подвижен състав“, експерт „СМР“, експерт „мониторинг и докладване”, специалист “контрол и съхранение на документацията”, експерт “тръжни процедури”, специалист “изпълнение на мерките за информация и комуникация”. ЕУП е пряко отговорно за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности през периода на физическо изпълнение. Разпределението на отговорностите между членовете на екипа е направено по начин, който гарантира разделение на функциите и надеждни механизми за контрол върху работата на екипа за управление и на изпълнителите на дейностите, възложени на външни изпълнители по проекта. Функциите и отговорностите на всеки член на екипа са описани по-долу в т. 9. Екип. Ръководителят на проекта контролира изпълнението на задачите съобразно разписаните функции на всеки експерт. Отчитането на работата ще се извършва отдолу нагоре – всички експерти в ЗУП са подчинени на ръководителя на проекта Изпълнението на мерките за информация и комуникация има за цел повишаване на информираността на гражданите на Столична община за ролята и приноса на ЕС, както и подобряване на общото разбиране и признаване сред населението на необходимостта и ползите от проекта. Дейността ще включва следното: - до два дни след подписване на АДБФП, Столична община и Столичен Автотранспорт ЕАД ще публикуват на своите интернет страници описание на проекта, вкл. цели и резултати и финансовия принос на Кохезионния фонд на ЕС и на българската държава чрез ОПОС 2014-2020 г. за реализацията на проекта. - Ще бъдат произведени плакати с информация за проекта, които ще се поставят на видно място в сградите на общината и партньора и при провеждане на публични събития по проекта. Плакатите ще съдържат задължителните елементи за визуализация, вкл. емблемата на ЕС, пълните наименования „Европейски съюз“ и „Кохезионен фонд“; общото лого за ЕСИФ за програмен период 2014-2020 г., логото и слогана на ОПОС 2014-2020 г., наименованието на проекта; общата стойност на проекта и размера на европейското и националното съфинансиране, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. - Ще се проведат публични събития за популяризиране на проекта – пресконференции, както и официални церемонии „първа копка“ и откриване на обектите. Публичните събития ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин. - Ще се подготви текст съобразно изискванията, указващ приноса на ЕС, който ще бъде поставян на всички изготвени писмени материали и документи по проекта - Ще бъдат поставени на видни места временни билбордове и постоянни обяснителни табели, както и информационни стикери на материалните активи и оборудването, закупени по проекта Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. Специалист “Изпълнение на мерките за информация и комуникация” от ЕУП ще осъществява контрол върху изпълнението на предвидените по проекта мерки по информация и комуникация. 435 000.00 321 255.67

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.