Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Обща цел на проекта е превенция на социалното изключване и намаляване бедността сред децата от община Смолян, чрез предоставяне на интегрирани услуги за ранно детско развитие, насочени към деца до 7 годишна възраст.
Конкретните цели, които си поставяме при реализирането на проекта са:
1. Подобряване достъпа на децата в ранна възраст до качествени здравни грижи и повишаване на училищната им готовност за включване в образователната система.
2. Повишаване капацитета на родителите от целевата група чрез формиране на отговорни родителски умения и подобряване на семейната среда, с оглед ограничаване предаването на бедността между поколенията.
3. Предотвратяване на изоставянето и институционализирането на деца с увреждания от община Смолян, чрез изграждане на умения у родителите за отглеждането им, подкрепени от необходимите професионалисти.
4. Надграждане на интегрираните услуги за социално включване в община Смолян, успешно създадените по Проект за социално включване, финансиран със Заем 7612BG от Международна банка за възстановяване и развитие.
Предвидените дейности за успешното изпълнение на проектното предложение са :
Дейност 1. Организация и управление на проекта
Дейност 2.  Информиране и публичност 
Дейност 3. "Ранна интервенция на уврежданията" и "Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания" 
Дейност 4.  "Формиране и развитие на родителски умения" и "Семейно консултиране и подкрепа" 
Дейност 5.  "Допълнителна подготовка за равен старт в училище"
Дейност 6.  "Здравна консултация за деца"
Дейност 7. Управление и издръжка на центъра 
Срокът за изпълнение на проектното предложение е 86 месеца. 
Общата стойност на проектното предложение възлиза на 1 210 599,10 лв.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да се създадат условия и организация за ефективно управление, изпълнение и успешно отчитане на проектните дейности и постигане на очакваните резултати. За изпълнение на проектните дейности е необходимо сформирането на екип на проекта, който включва ръководител, координатор и счетоводител по проекта. Конкретните задължения на всеки член от екипа ще бъдат разписани подробно в длъжностни характеристики при назначаването им. Екипът се определя със Заповед от кмета на общината. * Ръководителят на проекта отговаря за цялостната организация, координация и управление на дейностите по проекта; контролира изпълнението на дейностите; съвместно със счетоводителя носи отговорност за доброто финансовото управление на проекта; следи за правилното разходване на средствата по проекта, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера; Сформира Комисия по жалби и сигнали. * Координатор проект -следи за спазване на времевия график по проекта; отговаря за координацията с Управляващия орган и с останалите участници в проекта; съвместно с ръководителя и счетоводителя на проекта участва в изготвянето на искания за плащания; отговаря за създаването на добра организация по предоставянето на социалните услуги в общностния център; изготвя и внася уведомление за регистрация и/или прекратяване на трудови договори в НАП, съхранява трудовите досиета; изготвя заповеди за разрешаване ползването на отпуск; отговаря за качеството на предоставяната услуга чрез реализиране на вътрешен контрол; набавянето и обобщаването на документацията за отчитането на работата на наетите лица за предоставяне на услугата и др. * Счетоводителят организира и отговаря за цялостната финансова дейност по Проекта; Отговаря за финансовото отчитане на проекта, в съответствие с българското законодателство и изискванията на Оперативна програма «Развитие на човешките ресурси»; Следи за ефективното изразходване на средствата; Навременно и точно осчетоводява документите, съставя месечните отчети и оборотни ведомости; Подготвя платежни нареждания за искани средства; Подготвя финансови месечни, междинни и финални отчети и др. С екипа на проекта ще бъдат сключени трудови договори. Ще бъдат изготвени длъжностни характеристики с подробно разписани задължения и отговорности за заемането на позицията. Екипът на проекта води и съхранява задължителната документация съгласно Закона за защита на личните данни и изискванията на проекта, като се визуализират с логото на проекта и съхраняват в специални шкафове.Архивирането и съхранението на счетоводните документи се извършва в съответствие с разпоредбите на приложимото законодателство. Ангажимент на екипа е изготвянето на вътрешни правила за работа, процедури и методологии за предоставяне на услугите и други документи, с които да бъдат запознати и потребителите и персонала на общностния център. За проследяване напредъка на проекта, своевременно отстраняване на рисковете и планиране на последващи действия, екипът на проекта ще провежда работни срещи ежемесечно. За нуждите на проекта ще бъдат закупени консумативи /хартия, тонери, папки, класьори, заповедни книги, джоб за документи, CD и др./, като разходите в размер на 3 000 лв. за това са включени в бюджета на проекта. 121 059.91 132 542.22
Информиране и публичност: Целта на дейността е повишаване на информираността на обществото за планираните действия по проекта и предоставяне на информация относно източника на финансиране на проекта. Община Смолян ще направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че Договорът се съфинансира от Европейския социален фонд. Предприетите за тази цел мерки ще бъдат в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ще се гарантира откритост и прозрачност при стартиране и изпълнение на Проекта, като се използват целенасочени послания към представителите на целевите групи и обществеността, предавани чрез печатни и електронни медии, информационни материали и пресконференции, срещи и др. Осигуряването на публичност и информираност на всички заинтересовани страни и потребителите на резултатите по проекта ще допринесе за пълното изпълнение на целите и реализиране на добавената стойност за обществото. Предвидени са мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия по проекта, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи деца, включително и достъпно разясняване какви са основните цели и какви са постигнатите резултати по проекта, за какви целеви групи са предназначени дейностите и перспективите за развитието им. С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат и следните мерки: - провеждане на встъпителна и заключителна пресконференция с участието на заинтересовани страни и представители на печатни и електронни медии. - изработване и разпространение на дипляни с информация за проекта и услугите,които ще се предоставят в рамките на проекта. - публикации на актуална информация за проекта в официалната интернет страница на Община Смолян - www.smolyan.bg . Целта е да се постигне широка информираност относно изпълнените дейности и постигнатите резултати по проекта. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. 1 260.00 1 260.00
"Ранна интервенция на уврежданията" и "Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания": Необходимостта от съществуването на услугите се определя от тенденцията на устойчиво нарастване на броя на децата с увреждания в Община Смолян. Направените проучвания за 2010 година сочат, че на територията на общината живеят около 150 деца с увреждания, от които 33 деца са на възраст от 0 до 3 години. Целта на услугата е предотвратяване на изоставането и/или институционализирането на деца с увреждания и изграждане на специални умения за отглеждане на деца с увреждания.Услугата ще позволи и укрепи усилията на общността към ранно откриване на уврежданията. Нуждата от предоставянето на услугата се изразява и в частта с оказване на подкрепа на родителите и подпомагане на детето във всички области на развитие. Услугите ще се осъществява на място в Центъра за ранна интервенция, открит по Проекта за социално включване, в родилни отделения, мобилна работа на терен и детски градини и училища. В рамките на услугата ще бъдат извършени следните дейности: - Дейност 1 - Посещения на кинезитерапевт в отделенията за новородени в болниците. Дейността ще се извършва в болниците, в родилното отделение. Дейността се изразява в запознаване на майката/семейството с основните и най-важни стъпки при отглеждане на детето, с грижата за тяхното бебе, помагане за адаптирането и представяне на информация относно спецификите на състоянието на детето, информиране за услугите, които се предоставят в Центъра за ранна интервенция на уврежданията. Целта е да се предотврати изоставането на детето и осигуряване на ранна рехабилитация. Броят на посещенията ще бъде в зависимост от продължителността на престоя и индивидуалната потребност на детето. - Дейност 2 - Посещения в Центъра за ранна интервенция на уврежданията Дейността ще се извършва в създадения и оборудван по Проекта за социално включване, Център за ранна интервенция на уврежданията.Всеки родител, заявил желание за ползване на услугата ще бъде включен, като в самото начало ще бъдат проведени въвеждащи разговори относно значимостта на услугата и отговорностите, които трябва да спазва семейството. Дейността ще се предоставя посредством индивидуална работа с детето с участие на родителя, групова работа с детето с участие на родителя и работа с родители. - Дейност 3 - Редовни посещения на мобилен екип в домовете на семействата. Целта на тази дейност е да се информират семействата за услугите, които се предоставят безплатно в Центъра за ранна интервенция на уврежданията, да се осигури постоянна подкрепа за формиране и подобряване на уменията и грижите за децата. От съществено значение е и наблюдението на семейството и какви грижи то оказва и полага към детето. Мобилните посещения ще дадат възможност на родителите да бъдат консултирани по деликатни въпроси, както и да бъдат запознати всички членове на семейството със спецификата на проблема. Услугата "Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания" ще се предоставя чрез дейността "Оценка на нуждите на децата от подкрепа". Целта е подкрепа на децата с увреждания и техните родители за успешна интеграция в първи клас. В дейността на услугата ще бъде включена и работата с родителите, за да се установят и идентифицират създалите се проблеми. Специалният педагог ще си взаимодейства със семействата на децата и с педагогическия състав. Усилията на екипа ще бъдат насочени към социалното включване на децата в естествената училищна среда и даване не реална възможност на децата с увреждания да усъвършенстват възможностите си. Ежедневните срещи с връстниците ще помогне на децата с увреждания да се впишат в тази среда. Специалния педагог ще е в постоянно сътрудничество с екипа към услугата "Ранна интервенция на уврежданията".Дейността към услугата ще се популяризира чрез електронни медии и разработване на информационни материали. 339 464.95 362 505.92
"Формиране и развитие на родителски умения" и "Семейно консултиране и подкрепа": Целите на услугите са формиране на родителски умения, подкрепа на семействата в грижата за децата и социална интеграция чрез развитие на социални умения. Дейността "Формиране и развитие на родителски умения" ще се осъществява чрез: - Групи за консултация и подкрепа на бъдещи родители. Дейността ще бъде насочена към повишаване знанията и уменията на бъдещи родители с особеностите на бременността и майчинството. Основната цел е подготовката на родителите за появата на тяхното дете. Чрез предварително идентифициране на целевата група и анализиране и систематизиране на получената информация дейността ще протича по разработен план. - Групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г. Тази дейност ще бъде насочена към повишаване знанията и подобряване на уменията на родителите с оглед способностите и особеностите на бебетата и малките деца в етапа на ранното им развитие.Темите ще се формулират в зависимост от идентифицираните потребности на потребителите. -Групи за родители и бъдещи родители-Целта е споделянето на мнения и опит, обмяна на съвети и умения свързани с отглеждането и възпитанието на децата от възрастовата група. -Индивидуална работа с бъдещи родители и родители на малки деца от 0 до 3 г. Целта е изграждане и развитие на умения за адекватна грижа и справяне на проблемите на ранно детско развитие, усвояване на практически умения свързани с хранене, хигиена, здравна грижа и др. Целта е допълнителна индивидуална подкрепа на участниците в групите за консултации и подкрепа описани по-горе. Дейностите ще бъдат взаимосвързани и ще се предоставят от квалифициран екип професионалисти. За да се постигнат поставените цели постоянния екип ще работи в мрежа от специалисти в различни области. Екипа ще се стреми към подпомагане на родителите в отглеждането на децата им и развиване на умения за социална интеграция и реализация. Родителите ще могат да се възползват и от мобилността на услугата, като идеята е да се обхване по-широк кръг от деца и родители, като приоритет ще бъде запознаване на бъдещите и настоящи родители с особеностите на ранното детско развитие и придобиване/подобряване на родителските умения. Екипа от специалисти към услугата ще имат за цел да привлекат децата и родителите от целевите групи на място в Общностния център, чрез разпространяване на брошури. Медиаторите ще имат за задача да достигнат до целевите групи, да ги запознаят с предлаганите услуги, като същевременно с това се опитат да постигнат по близка връзка с целевата група. Екипа ще работи и за постигане на мотивация на хората да се включват в дейностите и консултациите. Услугата "Семейно консултиране и подкрепа" цели повишаване родителския капацитет, улесняване достъпа до различни услуги. Подкрепата на уязвими семейства и младежи от високо рискови общности ще спомогне за преодоляване на семейните затруднения и развитие на умения за социална интеграция. Екипа ще съдейства на потребителите за здравни, социални и образователни въпроси. Ще се използвани адекватни и интерактивни методи при консултирането. Дейността ще се изпълнява чрез: - Групови и индивидуални сесии за семейно планиране -Групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 -Консултиране и подкрепа (индивидуално или групово) - Консултация на деца, живеещи в рискова среда -Работа с деца, интегрирани в детски градини , с цел посещаване на детска градина. - Работа с родители на децата, интегрирани в детските градини, с цел посещаване на детска градина - Работа с останалите родители - Съвместна работа с всички родители на деца, посещаващи детска градина Целта на поддейностите е предоставяне на информация и консултации в различни области, подкрепа за запазване целостта на семейството и предотвратяване на изоставянето на деца, повишаване родителския капацитет, преодоляване на социалното изключване, повишаване мотивацията на родителите , провеждане на срещи за преодоляване на предразсъдъци и създаване на взаимно разбиране, адаптация. 330 762.12 328 631.57
"Допълнителна подготовка за равен старт в училище": Целта на услугата е да се подобри училищната готовност на децата от целевата група, като се повиши тяхната мотивация, увереност и им се даде равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Създаване на навици и насърчаване на децата ще подпомогне децата в първите стъпки на новия етап в живота им. Развиването на умствените, творчески и социални умения ще доведе и до цялостното развитие на детето. Идеята на летните групи/училища е да съхрани и доразвие придобитите образователни и социални умения в предучилищната подготовка. Участвайки в лятно училище, на децата от целевата група ще им бъде предоставена възможност да надградят придобитите когнитивни и социални умения. Чрез електронни медии ще бъде популяризирана дейността към услугата. Дейността ще се предоставя чрез интерактивни методи, игри в съответствие с предпочитанията на децата. Участието на семействата като придружители и съорганизатори в различни прояви ще доведе до тяхната мотивация за записване на децата им в училище и ще спомогне и насърчи за включване на децата им в нормалното детско развитие. На родителите от целевите групи ще им бъде предоставена информация от всякакъв тип в помощ за подготовката на децата им при постъпване в първи клас. 28 548.16 33 290.32
"Здравна консултация за деца": Целта на услугата е редовно проследяване на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. Превенция на детската заболеваемост, смъртност, откриване на случаи, в които се забелязва не достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Достъпност за родители на новородени и на малки деца, които са изолирани и уязвими и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар. Дейността ще се предлага в кабинета за здравни консултации към Общностния център град Смолян, в здравните кабинети в детските градини в града и населените места в общината. В подготовката за предоставяне на услугата ще се проведат информационни срещи с директорите на детските заведения, личните лекари, РЗИ, родители и други компетентни лица. Целта на срещите е представяне на проекта, в частност на услугата, и очертаване на плана за действие. Ще се провеждат и родителски срещи , за информиране и даване на съгласие от страна на родителите за извършване на профилактични прегледи на децата им и за пълноценното включване на родителите. Дейността ще се популяризира в електронни медии. 77 329.23 77 136.25
Управление и издръжка на центъра: Целта на дейността е да се създадат условия за ефективно организиране и координиране на работата по предоставянето на интегрирани услуги от общностния център. За да постигнем това предвиждаме да бъде назначен екип за управление на общностния център, включващ Ръководител на центъра; Счетоводител/домакин; Шофьор и Хигиенист. Съгласно Приложение към насоки за кандидатстване "Таблица с видовете услуги за ранно детско развитие и видовете разходи за тях" предложената дейност и разходите за нея са допустими. Екипът за управление на Общностния център ще се състои от следния персонал: * Ръководителят на центъра - отговаря за цялостната организация, координация и управление на дейностите по предоставяне на услугите за ранно детско развитие, включени в настоящото проектно предложение; контролира изпълнението на дейностите и работата на наетия персонал; съвместно със счетоводителя/домакин носи отговорност за доброто стопанисване на поверената материална база и имущество; изготвя графици на работа на наетите експерти; комуникира с Дирекция "Социално подпомагане" Смолян, образователни, здравни и социални институции на територията на община Смолян; Популяризира дейността на общностния център пред местната общественост; Съхранява досиетата на потребителите на услугите; Изготвя справки, отчети и други необходими дейности. * Счетоводител/домакин - Следи за ефективното изразходване на средствата; Навременно и точно осчетоводява документите, съставя месечните отчети и оборотни ведомости; Отговаря за стопанисването на материалната база и имуществото; Организира цялостното снабдяване, приемане, съхранение, предаване и изразходване на стоково-материалните ценности; Осъществява входящ контрол на качеството и срока на закупените материали и др. * Шофьор - целта на длъжността е обслужване придвиждането на експертите по проекта при изпълнение на проектните дейности и услуги и отговаря на потребностите от превозване на хора или товари по зададени от ръководителя на центъра дестинации,задачи и график; отговаря за обслужването на повереното му превозно средство и т.н. * Хигиенист - Почиства и дезинфекцира центъра, дворното пространство, зарежда с необходимите санитарно-хигиенни материали и т.н. Конкретните задължения на всеки член от екипа ще бъдат разписани подробно в длъжностни характеристики при назначаването им. С персонала за управление на центъра ще бъдат сключени трудови договори (с ръководител и шофьор) и граждански договори (със счетоводител и хигиенист). Ще бъдат изготвени длъжностни характеристики с подробно разписани задължения и отговорности за заемането на позицията. За издръжката на Общностния център сме предвидили осигуряването на: 1. Разходи за осигуряване на възнаграждения за ръководител на центъра, счетоводител/домакин; шофьор и хигиенист. 2. Разходи за осигуряване на материали (канцеларски, санитарно-хигиенни и дидактични материали, гориво, работно облекло) 3. Разходи за услуги (режийни разходи – ток, вода, отопление, тел., интернет, СОТ; както и разходи за застраховка и поддръжка на МПС) 312 174.73 243 756.98

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.