Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Общата цел на проекта е развитие на устойчива градска мобилност в Хасково, Свиленград и Харманли от област Хасково, чрез изпълнението на ключови цели и мерки, заложени в интегрираните планове за развитие и в плановете за устойчива градска мобилност на общините-партньори, интегрирани в Интегрираната териториална стратегия за развитие на Южен централен район.
Настоящият проект допринася за постигането и на Специфична цел 3.2: Подкрепа за балансирано пространствено развитие, Цел 3.2.1. Развитие на градските райони по Приоритет 3: По-балансирано териториално развитие и намаляване на неравенствата от ИТСР на ЮЦР, чрез изпълнение на мерки за устойчива градска мобилност, съдържащи и инфраструктурни мерки, включително: доставка на нови превозни средства (6 бр. автобуси) с нулеви емисии за обществения градски транспорт в Хасково и съпътстващи мерки за осигуряване на 3 бр. двойни зарядни станции за тях; повишаване на безопасността на движение на уязвимите участници (пешеходци и велосипедисти) в градовете Хасково, Харманли и Свиленград, чрез изпълнение на дейности за осветяване и сигнализация на пешеходни пътеки; изграждане на специализирана велосипедна инфраструктура за насърчаване използването на екологосъобразни превозни средства за предвижване в гр. Свиленград; разработване и внедряване на интелигентни транспортни системи и интегрирани цифрови решения за подобряване на ефикасността и ефективността на обществения транспорт в Хасково и разработване на 2 бр. Генерален план за организация на движението за Хасково и Харманли.  
Настоящият проект се изпълнява в партньорство между три общини от Южен централен район за планиране – община Хасково (Кандидат), община Свиленград (Партньор 1), община Харманли (Партньор 2) и един партньор оператор на обществена услуга за превоз на пътници  - „Тролейбусен транспорт“ ЕООД, Хасково, с който община Хасково има сключен действащ Договор за обществена услуга за обществен превоз на пътници (ДОУ), в съответствие с Регламент (ЕО) № 1370/2007.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Доставка на нови автобуси с нулеви емисии за обществения транспорт в Хасково: Общественият транспорт е гръбнакът на всяка модерна градска транспортна система. Той стимулира развитието на общността, облекчава задръстванията и спомага за по-чиста околна среда. Инвестициите в обществения транспорт стимулират както местната, така и националната икономика. Автобусният транспорт в гр. Хасково се обслужва от 6 линии. Поради липса на достатъчно подвижен състав към момента, една от линиите не се изпълнява. Общата маршрутна мрежа на линиите, обслужвани с автобуси е 87,6 км и се обслужва от 14 автобуса – 5 нови електрически автобуса и 9 дизелови. Новите електробуси са въведени в експлоатация през 2021 г., закупени са по проект „Подобряване на качеството на атмосферния въздух в гр. Хасково, чрез доставка и експлоатация на електрически автобуси за нуждите на обществения транспорт“ по процедура BG16M1OP002-5.004 Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух, Оперативна програма „Околна среда“ 2014-2020 г. Средната възраст на останалите автобуси е над 15 години. Като цяло, с изключение на новите електробуси, автобусният парк е силно амортизиран и има нужда от обновяване и въвеждане на нови екологични и икономични транспортни средства. Една от целите, залегнали в ПУГМ на гр. Хасково е намаляване на задръстванията, замърсяването и шума чрез осигуряване на нов подвижен състав за обществения транспорт. В рамките на настоящата дейност ще бъдат доставени 6 нови нулевоемисионни превозни средства. Превозните средства (категории M2 и M3) ще отговарят на всички стандарти за достъпност, като по този начин се гарантира зачитането на правата на хората с увреждания. С изпълнението на дейността ще се поднови подвижния състав на обществения транспорт в гр. Хасково с нулевоемисионни превозни средства, които отговарят на съвременните стандарти и изисквания по отношение на вредни емисии, достъпност, безопасност и комфорт за пътниците. Новите електробуси ще обслужват следните линии: Линия 108 с пътникопоток за 2022 г. - 33 659, Линия 308 с пътникопоток за 2022 г. - 50 487; Линия 2 с пътникопоток за 2022 г. - 26 520; Линия 3 с пътникопоток за 2022 г. - 19 802; Линия 5 с пътникопоток за 2022 г. - 7 000 и Линия 7 с пътникопоток за 2022 г. - 26 300. Общият пътникопоток (163 768) по тези линии през 2022 г. е около 77% от всички пътници. Всички новозакупени активи в рамките на дейността ще бъдат собственост на община Хасково, но ще бъдат експлоатирани от оператора „Тролейбусен транспорт“ ЕООД, Хасково, с който общината има сключен действащ договор за ДОУ. Обновяването на автопарка с 6 броя нови електробуса за нуждите на обществения градски транспорт на Община Хасково ще допринесе за: - Развитие на устойчивата градска мобилност на гр. Хасково чрез мерки за развитие на екологични, безопасни, функционални и енергийно ефективни транспортни системи; - Продължаване усилията на Община Хасково и „Тролейбусен транспорт” EООД, гр. Хасково за постигане на обществен транспорт с по-малко потребление на енергия, което ще доведе до спестяване на публичен ресурс; - Повишена привлекателност на обществения транспорт чрез повишено качество на услугата, възможност за разширяване обхвата на общинската транспортна схема и обслужване на нови градски зони. - Намаляване времето за пътуване, с подновяване на подвижен състав и очаквано леко увеличение на средната скорост; - Увеличаване сигурността и комфорта на пътниците ползващи градския транспорт; - Подобряване качеството и безопасността на транспортната услуга, както и нейната надеждност. 7 200 000.00 0.00
Доставка и съпътстващи мерки за осигуряване на зарядни станции за превозни средства на обществения транспорт в Хасково: В рамките на дейността ще бъдат изпълнени всички съпътстващи мерки за осигуряване на 3 бр. зарядни станции за новите превозните средства, закупени и доставени по Дейност 1. Дейността включва СМР, упражняване на авторски и строителен надзор, доставка и монтаж, присъединяване и опериране на новоизградените зарядни станции за зареждане на новозакупени превозни средства на обществения транспорт в Хасково. Има изготвен интвестиционен проект и ОСИП за обекта на СМР. Предвидени за доставка и монтаж са 3 бр. нови двойни зарядни станции за бавно нощно зареждане, с протокол за съответствие на европейските стандарти с изходен куплунг (към превозното средство) – Европейски стандарт CCS Type2/Combo2, съгласно SAEJ1772 - европейска версия IEC 62196, така че да е изпълнено условието да заредят и балансират всички електробуси до 100 % (до максимално ниво на заряд SOCm) за по-малко от 6 часа. Планираната мощност на всяка зарядна станция е минимум 70kW/h. Законът за устройство на територията (ЗУТ) причислява зарядната инфраструктура към елементите на градското обзавеждане. Условията и редът за разполагане на елементите на градското обзавеждане, в т.ч. зарядни станции за електрически превозни средства, се определят с наредба на общинския съвет. Доставените по проекта зарядни станции ще се предоставят от община Хасково за експлоатиране от оператора на обществени услуги „Тролейбусен транспорт“ ЕООД, Хасково, с който община Хасково има сключен действащ ДОУ. Зарядните станции ще бъдат изградени в Тролейбусно депо, бул „Съединение” № 82, гр. Хасково. Теренът е общинска собственост и е предоставен за експлоатация на „Тролейбусен транспорт“ ЕООД, Хасково, съгласно действащ ДОУ. На терена през нощта ще бъдат паркирани и складирани и новозакупените превозни средства, като тяхното пълно зареждане ще се осъществява през нощта, което обуславя и избора на местоположение на станциите. За присъединяване на зарядните станции към електроразпределителната мрежа на „Електроразпределение Юг“ ЕАД е подадено искане за проучване възможностите за увеличаване на мощност на съществуващ трафопост и присъединяване на зарядните станции към мрежата. Съгласно получено Становище от „Електроразпределение Юг“ ЕАД е необходимо изграждането на нови електрически инсталации и съоръжения необходими за захранване на зарядните станции и за присъединяване на обекта (новозакупените зарядни станции) към електроразпределителната мрежа. Това налага в рамките на дейността, съгласно изготвен и одобрен инвестиционен проект, да бъдат изпълнени СМР за обект „Изграждане на БКТП 20/0,4V и кабелна линия НН за захранване на зарядните станции в ПИ 77195.732.54, гр. Хасково, общ. Хасково.“, както и съпътстващите го услуги за упражняване на авторски и строителен надзор. Всички новозакупени активи в рамките на дейността ще бъдат собственост на община Хасково, но ще бъдат експлоатирани от оператора „Тролейбусен транспорт“ ЕООД, Хасково. 528 551.90 0.00
Мерки за безопасна градска мобилност - Изпълнение на осветеност на пешеходни пътеки на територията на Хасково: Настоящата дейност включва изпълнението на инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност, насочени към уязвимите участници в движението – пешеходци и велосипедисти, в т.ч. изпълнение на осветеност на 2 бр. пешеходни пътеки на територията на град Хасково – пеш. пътека на бул. „Стефан Стамболов“ пред училище „Христо Смирненски“ и пеш. пътека на бул. „Илинден“ пред училище „Отец Паисий“, чрез изграждане на стоманотръбни стълбове със соларна островна система за осветление на всеки стълб, съгласно одобрен инвестиционен проект. Пешеходците са най-уязвимата група в пътното движение и осигуряването на удобни и сигурни улици и пространства е от изключителна важност за стимулиране на този тип придвижване, както и за осигуряването на тяхната безопасност и сигурност. Залегнало в Интегрираната териториална стратегия на Южен централен регион е, че основните причини за пътнотранспортните произшествия са повишения трафик, качеството и натовареността на пътната мрежа, неефективната организация на движение. За преодоляване на тези проблеми и съответно за осигуряване на адекватна безопасност на всички участници, голяма част от населените места в региона предприемат целенасочени мерки в тази посока или планират в краткосрочен план да предприемат такива. Това включва изграждане на системи за видеонаблюдение, подобряване на организацията и безопасността на движението, подобряване на инфраструктурата чрез изграждане на пешеходни пътеки, надлези, подлези и др. Съгласно Анализ на състоянието на безопасността на движението по пътищата на 40 градски общини от шестте района за планиране от ниво 2, изпълнението на дейности по осветяване на пешеходни пътеки, за привеждането им в съответствие с нормативните изисквания, на територията на гр. Хасково, е задължително. Изпълнението на настоящата дейности е и в подкрепа на постигане планираното в План за интегрирано развитие на община Хасково 2021 – 2027 г., Приоритет 2 „Развитие на човешкия потенциал и на средите за обитаване, отдих и обслужване“ и Приоритет 4 “Балансирано пространствено развитие чрез подобряване на свързаността и достъпността“, вземайки под внимание, че пешеходните пътеки и в частност осветлението на пешеходни пътеки е основен аспект от изграждането на функционална и безопасна пешеходна система, която подпомага мобилността и безопасността на хората. Подобна необходимост се затвърждава и одобрен ПУГМ на Хасково, с планирани дейности за осветяване на пешеходни пътеки (ПД 2). Изпълнението на осветеност на пешеходните пътеки на територията на Хасково има множество ползи и ще допринесе за подобряване на безопасността на участниците в движението, особено на уязвимите като пешеходци и велосипедисти. Сред ползите от изпълнението на дейността за жителите на Хасково и региона са: - Осветените пешеходни пътеки ще направят пешеходците и велосипедистите по-забележими за шофьорите, намалявайки риска от пътни инциденти; - Осветените пешеходни пътеки ще намалят вероятността от пътни инциденти, особено по нощни часове, когато видимостта е намалена; - Осветените зони предават усещане за сигурност на пешеходците, което може да ги насърчи да използват пешеходните пътеки, вместо да се движат по опасни места; - Осветените пешеходни пътеки подпомагат мобилността на хората, които са зависими от пешеходен или велосипеден транспорт, като например деца, възрастни и лица с увреждания; - Подобрената инфраструктура за пешеходци и велосипедисти е част от устойчивото развитие на градовете, което насърчава по-активно използване на обществен транспорт и намаляване на зависимостта от личния автомобил; - Увеличеното използване на пешеходни пътеки и велосипедни ленти може да допринесе за намаляване на задръстванията и замърсяването на въздуха, като по този начин се подобрява качеството на околната среда; - Добре осветените пешеходни пътеки и обществени пространства могат да направят града по-привлекателен за туристи и инвеститори, като създават приятна атмосфера и подобряват качеството на живот. 17 999.52 0.00
Разработване на ГПОД за Хасково: В рамките на дейността ще бъде разработен Генерален план за организация на движението за Хасково, съгласно Наредба №1 от 17 януари 2001 г. (посл. изм. и доп. ДВ. бр. 20 от 08.03.2019 г.) за организиране на движението по пътищата, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството. Дейността се базира на идентифицираните нужди от страна на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ за община Хасково (съгл. приложение Н от насоки за кандидатстване по настоящата процедура). Необходимостта от разработване на ГПОД е идентифицирана и в одобрен ПУГМ на Хасково. С разработването на ГПОД се цели да бъдат уредени редица принципни въпроси за Хасково, като: организация на транзитното движение, маршрутите на линиите от обществения транспорт, посочност и предимства на движението, скоростни режими, пешеходно и велосипедно движение, режими на престой и паркиране. С него ще се представят още обобщена схема на пътните знаци и списък с организационни и инженерно-технически мероприятия, с които се регулира организацията на движението в населеното място за постигане на безопасни условия за придвижване на всички участници в движението. Важен аспект при разработването на ГДОП ще бъде определянето на конфликтните точки в движението и изследването на причините за възникването им, с цел отстраняване на рискове за безопасността на движението. С разработването на ГПОД следва да се определят условията и реда за организиране на движението по цялата улична и пътна мрежа на територията на гр. Хасково и да се разработят за целта съответните схеми проектни решения. Целта на Генералния план за организация на движението е да послужи като инструмент на общинската администрация за взимането на ефективни и оптимални решения, относно градската мобилност и инфраструктура – режими на движение, паркиране, масов градски обществен транспорт (МГОТ), пешеходна и велосипедна достъпност, безопасност, др. Изработването на Генерален план за организация на движението в град Хасково е изключително важно по няколко причини, като неговата целесъобразност е тясно обвързана с интегрираното развитие на региона. Сред основните ползи за гражданите на Хасково и региона се идентифицират осигуряването на: Ефективност и безопасност на движението; Подобряване на обществения транспорт; Инфраструктура за пешеходци и велосипедисти; Положително въздействие върху околната среда и качество на живот и по-конкретно намалено замърсяване и разход на гориво; Информирано предвиждане на бъдещи нужди и Съответствие с нормативната уредба. Разработването на Генерален план за организацията на движението за Хасково е необходимо не само за справяне с непосредствените предизвикателства пред трафика, но и за насърчаване на интегрираното регионално развитие. Чрез подобряване на ефективността на трафика, безопасността и цялостните градски условия, планът допринася за по-проспериращ и по-удобен за живеене град, който е в съответствие със съвременните принципи на градско развитие. 132 000.00 0.00
Мерки за безопасна градска мобилност - Изпълнение на осветеност и сигнализиране на пешеходни пътеки на територията на Свиленград: Настоящата дейност включва изпълнението на инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност, насочени към уязвимите участници в движението – пешеходци и велосипедисти, в т.ч. изпълнение на осветеност и сигнализиране на пешеходни пътеки на територията на град Свиленград – 1 бр. пеш. пътека на бул. „България“ и 2 бр. пеш. пътеки на ул. „Христо Ботев“. Предвижда се монтирането на пътни соларни знаци Д-17 с тройно премигване, предупреждаващ за пешеходните пътеки. Знаците ще бъдат монтирани на местата на вече съществуващи такива и не се налага промяна на организацията на движението. Ще бъдат поставени и соларни улични тела на стоманотръбен стълб, заедно с LED лампа, соларен панел, соларен контролер и батерия. Пешеходците са най-уязвимата група в пътното движение и осигуряването на удобни и сигурни улици и пространства е от изключителна важност за стимулиране на този тип придвижване, както и за осигуряването на тяхната безопасност и сигурност. Залегнало в ИТСР на ЮЦР е, че основните причини за пътнотранспортните произшествия са повишения трафик, качеството и натовареността на пътната мрежа, неефективната организация на движение. За преодоляване на тези проблеми и съответно за осигуряване на адекватна безопасност на всички участници, голяма част от населените места в региона предприемат целенасочени мерки в тази посока или планират в краткосрочен план да предприемат такива. Това включва изграждане на системи за видеонаблюдение, подобряване на организацията и безопасността на движението, подобряване на инфраструктурата чрез изграждане на пешеходни пътеки, надлези, подлези и др. Съгласно Анализ на състоянието на безопасността на движението по пътищата на 40 градски общини от 6-те района за планиране от ниво 2, изпълнението на дейности по осветяване на пешеходни пътеки, за привеждането им в съответствие с нормативните изисквания, на територията на гр. Свиленград, е задължително. Изпълнението на настоящата дейности е и в подкрепа на постигане планираното в ПИРО - Свиленград 2021-2027 г., Приоритет 4 „Инфраструктура, осигуряваща подобрена жизнена и бизнес среда“, вземайки под внимание, че пешеходните пътеки и в частност осветяването на пешеходни пътеки е основен аспект от изграждането на функционална и безопасна пешеходна система, която осигурява подобрена жизнена среда. Планираната дейност е в пълно съответствие и с одобрен ПУГМ на Свиленград, Стратегическа цел 4: Устойчива безопасност и сигурност на участниците в движението. Изпълнението на осветеност и сигнализация на пешеходните пътеки в гр. Свиленград има множество ползи и ще допринесе за подобряване на безопасността на участниците в движението, особено на уязвимите като пешеходци: - Осветените и сигнализирани пешеходни пътеки ще направят пешеходците и велосипедистите по-забележими за шофьорите, намалявайки риска от пътни инциденти; - Осветените и сигнализирани пешеходни пътеки ще намалят вероятността от пътни инциденти, особено по нощни часове, когато видимостта е намалена; - Осветените зони предават усещане за сигурност на пешеходците, което може да ги насърчи да използват пешеходните пътеки, вместо да се движат по опасни места; - Осветените и сигнализирани пешеходни пътеки подпомагат мобилността на хората, които са зависими от пешеходен или велосипеден транспорт, като например деца, възрастни и лица с увреждания; - Подобрената инфраструктура за пешеходци е част от устойчивото развитие на градовете, което насърчава по-активно използване на обществен транспорт и намаляване на зависимостта от личния автомобил; - Добре осветените и сигнализирани пешеходни пътеки и обществени пространства могат да направят града по-привлекателен за туристи и инвеститори, като създават приятна атмосфера и подобряват качеството на живот. 18 216.72 0.00
Мерки за безопасна градска мобилност - Изграждане на велосипедна инфраструктура на територията на Свиленград: Настоящата дейност предвижда изграждането на велоалея в обхвата на ул. Сан Стефано, гр. Свиленград. Велоалеята ще се изгради в обхвата на ул. Сан Стефано. Велоалеята ще бъде физически отделена от автомобилното движение с озеленена площ. Предвижданата дължина на велоалеята е 795,83 метра и свързва един от най-големите квартали на гр. Свиленград – кв. Изгрев и кв. Младост с Градски парк и спортни обекти като: Спортна зала „Свиленград”; Спортен комплекс градски стадион „Колодрум” от една страна, а от друга страна с Плувен комплекс „Бурденис”; спортно игрище, както и възможност за връзка с кв. „Граничар”. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени и дейности за упражняване на строителен и авторски надзор за обекта, съгласно изискванията на ЗУТ. Съгласно Анализ на състоянието на безопасността на движението по пътищата на 40 градски общини от 6-те района за планиране от ниво 2, изпълнението на дейности по изграждане на велосипедна инфраструктура, която е физически отделена от автомобилното движение са допустими. В приетия ПИР на Община Свиленград е заложен приоритет 4 „Инфраструктура, осигуряваща подобрена жизнена и бизнес среда”, Мярка 4.9 - Улични мрежи и улично осветление, Дейност 4.9.5 - Изграждане на велоалеи в града и някои села. В тази връзка изграждането на предвижданата велоалея по проекта съответства на визията и стратегията за развитие на Община Свиленград. Кв. Изгрев е най-големият квартал с население около 2000 постоянни жители. Общината предвижда благоустрояване на квартала, което включва изграждане на велосипедна инфраструктура в междублоковото пространство. Жилищната зона на кв. Изгрев е приоритетна жилищна зона за въздействие на Община Свиленград. Изграждането на предвижданата велоалея по проекта ще допринесе за провеждане на последователна политика и ще доведе до интегриран ефект за развитие на територията. Освен това голяма част от населението на гр. Свиленград използва за придвижване велосипеди. Нуждата от изграждане на инфраструктура за велосипеди е видно и от направеното анкетно проучване по време на изработването на ПИРО на общината, където жителите посочват: „Изграждането на велоалеи като една от важните насоки за подобряване на градската среда”. Не на последно място местните власти имат ключова роля в насърчаването на хората да се адаптират към изменението на климата и използването на велосипеден транспорт е една от възможностите за това. В ПИРО в Мерки за реализация в община Свиленград за периода 2021-2027” Община Свиленград е заложила Мярка „Изграждане на система от велосипедни маршрути и велоалея, свързваща основни градски зони и обществено значими пространства”, а като очакван резултат: „Създаване на условия за безконфликтно придвижване на автомобилисти, велосипедисти и пешеходци”. Развитието на техническата инфраструктура на територията на община Свиленград е от изключително значение за осигуряване на условия за повишаване на инвестиционната привлекателност, устойчив икономически растеж, заетост и балансирано развитие и подобряване условията на живот на хората. Стойността на дейността е формирана както следва: - Стойност на СМР 437 282 ,47 с ДДС отразена в б.р. 7.2 Изграждане на велосипедна инфраструктура в Свиленград - Стойност на авторски надзор: 2 520,00 лв. отразена в б.р. 12.3 Авторски надзор за изграждане на велосипедна инфраструктура в гр. Свиленград - Стойност на строителен надзор 3 480, 00 лв. отразена в б.р. 13.2 Строителен надзор за изграждане на велосипедна инфраструктура в гр. Свиленград“. 443 282.47 0.00
Мерки за безопасна градска мобилност - Изпълнение на осветеност на пешеходни пътеки на територията на Харманли: Настоящата дейност включва изпълнението на инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност, насочени към уязвимите участници в движението – пешеходци и велосипедисти, в т.ч. изпълнение на осветеност на 31 бр. пешеходни пътеки на територията на град Харманли, чрез изграждане на стоманотръбни стълбове със соларна островна система за осветление на всеки стълб, съгласно одобрен инвестиционен проект. Пешеходците са най-уязвимата група в пътното движение и осигуряването на удобни и сигурни улици и пространства е от изключителна важност за стимулиране на този тип придвижване, както и за осигуряването на тяхната безопасност и сигурност. Залегнало в Интегрираната териториална стратегия на ЮЦР е, че основните причини за пътнотранспортните произшествия са повишения трафик, качеството и натовареността на пътната мрежа, неефективната организация на движение. За преодоляване на тези проблеми и съответно за осигуряване на адекватна безопасност на всички участници, голяма част от населените места в региона предприемат целенасочени мерки в тази посока или планират в краткосрочен план да предприемат такива. Това включва изграждане на системи за видеонаблюдение, подобряване на организацията и безопасността на движението, подобряване на инфраструктурата чрез изграждане на пешеходни пътеки, надлези, подлези и др. Съгласно Анализ на състоянието на безопасността на движението по пътищата на 40 градски общини от 6 района за планиране от ниво 2, изпълнението на дейности по осветяване на пеш. пътеки, за привеждането им в съответствие с нормативните изисквания, на територията на гр. Харманли, е задължително. Изпълнението на настоящата дейности е и в подкрепа на постигане планираното в План за интегрирано развитие на община Харманли 2021 – 2027 г., Приоритет III “Модернизиране на инфраструктурата“, Мярка 3.2. Подобряване на транспортната свързаност, Дейност 4 в частта Изграждане на система за пешеходно и велосипедно движение в гр. Харманли, вземайки под внимание, че пешеходните пътеки и в частност осветлението на пешеходни пътеки е основен аспект от изграждането на функционална и безопасна пешеходна система, която подпомага мобилността и безопасността на хората. Подобна необходимост се потвърждава и от идентифицирани ключови проблеми в направление „Пешеходно движение“, а именно „Липса на осветление на местата за пресичане“, съгласно одобрен ПУГМ на град Харманли 2023 – 2035 г. и идентифицираните дейности в съответното направление (Д 1.1, Д 1.2). Изпълнението на осветеност на пешеходните пътеки на територията на Харманли има множество ползи и ще допринесе за подобряване на безопасността на участниците в движението, особено на уязвимите като пешеходци и велосипедисти. Сред ползите от изпълнението на дейността за жителите на Харманли и региона са: - Осветените пешеходни пътеки ще направят пешеходците и велосипедистите по-забележими за шофьорите, намалявайки риска от пътни инциденти; - Осветените пешеходни пътеки ще намалят вероятността от пътни инциденти, особено по нощни часове, когато видимостта е намалена; - Осветените зони предават усещане за сигурност на пешеходците, което може да ги насърчи да използват пешеходните пътеки, вместо да се движат по опасни места; - Осветените пешеходни пътеки подпомагат мобилността на хората, които са зависими от пешеходен или велосипеден транспорт, като например деца, възрастни и лица с увреждания; - Подобрената инфраструктура за пешеходци и велосипедисти е част от устойчивото развитие на градовете, което насърчава по-активно използване на обществен транспорт и намаляване на зависимостта от личния автомобил; - Увеличеното използване на пешеходни пътеки и велосипедни ленти може да допринесе за намаляване на задръстванията и замърсяването на въздуха, като по този начин се подобрява качеството на околната среда; - Добре осветените пешеходни пътеки и обществени пространства могат да направят града по-привлекателен за туристи и инвеститори, като създават приятна атмосфера и подобряват качеството на живот. 354 462.00 0.00
Разработване на ГПОД за Харманли: В размките на дейността ще бъде разработен Генерален план за организация на движението в Харманли, съгласно Наредба №1 от 17 януари 2001 г. (посл. изм. и доп. ДВ. бр. 20 от 08.03.2019 г.) за организиране на движението по пътищата, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството. Дейността се базира на идентифицираните нужди от страна на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ за община Харманли (съгл. приложение Н от насоки за кандидатстване по настоящата процедура). Необходимостта от разработване на ГПОД е идентифицирана и в одобрен ПУГМ на Харманли. С разработването на ГПОД се цели да бъдат уредени редица принципни въпроси за Харманли, като: организация на транзитното движение, маршрутите на линиите от обществения транспорт, посочност и предимства на движението, скоростни режими, пешеходно и велосипедно движение, режими на престой и паркиране. С него ще се представят още обобщена схема на пътните знаци и списък с организационни и инженерно-технически мероприятия, с които се регулира организацията на движението в населеното място за постигане на безопасни условия за придвижване на всички участници в движението. Важен аспект при разработването на ГДОП ще бъде определянето на конфликтните точки в движението и изследването на причините за възникването им, с цел отстраняване на рискове за безопасността на движението. С разработването на ГПОД следва да се определят условията и реда за организиране на движението по цялата улична и пътна мрежа на територията на гр. Харманли и да се разработят за целта съответните схеми проектни решения. Целта на Генералния план за организация на движението е да послужи като инструмент на общинската администрация за взимането на ефективни и оптимални решения, относно градската мобилност и инфраструктура – режими на движение, паркиране, масов градски обществен транспорт (МГОТ), пешеходна и велосипедна достъпност, безопасност, др. Изработването на Генерален план за организация на движението в град Харманли е изключително важно по няколко причини, като неговата целесъобразност е тясно обвързана с интегрираното развитие на региона. Сред основните ползи за гражданите на Харманли и региона се идентифицират осигуряването на: Ефективност и безопасност на движението; Подобряване на обществения транспорт; Инфраструктура за пешеходци и велосипедисти; Положително въздействие върху околната среда и качество на живот и по-конкретно намалено замърсяване и разход на гориво; Информирано предвиждане на бъдещи нужди и Съответствие с нормативната уредба. Разработването на Генерален план за организацията на движението в Харманли е необходимо не само за справяне с непосредствените предизвикателства пред трафика, но и за насърчаване на интегрираното регионално развитие. Чрез подобряване на ефективността на трафика, безопасността и цялостните градски условия, планът допринася за по-проспериращ и по-удобен за живеене град, който е в съответствие със съвременните принципи на градско развитие. 48 000.00 0.00
Организация и управление на проекта и информация и публичност: Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще включва представители на Хасково, Свиленград и Харманли. Община Хасково ще наеме 2 бр. лица на срочни трудови договори извън утвърдената численост на персонала на общината – Ръководител на проекта и Финансов мениджър. С оглед ефективното и качествено изпълнение на проекта община Хасково ще избере и външен консултант по реда на ЗОП, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Координатор на проекта, 2. Експерт „Държавни помощи” и 3. Юрист. Община Свиленград ще наеме 1 лице на срочен трудов договор извън утвърдената численост на персонала на общината – Главен счетоводител на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на проекта община Свиленград ще избере и външен консултант по реда на ЗОП, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Експерт Мониторинг и докладване по проекта и 2. Координатор дейности. Община Харманли ще наеме 1 лице на срочен трудов договор извън утвърдената численост на персонала на общината – Счетоводител. С оглед ефективното и качествено изпълнение на проекта община Харманли ще избере и външен консултант по реда на ЗОП, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Експерт Документиране и архив и 2. Технически асистент. С цел постигане на широко разпространение на информация, повишаване на обществената осведоменост, засилване прозрачността относно дейностите по изпълнение на инвестициите, процедурата „Екологосъобразна мобилност“, финансирането по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост е предвидено изпълнението на мерки за Информация и публичност. Предвидените мерки по информация и публичност ще покриват изискванията, предвидени в съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. При всички мерки за информация, комуникация и публичност, предприети от партньорите по проекта, изрично ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС за периода 2021-2027 г. с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. Мерките, предвидени за изпълнение от всеки един от партньорите са: 1) В интернет страниците на всеки един от партньорите, ще бъдат публикувани кратки описания на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС и регулярно ще се е въвежда актуална информация от изпълнението на инвестициите; 2) Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС; 3) По време на изпълнението на строително – ремонтните дейности на видимо място ще се поставят временни билбордове с големи размери, на който изрично ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“, името на проекта, периода на изпълнение на дейностите по проекта, както и стойността на финансирането; 4 ) До една седмица след отстраняване на билбордовете ще бъдат поставени постоянни обяснителни табели. Табелите ще съдържа същите основни елементи като билборда; 5) Организиране на публични събития – откриваща пресконференция и официално откриване на обектите на инвестиция в трите общини партньори; 6) Ще бъдат изработени рол-банер (3 бр.) с информация за проекта и финансовата подрепа на ЕС. Той ще бъде поставян на видно място по време на събитията по проекта. 7) Ще бъдат изработени стикери, които ще се поставят на закупено оборудване. 152 661.16 0.00
Разработване и въвеждане на интелигентни транспортни системи (ИТС) и интегрирани цифрови решения за подобряване на ефикасността и ефективността на обществения транспорт в Хасково: Идентифицирани ключови проблеми в направление улична мрежа и автомобилно движение, съгласно одобрен ПУГМ-Хасково са транзитен трафик в рамките на града и задръствания на възлови кръстовища, засягащи и одобрени маршрутни линии на обществения градски транспорт. Много европейските градове започват активно да се справят с подобни проблеми чрез прилагане на набор от различни стратегии, в т.ч. подобряване на качеството и насърчаване използването на обществения транспорт и намаляване процента на придвижване с личен автомобил. За да може услугата по обществен транспорт да се конкурира добре с автомобилния, тя трябва да се характеризира с конкурентно време за пътуване. Настоящата система в града е силно ограничена от към възможности за регулиране, анализиране и настройване на различни схеми по отношение на транспорта и трафика. Това от своя страна води до сериозни закъснения на обществения транспорт и негативна нагласа от страна на жителите за неговото използване. Натовареността на кръстовищата и увеличения трафик увеличава значително и разходите за управление и поддръжка на превозните средства, както и за тяхната експлоатация. От друга страна повишаването на престоя и времето за придвижване на пътния трафик увеличава и значително замърсяването на градската среда, отделянето на повече вредни газове и финни прахови частици. Въвеждането на иновативни технологии за управление и организиране на автопарка би допринесъл и за постигането на множество косвени ползи като: Подобрен имидж на града; По-добро качество на живот; Подобрена мобилност и достъпност; Ползи за здравето и околната среда; Потенциал за привличане на повече хора; По-конкурентен град. Настоящата дейност предвижда разработване и въвеждане на ИТС и интегрирани цифрови решения за подобряване на ефикасността и ефективността на обществения транспорт в Хасково, вкл.: 1. Изграждане на система за позициониране на возилата (AVL система) с диспечерски (контролен) център, събиращ и обработващ информацията и управляващ системата в реално време; 2. Изграждане на система за предоставяне на информация в реално време за пътниците (RTPI система) с уеб-базирано решение - мобилно приложение, за предоставяне на информация за движението на обществения транспорт; 3. Доставка и монтаж на цялостно бордово оборудване с AVL технология за 6 бр. новозакупени превозни средства, включително бордови компютри с включен системен и приложен софтуер към тях и проследяващи компоненти (GPS/GPRS), позволяващи: локализиране на превозно средство; вграден софтуер за комуникация с Диспечерския център с извеждане на пътна информация към шофьора, предоставяща важна информация и възможност за връзка с диспечерския център. Създаване на информационен интернет портал, който да визуализира автоматично информацията от „Системата за управление на обществения транспорт“ на интернет портал на градския транспорт. Системата ще визуализира наличните линии на градския транспорт, маршрут и тяхното разписание, времетраене до пристигането на превозното средство до следващата спирка, предоставяне на важна информация за използващите градския транспорт, както и възможност за упътване от точка А, до точка Б. Системата трябва да позволява цялостното интегрирано управление на градския транспорт на гр. Хасково, чрез осигуряване на информационното обслужване на цялостния процес по организация на обществения транспорт, реализиране на контрол в реално време върху качеството на изпълнението на услугите на градския транспорт, и предоставяне на информация на гражданите посредством уеб-базирано решение - мобилно приложение за предоставяне на информация за движението на обществения транспорт в реално време. Така планираните дейности предоставят възможности за последващо надграждане на ИТС и цифровизация на градския обществен транспорт в Хасково, с възможност за изграждане на ЕИТ и др., финансиране за които ще се търси по други финансови механизми и източници. 416 940.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.