Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

С изпълнението на проекта се цели да се разшири комплекса от мерки, насочени към улесняване достъпа до заетост и да се осигури подкрепа за социалното включване на уязвими групи и осигуряване на равни възможности за пълноценното им участие в икономическия и социалния живот на обществото.
По проекта се предвижда създаване на ново социално предприятие, разкриване на шест нови работни места за продължително безработни лица и  лица над 54-годишна възраст, както и закупуване на оборудване. Основни дейности по проекта са: 
1. Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика;;
2. Оборудване на новосъздадените работни места;
3. Подкрепа за осигуряване на заетост в социалното предприятие за период от 8 месеца ;
4.Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предоставяните услуги

Целите на проекта допринасят за изпълнението на ОП "РЧР" 2014-2020 г., на две от целите на Стратегията на Съюза за интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж и за постигане на икономическо, социално и териториално сближаване "Европа 2020", а именно:
1. По-висока и по-качествена заетост 
2. Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване. 
Успешната реализация на проекта ще окаже значително положително влияние върху настоящото състояние и проблеми на представителите на целевите групи. Резултат от изпълнението на проекта ще бъдат създадени устойчиви възможности за интелектуално и личностно развитие на наетите служители, повишена конкурентноспособност на пазара на труда, а оттам и постигането на една от целите на социалното предприятие - реинтегрирането на лица от уязвимите групи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Оборудване на новосъздадените работни места: За социалната интеграция е най-важно осигуряването на трайна заетост. С други думи, като ще създаваме социално предприятие, то на първо място трябва да осигурява подходящи работни места за целевата ни група.С настоящата дейност се цели осигуряване на подходящо и качествено оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар за новосъздадените работни места, за да се обезпечи безпроблемната работа на новото социално предприятие. За приспособяването и осигуряването на подходящи и отговарящи на съвременните стандарти за качество работни места ще бъде закупено, доставено и въведено в експлоатация необходимото оборудване и обзавеждане, с което наетите по проекта лица да упражняват бързо, ефективно и с удовлетвореност своя труд. Предприятието кандидат по настоящата схема ще приготвя консервирани плодове и зеленчуци. Продажбата ще се извършва на място и чрез разнос и доставка на посочения от клиента адрес на обекта. Приготвянето и пакетирането на готовата продукция ще бъде основна задача на шестте наети по проекта лица. За оборудването на новоразкритите работни места в цех за приготвяне на консервирани плодове и зеленчуци е необходимо закупуването и доставката на следното оборудване и обзавеждане: 1.Миячна машина за плодове и зеленчуци - 1бр. Изработена от материали разрешени за допир с хранителна среда. Състои се от зона за измиване на суровината и транспортна система Производителност до 150 кг/час Размери до 400 см дължина 2.Машина за изпичане на лютиви чушлета - 1бр. Изработена от материали разрешени за допир с хранителна среда. Захранване на ток , горелка на газ ,система за отвеждане на димни газове. Производителност до 100 кг/час Размери до 200 см дължина 3.Зеленчукорезачка в комплект с 5 диска - 1бр. Нарязване на шайби, ленти, кубчета и настъргване. изработена от неръждаема стомана с ненадраскващо се полиуретановово покритие 4. Слепваща машина с постоянно нагрети челюсти - 2бр. Машината е предназначена за слепване чрез постоянно нагрети алуминиеви челюсти на полипропиленови пликове и промазана хартия с различна дебелина на фолиото. С електронен терморегулатор Метална конструкция – INOX 5.Бидони за хранителни цели - 100 бр. Всяко едно предприятие, което предлага хранителни продукти за консумация е напълно зависимо от своето оборудване - ефективността на производството, качеството на продукцията и даже самочувствието на хората, които работят са в огромна степен повлияни от вида и характера на оборудването. Съвременното производствено оборудване, което фирма "Първановски" ООД иска да закупи за новонаетите служители е с по- висока надеждност и удобство при ползване, което увеличава сигурността и гъвкавостта, намалява принудителните престои и осигурява по - висока производителност. Заложените по проекта разходи са съобразно пазарните цени за такъв тип разходи и са планирани за постигане на резултатите и дейностите, което не води до нарушаване на качеството им. Предвидените за закупуване оборудване и обзавеждате, ДНА и стопански инвентар са необходими за изпълнение на преките задължения на лицата, включени в заетост по проекта и за създаването на устойчиво и иновативно социално предприятие. 0.00 21 323.03
Подкрепа за осигуряване на заетост в социалното предприятие за период от 8 месеца: С всяко лице ще се сключва договор след одобрението му, като няма да се изчаква да бъдат открити всички 6 лица, за да се пристъпи към назначаване по едно и също време. Изброените групи попадат в обсега на заложената в Националната програма за реформи на Република България в изпълнение на Стратегия „Европа 2020“ Национална цел за намаляване на броя на живеещите в бедност с 260 хил. души до 2020 г. и дефинираните към нея четири специфични подцели. Изпълнението на тази цел е тясно свързано с политиката в областта на заетостта, която е ключов инструмент за намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване. През последните две години се наблюдава слабо подобрение на пазара на труда като резултат от увеличените възможности за износ на предприятията предвид плавното възстановяване от кризата, което започна при основните ни търговски партньори. Пътят към постигане на по-високи равнища на заетост зависи доколко хората в трудоспособна възраст ще бъдат по-адаптивни към променящите се условия в икономиката и как по-успешно да се реализират в заетостта. Не на последно място е постигането на по-висока производителност и конкурентоспособност на българската икономика - висококвалифицираната работна сила е една от нужните предпоставки за въвеждане и използването на новите технологии в рамките на производствения процес. При планиране на инвестициите ще е от особено важно значение да бъдат посрещнати не само краткосрочните, но и дългосрочните предизвикателства пред бизнеса, свързани с кариерното развитие, придобития опит и знания. Ето защо, инвестициите в човешките ресурси трябва в максимална степен да бъдат ориентирани към потребностите на работодателите. Изпълнението на Дейността от настоящият проект "Подкрепа за осигуряване на заетост в социалното предприятие" допринася за намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване, чрез прилагане на мерки посредством повишаване на икономическата активност и едновременно с това - подобряване достъпа до заетост за безработни лица и неактивни лица, с ниска конкурентноспособност на пазара на труда. Разкритите позиции, ще рефлектират положително върху финансовата стабилност на предприятието като по този начин фирмата ще има възможност да реинвестира средства развитие на човешките ресурси. По проекта ще бъдат назначени 6 лица от целевата група на следните длъжности: 75141002 - Работник, дозиране в консервното производство - 1 лице 81602037 - Машинен оператор, обработка на плодoве/зеленчуци - 1 лице 81602014 - Машинен оператор, разфасовъчна машина - 1лице 75141001 - Ферментатор - 1лице 83222006 - Шофьор - 1 лице 75141005 - Работник, мариноване на плодове/зеленчуци - 1 лице За гладкото и безпроблемно функциониране на социалното предриятие ще бъде създадена структура за неговото управление. За целта ще бъде нает управител на социалното предприятеи, който да е отговорен за функциите управление и контрол, както и счетоводител за обработване първичните счетоводни документи и последващи плащания. • Управител, код по НКПД 11207023. Ръководи и представлява търговското дружество съобразно изискванията на закона, разработената бизнес стратегия и правилата на добрата търговска практика. Осигурява организирането и провеждането на курсове на обучение с цел повишаване на професионалната квалификация и повишаване ефективността на служителите на дружеството. • Счетоводител, оперативен, код по НКПД 33133001, отговаря за осчетоводяване на първични счетоводни документи в специализиран софтуер; осчетоводяване на движението по разплащателните сметки да дружеството; изготвяне на ежемесечни справки; периодично анализиране на вземанията и задълженията на дружеството; извършване на счетоводно отчитане по дейността на дружеството с оглед спазване на процедурите и сроковете за отчети, баланси и справки. Водене на оперативно счетоводство. Изпълнение на ежедневни оперативни задачи по осигуряване на счетоводния документооборот - приема, проверява и обработва счетоводни документи 0.00 40 342.34
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика;: Всеки индивид притежава различен потенциал, който от една страна го прави уникален, а от друга го причислява към определена условно обособена обществена прослойка и социална група. Характерните черти на отделните групи намаляват или увеличават шансовете за социална интеграция на пазара на труда на принадлежащите към тях личности.По принцип интеграцията е двустранен процес. От една страна хората от целевата група трябва да бъдат подпомогнати в своите усилия да живеят пълноценно и равнопоставено, а от друга страна обществото трябва да бъде подготвено да ги приеме като пълноправни свои членове. Чрез дейността ще се поощряват автономността и независимостта (помагате на лицето да поддържа личната си автономност, помагате на лицето да осъзнае индивидуалните си способности и ресурси, помагате на лицето да намира собственото си жизнено пространство), ще се разработванене на индивидуални трудови и интеграционни програми за хората от целевите групи и тяхното прилагане, както и включване на лица от целевите групи в обучения за производство/предоставяне на специфични стоки или услуги. В рамките на дейността ще бъдат включени мерки насочени и към поощряване участието на наетите лица в социалния живот, като ще се съобразят със спецификите на всеки отделен индивид, а именно: - Организиране на свободното време, отдих и развлечения (в т.ч. културни и разлвекателни дейности, любителски и професионален спорт и др.); - Развитие на умения за общуване и работа в група; - Развитие на различни навици и умения за живот; 0.00 0.00
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предоставяните услуги: В рамките на дейността ще бъдат проведени изследвания за определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл. проучване на съществуващия пазар за съответните стоки, които новосъздаденото социално предприятие ще предоставя. Определяне на потребителските потребности и нагласи : Изследванията за познатост, нагласи и употреба са съществени за управлението на пазарното поведение на социалното предприятие на всеки етап от развитието й. Те предоставят информация за: - познатост на продуктите - проникване на продуктите на пазара - профили на потребителите - имидж на марки и фирми - фактори за избор - нагласи към продукта / услугата - други важни въпроси Тестване на концепции Тестовете на концепция са незаменим инструмент когато се въвежда нов продукт, услуга, марка или реклама или се планират изменения в съществуващите. Те предоставят надеждни насоки за възпримането на тестваната концепция от страна на потребителите. В зависимост от етапа на разработка и съпътстващия риск, концепциите могат да се тестват с качествени или количествени методи или с комбинация от двата вида. За целта ще бъдат изплзвани количествени методи,които се провеждат се сред статистически значим брой респонденти и са представителни за разглежданата генералната съвкупност: цялото население на България или посочени от клиента целеви групи. Методите за регистриране на информацията са преки лични интервюта, телефонни интервюта, компютърни интервюта и анкети. Количествените изследвания ще бъдат със следната насоченост: Ad Hoc /с еднократен, неповторим дизайн/. Периодични /Tracking/ - с един и същ дизайн и определена повтаряемост във времето с цел да се проследяват тенденции в измененията. Непрекъснати /Continuous/ - изследвания, които се провеждат с един и същ дизайн без прекъсване във времето. Проучването-анализ ще включва следните компоненти: ƒ анализ на аудиторията и потреблението на туршии в България ƒ анализ на съществуващи дружества, произвеждащи аналогични продукти ƒ таргетиране на потенциалните потребители на продуктите ƒ проучване на потребителските групи и нужди Изследователска методология За реализиране целите на изследването ще се използват следните методи на изследване и анализ: Изследване на нуждите на потенциалните потребители.Таргетирането на потенциалните потребители и изучаването на техните специфични потребности, изисквания и очаквания ще се реализира чрез провеждането на специализирано социологическо проучване в рамките на потребителите.На негова основа ще се изведат конкретни препоръки за бъдещите продукти. Целевата група на проучването ще предимно включва хора в активна трудоспособна възраст. В анализа ще бъдат обследвани детайлно и всички местни конкуренти на пазара, както и техните силни и слаби страни, както и възможните канали за реализиране на готовата продукция в страната и чужбина. На базата на получените резултатите от проучването и анализа ще бъде разработен продуктовия асортимент, ще се изработят технологични карти за произвоството на отделните продуктови линии, и ще се направи калкулация на себестойността на продуктите. Следващата стъпка е да се изготви маркетингова стратегия, като се направи тестване на продуктите и се определят местата за продажба на готовата продукция на социалното предприятие. 0.00 8 775.90

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.