Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Община Хисаря, изпълнявайки този проект ще подобри качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване на хора с увреждания и хора над 65 години, които са в невъзможност за самообслужване. Ще се създаде нов Център за почасово предоставяне на услуги за соц. включване в общността или в домашна среда.
Предвидено е услугите да се предоставят в рамките на 18 месеца и да обхванат 52 лица с увреждания и техните семейства и лица над 65 г. с ограничения и/или невъзможност да се обслужват сами. Ще бъдат подбрани 30 Лични асистенти и 11 Домашни помощници, които ще предоставят ежедневна грижа на потребителите от целевата група в техните домове. Предвидено е да се привлекат експерти, които ще предоставят психологическа, социална и здравна подкрепа. Социално –психологическата и здравна подкрепа заедно с услугите личен асистент и домашен помощник ще оформят един комплекс от интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждания и ще се осигури дългосрочна грижа от комплексни действия.
На лицата от целевата група, които са получавали услуги по операция „Нови алтернативи” през месец март 2016 г. ще се извърши нова оценка на потребностите им и ще продължат да ползавт услугите. 
Водещи принципи при изпълнението на дейностите  ще е поставянето в „центъра“ нуждите и потребностите на „отделния човек” и осигуряване на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, предвид индивидуалната му оценка.
Предвидена е отделна дейност, свързана с информираността и публичността на проекта, съобразно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Ще бъдат изготвени и отпечатвани информационни материали за разпространяване, ще се проведат  конференции и ще се използват и други информационни подходи като публикации в местни вестници и регулярни записки в сайта на Общината.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта : С тази дейност се цели да се създадат условия за успешно организационно, документално и финансово управление на проекта, както и да се гарантира ефективно управление, организация и координация на дейностите по проекта. За цялостното управление на проекта ще бъде създаден Екип за организация и управление на проекта, който ще се състои от ръководител проект, счетоводител и технически сътрудник. Те ще имат следните задължения: Ръководител на проекта • Управлява цялостното изпълнение на проекта. • Ръководи и координира работата на екипа. • Отговаря за постигане целите на проекта и спазване на изискванията на ОП „РЧР”. • Контролира стриктното спазване на графика на дейностите и тяхното качествено изпълнение, съобразно бюджета, счетоводната политика и добрите национални счетоводни практики; • Подпомага проектния екип за организиране и осъществяване на мероприятия за представяне на проекта и резултатите по него. • Ръководи изготвянето, обобщаването и съхраняването на проектната документация, включително и финансовите отчети; • Отговорен за отчитането на проекта към Договарящия орган; • Представлява проекта пред местните институции. • Отговаря за осъществяване на вътрешен контрол и мониторинг на проекта. • Подпомага екипа на проекта при подготовка и провеждане на процедурите за доставки на оборудване и материали за обучения; • Организира дейностите за популяризиране на проекта и изпълнение на мерките за визуализация и публичност; Счетоводител • Следи за целесъобразността на разходите и тяхното точно отчитане. • Отговаря за правилното отчитане на проекта, съгласно действащото законодателство и регулациите на Оперативната програма ”Развитие на човешките ресурси”; • Води финансовата и счетоводна документация на проекта. Изготвя финансовите отчети на проекта, следи за тяхното съхраняване и представяне пред донора. • Подпомага проектния екип при отчитане на проекта и в подготовката на финансовите отчети; • Носи отговорност за първичните счетоводни документи и изготвя отчети и справки за разходваните средства по бюджета на проекта. • Носи отговорност за верифициране и документална проверка на разходите по проекта. Технически сътрудник • Завежда документацията и кореспонденцията по Проекта, • Събира, класира и отговаря за съхранението на цялата документация по Проекта • Съхранява документацията по проекта • Подпомага ръководителя на проекта при изготвяне на техническите отчети по проекта • Участва в организирането на екипни срещи и води протоколи • Участва в срещи на екипа по проекта. Екипът за организация и управление на Проекта ще извършва ежемесечни проверки и периодични оценки за качеството на предоставените почасови услуги от Центъра. Ефективната организация и управление на Проекта ще гарантира поддържането на високо ниво на качеството на почасовите услуги на потребителите. 30 549.48 235 496.49
Информиране и публичност: Цел на дейността е популяризиране на проекта и съфинансирането от Европейския социален фонд. Дейността е планирана, съобразно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Община Хисаря ще информира обществеността и потенциалните потребители за получената финансова подкрепа от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 чрез Европейския социален фонд. В изпълнение на дейността за осигуряване на публичност и информация ще бъдат разяснени както проектните дейности, така също и комплексните услуги, които ще се предоставят от Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Новосъздаденият Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда ще предложи иновативен подход при предоставянето на услугите за задоволяване конкретните нужди на потребителите. Това изисква подготовка и разпространение на информация за подробно запознаване на обществеността и кандидат - потребителите с дейността на Центъра и възможностите за ползване на услугите. Печатните материали разработените в рамките на проекта, ще съдържат данни за името на проекта, приоритетната ос, логото на ЕС и логото на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. През периода на изпълнение на проекта ще се осъществяват дейности, които да информират обществеността за постигнатите резултати по проекта. Ще бъде поставен акцент на големия социален и обществен ефект от реализацията му. За по-широко информиране на обществеността и популяризиране на услугата се предвиждат регулярни публикации в сайта на Общината. При стартирането на проекта ще се проведе пресконференция При приключването на дейностите по проекта ще се организира заключителна конференция. 1 142.40 969.49
Сформиране на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда и функциониране на екип от експерти към него: Целта на настоящата дейност е да се гарантира комплексност и интегриран подход при предоставянето на услугите в домашна среда. За постигане на тази цел е предвидено функциониране на екип от експерти към Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда В този екип ще се привлекат експерти за допълнителна подкрепа - социален работник, медицинска сестра, пдихолог и сътрудник социални дейности. Екипът към Центъра за почасово предоставяне на услуги ще се състои от социален работник, сътрудник „Социални дейности”, психолог и медицинска сестра. Тяхната основна задача е да подпомагат организирането на цялостната дейност на Центъра за почасово предоставяне на услуги; ще подготвят план-графици за дейността на личните асистенти и на домашните помощници; ще следят за спазването им; ще изготвят индивидуалните планове за грижа на всеки един потребител съобразно неговите конкретни и специфични потребности; различни организационни дейности, свързани с предоставянето на социалните услуги в домашна среда. Екипът в Центъра за почасово предоставяне на услуги ще извършат и индивидуална оценка на потребностите на кандидат-потребителите в дома им, за почасово предоставяне на услуги за социално включване. Цялостната дейност на Екипа на Центъра за почасово предоставяне на услуги ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. Със създаването на Екип за подкрепа в Центъра за почасово предоставяне на услуги се осигурява извършване на оценка на потребностите от мултидисциплинарен екип. Индивидуалната оценка на потребностите от подкрепа се дефинира като дейност по установяване на индивидуализираната нужда от ползване на специализирана подкрепа /вкл. социална, здравна и психологическа/, която допълва възможностите на лицето и дава насока на доставчика на социални услуги за конкретни дейности за подкрепа, които да бъдат предоставяни в рамките на услугата, съобразно отчетените проблемни области или увреждания. Основни задължения на екипа от експерти в Центъра: 1. Сътрудникът „социални дейности” ще подпомага организирането на цялостната дейност на Центъра; ще подготвя план-графици за дейността на личните и социалните асистенти, на домашните помощници, ще следи за спазването на графиците; други организационни дейности, свързани с предоставянето на социалните услуги в домашна среда. 2. Социалният работник ще предоставя консултации от социален характер на потребителите, ще води и съхранява досиетата им, ще изготви индивидуалните планове за грижа на всеки един потребител съобразно неговите индивидуални потребности. 3. Медицинската сестра ще има основна задача да осигури достъп на потребителите до здравни услуги, ще ги придружава до болнични заведения, ще осъществява връзка с личните лекари, манипулации, които могат да бъдат извършени извън лечебно заведение (поставяне на катетър, поставяне на инжекция, смяна на превръзки, измерване на кръвно налягане и др.). 4. Психологът ще предоставя психологическа подкрепа, психологически консултации, както и подкрепа при идентифициране на проблеми при кризисни състояния, конфликти, демотивация, загуба и прочие. Водещи принципи при изпълнението на дейностите на екипа към Центъра за почасово предоставяне на услуги; ще е поставянето в „центъра“ нуждите и потребностите на „отделния човек” и осигуряването на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение на база индивидуалната му оценка Екипът ще оказва и професионална подкрепа на персонала, който ще предоставя социални услуги в домашна среда - лични асистенти и домашни помощници, която ще се изрази в консултиране и психологическа подкрепа. 36 845.76 1 552.97
Разработване на Методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги: Целта на дейността е качествено предоставяне на интегрирани услуги за хора с увреждания и възрастни хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване. Община Хисаря ще създаде нов Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване. Общината не е изпълнявала проект по процедура "Помощ в дома". В тази връзка разработването на Методология ще подпомогне специалистите в Центъра за качествено предоставяне на услугите на потребителите. Методологията ще включва релевантната нормативна уредба, свързана с предоставяне на социалните услуги, видовете услуги, които ще се предоставят, правила и процедури за подбор на потребители и на лични асистенти и домашни помощници; за предоставяне на услугите; процедури за вътрешен контрол, за поверителност; за предотвратяване на насилие, процедура за жалби и сигнали; правила и процедури за защита правата на потребителите, защита на личното им имущество и др. Ще бъдат разработени и различни формуляри за работа в Центъра - формуляр за оценка на потребностите; план за предоставяне на услугите; проект на договор с потребителя и др. 1 000.00 980.00
Обзавеждане и оборудване на Центъра за почасово предоставяне на услуги: Целта на дейността е да се осигурят добри условия за работа на Центъра за услуги, чрез осигуряване на необходимото обзавеждане и оборудване. За нуждите на Центъра за почасово предоставяне на интегрирани услуги община Хисаря ще осигури две помещения от сграда, общинска собственост. Помещенията са на първия етаж на сградата и до тях е осигурен достъп за хора с увреждания. На втория етаж на същата сграда функционира Дневен център за стари хора. Съчетаването на услуга за стари хора и услуга за хора с увреждания ще подпомогне процеса на социално включване на хората с увреждания и ще подпомогне хората от общината за по-добра информираност за социалните услуги. Двете помещения не са обзаведени и оборудвани. Със средства от проекта се предвижда помещенията да бъдат оборудвани и обзаведени за работа на специалистите в Центъра. Оборудването и обзавеждането на Центъра ще продължи да се използва и след приключване на проекта за предоставяне на услуги за социално включване на хората с увреждания в общината и за периода на осигуряване на устойчивост по настоящия проект. Обзавеждането включва бюра, офис-столове, шкафове за документи. Предвидено е закупуване на един климатик за отопление на двете помещения през зимните месеци, тъй като сградата се отоплява с електричество. Оборудването включва преносими компютри за специалистите, мултифункционално устройство, телефонен апарат, модем за интернет. 13 330.80 6 532.05
Подбор на персонал в Центъра за почасово предоставяне на услуги и подбор на потребители на услугите: В рамките на тази дейност ще се постигнат следните цели Да се подберат мотивирани лица в трудоспособна възраст, подходящи за изпълнение на почасови услуги в домашна среда. Да се осигури достъп до интегрирани услуги, съобразно специфичните потребности и при прилагане на индивидуален подход и да се проведат ефективни процедури по подбор на 52 кандидат-потребителите, основана на ясни критерии и въз основа на индивидуалните им потребности. Съобразно заложените цели в дейността ще се извършат две поддейности: 1. Подбор и наемане на персонал на трудов договор в Центъра за почасово предоставяне на услуги, като се проведе ясна и ефективна процедура по подбор и договаряне с кандидатите за персонал, извършващ услуги по домовете, отговарящ на нуждите на потребителите. Подборът на подходящите кандидати за работа ще се извърши съгласно правилата и процедурите на разработената Методология, подробно разписана в Дейност 4 на настоящето проектно предложение. Ще сеосигури публичност и прозрачност, като бъде поставена обява за работа и пакет документи на електронната страница на община Хисаря. Избраните кандидати ще бъдат уведомени лично и ще бъдат поканени за сключване на срочни трудови договори за период от 18 месеца. Предвижда се да бъде нает персонал от 41 души, от които 11 домашни помощника, 30 лични асистенти. 2. Информиране, подаване на заявления, оценка и класиране на кандидат - потребителите на услугите в домашна среда. За ползване на социални услуги „личен асистент” и „домашен помощник“ могат да кандидатстват: - Лица с трайни увреждания с ограничения или невъзможност за самообслужване, които поради причини от здравословен характер са поставени в социална изолация, живущи на територията на община Хисаря, включително и техните семейства - Възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, поради причини от различен характер, живущи на територията на община Хисаря. Ще се извърши второ оценяване на кандидат потребители, които са били обслужвани в рамките на операция “Нови алтернативи“ в перида февруари-март 2016 г. Екипът по управление и организация ще направи окончателен подбор, като за целта ще ползва разработената Методология, подробно разписана в Дейност 4 на настоящето проектно предложение, която ще съдържа: подготовка на стандартен пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциалните потребители на услугата; извършване на оценка на индивидуалните нужди на кандидат-потребителите; Класиране и подбор на потребителите на услугите. 0.00 0.00
Предоставяне на интегрирани услги: Основните цели на тази дейност са свързани с качествено предоставяне на почасови услуги в домашна среда и разширяване обхвата на услугите, предоставяни от община Хисаря в Центъра за почасово предоставяне на услуги. Почасово предоставяне на интегрирани услуги за социално включване ще създадат условия за социална интеграция на потребителите, за индивидуална подкрепа на лица/деца с трайни увреждания и възрастни хора, затруднени в самообслужването. В проекта е предвидено услугите да се предоставят в рамките на 18 месеца и да обхванат 52 лица с увреждания и техните семейства, както и лица над 65 г. с ограничения и/или невъзможност да се обслужват сами. Предоставянето на ежедневна грижа на потребителите в тяхната домашна среда ще се извършва от 30 Лични асистенти и 11 Домашни помощници. Социално –психологическата и здравна подкрепа ще се извършва от социален работник, сътрудник „социални дейности“, медицинска сестра и психолог. Предоставянето на услугите в Центъра за почасово предоставяне на услуги ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. На база изготвената оценка на потребностите ще се разработи подробен индивидуален план за предоставяне на услугите за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от членове на екипа с подкрепата на назначените социален работник и медицинска сестра, и с участието на потребителя или негов законен представител, и е съобразен със специфичните потребности и изисквания на потребителя. В индивидуалния план се залага и вида на услугата, която ще получава потребителя. Планът се актуализира на всеки 6 месеца, за да се провери и реализира потребността от промяна или предоговаряне. Съобразно изготвеният индивидуален план на всеки потребител, включващ договорените дейности, които ще се извършват от личният асистент или от домашният помощник, потребителите ще получат интегрирани услуги от мултидисциплинарен екип, в това число психологическа подкрепа, достъп до здравни грижи и др.. Назначения персонал в Центъра за почасово предоставяне на услуги ще осигурят почасовите социални услуги в дома на потребителите, както следва: • Личния асистент ще полага грижи за дете или възрастен с трайно увреждане, или за тежко болен, за задоволяване на ежедневните му потребности. • Домашният помощник ще предоставя услуги в домашни условия, насочени към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности. Социалният работник, психологът и медицинската сестра ще осигуряват допълнителната подкрепа • Достъп до здравни услуги • Мотивационната подкрепа • Социално - психологическа подкрепа • подкрепа за социално включване, съобразно индивидуалните им потребности. Социалният работник и сътрудникът „социални дейности“ ще предоставят комплекс от услуги, насочени към социална работа и консултации на потребителите и свързани със задоволяване на потребностите от организация на свободното време и осъществяване на контакти. Всичките видове услуги, посочени по-горе ще се предоставят почасово, съобразно конкретните потребности на всеки потребител и съобразно неговото желание. За предоставянето на услугите ще са изготвени и графици. Ще се предоставят ежедневни услуги и периодични услуги. Персоналът, предоставящ услугите ще гарантира поверителност на личните данни в съответствие с националните стандарти и правила. Предвидени са механизми за наблюдение, оценка и контрол на предоставяне на социалните услуги. Услугите ще се предоставят съгласно разработената Методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги, която ще включва детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги. 413 672.16 181 531.55
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Целта на тази дейност е персоналът : - да придобие основни теоретични познания, необходими за работа с хора с физически увреждания и с хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, - да повиши уменията за качествено и ефективно справяне с работата на индивидуално ниво. Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на персонала за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждани и на хора над 65 г. с ограничения. Обучителният процес ще се основава на нормативната уредба в областта на социалните услуги и добрите практики от българския опит. Предвижда се въвеждащо обучение с продължителност 24 часа (3 дни), в което ще се включат не-повече от 16 лица. Въвеждащо обучение ще се проведе преди сключване на трудовите договори с персонала и преди да започнат да предоставят услуги на потребителите. В обученията няма да бъдат включени лица, които са преминали през идентично обучение по ОПРЧР. Обучението включва следните теми: • Общи познания и основни задължения за домашните грижи; • Специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания; • Работа с потребителите и техните семейства; • Процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг. • Нормативни стандарти за качество. • Здравословни и безопасни условия на труд. Всички назначени лични асистенти и домашни помощници ще се включат и в две двудневни поддържащи обучения с обща продължителност 32 часа. В тях ще участват всички назначени Лични асистенти, домашни помощници – 41 лица. Конкретиката на темите на поддържащото обучение ще се определят от обратната връзка, дадена от персонала по време на основното обучение, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите. Обучението ще има интерактивен характер и ще включва теоретични и практически подходи. 2 120.00 1 300.00
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала.: Целта на дейността е да се развият професионални умения и да се повиши мотивацията за работа, чрез осигурена професионална подкрепа - психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на личните асистенти и на домашните помощници Персоналът, който ще предоставя социални услуги в домашна среда ще получава професионална подкрепа както следва: 1. Консултиране по време на функционирането на социалната услуга.. Консултациите ще се отнасят до: - Затруднения в работата с потребителите; - Затруднения в работата с институции; - Необходимост от допълнителни знания и умения за работа След всяка консултация ще се представя отчет. Консултациите ще се извършват от наетите експерти към новосъздаденият по проекта Център за почасово предоставяне на услуги 2. Предоставяне на супервизия на наетия персонал В рамките на предоставяне на социалната услуга ще се проведат общо 50 часа супервизии на личните асистенти и домашните помощници. Супервизията ще е насочена към подобряване на директната работа и осигуряване на професионална подкрепа. Супервизията ще се предоставя от външен експерт с опит в социалните услуги и провеждане на супервизия. Ще се разработи план-график за провеждане на супервизиите. След всяка супервизия ще се представя отчет, като в него се описват споделените предизвикателства при предоставяне на услугата и проблемите, които са идентифицирани 3. Предоставяне на психологическа подкрепа Предвижда се предоставяне на психологическа подкрепа на наетия персонал в различни кризисни ситуации и по заявка от страна на персонала, предоставящ социални услуги. Психологическата подкрепа ще се предоставя от психолога, нает в Центъра за почасово предоставяне на услуги в рамките на действието на социалната услуга – 18 месеца. 750.00 750.00
Предоставяне на мотивационна, социално- психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуалните потребности: Целта на тази дейност е : - да се осигури професионална подкрепа на потребителите, съобразно индивидуалните им потребности, - да се повиши мотивацията им, - да придобият умения за справяне с трудни житейски ситуации Постигането на тази цел ще доведе до повишено качество на предоставяните социални услуги Предвидено е потребителите на социални услуги в домашна среда да получат професионална социално-психологическа и мотивационна подкрепа, подкрепа за социално включване, съобразно идентифицираните им индивидуалните им потребности. 1.Психологическа подкрепа ще се предоставя на потребителите при загуба на близък човек, при влошаване на здравословното състояние, при конфликти с лицето, което се грижи за тях -„личен асистент” или „домашен помощник“, при конфликти с роднини и други трудни житейски ситуации. 2. Мотивационната подкрепа ще е насочена към лица, които са се самоизолирали от социалния живот, или които вследствие на заболяване са изгубили смисъл и желание за живот и др. подобни. Мотивационната подкрепа също така ще е насочена за подобряване на връзките в семейството, за активиране на желанието за социални контакти, за посещения на здравно заведение и личен лекар, за явяване на ТЕЛК и други. 3. Подкрепа за социално включване, чрез осигурена възможност за посещаване на различни културни мероприятия – кино, театър, концерти, местни инициативи, свързани с национални и църковни празници; съдействие и придружаване за: ползването на административни общински услуги и за подпомагане на достъпа до здравни, а при необходимост и образователни услуги; услуги, свързани със социални помощи, с местните данъци и такси, технически помощни средства и други. Предвидено е през целия период на действие на социалната услуга от 18 месеца да се оказва психологическа и социално - мотивационна подкрепа на потребителите. Планирано е тази подкрепа да се осъществява от социален работник, сътрудника „социални дейности“, медицинска сестра и психолог, които са назначени към Центъра за почасово предоставяне на услуги, в рамките на определените им часове за работа. 0.00 806.38

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.