Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Чрез проектното предложение ще бъде подкрепена дейността на създаденото по схема   „Помощ в дома”звено за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж – Видин. Проектът ще осигури приемственост в обслужването на лицата, ползващи социални услуги след приключване на финансиращите ги проекти. Персоналът, нает в звеното  ще извършва  услуги на лица с увреждания и техните семейства, както и на  хора над 65 години с ограничения и/или невъзможност за самообслужване в ежедневието си. Основните дейности, които ще се изпълняват са личен асистент, домашен помощник и социален асистент.  Проектът ще се изпълнява в град Видин и населените места в общината. В рамките на Проекта ще се следи динамиката на развитие на потребностите от предлаганите  услуги в различните населени места чрез осъществяване на мониторинг. Въз основа на анализа от предоставяните социални услуги на територията на община Видин в проектното предложение са изведени приоритетите за надграждане и въвеждане на качествено нов модел за почасово предоставяне на качествени социални услуги в домашна среда, като се акцентира на целевите групи. Проектът си поставя за цел да създаде пример за комплексна подкрепа и качествена социална услуга за реално нуждаещите се лица. С поставените цели Проектът допълва и надгражда постигнатото по предоставяните услуги по Схема "Помощ в дома", както и процедура "Нови алтернативи" в община Видин. Проектът ще се изпълнява от Община Видин чрез Направление "Социални услуги и здравни дейности".  Заложената в проекта стратегия за реализация на проектните дейности е насочена както към постигане на високо качество на предоставяните услуги, така и създаване на добри практики и тяхното устойчиво мултиплициране в условията на децентрализирано предоставяне на услугата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на дейностите по проекта : Дейностите за организация и управление имат за цел установяването на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реали­зация и постигане на заложените цели. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, чийто членове разполагат с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. Със заповед на кмета на община Видин се определя екип за управление и изпълнение на проекта. Екипът организира дейностите по проекта, осигурява техническото им обезпечаване и следи за точното им изпълнение. Непосредствено след подписването на договор за финансиране ще се проведе среща на екипа по проекта с цел разпределение на конкретните задачи и отговорности между членовете на екипа; разработване на времеви график за работа по проекта; изготвяне на правилник за наблюдение на изпълнението и вътрешната оценка на проекта; разработване на стратегия за популяризиране на проекта. Екипът за организация и управление ще се състои от ръководител, координатор, счетоводител и юрист. Ръководителят ще ръководи дейностите, заложени в проекта, като осъществява връзки между отделните нива на управление и взема съответните управленски решения. Следи и контролира качеството и количеството на извършените дейности. Оформя и следи за подготвянето на отчетите до финансиращата институция и дава указания за изготвянето им. Приема месечните доклади на членовете на екипа. Носи отговорност за финансовите потоци на парични средства. Организира подготовката и изпълнението на тръжните процедури. Организира представянето пред медиите, пресконференциите и дейностите за прозрачност. Участва в изготвянето на плана за мониторинг и в извършването на оценките по него. Участва в изготвянето на междинни и окончателни технически доклади и финансови отчети. Координаторът ще следи за навременното изпълнение на дейностите по проекта. Участва в комисии за подбор на лицата от целевата група. Следи за целесъобразното и оправдано изразходване на средствата по бюджета. Участва в подготовката и изпълнението на тръжните процедури. Носи материална и финансова отговорност заедно с ръководителя при разходването на финансовите средства с цел избягване на финансови злоупотреби. Следи за качеството на извършваните дейности и изготвя месечни доклади до ръководителя относно своята работа. Участва в разработването на рекламните материали. Участва в изготвянето на плана за мониторинг и в извършването на оценките по него. Участва в организираните пресконференции и дейностите за прозрачност. Участва в изготвянето на междинни и окончателни технически доклади и финансови отчети. Счетоводителят ще извършва цялостна дейност относно счетоводната отчетност на дейностите по проекта- счетоводно отчитане на изразходваните средства, тяхното счетоводно отразяване в регистри, начисляване възнагражденията, на дължимите суми за социални и други осигуровки на бюджета, на дължимите данъци. Осъществява насрещни проверки при изразходване на средствата с цел избягване на всякакви финансови злоупотреби. Носи материална и финансова отговорност заедно с ръководителя при разходването на финансовите средства. Изготвя месечни доклади до ръководителя относно своята работа. Участва в изготвянето на изготвянето на междинни и окончателни технически доклади и финансови отчети. Юристът ще консултира и дава становища във връзка с прилагането на националното и европейското законодателство. Ще изготвя тръжната документация и ще организира провеждането на обществени поръчки за дейности, попадащи в обхвата на проекта. Юристът комплектова проектите на документации за участие за планирани обществени поръчки по проекта и тяхното предоставяне за извършване на предварителен контрол от страна на Управляващия орган. Юристът по проекта ще бъде ангажиран до окончателното провеждане на тръжните процедури и сключване на договори с изпълнителите. За пълноценното техническо обезпечаване на дейността са предвидени разходи за канцеларски материали и консумативи - хартия, папки, тонер и др. 45 108.00 44 268.88
Приемане на заявления от потребители и изпълнители на услугите. Разработване на индивидуални оценки на потребностите от почасови услуги на кандидатите за потребители. : Кандидат-потребителите и кандидат-изпълнителите на почасовите услуги подават заявления в офиса на проекта по предварително изготвени формуляри. Приемът на документи ще бъде еднократен в началото на дейностите по проекта. След изтичане на обявения срок няма да бъдат приемани документи за ползване и изпълнение на почасовите услуги. Бенефициентът създава необходимата организация за набиране на кандидати за ползватели на услугите, като осигурява необходимите документи за кандидатстване – заявления, към които се прилагат всички необходими документи от кандидатите. Изготвянето на индивидуалните оценки ще бъде възложено на външен изпълнител. Като част от персонала на Звеното за услуги в семейна среда се предвижда да бъдат сключени трудови договори със сътрудник социални дейности и здравен консултант. Сътрудникът социални дейности ще подпомага екипа за организация и управление като осъществява пряка връзка с персонала на Звеното и бенефициентите на услугите, предоставяни в него. Здравният консултант ще е лице с медицинско образование, което ще консултира, посещава и проследява и здравния статус на хората с увреждания и самотно живеещи. При установена нужда ще съдейства и организира домашни посещения от личните лекари или настаняване в лечебно заведение. 3 000.00 3 318.90
Подбор на потребителите и изпълнителите на услугите личен асистент, социален асистент и домашен помощник. Сключване на договори. Изготвяне на индивидуални планове за предоставяне на услугите: С оглед навременното изпълнение на настоящата дейност, още по време на приема на документи за изпълнение на социалните услуги, предвидени в проекта, на всеки кандидат за включване в персонала на Звеното за услуги в домашна среда, ще бъдат определени дата и час за събеседване. Събеседването ще се извърши от екипа за организация и управление на проекта при гарантиране на прозрачност и спазването на принципа за равенството на половете и превенция на дискриминацията. Целта на интервюто ще е установяване степента на готовност за включване в проекта на отделния кандидат. За участие в проектните дейности ще бъдат подбрани 35 социални асистенти, 36 лични асистенти и 18 домашни помощника. Определящо при подбора на изпълнители на услугите социален асистент, личен асистент и домашен помощник ще бъде както мотивацията им за работа с целевите групи по проекта, така и предшестващия опит. Списъкът с одобрените кандидати ще бъде изложен на специално определено място в сградата на общината и в сградата на Направление "Социални услуги и здравни дейности". След извършване на подбора се предвижда начално или надграждащо обучение в зависимост от предшестващия опит или липсата на такъв от изпълнителите на услугите. Определящо при подбора на потребителите ще бъде изготвената индивидуална оценка на потребностите от почасови услуги. За ползване на услугата личен асистент ще бъдат подбрани лица с трайни увреждания, с невъзможност за самообслужване, нуждаещи се от постоянна грижа/обслужване. За ползване на услугата социален асистент ще бъдат подбрани лица с увреждания, в това число и деца, които имат нужда от услуги насочени към социална работа, консултация и обгрижване в личен и комунално-битов аспект. За ползване на услугата домашен помощник ще бъдат подбрани лица с увреждания и / или самотно живеещи лица над 65 годишна възраст, които имат нужда предимно от комунално-битови услуги. На всички потребители ще бъдат изготвени индивидуални планове за ползване на услугата в зависимост от техните индивидуални специфични потребности. 1 620.00 1 200.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение: Настоящата дейност ще стартира от четвъртия месец на началото на проекта и ще е с продължителност 20 месеца съгласно насоките за кандидатстване по процедура "Независим живот". Дейността ще се осъществява от персонала на Звеното за услуги в домашна среда, а именно 35 социални асистента, 36 лични асистента и 18 домашни помощника. Социалните и личните асистенти ще бъдат назначени на трудов договор на непълно работно време - до 6 часа, а домашните помощници - на трудов договор на пълно работно време - 8 часа. Така предложеното разпределение е с оглед на това, че услугата личен асистент ще се ползва от лица с тежки и трайни физически увреждания и предполага обслужването на 1 потребител от 1 изпълнител.При подбора на потребителите в зависимост от техните конкретни желания и потребности е възможно 1 личен асистент да обслужва двама потребители. Услугата социален асистент ще се предоставя предимно на деца и лица с по-ниска степен на увреждане и също предполага съотношението асистент - потребител да бъде 1:1. Услугата домашен помощник ще се предоставя предимно на лица с увреждания и/или самотно живеещи лица над 65 години. Един домашен помощник ще обслужва минимум двама, максимум четирима потребители.Във връзка с осигуряване на качествен достъп до предлаганите интегрирани услуги екипът за организация и управление на проекта ще разработи система за осигуряване на качество, с ясни индикатори и правила. Целта на вътрешния мониторинг и отчетност е оценка на качеството на услугите, обратната връзка с потребителите и персонала, оценка и превенция на рисковете, промени в индивидуалните планове, графици, в организацията на услугата. Включва посещения на потребителите /месечно/, при нужда по-често – мониторира се и дейността на назначените лица. Мониторинга ще се извършва от сътрудника социални дейности и здравния консултант, наети в Звеното за услуги в домашна среда и от членовете на екипа за организация и управление на проекта. Графикът за посещения в дома на потребителя ще се изготвя от координатора по проекта и ще се утвърждава от ръководителя. Ежемесечно ще се посещават 30% от общата бройка на потребителите. Възможни са посещения извън установения график при искане от страна на потребител и/или изпълнител. В процеса на мониторинга ще се изследват мнението и удовлетвореността на всеки потребител. От страна на бенефициента ще бъде осигурен транспорт за потребителите и изпълнителите по проекта при необходимост от придвижване до институции, здравни, религиозни и други заведения. Направление "Социални услуги и здравни дейности" , чрез което Община Видин ще изпълнява проекта, разполага със специализиран транспорт за хора с увреждания. Той ще бъде предоставян в случай на нужда, както и при извършване на месечния мониторинг по проекта. Със средства на проекта ще бъде осигурено гориво. За пълноценното функциониране на Звеното за услуги в домашна среда е необходимо закупуването на компютърна конфигурация, принтер и скенер, както и канцеларски материали и консумативи. Те ще са необходими за изготвяне и съхраняване на досие на проекта. Техниката, с която разполага Направление "Социални услуги и здравни дейности" се ползва основно от персонала, който постоянно работи там. В Звеното за услуги в домашна среда ще бъдат назначени две лица, които трябва да разполагат с необходимата техника за работа. Своевременното предоставяне на документацията на потребителите и изпълнителите/ договори, инд. планове, графици и др./ е предпоставка за положително измерение на услугите. Ще се избегне забавянето в изготвянето на необходимата документация, ще се улесни навременното подаване на междинните отчети към управляващия орган, както и възстановяване на изразходваните средства.В проектното предложение са предвидени пътни разходи с цел осигуряване на грижа в домашна среда на лица от малките населени места в общината, където населението е предимно застаряващо без хора в трудоспособна възраст. Това предполага, че лицата, които ще работят там ще пътуват от град Видин. 818 222.22 791 697.31
Предоставяне на психологическа подкрепа и супервизия на персонала. Психологическа подкрепа за потребителите на услугите според тяхната индивидуална потребност.: Психологическата подкрепа и супервизията ще са неразделна част от работата на персонала на Звеното за услуги в домашна среда и важен компонент на подкрепата за потребителите. Те ще бъдат един от важните фактори за професионално усъвършенстване на социалните услуги и тяхното развитие като дейност, осъществявана в интерес на подобряване благосъстоянието на хора от уязвими групи. Дейностите на лицата, които предлагат социални услуги са в групата на помагащите професии, с висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги – риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на психологическата подкрепа и супервизията като основно средство за професионална подкрепа на екипа. Предоставянето на психологическа подкрепа на персонала и потребителите е начин да се преодолее мисленето и нагласата социалните услуги да се разглеждат в изключително тесен смисъл /като се изключват здравните и образователни услуги/. Това ще стане чрез прилагане на индивидуален подход и принцип на солидарността при предоставяне на психологическата подкрепа, която трябва да бъде персонализирана, да отговаря на конкретни потребности, да гарантира основни човешки права и да закриля най-уязвимите групи. Психологическа подкрепа ще се реализира чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата. Предвижда се възможност за супервизия да имат всички асистенти и помощници, които са ангажирани с реалното предоставяне на услугите. За целия екип се предвижда супервизия, която ще предложи на социалния работник място за привилегировано слушане. Сам или в малка група той ще има възможност да говори, да бъде изслушан, да разсъждава в обстановка на конфиденциалност за преживяна проблематика или ситуация. Консултациите ще са индивидуални и групови, като акцентът се поставя върху методологията на работа. След всяка консултация, съответният експерт, който е отговорен за нейното провеждане, представя в едноседмичен срок отчет. Социалните асистенти и домашните помощници ще получават консултиране един път месечно по два дни и супервизия веднъж на тримесечие. При кризисни ситуации ще се осигурява психологическа подкрепа на социалните асистенти и домашните помощници. На потребителите на услугите се осигурява социално, психологическо и здравно консултиране и информиране. Хората трябва да бъдат стимулирани като съавтори и собственици на личните си стратегии за развитие, за да възстановяват самоувереността си, за да се чувстват сигурни и защитени в домашната си среда, подкрепяни от специалисти. Това налага осигуряването на текущо консултиране по време на целия период от предоставяне на услугата, което е в интерес на потребителя и на самия асистент. Формите за консултиране ще бъдат индивидуални и групови /обсъждания/, един път месечно по два дни. Ще се извършват от психолог-консултант. Консултациите се отнасят до: • Затруднения в работата с клиенти; • Затруднения в работата с институции • Необходимост от допълнителни знания и умения за работа. 4 650.26 4 331.36
Информиране и публичност: Методологията на проекта залага достигането на сериозен ефект сред целевите групи и местната общност за популяризиране помощта на ЕС и Република България в рамките на ОП РЧР. Предвижда се провеждането на три пресконференции – начална, междинна и финална. На тях ще бъдат поканени представители на заинтересованите страни и местните медии, както и представители на местните институции, които имат отношение към изпълнението на дейностите по проекта. По проекта се предвижда да бъдат изработени рекламни брошури, плакати, папки, химикали. Чрез местните преса и телевизия ще бъдат публикувани и излъчени рекламни материали. Всички информационни материали ще бъдат изготвени, съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. Информационните материали ще бъдат разпространени в местните клубове за пенсионери и за хора с увреждания. Чрез кметовете на населените места в общината рекламните материали ще бъдат предоставени на хората от селата. При провеждане на рекламни кампании ще се спазват изискванията за визуализация, ще се спазват изискванията за публичност и прозрачност. Всички предприети мерки, дейности, мероприятия и изработени материали за осигуряване на информация и публичност по проекта ще бъдат извършени в съответствие със стандартите и съответните правила за информиране и публичност, предвидени в чл. 2 – 10 и Приложение 1 на Регламент No 1828/2006 на Европейската Комисия и изискванията на Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите на ОП РЧР и на настоящата схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. 1 824.00 1 824.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.