Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение включва предоставяне и осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на лицата в неравностойно положение, чрез подкрепа на създаденото Звено за услуги в домашна среда по процедура "Помощ в дома". 
Проектното предложение е в съответствие с ОП  ”РЧР” 2014-2020. Проектът допълва, без да дублира  други документи в тази област:
- Общинския план за развитие на община Костенец, 2014 – 2020,  Специфична цел 3.4. Подобряване качеството на социални услуги и развитие на услуги в общността за превенция на социалното изключване и изолацията.
Мярка 3.4.1.Разширяване на мрежата от социални услуги за подкрепа на уязвимите групи и общности.
Населението в община Костенец по  настоящ адрес е 12 302 лица . Хората с увреждания на територията на община са 1400 , а лицата над 65 години са  2400. С намалена работоспособност над 90% са 350 лица, а с намалена работоспособност от 50 до 90% са   1050 лица . Децата с трайни увреждания на територията на общината са 55, от които нуждаещи се от постоянна чужда помощ са 15 . От лицата над 65 годишна възраст, около  30% са самотноживеещи. Това са предимно възрастни хора с трайни увреждания, които имат нужда както от грижа в домашна среда, така и от социални контакти. От друга страна значителна група от хората с трайни увреждания живеят с близки, което води до ангажирането  им и невъзможността да упражняват трудова дейност. Данните за безработицата в община Костенец показват тенденция към увеличаване и към м. май 2015 г.е 12.83%, което е над средната за страната.
Демографското развитие на общината е със следните характеристики - населението на общината намалява, нараства броя и дела на възрастното население, като намалява и броя на населението в трудоспособна възраст. Тенденцията е застаряване на населението, особено в по-малките селища. Голяма част от нуждаещи се остават извън обхвата на проектите за предоставяне на социални услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е качествено и оперативно организиране, координиране, изпълнение, контрол и отчитане на цялостната дейност по проекта, за постигане на заложените цели. Ефективното и своевременно организиране, координиране, контрол и отчитане на цялостната дейност на проекта ще доведе до постигане на заложените цели. Дейността включва подготовка и изпълнение на дейностите по проекта, съгласно план-графика. Дейността включва контрол и мониторинг, провеждане на работна среща с ползвателите и техни близки, относно качеството и изпълнението предлаганите услуги. Екипът за организация и управление на проекта включва: ръководител - Отговорен за цялостното изпълнение на проекта и осигуряване на взаимодействието със заинтересованите страни и държавните институции, както и външните експерти /обучители, консултанти/. Отговорен за отчитането към Договарящия орган. Разпределя ангажименти към екипа, наблюдава и координира цялостната работа. Подпомага проектния екип за организиране и осъществяване на публичните събития както за представяне на проекта, така и за резултатите, свързани с реализацията му. Работи за оптималния ефект от разходването на средствата по проекта; повишаване ефективността от заложените дейности, утвърждаване на принципите, заложени в ОП „РЧР”. ,координатор- Осигурява цялата административна подкрепа на ръководителя за периода на изпълнение на проекта, в частност за организиране на обучения, екипни срещи, за отчитането по проекта, както и всички останали дейности, свързани с изпълнението на проекта. Работи под прякото ръководство на ръководителя на проекта, координира проектните действия. Взаимодейства с останалата част от екипа на проекта, както и с доставчиците и ползвателите на социалните услуги. Отговаря за коректното провеждане на ежедневните ангажименти по проекта. Следи за графика на дейностите. Подпомага изготвянето на междинните и финалния отчети. Подпомага останалите членове на екипа., счетоводител- Води финансово-счетоводната документация. Изготвя финансовите отчети, подпомага проектния екип при отчитане на проекта. Отговаря за правилното отчитане на проекта, съгласно действащото законодателство и принципите на Оперативната програма ”Развитие на човешките ресурси”. Следи за правилното разходване на финансовите средства, в рамките на проектния бюджет. експерт административни дейности - Осъществява вътрешен мониторинг по проекта. Извършва посещения „на място” с изготвяне на необходимите индивидуални протоколи. Извършва мониторинг върху дейността на психолога и медицинския специалист. Изготвя протоколи от заседанията на екипа. 42 890.40 41 164.44
Подбор и наемане на персонал: Организация, подготовка, функциониране на Звеното за услуги в домашна среда. Изготвяне на процедура за подбор на персонала предоставящ социалните услуги личен асистент, социален асистент и домашен помощник. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за социални асистенти, лични асистенти и домашни помощници се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. Подборът ще се извърши по критерии, определени съобразно длъжността / квалификация, опит, мотивация, нагласа за работа с лица от целевите групи и др./ по документи и интервю/. Показалите, удовлетворителни резултати/ съгласно утвърдените критерии/ се назначават на трудов договор, подписват декларация за спазване на поверителност, лични данни и информация. На назначените се предоставя длъжностна характеристика и правилник за вътрешния ред в Звеното за услуги в домашна среда. Процедурата за подбор на персонал ще се използва през целия период от реализиране на проекта с цел гарантиране на ефективни и адекватни действия в случай, че възникне необходимост от назначаване на нови лица в звеното. Назначаване на технически сътрудник за управление на Звеното за услуги в домашна среда - 1 лице, което ще бъде прехвърлено по проекта от сега действащото Звено за услуги в домашна среда, създадено по проект Помощ в дома и с устойчивост до края на м. август 2015 г. Техническият сътрудник ще осъществява и вътрешен мониторинг, относно удовлетвореността на потребителите от предоставяните услуги, по време на изпълнение на проекта. Изготвяне на графици за изпълнението на дейностите и сключване на договори със социалните асистенти, домашните помощници и личните асистенти.Техническия сътрудник в Звеното за услуги в семейна среда изготвя и индивидуалните планове на одобрените кандидати. 442 238.31 432 642.90
Обучение на персонала: Всички подбрани лица за предоставяне на услугите личен асистент, социален асистент и домашен помощник, които не са преминали идентично обучение ще бъдат включени във въвеждащо обучение преди стартиране на дейностите по предоставяне на услугите. Обучението включва следните теми - общи познания за домашните грижи и необходимите умения, основни задължения, специфика на грижата за стари хора, лица и деца с увреждания, методика за предоставяне на услугите, работа с потребителите и техните семейства, етични стандарти, справяне с кризисни ситуации, осигуряване на качество на услугите. Обучението включва теоретичен и практически модули. Назначените лица ще преминат и надграждащо обучение за надграждане на знанията и уменията за работа с различните групи потребители. Обучението включва теми като - работа с възрастни хора и терминално болни - старостта като феномен, специфика на общуването със стари хора, умения за справяне със състоянието при старите хора, работа с деца и възрастни хора с увреждания, специфика на работата при физически и интелектуални увреждания. 640.08 413.01
Информиране, консултиране и подбор на потребителите: Обявяване на начина и сроковете за кандидатстване, както и целевите групи които могат да кандидатстват. Прием на документи. След изготвяне на индивидуалните оценки на потребностите, сформирана комисия от кмета на общината ще извърши крайния подбор на потребителите, които ще бъдат включени в проекта. На основата на изготвената индивидуална оценка, специфичните потребности на лицето, нуждата на включването му в обгрижването, възможността за най-пълно удовлетворяване на желанието му както и ефективното разпределение на персонала, комисията изготвя окончателен списък на ползвателите на услуги. 0.00 0.00
Изготвяне на индивидуална оценка на потребностите на подбраните ползватели на услугите, разработване на индивидуални планове за предоставяне на социалните услуги и сключване на договори с ползвателите: Идентифициране на индивидуалните нужди на потребителите за определяне на конкретния вид и времетраене на предлаганите услуги. Оценката на потребностите отчита информация за кандидата за потребител, информация за неговото увреждане / състояние, проблеми с функционирането, отклонения от поведението, необходими медицински манипулации, отражение на ограниченията в живота на потребителя, участие в образователни дейности / за деца/ - детска градина или училище, желание на кандидата за потребител относно спецификата на обслужване и времетраенето, наличието на близки или самотноживеещо лице. Индивидуалните оценки отразяват обективните причини за невъзможност и нужда от подкрепа. На всеки одобрен потребител на база на изготвената оценка на потребностите се изготвя индивидуален план за обслужване съдържащ часовете за обслужване, договорените дейности и времетраенето, мнението на потребителя, относно извършваните услуги. 1 147.20 1 110.25
Предоставяне на социалните услуги „личен асистент”, „социален асистент” и „домашен помощник” и предоставяне на специализирана психологическа подкрепа на изпълнителите, както и мотивационна и психологическа подкрепа и здравни услуги на потребителите : Предоставяне на почасови услуги за лична помощ при хранене, помощ при поддържане на личната хигиена, помощ при приемане на лекарства, предписани от лекар, и други услуги в дома на потребителя, придружаване до детско или учебно заведение, лечебно заведение, месторабота, помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, помощ при подаване на заявления, писма, както и други социални дейности. Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като: пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, приготвяне на храна с продукти и средства на потребителите, палене на печки пред отоплителния сезон и пренасяне на дърва. Чрез предоставяне на услугите „ личен асистент”, „социален асистент” и „домашен помощник” ще се осигури компетентна помощ на потребителите със затруднения в самообслужването да се справят сами в ежедневието си, да се социализират; да се даде възможност на техните близки за започнат работа, както и за семействата на деца с трайни увреждания с цел социално включване и развитие на потенциала на детето.и др. По време на изпълнение на проекта ще бъдат организирани групови консултации с изпълнителите по проекта за оказване на психологическа подкрепа, консултиране и помощ, относно работата с уязвимите групи. Назначения на граждански договор психолог ще оказва психологическа подкрепа на потребителите чрез посещение на място в домовете. Назначения медицински специалист ще оказва медицинска подкрепа - превързване на рани, мерене на кръвно налягане, поставяне на инжекции чрез посещение в дома на потребителите. Редовно ще се следи здравният им статус и ще им се оказва психологическа подкрепа. 10 562.88 10 230.78
Информиране и публичност: Осигуряване на публичност и разпространение на информация относно конкретните цели и резултати от проекта , при спазване на изискванията и условията, описани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 . Организиране и провеждане на пресконференция при стартиране и при приключване на проекта, изготвяне и разпространение на диплянки и плакати, изготвяне и поставяне на информационна табела. 2 040.00 1 550.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.