Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

“Семпе 2” ЕООД е дружество с основен премет на дейност изкупуване, съхранение, и търговия на зърнени и маслодайни култури.
Във връзка със стремежа ни постоянно да подобряваме условията на труд, са поставени следните цели пред настоящия проект: 
Общата цел - подобряване на работната среда в Семпе 2 ЕООД чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд, иновативни процеси при управлението на човешките ресурси  и социални придобивки. 

Специфичните цели на настоящото проектно предложение са: 
- да се въведат иновативни практики за по-лесно съвместяване на личен и професионален живот на заетите в Семпе 2 ЕООД, удължаване на професионалния живот, по-добра вътрешна комуникация;
- да се осигурят лични и колективни предпазни средства, да се повишат компетентностите относно специфични рискове;
- да се осигурят  социални придобивки за работещите. 
 
За да постигнем целите, сме планирали следните дейности: 
- Въвеждане на гъвкаво работно време, въвеждане на практики за удължаване на проф. живот, закупуване на софтуер за управление на човешките ресурси, въвеждане на иновативна система за вътрешна комуникация. 
-  Осигуряване на колективни и ЛПС, обучение за специфични рискове; 			
- Ремонт/оборудване на места за отдих, хранене, спортни съоръжения и др.		
- Организация и управление на проекта			
- Информиране и публичност			

Очакваните резултати от изпълнението  на проекта са следните: 
-  Създадени по-добри условия за съвместяване на личния и проф. живот на заетите  и удължаване на професионалния живот на лицата над 54 години, по-добра вътрешна комуникация; 
- Подобрени безопасни и здравословни условия на труд; 		
- Създадени социални придобивки за заетите;
- Запазена заетостта на поне 50% от представителите на целевата група, включени в проекта за период от 6 мес. след приключване на проекта.	
-  осъществени мерки за ресурсна ефективност чрез осигуряване на енерг. ефективност при изпълнението на ремонти и закупуване на енергийноспестяващо оборудване.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията Елементи Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот - част I: Цели на дейността: - Създаване на по-добри условия за съвместяване на личния и професионалния живот на служителите; - Удължаване на професионалния живот на лицата над 54 години, като се запазят и развият, натрупаните от по- възрастните работници ценен опит и експертиза. - Осигуряване на плавна промяна и приемственост между поколенията работници и служители Описание: Към момента в Семпе 2 ООД не се прилагат гъвкави форми на заетост, не е застъпено менторството. Това е предпоставка за възпрепятстване на по-доброто съвместяване на личния и професионалния живот на служителите, няма достатъчно добри условия за удължаване на професионалния живот на работниците, и не е осигурена плавна приемственост между поколенията. Това поражда необходимостта от усъвършенстване и подобряване на условията на труд в предприятието към момента, поради което е планирано въвеждане на мерки за развитие на човешките ресурси, възможност за въвеждане на гъвкави форми на заетост и др. Ето защо, в рамките на тази дейност Семпе 2 ООД възнамерява да въведе работно време с плаващи граници, което ще позволи началото и края на работното време да не са фиксирани, а свободно да се променят от страна на работниците и служителите. Ще бъде изработена стратегия за въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители. Някои от добрите практики, които ще се въведат, са: - Въвеждането на гъвкаво работно време - по-възрастните работници и служители ще се чувстват по-свободни при изпълнение на служебните си ангажименти, което ще се отрази върху удължаване на работоспособността им. Това ще им позволи да планират своите професионални ангажименти съобразно здравословното си състояние и семейни ангажименти. - Възможност за поддържане и повишаване на професионалната квалификация- приемане на план за поддържане и повишаване на квалификацията на работниците и служителите. - Менторинг – създаване на практика за предаване на опит от ключовите за фирмата лица, навършили 54 г. към по-младите. Това включва например менторството на млади работници и служители, мерки за работа на половин работен ден; по-възрастните служители да бъдат използвани от работодателя като консултанти, работещи на гъвкаво работно време или на граждански договор и др. Обосновка: Въвеждането на работно време с плаващи граници ще позволи на хората да съвместяват личния с професионалния живот, да посетят спокойно личните си лекари, да се грижат за малки деца и възрастни родители и др. Това е предпоставка и за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници. Приетият план за повишаване и поддържане на квалификацията на работниците ще поддържа уменията и знанията на по-възрастните работници актуални, с което ще може да се удължи техния професионален живот. Въвеждането на менторството ще позволи плавно предаване на знанията между поколенията и ще допринесе за удължаване на професионалния живот на заетите над 54 години в предприятието. Тази дейност ще обхване всички 89 служители и работници на фирмата, 33 от които са на възраст над 54 години, и 4 с намалена трудоспособност (с увреждания). Етапи на Изпълнение: 1. Изработване на анализ на фирмата, за идентифициране на работните места, където е възможно въвеждането на гъвкаво работно време; Месец 2-3 2. Изработване на необходимите вътрешни документи за въвеждане на промяна във Вътрешния ред на фирмата, и утвърждаването им от ръководството на Семпе 2 ООД, за да се въведе гъвкавото работно време - Месец 4 3. Изработване на стратегия за въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители - Месец 3-5 1 858.14 1 805.41
Дейност 1. Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията: Елементи: Обезпечаване на предприятието със софтуер за упр. на чов. ресурси ; Оптимизация на вътр. комуникация; Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда; - част II: Цел на дейността: Въвеждане на иновативна система за развитие на човешките ресурси в предприятията и за оптимизация на вътрешна комуникация Описание: За да се постигне тази цел ще бъде закупен софтуер за управление на персонала. Към момента дружеството не разполага с такъв софтуер. Софтуерът ще бъде обвързан с ERP системата в дружеството като информацията автоматично ще бъде отнесена към съответните разходни центрове посредством облачната технология. Основни функционалности: - Изграждане и поддържане на картотека на работещите по трудови и нетрудови договори. - Формира и разпечатва трудови, граждански договори, договори за управление, допълнителни споразумения, заповеди за прекратяване на трудови взаимоотношения; - Следи разполагаемия отпуск – платен и неплатен, формира и разпечатва молби и заповеди за отпуск, изчислява и контролира отпуските съгласно КТ, автоматично изчислява неползвания платен отпуск - изчислява и обработва всички видове обезщетения, начисления, удръжки данъчни задължения облагания, осигуровки и др. - Обработва заплащане в зависимост от организацията на труда – повременно, нормено, часово, по график - Автоматично изчислява всички видове обезщетения за общо заболяване, бременност и раждане, трудова злополука, професионална болест, трудоустрояване - Позволява разплащане по дебитни карти, издадени от големите банки в България, включени в системата БОРИКА - Формира всички нормативно установени справки, над 40 справки за персонала, отпуските и болничните, над 60 справки за заплати, начисления, удръжки, провизии, нормени таблици и графици и др. В допълнение към софтуера ще се осигури и облачна технология за срока на изпълнение на проекта, с цел автоматично обвързване на новозакупения софтуер с цялата база данни на фирмата, която ще се качи в data център, осигурявайки по-добра защита на информацията. Всеки служител ще има достъп до съответната информация и файлове в зависимост от нивото си на компетентност. Въвеждането на софтуера за управление на човешките ресурси, заедно с облачната технология ще доведе до: 1. Осигуряване на софтуер за управление на човешките ресурси Обосновка: чрез него ще се обезпечи средство за ефективно управление на персонала , за реализиране на кадровата политика и управление на работната заплата. 2. Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива Обосновка: Съчетанието от софтуер и облачна технология дава възможност от една страна комуникацията между служителите да се случва, бързо, лесно и удобно, при повишена зашита на данните на фирмата. Събирайки голям брой потребители в даден data център с работещ облак се вдига значително качеството на поддръжката и се намалява downtime (период, когато системата не е на разположение) на системите. 3. Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда Обосновка: Облачните технологии осигуряват на всеки служител, независимо от местоположението му, или времето, свободен достъп до служебната информация. Това ще позволи по-ефективно да се използва въведеното гъвкаво работно време, тъй като служителите ще могат да изпълняват част от служебните си задължения вкъщи във удобно за тях време, което е иновативен модел на работа, с повишена производителност. В същото време се намаляват ресурсите, необходими за поддържане на хардуера, намалени ресурси за транспорт от и до работното време, което ще доведе до намаляване на потреблението на енергийни ресурси (ел.енергия и гориво за транспорта). По този начин тази дейност ще има принос към намаляване на въглеводородните емисии, а оттам и към опазване на околната среда. Етапи на изпълнение 1. Избор на изпълнители - Месец 1-3 2. Сключване на договори за доставка на софтуер и облачни услуги - Месец 4 3. Доставка на софтуер и използване на облачни услуги- Месец 4-22 130 500.00 123 500.00
Дейност 3.1. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите: Осигуряване на средства за колективна защита , включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения,свързани с подобряване условията на труд - част I: Цел: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите посредсвом осигуряване на средства за колективна защита , включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, свързани с подобряване условията на труд. Описание: С оценката на риска за здравето и безопасността на работещите в Семпе 2 ООД, са определени всички работни места и дейности, на които съществуват рискове за безопасността и здравето на заетите,. Съгласно ПРОГРАМА ЗА МИНИМИЗИРАНЕ НА РИСКА са идентифицирани следните мерки, които са включени в проектното предложение: МЯРКА: Да се закупят подходящи столове, които могат да се коригират съобразно ръста на работника, работната поза и характера на производствения процес . ОТНАСЯ СЕ ДО: За всички длъжности във фирмата за които изисква осигуряване на работни столове ОБОСНОВКА: Целта на мярката е да се предотвратят мускулно-скелетните смущения засягащи гърба, врата, раменете и горните крайници и по-рядко долните крайници на работещите. Идентифицирани са общо 53 бр. работни места, където има необходимост от закупуването на нови такива столове. МЯРКА: Подмяна на старите металхалогенни осветителни тела тип „камбана“ с нови ОТНАСЯ СЕ ДО: База с. Каменар, област - Варна ОБОСНОВКА: Цел на мярката : Да бъдат подменени осветителните тела от луминисцентен тип с аналогично, с цел избягване рискът от живачни изпарения при счупване и трептенето от около 60 Hz, характерно за този тип осветление, водещо до повишена уморяемост на очите и епизодични случаи на главоболие, както и намаляване на риска от недостатъчна осветеност, да не изгарят изведнъж, а да намаляват силата си постепенно. Основното предимство на това осветление е сведеното до нула вредно влияние на ретината и кожата. Новите осветителни тела ще осигурят нулеви разходи за поддръжка и са два пъти по-икономични от съществуващите. МЯРКА: Да се осигурят средства за дихателна защита за работещите в ограничени пространства посредством осигуряване на апарати за автономно дишане ОТНАСЯ СЕ ДО:Работещите в ограничени пространства ОБОСНОВКА: За предотвратяване на риска произтичащ от работа в ограничени пространства в среда на недостатъчен кислород и наличие на следи от други. При тази мярка с приоритет се осигурява колективното защитно средство пред личното. МЯРКА:Да се осигурят портативни (преносими) газанализатори на работещите в ограничени пространства за идентифициране на наличието на опасни газове и пари преди пристъпване към работа. ОТНАСЯ СЕ ДО: Работещите в ограничени пространства ОБОСНОВКА: За предотвратяване на риска, произтичащ от работа в ограничени пространства в среда на недостатъчен кислород и наличие на следи от други пари, за идентифициране на наличието и концентрацията на опасни газове и пари преди започване на работа. Всички мерки осигуряват енергийно ефективно оборудване, или при производството им са прилагани енергийно ефективни мерки, поради което като цяло водят до намаляване на консумацията на ел. и топлоенергия, водещо до ефективното използване на ресурсите и опазване на околната среда. Етапи на изпълнение 1. Избор на изпълнители - Месец 1-3 2. Сключване на договори за доставка - Месец 4 3. Доставка на оборудване и извършване - Месец 4-6 4. Осигурени по-добри условия на труд Месец 6-22 22 940.00 22 755.00
Дейност 3.1. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите: Осигуряване на средства за колективна защита , включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения,свързани с подобряване условията на труд - част II: Цел: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на работниците чрез осигуряване на средства за колективна защита Описание: С оценката на риска за здравето и безопасността на работещите в Семпе 2 ООД, са определени всички работни места и дейности, на които съществуват рискове за безопасността и здравето на заетите,. Съгласно ПРОГРАМА ЗА МИНИМИЗИРАНЕ НА РИСКА са идентифицирани следните мерки, които са включени в проектното предложение: МЯРКА: Подмяна на металната дограма в помещението ОТНАСЯ СЕ ДО: База с. Каменар, област - Варна, собственост на Семпе 2 ООД. ОБОСНОВКА: Към този момент дограмата в ремонтно-механична база не е в добро състояние и не отговаря напълно на условията за безопасност. Прозорците са с метална дограма и единично остъкляване. Дограмата е ръждясала , морално остаряла и е предпоставка за опасни инциденти /трудови злополуки/ поради вероятност от падане на недобре закрепени стъкла и/или част от металният профил. Чрез подмяната на старата дограма, ще се осигурят по-добри здравословни условия на труд за работниците, като ще се намали влиянието на атмосферните условия в помещението – студено и ветровито през зимата и изключително високи температури през лятото, както и ще понижи шума в помещенията. Новата дограма ще отговаря на изискванията за енерг. ефективност, по-добра осветеност на помещението, намаляване на запрашеността и подобряване на микроклимата на работното място. МЯРКА: Подмяна на наличните индустриални врати в сградата 3 бр. двойно отварящи се навън метални врати ОТНАСЯ СЕ ДО: База с. Каменар ОБОСНОВКА: Целта на мярката е чрез подмяната на старите врати да се осигурят здравословни и безопасни условия на труд за работниците, като ще се намали влиянието на атмосферните условия в помещението – студено през зимата и изключително високи температури през лятото, както и ще възпрепятстват въздушните течения в помещенията. През зимните месеци поради спецификата и разположението на сградата и силните ветрове при силен снеговалеж, поради лошото състояние на вратите на помещението са налице снегонавяване и обледяване , които са предпоставки за трудови злополуки. За постигане на изискванията за безопасност е наложително закупуването на специализирано оборудване - 3 бр. големи ролетни врати. Подобряването на състоянието на работните помещения след монтирането на ролетните врати значително ще подобри производителността на труда на работниците и условията на труд. МЯРКА: Закупуване и монтаж на отоплителна инсталация за сградата, състояща се от котел , радиатори и към тях прилежащото нафтово стопанство и оборудването дизелов генратор (абсолютно необходими за непрекъснатато функциониране на отопл. инсталация, тъй като прекъсването на ел. ток е често). ОТНАСЯ СЕ ДО: База с. Каменар ОБОСНОВКА: Целта на мярката е чрез закупуване и монтиране на отопл. инсталация да се осигурят здравословни и безопасни условия на труд за работниците. Подобряването на състоянието на работните помещения след изграждане на отопл. инсталация значително ще подобри производителността на труда на работниците и условията на труд. Планираните мерки попадат в определението "текущ ремонт", защото при тях се извършва подобряване на сградата, инсталациите, като не се засяга конструкцията на сградата, не се извършват дейности като премахване, преместване на съществуващи зидове и направа на отвори в тях, когато засягат конструкцията на сградата и не се променя предназначението на помещенията и натоварванията в тях. Всички мерки ще допринесат за подобряване на енергийната ефективност на работните помещения, намаляване на консумацията на ел. и топлоенергия, водещо до ефективното използване на ресурсите и опазване на околната среда. Етапи на изпълнение 1. Избор на изпълнители - Месец 1-3 2. Сключване на договори за доставка и СМР - Месец 4 3. Доставка на оборудване и извършване на СМР- Месец 4-6 4. Осигурени по-добри условия на труд Месец 6-22 46 475.89 48 936.21
Дейност 3.1. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите: Осигуряване на средства за колективна защита , включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения,свързани с подобряване условията на труд - част III: Цел: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на работниците посредством осигуряване на средства за колективна защита Описание: С оценката на риска за здравето и безопасността на работещите в Семпе 2 ООД, са определени всички работни места и дейности, на които съществуват рискове за безопасността и здравето на заетите,. Съгласно ПРОГРАМА ЗА МИНИМИЗИРАНЕ НА РИСКА са идентифицирани следните мерки, които са включени в проектното предложение: МЯРКА: Да се извърши ремонт и подмяна на подовата настилка в ремонтната работилница ОТНАСЯ СЕ ДО: База с. Каменар, област - Варна, собственост на Семпе 2 ООД. ОБОСНОВКА: Теренът на помещението е равнинен и има съществуваща бетонова настилка. На места настилката с частично изронена и разрушена има и денивелация между двата пода. За лесно и безопасно преодоляване на различните нива между двата цеха подовата настилка е предвидено да бъде изравнена. Настоящото подово покритие е предпоставка за образуването на голямо количество прах, както и задържането на производствени отпадъци, което може да допринесе за влошаване на работната среда. Подмяната на подовото покритие в помещението със ново, изработено от шлайфан бетон ще осигури по-добри условия на труд по отношение на запрашеността, тъй като новата настилка ще позволи безпроблемното почистване от прах и производствени отпадъци. По този начин ще бъдат спазени изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на работещите като подовете на работните помещения и на обособените работни места ще се изработят, така че да са стабилни, да не са хлъзгави, да нямат опасни неравности, наклони, препятствия и отвори. С подмяната на шлайфан бетон по-добре ще се обезопасят съществуващите ремонтни канали, което ще предотврати евентуални трудови злополуки на работните места. МЯРКА: Да се извърши ремонт на стените и тавана в работилницата, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд ОТНАСЯ СЕ ДО: База с. Каменар ОБОСНОВКА: На места по стените и тавана също има петна и мухъл от течове от покрива и по външните стените, където е пробила влага от терена, т.к. цокъла на сградата е с нарушена повърхност - това е предпоставка за образуване на мухъл, конденз и висока влажност в помещението . С цел подобряване на условията на труд при извършването на ремонтните дейности стените да се обрушат до здрава основа, да се обработят против мухъл и чак тогава да се направят новите мазилки и шпакловки. Да се направи и цялостно пребоядисване на стените и тавана на сграда. Планираните мерки попадат в определението "текущ ремонт", защото при тях се извършва подобряване на сградата, инсталациите, като не се засяга конструкцията на сградата, не се извършват дейности като премахване, преместване на съществуващи зидове и направа на отвори в тях, когато засягат конструкцията на сградата и не се променя предназначението на помещенията и натоварванията в тях. Всички мерки ще допринесат за подобряване на енерг. ефективност на работните помещения, намаляване на консумацията на ел. и топлоенергия, водещо до ефективното използване на ресурсите и опазване на околната среда. Етапи на изпълнение 1. Избор на изпълнители - Месец 1-3 2. Сключване на договори за доставка и СМР - Месец 4 3. Доставка на оборудване и извършване на СМР- Месец 4-6 4. Осигурени по-добри условия на труд Месец 6-22 25 706.00 25 722.00
Дейност 3.2. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло - част I: Ще бъдат доставени ЛПС и СРО, отговарящо на Списъка на раб. места и видовете работи, при които се използват ЛПС, за срока на изпълнение на проекта - 22 месеца. Обосновка: Нуждата от подмяна и закупуване на нови и по-модерни ЛПС и/или СРО за нуждите на заетите в предприятието лица се обосновава с това, че на част от тях изтича срока на износване, както и други са увредени или унищожени в резултат на употребата им. Новите ЛПС и СРО ще бъдат по-качествени, с повишена здравина, топло и студоустойчивост, по-удобни от използваните досега. Също така те ще бъдат с по-добра ергон. кройка, по-добра защита от произв. замърсявания и мех. въздействия. Всичките планирани за закупуване ЛПС, СРО, раб. обувки и ръкавици за служителите на предприятието са избрани въз основа на оценката на риска на раб. им места в различни произв. и админ. сгради. Изискваните характер. и показатели на ЛПС и СРО са, както следва: 6 бр. раб. места - СРО и ЛПС Комплект за Машинен оператор силози: Защитна каска, Защитна противопрахова маска, Позициониращ колан с раменно-бедрен колан и карабина (сбруя), Защитна ботуши гумени: водонепропускаеми, противоплъзгащо ходило, Защитни антифони, Защитни ръкавици (механ. защита, термозащита, студозащитни), Защитни обувки: със композ. защитно бомбе, подметка, устойчива на пробождане, със студозащитна подплата. СРО (зимно): водозащитен, студозашитен ватиран полугащеризон, водо и студозашитно ватирано яке със светлоотр. елементи, студозашитна ватирана шапка, студозашитна ватирана блуза с дълъг ръкав СРО (лятно): полугащеризон с подсилени колена (за предпазване от прах, замърсяване, защита от контактен травматизъм, заздравена олекотена, дишаща, материя . ), Куртка (за предпазване от прах, замърсяване, защита от контактен травматизъм, заздравена олекотена, дишаща, материя . ), елек със светлоотразителни ленти 5 бр. раб.места - СРО и ЛПС Комплект за Шлосер монтьор: Защитна каска, Защитен щит (шлем) за заваряване с автоматично затъмняващ се филтър, Защитна престилка – (материя напа), Гамаши за заваряване, Защитни ръкавели , Защитни ръкавици (механична защита, термозащита), Защитни обувки ( със защитно бомбе, подметка, устойчива на пробождане, със студозащитна подплата), СРО (лятно): полугащеризон с подсилени колена (за предпазване от прах, замърсяване, защита от контактен травматизъм, заздравена олекотена, дишаща, материя). Куртка (за предпазване от прах, замърсяване, защита от контактен травматизъм, заздравена олекотена, дишаща, материя), елек със светлоотразителни ленти СРО (зимно): водозащитен, студозашитен ватиран полугащеризон, водо и студозашитно ватирано яке със светлоотразителни елементи, студозашитна ватирана шапка, студозашитна ватирана блуза с дълъг ръкав 18 бр. работни места - СРО и ЛПС Комплект за: Машинен оператор обработка на зърно, Водач мотокар/селскостопанска техника, Общ работник и Инженер поддръжка: Защитна каска, Защитни ръкавици срещу специфични химични въздействия, Студозащитни ръкавици, Защитна престилка /от плътно импрегнирана тъкан/, Маски с комбинирани противогазови и противопрахови филтри, Защитни ботуши (водонепропускаеми, киселиннозащитни, с противоплъзгащо ходило), Защитни очила, Светоотразителна жилетка, Защитни обувки ( със защитно бомбе, подметка, устойчива на пробождане, със студозащитна подплата, водонепропускаеми) СРО (зимно): водозащитен, студозащитен ватиран полугащеризон, студозашитно ватирано яке със светлоотразителни елементи, студозашитна ватирана шапкастудозашитна ватирана блуза с дълъг ръкав СРО (лятно): полугащеризон с подсилени колена (за предпазване от прах, замърсяване, защита от контактен травматизъм, заздравена олекотена, дишаща, материя . ), Куртка (за предпазване от прах, замърсяване, защита от контактен травматизъм, заздравена олекотена, дишаща, материя), елек със светлоотразителни ленти Етапи на изпълнение 1. Избор на изпълнители - Месец 1-3 2. Сключване на договори за доставка - Месец 4 3. Доставка - Месец 4 4. Осигурени СРО/ЛПС за проекта 47 808.00 47 617.80
Дейност 3.2. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло - част II: Ще бъдат доставени ЛПС и СРО, отговарящо на Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства, за срока на изпълнение на проекта - 22 месеца. Обосновка: Нуждата от подмяна и закупуване на нови и по-модерни ЛПС и/или СРО за нуждите на заетите в предприятието лица се обосновава с това, че на част от тях изтича срока на износване, както и други са увредени или унищожени в резултат на употребата им. Новите ЛПС и СРО ще бъдат по-качествени, с повишена здравина, топло и студоустойчивост, по-модерни и по-удобни от използваните досега. Също така те ще бъдат с по-добра ергономична кройка, по-добра защита от производствени замърсявания и механични въздействия. Изискваните характеристики и показатели на ЛПС и СРО са, както следва: 12 бр. раб. места- СРО и ЛПС Комплект за: Ръководител транспорт, Снабдител доставчик, Шофьор лекотоварен автомобил, Началник склад, Координатор производство, Организатор: Защитна каска, Светоотразителна жилетка (сигнално облекло), Защитни обувки: подметка, устойчива на пробождане и хлъзгане 2 бр. раб. места-СРО и ЛПС Комплект за Чистач произв. помещения: Защитни ръкавици(защита от биол. агент и вещества и препарати; студозащитни), Предпазна престилка (за зашита от прах и агрес. препарати), Защитни обувки ( водоустойчиви, с гумена подметка срещу подхлъзване), Защитни гумени ботуши (водонепропускаеми, киселиннозащитни, с противоплъзгащо ходило) СРО: лятно – манта, панталон (за предпазване от прах, замърсяване, дишаща, материя ), зимно – студозащитни манта, яке (елек) 3 бр. раб. места-СРО и ЛПС Комплект за Електромонтьор: Защитен лицев щит/очила, Защитни антифони, Защитна престилка, Защитни ръкавици (механична защита, диелектрични ръкавици (дълги)), Защитни обувки (със защитно бомбе и подметка, диелектрични боти) СРО (лятно): полугащеризон (за предпазване от прах, замърсяване, защита от контактен травматизъм, заздравена, олекотена, дишаща материя . ), Куртка (за предпазване от прах, замърсяване, защита от контактен травматизъм, заздравена олекотена, дишаща, материя . ) 16 бр.раб. места- СРО и ЛПС Комплект за: Пазач невъоръжена охрана: Защитни обувки ( с гумена подметка срещу подхлъзване (летни и зимни) СРО (лятно) памучен плат: панталон (за предпазване от прах, замърсяване, защита от контактен травматизъм, заздравена олекотена, дишаща, материя.), Куртка (за предпазване от замърсяване, защита от механични удари, заздравена олекотена, дишаща, материя . ) СРО (зимно) промазан плат: Студозашитен ватиран полугащеризон, Студозаитно ватирано яке, Студозашитна ватирана шапка (зимна), Студозашитна ватирана блуза с дълъг ръкав 2 бр. раб. места-СРО и ЛПС Комплект за Агроном: Защитни ръкавици (студозащитни), Предпазна престилка, Защитни обувки – водоустойчиви, с гумена подметка срещу подхлъзване, Защитни гумени ботуши (водонепропуск., с подметка срещу подхлъзване) СРО: лятно – куртка, панталон (за предпазване от прах и замърсяване, заздравена олекотена, дишаща, материя, зимно студозашитно ватирано – яке, полугащеризон 18 бр.раб. места- СРО и ЛПС Комплект за: Гл. счетоводител, Търг. директор , Управител склад. стопанство, Администратор компютърни системи, Опер. счетоводител, Търг. сътрудник, Търг. помощник, Офис мениджър, Касиер, Експерт фин. планиране, Търг. Агент, Домакин, Техн.сътрудник : Предпазни очила за работа с видеодисплей, Студозашитен елек. 7 бр.раб. места- СРО и ЛПС Комплект за Лаборант и кантраджия: СРО (Летен к-т): Туника с къс ръкав, Панталон, СРО (Зимен к-т): Памучна блуза с дълъг ръкав, Панталон, Студозащитен елек, Предпазна престилка, Предпазни обувки, Професионално сабо с перфорация( с анатомично, противоплъзгащо ходило, устойчиви на дезинфекция и стерилизация), Защитни маски, Защитни очила, Защитни шапки /боне/, Предпазни ръкавици Етапи на изпълнение 1. Избор на изпълнители - Месец 1-3 2. Сключване на договори за доставка - Месец 4 3. Доставка - Месец 4-7 4. Осигуряване на СРО и ЛПС за целия период на проекта 29 279.00 28 954.00
Дейност 3.4. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите: Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване. : Цел на дейността: Повишаване на компетентността и уменията на служителите и работниците по отношение на относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване. Описание: Семпе 2 ООД идентифицира нуждата от провеждане на 22 работници и служители относно специфичните рискове за здравето на заетите лица в базите. Предвидени са следните видове обучения: 1. Обучение свързано със специфичните рискове при съхранение и работа с химични вещества и реактиви за извършване на лабораторни анализи (рискове от съхраняваните опасни вещества, правилно използване на лични предпазни средства и първа помощ при инциденти с химични вещества; специфични рискове при третирането на семена) Обучаеми: 6 бр. Лаборанти Учебни часове: 30 2. Обучение свързано със специфичните рискове при работа и поддръжка на работно оборудване (поддръжка на силози, резервоари, цистерни за тор и за зърно) Обучаеми: 1 бр. Машинен оператор обработка на зърно Учебни часове: 12 3. Обучение свързано със специфичните рискове при работа и поддръжка на работно оборудване (поддръжка на силози, резервоари, цистерни за тор и за зърно) Обучаеми: 6 бр. Машинен оператор силоз Учебни часове: 18 4. Обучение свързано със специфичните рискове при работа и поддръжка на работно оборудване (поддръжка на силози, резервоари, цистерни за тор и за зърно) Обучаеми: 1 бр. Инженер поддръжка Учебни часове: 9 5. Обучение свързано със специфичните рискове при работа и поддръжка на работно оборудване (подддръжка на електрически инсталации) - специфични рискове при поддръжка на електрически инсталации Обучаеми: 3 бр. Ел. монтьор Учебни часове: 30 6Обучение свързано със специфичните рискове при механично (студено) обработване на метали (разкрояване/рязане на метални профили с лентоотрезни машини и ножовки, ротационно обработвани метали със стружкоотнемане, пресова обработка на метали, включително и разкрояване на ламарина, шлосерски операции по обработка на детайли и заготовки) Обучаеми: 5 бр. Шлосер монтьор Учебни часове: 30 Всяко едно обучение ще включва: - запознаване със специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място; - правила за безопасна работа за защита на работещите от опасности и рискове, в зависимост от спецификата на извършваната дейност и на индивидуалното им работно място; - методи и средства за ограничаване и предотвратяване опасности и рискове, в зависимост от спецификата на извършваната дейност и на индивидуалното работно място Обосновка: След преминаване на курса за обучение, работниците ще получат допълнителни знания по безопасност и здраве при изпълняване на служебните си ангажименти. Това ще помогне за намаляване на риска от трудови злополуки в дружеството. Планираното по проекта обучение на работниците и служителите относно специфичните рискове за безопасността и здравето, свързани с индивидуалното работно място НЕ припокрива със задължителния въвеждащ инструктаж за безопасност на труда, съгласно чл. 26 (2) 1 „а” и „б” от ЗЗБУТ, а допълва и поддържа знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място. Етапи на дейността: 1. Избор на изпълнител - Месец 8 2.Разработка на план-графици за провеждане на обучението - изготвяне на групови и на индивидуални седмични план-графици на занятията- Месец 9 3. Провеждане на обучението - Месец 10-11 6 100.00 6 050.00
Дейност 4. Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др. - част I: Цел на дейността: подобряване на социалните придобивки за заетите чрез обособяване/ремонт на помещенията за хранене, почивка и спорт за заетите ПОМЕЩЕНИЯ ЗА ХРАНЕНЕ - В близост до база Каменар, където има голям брой заети, няма заведения за хранене. Това принуждава работещите в базата да носят храна от вкъщи. В момента те се хранят в помещение в работилницата, на което не е правен ремонт повече от 20 години. Стаята е обзаведена със стари столове и повредени, недостатъчно на брой мебели, което не осигурява комфорт и не е възможно всички заети да почиват по едно и също време, а почиват на две смени. Ето защо е необходимо в база в с. Каменар да се ремонтира мястото за хранене. За целта ще се извърши текущ ремонт на наличното помещение(замазка, шпакловане, боядисване, окачен таван, теракотена настилка, врата, осветление) и да го обзаведе (закупуване и монтаж на кухня с котлон и микровълнова печка, маса и 16 стола за хранене, и др. описани в Начин на изпълнение). Допълнително създаването на добри условия за обедна почивка и възможността всички заети да обядват по едно и също време ще спомогне за сплотяване на екипа и създаване на благоприятна работна среда. ПОМЕЩЕНИЕ ЗА КРАТКОТРАЕН ОТДИХ- Необходимостта от помещение за краткотраен отдих е продиктувана от сезонния характер на дейността на фирмата. По време на кампанията от м. март до м. ноември често заетите работят на смени интензивно и имат нужда от място, на което да могат да отпочинат, когато се преуморят. В зимния сезон, когато работата намалява, стаята за почивка ще може да се използва за отдих при липса на текущи задължения поради промяна на метеорологичните условия или друга причина.На този етап не е осигурена тази възможност в базата ни в с. Каменар. Ето защо ще се обособи помещение за краткотраен отдих в работилницата в с. Каменар. Една от стаите, която в момента се ползва за склад ще се ремонтира (замазка, шпакловане, боядисване, окачен таван, теракотена настилка, врата, осветление) и обзавеждане (диван, две легла и мебели и шкафчета за дрехи при преобличане преди спорт ). Стаята за отдих ще се ползва често и ще позволи заетите лица да се чувстват комфортно на работните си места. ПОМЕЩЕНИЕ ЗА ФИЗИЧЕСКА КУЛТУРА Към момента работниците и служителите в база с. Каменар нямат възможност за активна и за пасивна почивка на работното място. С оглед по-доброто им здраве и съвместяване на личен с професионален живот е необходимо да се създадат условия за устойчива работоспособност, релаксация, тонус и намаляване на умората и опазване здравето на работещите. Ето защо е необходимо да се обособи зала за спорт и физически упражнения в с. Каменар. За целта е необходимо да се извърши текущ козметичен ремонт на стаята (замазка, шпакловане, боядисване, окачен таван, теракотена настилка, врата, осветление). Предвижда се закупуване на тенис на маса + 2 бр. хилки, комбиниран уред за силови упражнения, дъмбели, гири, бягаща пътека, боксов чувал с ръкавици, везна, пейки. И за трите помещения е необходимо да бъдат закупени климатици,за да се осигури необходимия микроклимат за комфортно хранене, отдих и спорт. Планираните мерки са описани и в Програма за миним. на риска и попадат в определението "текущ ремонт", защото при тях се извършва подобряване на сградата, инсталациите, като не се засяга конструкцията на сградата, не се извършват дейности като премахване, преместване на съществуващи зидове и направа на отвори в тях, когато засягат конструкцията на сградата и не се променя предназначението на помещенията и натоварванията в тях. Всички мерки ще допринесат за подобряване на енерг. ефективност на работните помещения, намаляване на консумацията на ел. и топлоенергия, водещо до ефективното използване на ресурсите и опазване на околната среда. Етапи на изпълнение 1. Избор на изпълнители - Месец 1-3 2. Сключване на договори за доставка и СМР - Месец 4 3. Доставка на оборудване и извършване на СМР- Месец 4-7 4. Осигурени социални продобивки Месец 7-22 36 408.00 36 320.00
Дейност 4. Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др. - част II: Цел на дейността: подобряване на социалните придобивки за работещите чрез обособяване/ремонт на помещенията за спорт на работниците и служителите. ПОМЕЩЕНИЕ ЗА ФИЗИЧЕСКА КУЛТУРА Към момента работниците и служителите нямат възможност да ползват социалната придобивка - помещения за спорт и физически упражнения, релаксация, а продължителната работа на компютър води до скованост на мускалите, скованост, изкривяване. С оглед по-доброто им здраве и съвместяване на личен с професионален живот е необходимо да се създадат условия за устойчива работоспособност, релаксация, тонус и намаляване на умората и опазване здравето на работещите Ето защо е необходимо да се обособи зала за спорт и физически упражнения в офиса в гр. Разград, който ще ползва и от други служители, които живеят и/или работят в база Разград. Помещението е налично. Необходимо е закупуване на съответните уреди за спорт и релаксация. Предвидено е закупуването на комбиниран уред за силови упражнения, дъмбели, гири, бягаща пътека, боксов чувал + ръкавици, везна. В допълнение, за да могат заетите да се възстановяват от скованост от заемане на еднообразни пози, както и за антристрес процедури ще бъде закупен масажен стол. Предвидени са шкафчета за дрехи при преобличане, и пейки. По този начин работещите във фирмата ще имат възможност да се преобличат при използването на залата за фитнес. Етапи на изпълнение 1. Избор на изпълнители - Месец 1-3 2. Сключване на договори за доставка - Месец 4 3. Доставка на оборудване и извършване Месец 4-7 4. Осигурени социални продобивки Месец 7-22 9 070.00 9 050.00
Дейност 5. Организация и управление на проекта : Целта на дейността за организация и управление на проекта е привличане на безвъзмездни средства за осигуряване на добри и безопасни условия на труд в Семпе 2 ООД за период от 22 месеца. Тази дейност се извършва с цел успешното изпълнение на настоящия проект, а именно: - да се въведат иновативни практики за по-лесно съвместяване на личен и професионален живот на заетите в Семпе 2 ООД, удължаване на професионалния живот, по-добра вътрешна комуникация; - да се осигурят лични и колективни предпазни средства, да се повишат компетентностите относно специфични рискове; - да се осигурят социални придобивки за работещите. Дейността включва изпълнение на следните етапи: Етап 1: Сформиран на Екип за организация и управление на проекта (месец 1) Състав: 1) Ръководител на Екипа (посочен в т.9 от настоящото проектно предложение); 2) Технически Координатор; 3)Организационен Координатор 4) Счетоводител. Членовете на Екип ще притежават административен капацитет, както и опит в управлението на подобни проекти. 1) Ръководител на Екипа Отговорности: Общо ръководство и управление дейностите на Екипа; участва в планирането и изпълнението на самите дейности; представлява дружеството по въпроси, свързани с проекта, пред институции и медии; извършва цялостно наблюдение и управление на дейностите и процесите за постигане на резултатите по проекта. Ръководителят на Екипа отговаря за своите действия пред Управителя на Семпе 2 ООД. 2) Технически Координатор Отговорности: Подпомага ръководителя и останалите членовете на екипа при контрола върху техническото изпълнение на проекта; Участва при съставяне, преглеждане, проемане на документи от техническо естество по проекта. Подпомага ръководителя и членовете на екипа при изготвянето на доклади; Извършва проверки на място (при необходимост) на изпълнителите по сключените договори; 3) Организационен Координатор Отговорности: Координация на дейностите по проекта, участие в планирането и изпълнението на самите дейности, текущо наблюдение и мониторинг на дейностите и процесите за постигане на резултатите на проекта. Поддържа контакти с членовете на целевата група, идентифицира проблемите и ги представя за решаване на заседания на Екипа и им съдейства за навременно получаване на необходимата им информация във връзка с изпълнение на техните договорни задължения. Изготвя отчети за изпълнение на проекта; 3) Счетоводител Отговорности: Участва в заседанията на Екипа по организация и управление на проекта. Отговаря за документооборота и осчетоводяване на всички счетоводни документи по проекта; изготвя необходимите финансови отчети; осигурява одитна пътека за проверка на изпълнението на дейностите и други. Изплащане на възнагражденията на членовете на Екипа ще се извършва след представяне на отчетен доклад за извършената работа и отработените часове, поотделно за всеки член. Етап 2: Управление и изпълнение на дейностите по проекта: месец 1 - месец 22 При изпълнение на този етап, членовете на Екипа ще се ръководят от: 1) Подписаният с ДО договор за предоставяне на безвъзмездна помощ 2) Ръководството на бенефициента за изпълнение на проекти по процедурата 3) Указания на Договарящия орган 4) Плана за действие Етап 3: Заключителни дейности във връзка с изпълнението на проекта: месец 21- месец 22 Всеки месец и при необходимост ще се провеждат координационни срещи на Екипа за предоставяне на актуална информация за протичането на дейностите, постигнатия напредък, ниво на осъществяване на заложените по проекта резултати. Екипът за организация и управление на проекта ще приложи необходимите мерки за осигуряване на отчетност в изискуемите формати, според сроковете, заложени в договора за безвъзмездна помощ. 33 985.40 33 982.92
Дейност 6. Информиране и публичност : Тази дейност се извършва с цел: - Информиране на обществеността и целевата група за приноса на фондовете на ЕС за финансиране на дейностите по проекта; - Подходящо визуализиране на стоките, доставени във връзка с изпълнението на проекта. Ще бъдат приложени подходящи мерки за визуализация и публичност на проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. В рамките на дейността ще бъдат предприети мерки за: 1. Визуализация на всички материали, издавани във връзка с изпълнението на проекта, в т.ч.: - всички отчети за изпълнение на договора; - материали за информиране и публичност; - материалите за обучението по проекта; - информацията за изпълнението на проекта, публикувана на фирмената Интернет страница http:http://www.sempe.bg/. 2. Информиране на обществеността и целевата група за приноса на фондовете на ЕС за финансиране на дейностите по проекта, в т.ч.: - провеждане на срещи с членове на целевата група при провеждане на обученията; - поставяне на информационен плакат на видно място на място на изпълнение на проекта: - публикуване на информация за проекта на фирмената интернет страница http://www.sempe.bg/; - поставяне на стикери върху оборудването на подходящи за целта места; - изработване на подходящо визуализиране и разпространяване на промоционални материали, в т.ч.: Информационни плакати 2 бр. Банери за местата на обученията - 5 бр. Химикалки 300 бр. Стикери 100 бр. Етапи на изпълнение: 1. Подготовка на дизайна на материалите за визуализация - месец 1-2; 2. Избор на изпълнители месец 1-2; 3. Доставка на материалите за визуализация- месец 2; 4. Публикуване/разпространение на материалите за визуалзиция месец 1-22; 910.00 795.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.