Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Община Годеч включва в състава си един град и 19 съставни селища. Населението към 26.08.2011г.  наброява 5431 жители. Населението към 16.06.2018 г. е 4909 жители. Следователно за 7 години населението е намаляло с над 500 човека. Тази тенденция е изключително тревожна, поради което е необходимо предприемането на спешни мерки за повишаване качеството на живот на гражданите, спиране на миграционните процеси и привличане на нови заселници.
Основната причина за миграция на населението е лошото състояние на инфраструктурата, в това число улична мрежа. 
Главна цел на общинското ръководство на Община Годеч е да подобри състоянието на инфраструктурата в общината и най-вече в град Годеч. Правителството на Република България също допринася значително. В момента се ремонтира път II-81 от републиканската пътна мрежа, който свързва град Годеч с град София; извършен е основен ремонт на път III-813 от републиканската пътна мрежа, който свързва град Годеч с път II-81; на голяма част от улиците в град Годеч основно е ремонтирана водопроводната и канализационната мрежа. 
Необходимо е още да се реконструират настилките на улиците в град Годеч. Като за начало желаем да реконструираме настилките на улиците, които свързват град Годеч с републиканската пътна мрежа в лицето на път III-813. За финансирането на такава инвестиция общинския бюджет не разполага със средства.
С настоящия проект предвиждаме да извършим основна реконструкция на настилките на улици .”Република” от о.т. 258 до о.т. 301 – 740.8 м;  ул. „Нишава” от  о.т. 161 до о.т. 149 – 405.3 м; Георги Сава Раковски” о.т. 523 до о.т. 268 – 381.4 м и Георги Сава Раковски” о.т. 264 до о.т. 263 – 89.5 м. Това са част от главните улици на град Годеч.
На включените в настоящия проект улици са основно ремонтирани канализационната и водопроводната мрежа през 2016 и 2017 г. Това обстоятелство гарантира устойчивост на резултата, тъй като няма да се налага частично разрушаване на настилките за аварийни ремонти на ВиК мрежата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка за изпълнение и провеждане на обществени поръчки: След сключване на договора за финансиране на проекта, Община Годеч незабавно ще предприеме действия за неговото успешно изпълнение. За целта ще изготвим списък на планираните обществени поръчки, ще планираме вида на всяка обществена поръчка, съобразно изискванията на Закона за обществените поръчки, ще изготвим описателни документи, в съответствие със закона и особените изисквания на финансиращият орган. След това ще внесем за одобрение в ДФ "Земеделие" изготвените документи. След одобрението на същите ще изготвим документации за възлагане на обществените поръчки, ще обявим същите по предвидения от закона ред и ще получим съответните оферти на участници. След това Възложителят ще назначи комисии за разглеждане и оценка на офертите. След приключване работата на комисиите, Възложителят ще приеме тяхната работа и ще издаде решения за класиране на участниците. След влизане в сила на решенията, Възложителят и спечелилите участници ще сключат договори за изпълнение. Документациите за възлагане на обществени поръчки ще бъдат изпратени за последващ контрол в ДФ "Земеделие". След това Община Годеч ще подаде молба за анекс за коригиране на сумите по договора за финансиране в съответствие с проведените обществени поръчки. Освен това Община Годеч ще внесе заявления за получаване на съответните авансови плащания, съобразно изискванията на финансиращия орган. С извършването на тези действия ще приключи изпълнението на подготвителния етап от изпълнението на проекта. След неговото приключване, ще започне реализацията на инвестицията. 0.00 0.00
Строителство на обект „Реконструкция на улици и тротоари и съоръжения и принадлежностите към тях в град Годеч: ул.”Република” от о.т. 258 до о.т. 301; ул. „Нишава” от о.т. 161 до о.т. 149; ул. Георги Сава Раковски” о.т. 523 до о.т. 268 и ул. Георги Сава Раковски” о.т. 264 до о.т. 263“: Настоящият проект обхваща реконструкцията на пътната настилка, бордюри и тротоари на улици: ”Република” от о.т. 258 до о.т. 301 – 740.8 м; „Нишава” от о.т. 161 до о.т. 149 – 405.3 м; „Георги Сава Раковски” о.т. 523 до о.т. 268 – 381.4 м и „Георги Сава Раковски” о.т. 264 до о.т. 263 – 89.5 м. Съществуващо положение: Асфалтовите настилки, където се се запазили, са с ширина от 5,0 до 12 м, ограничени с видими бордюри 18/35 см. Тротоарите са от бетонови плочи или от бетон с ширина от 1,5 до 5,0м. Съществуващата асфалтобетонова настилка е в различно състояние – от почти разрушена, с множество пропадания, коловози, дупки и мрежовидни пукнатини до добре запазена. По улиците са подменяни водопроводи и трасетата са изкърпени. Бордюрите са със изронени повърхности, отчупени ръбове, с пропадания и размествания. Тротоарите изградени от бетон са силно изронени, а тези с бетонови плочи - с начупени и износени плочки. Отводняването на настилката и тротоарите е повърхностно с напречни и надлъжни наклони към съществуващи дъждооттоци, където са запазени. В проекта се предвиждат следните строителни работи: Ситуацията на улиците се запазва както е дадена в регулационния план и в кадастралната скица. Платното за движение се ограничава с видии бетонови бордюри 15/25 см, новите тротоарите се покриват с бетонови плочки или павета (унипаве) с дебелина 4см. или 6см. за паветата и завършват до съществуващите огради и сгради. Там, където няма сграда или ограда – завършват с бетонов бордюр 8/16 см.. В зоните на кръстовищата бордюрите и тротоарната настилка се изпълняват с понижение за осигуряване достъп на хора с увреждания и детски колички. Съществуващите дървета се ограждат с бордюри във формата на квадрат със страна 2м.. Предвидени са места за контейнери за битови отпадъци. Изграждат се с бетонова настилка 20 см. Светли размери 1,50/3,0м, оградени с бордюри 15/25 см. Наклон към платното 1%. Ремонтните работи по улиците предвиждат следното: отстраняване на нанесените повърхностни материали и разтителност от улиците и тротоарите; демонтаж на бордюри и тротоари; подготовка на тротоарните площи за осигуряване нова конструкция – 20 см настилка от НТК и 5 см. подложен пясък; направа на локални ремонти; доставка и полагане на нови бетонови бордюри; направа на кръпки; доставка и полагане на изравнителни пластове от неплътен асфалтобетон тип АС 16 биндер, Е=950 МРа; направа на нова тротоарна настилка с бетонови плочки или унипаве с дебелина 6 см; доставка и полагане на 4 см. плътен асфалтобетон тип АС 12,5 изн. А, Е=1200 МРа; сигнализация и маркировка; съоръжения за повишаване безопасността на движение. Отводняването на уличните настилки и тротоари ще бъде повърхностно с напречни и надлъжни наклони към новоизградени улични оттоци и съществуващи такива. Ремонта на ревизионните шахти, при разлики над 20 см., ще се извърши, като настилката около конуса ще се разрушава и след повдигане или снемане до ниво нивелета на настилката ще се монтират конусите с капаците. При по-малки разлики корекцията на нивото става чрез повдигане или сваляне на рамката на капака. 1 098 136.91 982 923.21
Осъществяване на строителен надзор по време на строителството на обект Строителство на обект „Реконструкция на улици и тротоари и съоръжения и принадлежностите към тях в град Годеч: ул.”Република” от о.т. 258 до о.т. 301; ул. „Нишава” от о.т. 161 до о.т. 149; ул. Георги Сава Раковски” о.т. 523 до о.т. 268 и ул. Георги Сава Раковски” о.т. 264 до о.т. 263“: Тази дейност ще се възложи по реда на Закона за обществените поръчки на външна фирма – лицензиран консултант за упражняване на строителен надзор. Дейността е от първостепенна важност, тъй като тя гарантира законосъобразното осъществяване на строителния процес, правилното разходване на европейски средства и успешното въвеждане на строежа в експлоатация. Основните дейности на строителния надзор са: • Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи, съгласно изискванията на законовите разпоредби, включително Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (обн. ДВ. бр.72 от 15 август 2003 г. с последващите изменения и допълнения); • Окомплектоване на цялата необходима документация по време на строителния процес – актове, протоколи, изпитвания и измервания, сертификати за вложени материали, декларации за съответствие и др., и информиране на възложителя за липсващи документи, както и съдействие за тяхното набавяне; • Контрол на строителния процес за съответствието на Строежите с действащите норми и правила за изпълнение на строително-монтажни работи и за спазване на изискванията по чл. 169 от ЗУТ и одобрения инвестиционен проект, както и в случаите на възникнали допълнителни СМР на строежите; • Координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация; • Управление на изпълнението на строителството; • Заверка на екзекутивната документация; • Съставяне и подписване на констативен акт съгласно чл. 176, ал. 1 от ЗУТ, с който се удостоверява, че строежа е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ и условията на настоящия Договор; • Съдействие за издаване на всички необходими писмени становища от специализираните контролни органи, както и документ от Агенцията по кадастър за изпълнение на изискванията по чл. 175, ал. 5 от ЗУТ; • Съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация; • Изготвяне на Техническия паспорт на строежа, съгласно Наредба № 5/28.12.2006 г.; • Предприемане на необходимите мерки за навременно получаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация; • Упражняване на строителен надзор по време на отстраняване на проявени скрити Дефекти през гаранционните срокове; • Изпълнителят е длъжен да упражнява строителен надзор и да извършва координация при изпълнение на строителството на обектите чрез технически правоспособни лица, съгласно изискванията на Наредба № РД-02-20-25 от 03.12.2012 г. за условията и реда за издаване на удостоверение за вписване в регистъра на консултантите за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и/или упражняване на строителен надзор. 20 000.00 9 500.00
Осъществяване на авторски надзор по време на строителството на обект Строителство на обект „Реконструкция на улици и тротоари и съоръжения и принадлежностите към тях в град Годеч: ул.”Република” от о.т. 258 до о.т. 301; ул. „Нишава” от о.т. 161 до о.т. 149; ул. Георги Сава Раковски” о.т. 523 до о.т. 268 и ул. Георги Сава Раковски” о.т. 264 до о.т. 263“: Авторският надзор е специфична дейност в строително-инвестиционният процес. Тя се осъществява от автора на инвестиционния проект, в качеството му на носител на авторско право. Закона за устройство на територията определя тази дейност като задължителна в процеса на изпълнение на строителството. Авторският надзор ще изпълнява следните основни задачи: Упражнява авторски надзор чрез посещения на място и осъществява технически контрол върху качеството на работите и изпълнените количества; • Контролира изпълнението на всички строителни и монтажни работи в съответствие с проектите, техническите правила, условия и изисквания; • Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството след покана от Възложителя; • При покана от страна на възложителя, изпълнителят участва в съвещания, свързани с изпълнението на работите на обекта; • Консултира възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; • Решава своевременно въпросите свързани с изпълнението на проектите по време на строителството и се явява на обекта във време указано от възложителя, консултанта, упражняващ строителен надзор или техническия ръководител на обекта; • Внася и отразява в процеса на строителството направените изменения на проекта след одобряването им от възложителя; • Нарежда отстраняването в определен срок на некачествено извършени работи и допуснати отклонения от утвърдените проекти, вложени в строежа или доставени некачествени и нестандартни материали, конструкции и изделия; • При наличието на признаци, доказващи, че конструктивните елементи нямат изискващата се съгласно утвърдените проекти и стандарти якост, нарежда на строителя да ги изпитва лабораторно; • Спира изпълнението на строителството или на отделни строително-монтажни работи при неизпълнението на нареждания за установени нарушения и отклонения от утвърдените проекти; • Вписва в заповедната книга на обекта състоянието на прегледаните работи и всички нареждания дадени от него по изпълнение на строителството; • Извършва проверки за спазване на дадените от него разпореждания; • Изпълнителят осигурява присъствие на своите специалисти (физически лица – проектанти) по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; • Проследява заедно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; • Проследява заедно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; • Съгласува екзекутивни чертежи, съгласно чл.175, ал.1 и ал.2 от ЗУТ; • Дава предписания при обстоятелства, които водят до изменения на проекта, допустими по ЗУТ.Не разрешава допускането на съществени отклонения от одобрените инвестиционни проекти по време на строителството на строежа, а при необходимост да се спазва разпоредбата на чл. 154, ал. 5 от ЗУТ; • Съгласува с Възложителя всяко свое решение/предписание/съгласие за извършване на работи, водещи до промяна в количествените сметки към инвестиционния проект; • Оказва всестранна техническа помощ и консултации за решаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнението на строителните и монтажните работи. 10 000.00 10 000.00
Финансово управление и отчитане на проекта: Тази дейност започва от датата на сключване на договора за финансиране и завършва с получаването на одобрената финансова помощ. В своята същност тя обхваща и дейност 1:Подготовка за изпълнение и провеждане на обществени поръчки. За по-голяма прегледност, яснота и логическа последователност , сме отделили в самостоятелна дейност подготовката за изпълнение и провеждане на обществени поръчки. По тази причина тук няма да излагаме отново тези действия. Със започване изпълнението на строителните работи функциите на екипа за управление се насочват към финансовото управление на проекта. За целта екипът стриктно следи за правилното насочване на финансовите потоци, изпълнение на проекта в съответствие с изискванията на финансиращият орган, разрешаване на проблеми при изпълнението на строителните работи, в това число правни и технически. Екипът за управление следи за стриктното изпълнение на всички дейности по проекта. След приключване на строителният процес и съставянето на Акт обр. 15 за строежа, екипът за управление ще бъде ангажиран по въвеждането на строежа в експлоатация. Тази дейност ще се ръководи от ръководителя на екипа - инж. Ангел Ангелов. След въвеждане на обекта в експлоатация, екипът за управление ще изготви Заявление за окончателно плащане, ще провери всички счетоводни документи, ще комплектова Заявлението с всички изискуеми документи и ще го внесе в ДФ "Земеделие". При изискване от финансиращият орган, екипът ще предостави допълнителните документи. След това екипът ще съдейства на проверяващите органи на ДФ "Земеделие" при осъществяване на проверки на място, ще предоставя разяснения, обосновки и всякакви други документи. След изпълнението на тази процедура, Община Годеч ще получи одобрената финансова помощ. Ако ДФ "Земеделие" създаде възможност за получаване на безлихвен заем за изпълнението на проекта, екипът за управление ще подготви всички необходими документи за получаване на кредитирането. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.