Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към мерки за улесняване на достъпа до заетост в сферата на социалната и солидарна икономика чрез създаване на Социално предприятие, предоставящо работа в сферата на производството на готови кулинарни изделия. Целевата група включва 6 души от уязвимите групи на лицата в неравностойно положение на пазара на труда.
Сформирането на екип от квалифицирани специалисти, които целенасочено да работят с новоназначените лица от целевата група, ще улесни прехода към заетост, ще насърчи индивидуалните умения и ще работи за изграждане на баланс в работното ежедневие.
Устойчивостта на резултатите по проекта ще бъдат гарантирани не само от запазването заетостта на минимум половината от новоназначените лица за 6 месеца след края на проектните дейности, но и чрез създаване на успешно предприятие със социална кауза, положителен финансов резултат, което ще се управлява по предприемачески и отчетен начин, няма да зависи изцяло от външно финансиране и има ясна перспектива за развитие и постигане на социалните си цели.
Планирано е закупуване на кухненско оборудване и обзавеждане и материали, които са оптимално разчетени от гледна точка на капацитет и необходим ресурс за поддържане, така че да отговорят на потребностите на 6 новоназначени по проекта лица и да се улесни тяхното  въвличане и дейно участие в работните процеси като част от един общ екип.
Осигуряването на точно, навременно, целесъобразно и законосъобразно отчитане на проекта се  обезпечава с дейността по организация и управление. Всички проектни дейности ще бъда съпроводени със заложени мероприятия по информираност и публичност, които да дадат гласност на получената от кандидата подкрепа и безвъзмездна финансова помощ от ЕСФ.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване на социално предприятие в структурата на ЕТ „Веселин Илиев” и сформиране на неговия екип: За започване на дейността на социалното предприятие е необходимо да се създаде структура в рамките на ЕТ „Веселин Илиев”, която да отговаря за постигането на основната му цел. Социалното предприятие ще работи основно за постигане на измеримо, положително социално въздействие, ще предоставя услуги, които генерират социална възвръщаемост. То ще работи за постигане на положителен финансов резултат, като ще използва своята печалба на първо място за участие на хора от целевите групи в стопанска дейност (чрез създаване на заетост), за създаване на възможности за професионална и социална интеграция, за създаване на социална добавена стойност и спестяване на социални разходи. Основната цел на социалното предприятие е да се развие като бизнес организация, да се стреми към постигане на максимални приходи, за да може да изпълнява балансирано и социалните си задължения. За да бъде гарантиран успехът му, ще бъде изградено административно тяло, което ще структурира дейностите, основните цели и задачи, ще създаде организация и правила на работния процес. Предвижда се екипът да се състои от управител на социалното предприятие (Социален предприемач) и Сътрудник, социални дейности. Управителят ръководи и представлява социалното предприятие, съгласно изискванията на нормативната база на Република България, добрите практики в областта и стратегията му за развитие; решава всички ръководни въпроси по дейността на дружеството, ръководи и контролира работата на служителите, утвърждава графици за работа на персонала, провежда оперативни съвещания, контролира състоянието на финансовата отчетност, на качеството и същността на предлаганите услуги и други. Сътрудник, социални дейности ще подготвя представителите на целевата група за социална и професионална интеграция. Той ще взаимодейства с целевата група по отношение на социалните условия, които касаят изпълнението на задълженията. В рамките на периода на трудова заетост на лицата от целевата група, той ще предоставя информация и квалифициран съвет по отношение на: - какви личностни умения са необходими в професионалния живот и работата в екип; как да бъдат развити с цел изграждане на здравословна и удовлетворяваща работна среда; - каква част от живота на работещия човек заема работата му и как може да се изгради баланс между личен и професионален живот; - от какво зависи мотивацията за работа и развитие и единствено нивото на заплащане ли може да бъде стимул за предоставяне на по-добър и качествен продукт/ услуга. Същевременно той ще бъде на разположение на лицата от целевата група, назначени по проекта, за съдействие и обсъждане: - на индивидуални въпроси и трудности, свързани с изпълняването на работните задължения, участието в професионални обучения и др.; - на теми свързани с приобщаването им към колектива, отношенията в екипа и извън него; - на начини да организират времето си и в случай на необходимост да предложат индивидуални графици. Екипът на социалното предприятие ще извършва подбор на персонал сред целевите групи, ще провежда събеседвания и ще взима решения за назначаване на служители. Друга основна задача при стартирането на настоящия проект е изготвянето на документацията по осигуряване на статута на социалното предприятие в рамките на съществуващата организация. За целта екипа по проекта ще направи необходимите промени във вътрешните правила или друга документация, съгласно Условията за кандидатстване и Ръководството за бенефициенти по процедурата. Екипът на социалното предприятие ще осигури изпълнението на дейностите по управление на проекта и за информация и комуникация, чрез назначаване на екип и възлагане на изпълнение. Етапите на осъществяване на тази дейност са: 1. Изготвяне на документация, извършване на промени и учредяване на социалното предприятие –месец 1 и 2. 2. Назначаване и дейност на екипа на социалното предприятие – месец 3 до 14. 0.00 22 972.82
Подбор и осигуряване на трудова заетост на лица от целевата група в социалното предприятие: Същността на дейност 2 е да осигури заетост на лица, които попадат в една или няколко от целевите групи с приоритет по настоящата процедура, описани в 11.4. Новоназначените лица ще бъдат на следните длъжности: Готвач, НКПД-2011 5120-2001, 2 души, на пълен работен ден: ще се занимава с приготвянето на храна, подготовка на меню, заявки за доставка на продукти, за спазването на изискванията на въведената НАССР, изискванията на РЗИ, ОДБХ и други. Помощник кухня, НКПД-2011 9412-0002, 2 души на 8-часов работен ден: ще се занимава с подготовките на продуктите, като измиване, обелване, нарязване, ще прави заготовки на храни, ще отговаря за поддържането на складови наличности от продукти, ще изпълнява нарежданията на готвача и ще следи за спазването на изискванията на НАССР системата в обекта. Технически секретар, НКПД-2011 4120-2006, 1 човек, на пълен работен ден: ще работи в офиса на търговеца, ще обработва документооборота на социалното предприятие, ще получава заявки за доставки на храна, ще следи за срокове за изпълнение на поръчките; ще поддържа комуникацията с клиенти, доставчици и партньори, ще събира и предава документи за осчетоводяване, ще следи за възникващи задължения по договори, ще работи с офис техника и други. Продавач, хранителни продукти, НКПД-2011 5212-0003, 1 човек, на пълен работен ден: ще се занимава с дистрибуцията на хранителните продукти, ще осъществява срещи, телефонни разговори, писмена кореспонденция с потенциални клиенти за разширяване на клиентската мрежа и търсене на нови пазари. В рамките на срока на проекта, новоназначените служители ще извършват дейности свързани с приготвянето и продажбата на готови кулинарни изделия, кетъринг и доставка.Ще участват и в предприетите промоционални или друг вид маркетингови стратегии за увеличаване на клиентската база. При нужда ще се включват в помощ на другите обекти на предприятието. Служителите ще имат възможността да работят в новосъздаден екип, да проявят своите умения и възможности при равни условия с колегите си, което е изключително ценно при реалното самооценяване на всеки. Новоназначените ще имат поставени както и персонални цели и задачи, така и колективни, с цел да се стимулира умението за носене на отговорност, така и уменията за работа в екип и споделяне. Нашата цел е да бъде създаден стабилен и успешен екип, който да постига и надхвърля заложените цели и стратегия на фирмата, а новоназначените да получат възможността да натрупат допълнителни знания в областта и при поява на вътрешен стимул да продължат развитието си в сферата на търговията. Наемането на персонал за собственика е внимателно и дългосрочно планирано начинание, което да позволи успешното съчетаване на икономическите и социалните цели. Обособяването на социалното предприятие предполага необходимост от хора, които да са достатъчно мотивирани и отговорни, за да обезпечат целесъобразното му функциониране. В допълнение, тази дейност включва развитие и активиране на голям набор от социални умения и дава възможност за получаване на истинска удовлетвореност от работата и чувство за пълноценност. Като основна дейност по проекта, която обуславя реализацията на целия проект и пряко допринася за изпълнението на индикаторите по настоящата процедура, това е новоназначените служители постепенно да добият умения и мотивация за развитие, като изпълняват функции, които да са съобразени с техните конкретните профили и изходно ниво на познания. Етапите при осъществяване на дейността са: 1. Подбор на лицата от целевите група: той ще се извърши от екипа на социалното предприятие, като лицата трябва да спадат към допустимите по настоящата процедура целеви групи, съгласно Условията за кандидатстване. Този етап ще продължи 1 месец и ще се извърши през втори проектен месец. 2. Назначаване на лицата на трудов договор към социалното предприятие и стартиране на работата им съгласно длъжностна характеристика. Този етап ще продължи 12 месеца, от 3 до 14 проектен месец. 0.00 49 107.60
Обезпечаване работата на лицата от целевата група в социалното предприятие: Към момента материалното обезпечение обслужва дейността на фирмата и работния процес, но решението ни да създадем в структурата си социалното предприятие и да наемем допълнителни служители, ще създаде недостиг на ресурс, чрез който да се обезпечи нормалните дейности на персонала. Предвид и задължителните вътрешно-фирмени обучения и планираното приспособяване на практическите занятия с конкретната дейност и текущите задачи на екипа, се налагат дейности по материално-техническото обезпечение на създаденото социално предприятие. Целта на настоящата дейност е да се осигурят равни възможности на всеки един служител да изпълнява своите задължения и да има достъп до цялото налично оборудване, което му е необходимо за работата му. Планираните за закупуване оборудване, обзавеждане, инвентар и материали са разчетени на база съществуващото кухненско обзавеждане и инвентар и тяхната оптимална експлоатация от няколко служители. В тази дейност е планирано закупуването на: 1. Обзавеждане и оборудване на работни места чрез закупуване на кухненско оборудване: ще бъдат обособени мултифункционални работни места, които ще позволяват оптимално да се използва всеки закупен актив. 2. Закупуване на инструменти за работа и материали: ще бъдат закупени всички необходими инструменти и материали за работата на готвачите и помощник готвачите, така че те да имат всичко необходимо да осъществяват дейността си. Така изброените и планирани за закупуване оборудване, обзавеждане, техника и материали са оптимално разчетени от гледна точка на дейността на социалното предприятие, капацитет и необходим ресурс за поддържане, така че да отговорят на потребностите на 6-мата новоназначени по проекта лица и да улеснят тяхното въвличане и дейно участие в работните процеси в предприятието като част от екипа. 0.00 28 821.17

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.