Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът увеличава заетостта и доходите на неактивни и безработни лица, чрез увеличаване на производствените възможности на "И М К ФОРЕСТ КОМЕРС". Наличните производствени мощности се оказват недостатъчни за разрастващите се поръчки от клиенти на фирмата. Част от операциите се извършват от външни фирми - технологичните операции са повече, ръчния труд е значителен, увеличен е материалооборота, себестойността е над средната за отрасъла. Крайния продукт става енергоемък, изисква повече суров дървен материал, нарастват отпадъците и неизползваемите материали.
Проектът включва създаване и оборудване на пет нови работни места, на които ще работят пет лица от целевата група. Дейностите по проекта са потенциално решение на проблема за повишаване на икономическата активност и интеграция на най-уязвимите групи и неактивни лица на пазара на труда в региона и град Килифарево.
След завършване на дейностите по проекта "И М К ФОРЕСТ КОМЕРС":
-	повишава достъпа до заетост;
-	ангажира се с дългосрочна заетост на минимум 3 лица;
-	развива професионални умения на 5 лица от най уязвимите групи от пазара на труда;
-	спестява енергия от операция "рязане";
-	намалява отпадъци от дървен материал;
-	увеличава работния процес с допълнителни две манипулации – "рязане на дървен материал с диаметър 710 мм и неограничена дължина'' и "скрояване на материали за мебелно производство'';
-	увеличава предлаганите услуги с "чапразене" и "заточване'' на инструменти.

Очакваните резултати от въвеждането в експлоатация на новите машини и наемане на необходимите за производствената дейност лица, осигуряват перспектива за развитие и възможност за предлагане на гъвкави решения и комплексно обслужване на клиентите с висока производителност, с висока степен на енергийна ефективност и екологична устойчивост и увеличена социална отговорност за самото предприятие. Мултиплициращ ефект и добавена стойност върху други стопански субекти, оказват предвидените информационни дейности по настоящия проект.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността предвижда сформиране и поддържане на екип за изпълнение и управление на проекта. Екипът се ангажира с цялостното администриране и изпълнение на заложените дейностите. Екипът детайлно обсъжда целите, предвидените дейности и очакваните резултати, изработва детайлна разбивка на задачите по изпълнението на дейностите по проекта, води отчетността и установява система за вътрешен контрол и мониторинг. Целта е да се осигури ефективно и ефикасно управление на проекта, организация и координация на дейностите и да се гарантира, че набелязаните цели ще бъдат изпълнени, а очакваните резултати постигнати. Етапи на дейността: 1. Формиране на екип 2. Създаване на план за действие и делегиране на отговорностите 3. Създаване на план за комуникация в екипа 4. Организация, управление и координация „Изпълнение дейностите на проекта” 5. Организация, управление и координация „Цели и приоритети на проекта” 6. Организация, управление и координация „Отчитане и на проекта” 7. Организация, управление и координация „Мониторинг на проекта” 8. Организация, управление и координация „Приключване на проекта” Екипът ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще осъществява дейност през целия проектен период. Екипът се състои от ръководител - 1, счетоводител - 1 и координатор - 1. Ще бъдат изготвени и подписани граждански договори за извършване на услуга с всеки от екипа. Екипът ще разполага с обособено пространство в офисa на счетоводна кантора АКАУНТ АДВАЙС, както и с необходимото оборудване за ефективното изпълнение на задълженията си: компютър, принтер, скенер, достъп до телефон и Интернет (Етап 1.1). Планът за действие ще е основен инструмент, с който ръководителя и екипа следят за правилното и ефективно реализиране на проекта. Раздробяването на основните дейности на отделни етапи ще позволи лесното им организиране, управление и координация. Този процес е необходим и за да се определят по-точно времето и ресурсите за изпълнение на задачите. Планът за действие е предпоставка ръководителя на проекта да делегира отговорности на членовете относно срокове, процедури и индикатори за резултат, за изпълнение на включените дейности (Етап 1.2). Важен елемент от ефективното изпълнение на проекта е създаването на план за комуникация в екипа. Членовете на екипа, кандидата и изпълнителите по проекта се намират на разстояние един от друг, а същевременно са заети и с други дейности. Затова активното и ефективно общуване между тях е от ключово значение за успешното изпълнение на проекта, за което се изготвя план за комуникация. Планът определя средствата, мястото и честотата за комуникация (Етап 1.3). Екипът ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности (Етап 1.4). Екипът следи във всеки един етап от реализацията на проекта, дали всички ресурси са мобилизирани в изпълнение на планираните дейности с цел постигане на очакваните резултати (Етап 1.5). Екипът гарантира, че отпуснатите средства по проекта ще се разходват в съответствие с националното законодателство и с установените норми на ЕС, спазвайки принципите за икономичност, ефективност и ефикасност. Бенефициентът трябва да води точна и редовна документация и счетоводни отчети при изпълнението на проекта (Етап 1.6). Екипът системно и продължително извършва мониторинг, който включва събиране, анализиране и използване на информация за установяване, доколко изпълнението на дейностите по проекта съответства на договореното. Мониторингът предоставя количествена и качествена информация, чрез която да бъдат измерени ефективността и ефикасността от изпълнението на проекта. Информацията се базира на индикаторите, които бенефициента е заложил в проектното си предложение (Етап 1.7). Приключването на проекта е момента на постигането на всички заложени цели. Достигането на екипа до този етап означава, че всички планирани дейности са завършили успешно и потенциалната целева група е почувствала ефекта от проекта (Етап 1.8). 6 120.00 6 117.70
Наемане на безработни и неактивни лица: Дейността е набор от мероприятия за подбор, наемане и включване в трудовия процес на необходимия, за разрастването на производството, персонал. Ще бъдат наети пет безработни и неактивни лица, на трудови договори, на пълно работно време, за период от 12 месеца. Предвижда се всичките пет лица (100%), да са представители на специфични категории от целевата група. Целта е осигуряване достъп до заетост и интеграция на лица в неравностойно положение, подобряване битовите условия за уязвимите групи от населението, равни условия за достъп, равни възможности и недискриминация, инфраструктура за повишаване професионалната квалификация и възможностите за развитие. Етапи на дейността: 1. Анализ на потребността от създаване на нови работни места. 2. Необходим персонал. 3. Информационна кампания за наемане на необходимите лица от целевата група. 4. Подбор. 5. Наемане и подписване на трудови договори с лицата. 6. Адаптиране на работни места за лица с увреждания. 7. Развиване на професионалните умения на наетия персонал. Извършваните към момента операции в ''И М К ФОРЕСТ КОМЕРС'' са: рязане, рендосване, фрезоване, обрязване, изработка на профилни кантове, което не кореспондира, с нужния капацитет за изпълнение на поръчките. Операциите са свързани с крайната обработка на дървения материал и не са обособени на работни мести. За да отговори на нарастващите нужди на клиентите, предприятието следва план за разширяване на производствените мощности и създава 5 нови работни места Кандидатът възприема за "Работно място" съгласно определението от Кодекса на труда, където "работно място е помещение, цех, стая, нахождение на машина, съоръжение или друго подобно териториално определено място в предприятието, където работникът или служителят по указание на работодателя полага труда си в изпълнение на задълженията по трудовото правоотношение, както и място, определено от предприятие ползвател" (Етап 2.1). Необходимия персонал за новите работни места е 5 лица. Изискванията към лицата е придобита първа степен на професионална квалификация или завършено средно образование. Изискваното ниво на професионална компетентност предразполага кандидатът, да включи представители на всички специфични категории от целевата група, с което максимално се ангажира за понижаване на социалните различия и конфликти (Етап 2.2). Екипът определя, а работодателя съгласува и приема, мероприятията и сроковете за оповестяване, подбор и наемане на необходимия персонал (Етап 2.3-2.5). С наемането на работа, на лица с увреждания, кандидата, счита че ще има значително по-малко проблеми с текучеството, а същевременно характерно за работниците с увреждания е, че развиват в значителна степен компенсаторни възможности, които са рядко качество за работната сила, на пазара на труда в региона. За да отговори на изискванията на тази група, ''И М К ФОРЕСТ КОМЕРС'' ще повиши производителността и адаптивността на заетите чрез подобряване условията на труд на работното място, въвеждане на нови технологии и осигуряване на екологична устойчивост, ще прецизира длъжностните характеристики на лицата с увреждане и ще адаптира работните места, съобразно специфичните им нужди (Етап 2.6). Наетите лица ще имат възможност да развият знанията и уменията, ще придобият квалификации и компетенции в специфично производство, ще имат възможност за устойчиво интегриране и ангажиране в трудовия процес (Етап 2.7). 34 200.00 34 200.00
Закупуване на оборудване, свързано със създаване на нови работни места за лица от целевата група: Дейността включва доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на четири броя нови машини за потребностите на дървообработващото предприятие. За всички нови работни места ще бъде осигурено необходимото оборудване за изпълнение на производствената програма, за да се гарантира, че очакваните резултати ще бъдат постигнати. Целта, която се постига при реализирането на дейността, е да се осигури материално-техническото обезпечаване на новите работни места с необходимите дървообработващи машини за работа от новоназначените лица. Етапи на дейността: 1. Проучване потребностите от нови машини. 2. Анализ търговците предлагащи необходимото оборудване. 3. Контакт с потенциални доставчици. 4. Избор на изпълнител. 5. Осъществяване на доставка. 6. Монтаж на оборудването. 7. Инструктаж на операторите на машините. 8. Пускане в експлоатация. Кандидата анализира потребностите на работния процес и оценява финансовия си потенциал за закупуване на нови машини за разширяване на производствените мощности. Към момента разполага с абрихт, щрайхмус банциг, фреза и оберфреза. Машините са нископроизводителни и не позволяват пълно завършване на работния цикъл за производство на дървен материал (Етап 3.1). Необходимите машини за оборудване на новите работни места са: - БАНЦИГ за работно място №1 НАЧАЛНА ОБРАБОТКА НА МАТЕРИАЛИТЕ. Това е основната машина, която ще увеличи производствения капацитет и гъвкавост на предприятието. Тази машина предопределя и необходимостта от обособяването на други работни места и закупуването на допълнителен инструментариум за поддръжка. На банцига дървените трупи от суров вид се обработват/режат на янове. До момента ''И М К ФОРЕСТ КОМЕРС'', не разполага с такава машина и използва външни услуги или закупува готови янове. Избраната машина ще бъде високопроизводителна с възможност за обработка на трупи с диаметър 710 мм, дължина над 5 метра, ниско ниво на шум (Етап 3.2). Банцинга се обслужва от двама, много рядко от един оператор. - УСТРОЙСТВО ЗА ЧАПРАЗЕНЕ НА БАНЦИГ ЛЕНТИ за работно място №4 ИНСТРУМЕНТАРИУМ. Необходима машина за чапразене на износена лента от банцига. Машината от този вид следва да е лесна за експлоатация и поддръжка, и да гарантира еднакъв чапраз (Етап 3.2). Устройството се обслужва от един оператор или дърводелец. - МАШИНА ЗА ЗАТОЧВАНЕ НА БАНЦИГ ЛЕНТИ за работно място №4 ИНСТРУМЕНТАРИУМ. Необходима машина за заточване на износена лента на банцига. Машина от този вид следва да е лесна за експлоатация и поддръжка, да гарантира прецизна повтаряемост на заточения профил, да е с възможности за заточване на профили N, NU(WM), както и врезно и обходно заточване (Етап 3.2). Устройството се обслужва от един оператор или дърводелец. - МАШИНА ЗА НАДЛЪЖНО ОКРАЙЧВАНЕ/НАДЛЪЖЕН ЦИРКУЛЯР за работно място №2 КРАЙНА ОБРАБОТКА НА МАТЕРИАЛИТЕ. Машината се използва за увеличаване производствената мощност на банцига и предава окончателен вид на обработвания материал. На банцига се режат само янове, с което се увеличава няколкократно изработената кубатура за ден. Готовите янове се поставят на надлъжния циркуляр и той ги прерязва в дъски. Дължината им трябва да бъде от 0,5 м до 5 метра. Дебелината им може да бъде до 100 мм (Етап 3.2). Машината се обслужва от един оператор. Ще бъдат събрани оферти от доставчици, а офертите разгледани и класирани (Етап 3.3). Кандидатът ще избере тази оферта, която отговаря в най-голяма степен на предварително обявените показатели и тяхната тежест, по отношение на качество, цена, технически преимущества, естетически и функционални характеристики, характеристики, свързани с опазване на околната среда, оперативни разходи, гаранционно обслужване и техническа помощ, срок за изпълнение (Етап 3.4). Доставката на машините и устройствата следва да включва и всички допълнителни дейности, свързани с транспорта, монтажа, въвеждането в експлоатация и обучение на персонала за работа (Етап 3.5-3.8). 18 396.00 18 384.00
Осигуряване на наставници за хората с увреждания: Дейността включва набор от мерки, които да способстват интегриране на лицата с увреждания в колектива и трудовия процес. При наемане на хора с увреждане е предизвикателство да се намери точен баланс между способностите на работниците с увреждания и изискванията на конкретното работното място. Дейността гарантира, че работникът с увреждане е работоспособен и удовлетворен, а това осигурява по-високо качество на произвежданото изделие, по-висока производителност и предотвратява социалния конфликт. Целта е да се осигурят здравословни и безопасни условия на труд за лицата с увреждане и интегрирането им в предприятието. Етапи на дейността: 1. Оценка на работоспособноста на лицата с увреждане. 2. Информиране на наетите лица в "И М К ФОРЕСТ КОМЕРС" за нуждата от наставници на новонаетите лица с увреждания. 3. Подбор. 4. Събеседване между работодателя, лицата с увреждания и избраните наставници. 5. Сключване на допълнителни споразумения към трудовите договори с наставниците на хората с увреждания. 6. Интегриране в трудовия процес и колектива. Необходимо е да се оценят възможностите за извършване на определени дейности от хората с увреждания, както и техните компетентности съобразени с противопоказани условия на труд съгласно експертните решения /ТЕЛК/ с оглед последваща професионална квалификация и професионално ориентиране (Етап 4.1). От друга страна е необходимо да се обучат наставници, които да подпомагат хората с увреждания в процеса на усвояване и извършване на преките им задължения. Наставникът е лице от същото предприятие. Следва да се запознаят всички наети лица за възможността да бъдат наставници на хора с увреждания. Наставникът ще подпомага назначените хора с увреждания за период от 3 месеца. Всеки наставник отговаря за 1 човек – представител на целевата група хора с увреждания (Етап 4.2). Определянето на наставник се осъществява чрез подбор при спазването на следните принципи: публичност и прозрачност; свободна и лоялна конкуренция; равнопоставеност и недопускане на дискриминация (Етап 4.3). Длъжността на трудовия наставник не изисква специфични технически умения, различни от характерните за заеманите длъжности. Наличието на такива умения ще се разглеждат като допълнително предимство, но не е задължително условие. Много по-важни са добрите взаимоотношения и добрата комуникация с работниците с увреждания. Предвижда се заеманите длъжности на хората с увреждане да са: ДЪРВОДЕЛЕЦ и/или ОФИС МЕНИДЖЪР и/или ОБЩ РАБОТНИК. (Етап 4.4). Отношенията между работодателя и наставника ще се уредят с трудов договор или допълнително споразумение към съществуващ, в който се определят разпределението на работното време и други условия за изпълнение на наставничеството (Етап 4.5). Създаването и поддържането на работните места за лицата с увреждания, адаптирането на работните места и оборудването им съобразно психофизиологическите и антропометрически характеристики на лицата с увреждане, ще осигуряват здравословни и безопасни условия на труд, ще подобрят професионалните им умения и ще повишат квалификацията им (Етап 4.6). 1 500.00 1 496.67
Информиране и публичност: Изпълнение на дейност ''Информиране и публичност'', допринася за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. Дейността предвижда мероприятия, мерки и комуникации за повишаване на информираността на обществото за планираните действия, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към уязвимите групи на пазара на труда, включително и за подобряване на достъп до заетост. Целта е всички дейности, предвидени по проекта да бъдат реализирани в условия на пълна прозрачност и да бъдат обществено оповестени съгласно изискванията за визуализация и публичност на ОП РЧР. Публичността оказва мултиплициращ ефект и добавена стойност върху други стопански субекти от региона, а така също предоставя стимули за работодателите за разкриване на нови работни места. Етапи на дейността: 1. Изготвяне на план за визуализация; 2. Избор на изпълнител; 3. Предпечатна подготовка на стикери, табели, брошури и информационни материали; 4. Изработване на необходимите информационни материали за популяризирането на проекта; 5. Отчитане на мерките за информираност и публичност. Кандидатът представя план за визуализация, в който се посочват планираните мерки и срокове за популяризиране на проектното предложение, ОП РЧР и процедурата "Ново работно място 2015''. Финансовият ресурс за тяхното изпълнение трябва да кореспондират, както с мащаба и значението на проекта в регионален и национален мащаб, така и с общия бюджет на проектното предложение (Етап 5.1). Информирането на широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по ОП РЧР, е отговорност на кандидата. Основните цели на дейностите по информация и публичност са свързани с повишаване обществената осведоменост и прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по Програмата, информиране на широката общественост за ролята, която играе ЕС, съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; гарантиране прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на конкретното проектно предложение; информиране за източника на европейско съфинансиране – ЕСФ. В тази връзка ''И М К ФОРЕСТ КОМЕРС'' извършва подбор на изпълнител и изпълнява пакет от комуникационни дейности. Кандидатът ще се стреми изборът на доставчик да е съобразен с еко нормите за опазване на околната среда - информационните материали ще бъдат по възможност от рециклирани материали (тефтери), енергоспестяващи (термо и керамични чаши, няма да се използват картонени чаши и т.н.) и щадящи природата (Етап 5.2-5.4). Допустимите разходи за изпълнение на комуникационните дейности няма да надвишават 2% от общата стойност на одобрената безвъзмездна финансова помощ за изпълнение на целия проект. Отчитането се следи от екипа на проекта и се одобрява от кандидата, води се аналитична счетоводна отчетност за извършените разходи (Етап 5.5). 1 200.00 942.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.