Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение с наименование "Подобряване на работната среда в "Макрос Инженеринг" EООД" е изготвено в рамките на процедура BG05M9OP001-1.008 "Добри и безопасни условия на труд". Основната му цел е свързана именно с подобряването на работната среда в дружеството. 
Специфичните цели, които ще бъдат постигнати са:
- да се подобрят системите за развитие на човешките ресурси;
- да се подобри  организацията на труда в т.ч. и опазване на околната среда;
- да се подобрят условията на труд; 
- да се подобри професионалния и здравния статус на работниците и служителите;
- да се намалят предпоставките за трудови злополуки и професионални заболявания;
- да се повиши производителността на труда;
- да се повиши мотивацията на целевата група и чувството за удовлетвореност;
- да се повиши конкурентоспособността на дружеството;
- да се повиши качеството на работната среда.
Горепосочените цели ще бъдат постигнати чрез изпълнението на седем на брой дейности, а именно:
1. Въвеждане на системи за съвместяване на личния и професионалния живот, практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители и иновативни модели за опазване на околната среда.
2. Осигуряване на безопасна и здравословна работна среда.
3. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за работниците и служителите.
4. Въвеждане на система за управление на здравето и безопасността при работа (ЗБР) в съответствие с международния стандарт BS ОНSАS 18001:2007.
5. Осигуряване на социални придобивки на работещите чрез закупуване на място за хранене и почивка. 
6. Информиране и публичност .
7. Организация и управление на проекта.
Броят на целевата група, която ще бъде включена в проекта са 15 заети лица, от които 1 броя над 54 г. възраст и 2 хора с увреждания.
Общата стойност ресурсите, които ще бъдат закупени във връзка с изпълнение на горепосочените дейности и за постигане на заложените резултати и индикатори е 57 310,00 лв.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Въвеждане на системи за съвместяване на личния и професионалния живот, практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители и иновативни модели за опазване на околната среда.: Целта на дейността е подобряване на системата за развитие на човешките ресурси на "Макрос Инженеринг" ЕООД , въвеждането на организационни промени във връзка с трудовия процес и опазване на околната среда. Тя ще бъде постигната чрез долупосочените три мерки: - оптимизация на работните процеси чрез въвеждане на плаващо работно време в дружеството (работно време с променливи граници); - разработване и въвеждане на програма за менторство на млади работници и служители от страна на служители над 54 г.; - въвеждане на иновативни модели за опазване на околната среда. Стратегията на дружеството през последните години се свързва с повишаване на ефективната организация на труда, която да отговаря на нуждите на строителния бранш. След въведените промени в Кодекса на труда (КТ), влезли в сила от 17.07.2015 г. ръководството на "Макрос Инженеринг" ЕООД взе решение за въвеждане на плаващо работно време съгласно чл. 139, ал. 3 и ал. 4 от КТ в дружеството в отговор на поставените цели в стратегията на предприятието. Плаващото работно време (работното време с променливи граници) е вид гъвкава форма на заетост, при която работодателя определя време за задължително присъствие в рамките на деня според натовареността и характера на работа ,а работникът за останалите часове може самостоятелно да реши как да алокира в рамките на седмицата без да нарушава установената в КТ минимална продължителност на междудневната и междуседмичната почивка. Въвеждането на работно време с променливи граници ще допринесе за: - по-лесно съвместяване на професионалния и личен живот на работниците и служителите в дружеството с малки деца, с болни родители или тези, които учат; - по-дългото оставане в заетостта на по-възрастите работници и служители (удължаване на професионалния им живот); - увеличаване производителността на труда в дружеството; - подобряване на качеството на работните места. Оптимизацията на работните процеси ще бъде постигната чрез разработване на система за поетапно въвеждане на плаващо работно време (работно време с променливи граници) и нейното практическо въвеждане чрез промени в Правилника за вътрешния трудов ред , който ще бъде утвърден от Управителя от "Макрос инженеринг" ЕООД. Необходимостта от промени в наличната система за управление на човешките ресурси се обуславя от стратегията за развитие на предприятието като модерна структура, която се адаптира както към потребностите на пазара, в който осъществява своята дейност, така и към потребностите своите работници и служители. В тази връзка в дружеството ще бъде разработена и въведена програма за менторство на млади работници от страна на работници и служители над 54 г. възраст с цел осъществяване на приемственост между поколенията, за да се запазят и развият натрупаните от по-възрастните работници ценен опит и експертиза. По този начин ще се въведе успешна практика за удължаване на професионалния им живот в качеството им на квалифицирани и опитни кадри по отношение на трудовите задължения, които осъществяват в дружеството. В рамките на мярката ще бъдат утвърдени, както инструкция за реда и условията за провеждане на менторската програма, така и подробен план-график със срокове за изпълнение. В рамките на дейността, дружеството предвижда и въвеждането и на иновативни модели насочени към опазване на околната среда. Тази мярка е в съответствие с утвърдената политика на дружеството по опазване на околната среда и чрез нея "Макрос инженеринг" ЕООД ще предостави своята подкрепа за прехода към икономика, използваща ефикасно ресурсите. В централния офис на предприятието и в мобилния контейнер за хранене и почивка на работниците и служителите ще бъдат поставени кошчета за разделно събиране на отпадъците и на стари батерии. Целева група, която ще бъде включена в трите мерки са общо 15 работника и служителя, от които 1 лице над 54 г. възраст и 2 лица с увреждания. 12 450.00 0.00
Осигуряване на здравословна и безопасна работна среда: Целта на дейността е осигуряването на здравословна и безопасна работна среда, която ще бъде постигната чрез изпълнението на три мерки: - подобряване на ергономията при работа на административния персонал в дружеството; - осигуряване на защита от падане от височина на работниците и служителите, заети в строителната дейност; - осигуряване на средства за ограждане и сигнализиране на изкопите. Подобряването на ергономията при работа е от съществено значение за осигуряването на здравословна и безопасна работна среда. Офис столовете са важен елемент на работното място, тъй като той трябва да бъде конструиран в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло. Това предотвратява неправилни и принудителни пози. По този начин се премахва статичното напрежение и умората, като се запазва за по-дълго работоспособността на организма. Административният персонал в дружеството е подложен на опасност от увреждания заради неблагоприятна работна поза поради недобрата ергономичност на офис стола, който използват за изпълнение на трудовите си задължения. Офис столовете, които се експлоатират нямат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на служителя. Чрез закупуването на ергономични столове, които отговарят на естеството на извършваната работа и на Нормите за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси № 5 на МНЗ, опасността от гръбначни изкривявания и мускулно-скелетни заболявания ще бъде премахната. Целевата група, която е бъде включена в тази мярка са общо 3 броя работника и служителя, от които 2 лица с увреждания. Осигуряването на подходяща защита от падане от височина на персонала, работещ на строителните площадки е от основно значение за обезопасяването на технологичния процес, елиминиране на риска от инциденти, намаляване на трудовите злополуки и подобряването на условията на труд. Закупуването на инвентарни стойки и бордови дъски ще допринесе съществено за безопасната експлоатация на строителното скеле от работниците и служителите чрез направата от тях на подходящи по размер парапети . Дружеството към настоящия момент използва сходни средства за колективна защита, но те не са достатъчно на брой, за да се изолира изцяло пространството, в което се проявява опасността от падане от височина. Целева група, която ще бъде включена в тази мярка са общо 12 броя работника и служителя, от които 1 лица над 54 г. възраст. Осигуряването на средства за ограждане и сигнализиране на изкопите ще бъде постигнато чрез закупуването на осигурителна сигнална линия, чрез която ще се указва по ефективен начин местонахождението и размера им. Необходимостта от осигуряването на подобен вид средство се свързва с опасността от подане на работниците и служители, както и други лица в изкопите през тъмната част от денонощието или при лоша видимост и мъгла. По този начин ще се постигне устойчиво обезопасяване в рамките на работната площадка. Целева група, която ще бъде включена в тази мярка са общо 12 броя работника и служителя, от които 1 лица над 54 г. възраст. 4 140.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за работниците и служителите: Целта на проектната дейност с наименование: "Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло" е да се осигури по-ефективна защита на работещите при установен риск на работното място, с което ще се реализира общата и част от специфични цели на проекта за подобряване на условията на труд в "МАКРОС ИНЖЕНЕРИНГ" EООД при спазване на нормативните и законови изисквания по здраве и безопасност при работа и осигуряване на защита от травми и трудови злополуки. Дейността ще бъде изпълнена в следните етапи: 1. Определяне на техническите характеристики на планираните за закупуване лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) съгласно списъка на работните места и видовете работа, за които се осигуряват СРО и ЛПС на основание чл. 17 от Наредба № 3 на МТСП от 19.04.2001 г., като се предвидят такива с по-добри характеристики и ефективност в сравнение с тези, които се използват към момента в дружеството; 2. Избор на изпълнител съгласно действащата нормативна уредба; 3. Сключване на договор за доставка на ЛПС и СРО; 4. Доставка на ЛПС и СРО, оценка на съответствието с изискванията на планираните СРО и ЛПС, подписване на двустранен приемно-предавателен протокол, спазвайки правилата за визуализация; 5. Полагане на стикери на всички СРО и ЛПС съгласно условията описани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020; 6. Предоставяне на работниците и служителите за ползване закупените ЛПС и СРО като за целта ще бъде съставен надлежен списък с цел отчитане на дейността; В предвид предмета на дейност на дружеството, производствените процеси, факторите на работната среда съгласно оценката на риска на дружеството и картите за оценка на работното място са предвидени за закупуване СРО и ЛПС за всички работници и служители в "МАКРОС ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД съгласно индивидуалните нужди и потребности на всеки отделен представител на целевата група. За изпълнение на дейността ще бъдат закупени следните СРО и ЛПС: зимен работен костюм (яке с панталон);зимен работен полугащеризон; ватиран елек; шапка полар; маска срещу твърди части и аерозоли, сгъваема ;работни зимни обувки-боти; летни работни обувки; ботуши PVC; антифони за многократна употреба; водозащитна шуба; водозащитно наметало; каска; очила за компютър със специални стъкла срещу надраскване и защита на очите; летен работен костюм; летен работен полугащеризон; маска-филтрираща; работни ръкавици с пет пръста, студенозащитни; работни ръкавици с пет пръста, противорежещи; работни ръкавици с пет пръста, гумени; колан с въже и два броя карабини; регулируемо позиционно въже; ударозащитни очила. Брой на целевата група: 15 работника и служитела, от които 1 над 54 г. възраст и 2 лица с увреждания. 13 350.00 0.00
Въвеждане на система за управление на здравето и безопасността при работа (ЗБР) в съответствие с международния стандарт BS ОНSАS 18001:2007: Целта на дейност "Въвеждане на система за управление на здравето и безопасността при работа (ЗБР) в съответствие с международния стандарт BS ОНSАS 18001:2007 " е въвеждане на ефективна система за управление на рисковете за здравето и безопасността при работа (СУЗБР), съвместима с политиката и с общите цели по здравето и безопасността при работа на "Макрос Инженеринг" ЕООД и разработване на механизми за подобряване на резултатите по безопасен труд. Дейността включва: 1. Разработване и внедряване на система за управление на БЗР съгласно BS ОНSАS 18001:2007 ; 2. Сертификация на системата за управление на БЗР съгласно BS ОНSАS 18001:2007. Дейността ще бъде изпълнена в следните етапи: 1. Избор на изпълнител съгласно действащата нормативна уредба, който ще разработи СУЗБР- 3-ти и 4-ти проектен месец; 2. Сключване на договор за услуга съгласно ЗЗД- 4-ти проектен месец; 3. Разработване на СУЗБР през 4-ти-9-ти месец, включващо: 3.1. Подготвителни дейности: - Извършване анализ и оценка на съществуващата дейност на дружеството спрямо изискванията на международния стандарт BS ОНSАS 18001:2007; - въз основа на резултатите от анализа, се изготвят, разглеждат и приемат от Съвета на системата следните документи: задание /програма за разработване и внедряване на системата; програма за решаване на неотложни проблеми, констатирани при анализа; политика на ръководството на "Макрос инженеринг" ЕООД по здравето и безопасността при работа. - Разработване на система за управление на ЗБР”: наръчник на СУЗБР (НСУЗБР); основни процедури (ОП); работни процедури (РП); оперативни документи (ОД). 3.2. Внедряване на системата за управление на ЗБР, включва: - Разпространение на документите на системата до съответните звена и изпълнители; - Практическо пробно внедряване на системата; - Извършване на обучените на одитори за вътрешен одит на системата и отстраняване на констатираните пропуски и несъответствия; Извършване Преглед от ръководството за резултатите от вътрешния одит относно степента на внедряване и функциониране на системата за управление на ЗБР и вземане решения за нейното официално внедряване; - Подготовка и запознаване на работниците и служителите със същността, изискванията и начина на провеждане на сертификационните одити; 4. Подписване на двустранен приемно предавателен протокол във връзка разработената СУЗБР- 9-ти проектен месец; 5. Избор на независим изпълнител с необходимата акредитация съгласно действащата нормативна уредба, който да извърши сертификация на системата за управление на ЗБР- 9-ти проектен месец; 6.Сключване на договор за услуга съгласно ЗЗД-10-ти проектен месец; 7. Извършване на сертификация в съответствие с BS ОНSАS 18001:2007 от страна на избрания изпълнител- 10-ти и 11-ти проектен месец, който от своя страна ще се извърши чрез следните два етапа: 7.1. Първи етап: Преглед на документите на СУЗБР за съответствие с изискванията на международно признатия стандарт BS ОНSАS 18001:2007 и отстраняване на констатираните забележки и несъответствия. 7.2. Втори етап: Одит на място в предприятието с цел установяване дали документите на системата се прилагат и същата функционира ефективно и ефикасно. Отстраняват се констатираните при одита несъответствия. 8. Издаване на сертификат за съответствие съгласно BS ОНSАS 18001:2007; Всички документи съставени в рамките на дейността ще бъдат изготвени съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Целева група включена в дейността: 15 работника и служителя, от които 1 над 54 г. възраст и 2 хора с увреждания. 5 600.00 0.00
Осигуряване на социална придобивка на работещите чрез закупуване на място за хранене и почивка: Целта на дейността е осигуряването на социални придобивки за работниците и служителите на "Макрос инженеринг" ЕООД чрез закупуването на място за хранене и почивка, както и оборудване за адаптирането му към нуждите и интересите на целевата група. Горепосочената цел ще бъде постигната чрез: 1. закупуване на мобилен контейнер с предназначение за хранене и почивка от страна на персонала на дружеството; 2. закупуване на оборудване с цел цялостното обзавеждане на контейнера съобразно потребностите на работниците и служителите. Осигуряването на мобилно място за хранене и почивка ще допринесе съществено за: - редуциране на ежедневните разходи на работниците и служителите за храна; - увеличаване на времето за ефективна почивка чрез минимизиране на времето за закупуване на храна; - повишаване на мотивацията на персонала и чувството за удовлетвореност; - повишаване на и производителността на труда; - цялостно подобрение на работата среда; - изграждане на практика за прилагане на социална политика; - повишаване на търговската репутация на дружеството поради прилагането на социални мерки с грижа за работниците и служителите. Целевата група, която ще бъде включена в дейността са общо 12 броя работника и служителя в т.ч. технически ръководител- 1 бр., кофражист/арматурист- 1 бр., бояджия- 1 бр., зидар- 1 брой, гипсаджия/ мазач- 2 бр. общ работник- 6 бр., от които едно лице над 54 г. Дейността ще бъде изпълнена в следните етапи: 1. Определяне на техническите спецификации на мобилния контейнера за хранене и почивка, както и на оборудването, което ще бъде закупено; 2. Избор на изпълнители за доставка на предвидените ресурси за осъществяване на дейността съгласно действащата нормативна уредба; 3. Сключване на договори за доставка; 4. Доставка на контейнера и оборудването и подписване на двустранни приемно-предавателни протоколи; 5. Полагане на информационни стикери на всяко едно от доставеното оборудване съгласно условията описани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020; 6. Поставяне на информационен плакат на мобилния контейнера с цел уведомяване на участниците и обществеността. 15 070.00 0.00
Информиране и публичност: Цел на дейността е информиране на обществеността относно предоставената безвъзмездната финансова помощ, популяризиране на постигнатите цели и резултати и осигуряване на прозрачност и достъпност до информация за начина на финансиране и изпълнение на проекта. Дейността ще бъде изпълнена съгласно разпоредбите на Регламент № 1303/2013 г. и Регламент № 821/2014 г. и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. При стриктно спазване на правилата за информация и комуникация кандидатът ще изпълни следните мерки: 1. публикува информация за напредъка по изпълнение на дейностите по проекта на специално създадена за това уеб сайт, както и кратко описание, целите и резултатите на проекта; 2. постави информационни плакати, които ще бъдат поставени на видно място; 3. постави информационни стикери на всички закупени в рамките на проекта специално работно облекло, лични предпазни средства и оборудване; При всички мерки за информация и комуникация, които ще бъдат изпълнени изрично ще бъде указано съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта. Всеки документ, който бъде съставен в рамките на проекта ще бъде подходящо визуализиран. 1 100.00 0.00
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е ефективното управление на проекта и постигане на предвидените резултати и индикатори. Също така изпълнение на проекта съгласно одобреното проектно предложение в обема и вида, посочени в него, както и съгласно административния договор, Ръководството за бенефициенти по изпълнение на договори по ОП РЧР, Условията за кандидатстване по настоящата процедура. Предвижда се да бъде изграден екип за управление на проекта, който ще се състои от общо тримата експерта: - Ръководител на проекта в лицето на Ивалина Церянова; - Координатор на проекта; - Счетоводител на проекта. Основна задача на екипа по управление на проекта е да изгради работеща организация по осъществяване на дейностите на всеки един етап от изпълнението на проекта . Отговорностите и задълженията в рамките на дейността на екипа по организация и управление на проекта са както следват: 1. Ръководител на проекта: - цялостно управление на проекта; - изготвяне на подробен план-график за изпълнението на всички дейности по проекта; - организиране на своевременното изготвяне на документацията за избор на изпълнители по отделните елементи на проекта; - ръководи подготовката и провеждането на процедурите за избор на изпълнител за дейности по проекта, предвидени като външна услуга; - следи за изпълнението на подписаните договори относно качество на доставените стоки и услуги, срокове на изпълнение; - непрекъснат контрол по отношение на техническата и финансова отчетност на проекта (междинна и финална); - координация и съдействие при проверки на място от страна на Управляващия орган на ОП РЧР; - мониторинг и анализ на постигнатите резултати по проекта, съобразно предварително определените индикатори. 2. Координатор на проекта: - изготвяне на документацията във връзка с реализация на проекта; - провеждане на процедурите за избор на изпълнители по проекта; - своевременното и целесъобразно изпълнение на планираните дейности и задачи; - осигурява техническата помощ за всичките текущи дейности по проекта; - координира дейностите по проекта; - поддържа техническото досие на проекта; - участва при изготвянето на докладите по проекта; - следи за настъпването на промени относно обстоятелствата подлежащи на уведомяване. 3.Счетоводител по проекта: - отговаря за коректната финансово-счетоводна отчетност, документиране и контрол на разходите по проекта; - изготвя необходимите финансово-счетоводни справки за финансовите отчети, финансовите доклади; - съдейства при извършването на проверки от Управляващия орган за извършените разходи по проекта; - правилно и редовно водене на счетоводната документация и отчети, отразяващи изпълнението на договора, като се поддържа отделна счетоводна аналитична отчетност ; - да проверява съответствието между осъществените дейности и извършени разходи; - да направи преглед на изпълнението на бюджета и на съответствието между обемите и вида на договорените и извършените разходи; - целесъобразно изразходване на средствата от безвъзмездната финансова помощ; - поддържа финансовото досие на проекта; - съхранява разходно-оправдателните документи и други документи съгласно Ръководството на бенефициента. 5 133.33 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.