Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към изпълнение на мерки за енергийна ефективност в 3 бр. жилищни сгради. Обектите на интервенция попадат в строителните граници на гр. Попово, който е определен като опорен център от ниво 4 на националната полицентрична система, съгласно Националната концепция за пространствено развитие 2013-2025 г. Проектните дейности ще допринесат пряко за намаляване на крайното потребление на енергия и косвено – за намаляване на емисиите на парникови газове в жилищни сгради, с обща разгъната площ 3 138,40 м2, на адрес:
1)      ж.к."Младост" бл. 11, вх. А-Б - РЗП 1 284 м2;
2)      ж.к. "Русаля" бл. 9 - РЗП 880 м2; 
3)      ж.к. "Младост" бл. 112, вх. А и вх. Б - РЗП 974,4 м2; 

С реализиране на настоящият проект се очаква годишното намаление на първичната електроенергия да бъде около 1 004 465 KWh/год., а емисиите от парникови газове да се редуцират с 113,05 тона CO2/годишно.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност №1: Организация и управление на проекта: Дейността цели да гарантира изпълнение на проекта при спазване на графика, изразходване на средствата според изискванията на програмата и постигането на заложените цели. По проектът ще бъдат назначени петима експерта: Ръководител на екип, координатор, финансов инвеститорски контрол и експерт „Обществени поръчки”. Назначението на екипа и определянето на възнагражденията ще бъде съобразено с изискванията на ПМС № 119/ 20.05.2014 г. свързани с изпълнението на дейностите по сключени договори и указанията на Управляващия орган. Дейността предвижда: - Сформиране на екип на проекта, отговорен за осъществяване на проектните цели и за гарантиране на успешната реализация на дейностите; - Разпределение на отговорностите на членовете на екипа и конкретни задачи; - Провеждане на ежемесечни срещи за уточняване на логистични въпроси, свързани с изпълнението на проекта и обсъждане и уточняване на механизми за наблюдение и текущ контрол върху изпълнението на проекта; - Изпълнение на процедурите за вътрешен мониторинг чрез регулярни срещи на екипа, и отчетност пред Договарящия орган. Контролът ще се извършва с обичайни методи: Изготвяне на график по дейности и прогноза на финансовия поток, времеви графици на задачите, набиране и обработка на ежемесечна оперативна информация по дейности и разходи; - Осъществяване на инвеститорски контрол от страна Общинска администрация-Попово; Отговорностите на конкретните членове на екипа и минималните изисквания за заемане на длъжността, са подробно разписани в т.9 "Екип" от формуляра за кандидатстване. 8 000.00 7 658.61
Дейност №2 "Публичност, визуализация на проекта и информационна кампания за информиране на целевите групи и обществеността".: Целта на тази дейност е популяризиране на проекта, неговите цели и дейности, източника на финансовата помощ, прозрачност при неговото изпълнение, и недопускане на дискриминация. Дейността обхваща и провеждане на информационна кампания за информиране на целевите групи. Изпълнението на дейността ще бъде извършено съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. ДЕЙНОСТТА ОХВАЩА: През периода 10.2015 г.-02.2016 г., Общинска администрация-Попово организира подготовката на мероприятия по информиране на гражданите и всички заинтересовани лица, допустими за кандидатстване по процедурата. Във връзка с това са подготвени, листовки, плакати и комплект информационни материали с основните акценти на програмата, изискванията за кандидатстване и стъпките за учредяване на сдружение на собствениците. Листовките и плакатите бяха разпространени на видни места в града. На 17.11.2015 г. в сградата на „Дом на културата” – гр. Попово се организира и информационна среща с жителите на гр. Попово. На срещата са представени основните акценти и изискванията за кандидатстване на сдруженията, като също са разпространени подготвените информационни материали и документи за учредяване на сдружение на собствениците. На срещата присъстваха над 80 граждани. В Общинска администрация –Попово бе сформирана и работна група, която ежедневно да предоставя информация и разяснения на гражданите относно учредяването и кандидатстването на сдруженията на собствениците. Служителите предоставяха образци на приложенията за кандидатстване и допълнителни информационни материали. Предварителните разходи бяха включени в подаденото към 31.03.2016 г. проектно предложение, с наименование - „Подобряване на енергийната ефективност на 8 броя жилищни сгради в гр. Попово”, с вх. № BG16RFOP001-2.001-0039. По време на изпълнението на проекта се предвижда и още две срещи с членовете на сдруженията на собствениците за сградите, които са обект на интервенция. На срещите ще бъде подготвена презентация и ще се представи информация за вече подготвения работен проект и конкретните мерки в обектите на интервенция съгласно проектната документация. 2. ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ ПО ПРОЕКТА 1. Организиране на две пресконференции – при стартиране и при приключване на проекта – минимум по 30 участника - медии, представители на местна и държавна власт, граждани и др.; 2. Презентационни материали за пресконференциите по 60 бр. тефтери (А5), химикалки, рекламни чаши, чантичка и USB 8gb флаш памет - мин. клас 5; 3. Изработване на 50 бр. плакати, формат А3, с информация за проекта - цели, дейности/резултати, стойност.Плакатите ще бъдат разпространени на видни места в града и около обеките на интервенция; 4. Листовки с информация за проекта (100 бр.); 5. Изработка и монтаж на 3 бр. обяснителни табели (50х70см) след приключване на СМР дейностите. Табелите ще бъдат монтирани на единадесетте сгради, обекти на интервенция; 6. Провеждане на церемония "Първа копка" за 30 души, съгласно изискванията на Наръчника; 7. Публикации в регионална и местна преса – 3 бр. Материалите ще съдържат задължителните реквизити за популяризиране на проекта и финансовата подкрепа на ЕС. При провеждането пресконференцията ще бъдат разработени и мултимедийни презентации, чрез които да се визуализират дейностите, целите и очакваните резултати по проекта. Потенциален брой участници за всяка пресконференция –60. Информираността на гражданите ще се извърши, чрез публикувана покана на интернет страницата на Община Попово и публикация в пресата. Организирането на пресконференцията и публикацията на интернет страницата на общината ще се осъществи от екипа по проекта. 3 000.00 3 276.00
Дейност №3: "Разработване на инвестиционни проекти и изпълнение на строително-монтажни работи във връзка с изпълнението на задължителните и препоръчителни мерки в докладите от техническото и енергийно обследване": I. ОБЕКТИ НА ИНТЕРВЕНЦИЯ 1)     ж.к."Младост" бл. 11, вх. А-Б - РЗП 1 284 м2; 2)     ж.к. "Русаля" бл. 9 - РЗП 880 м2; 3)     ж.к. "Младост" бл. 112, вх. А и вх. Б - РЗП 974,4 м2; II. ВНЕДРЯВАНЕ НА МЕРКИ ЗА ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ И СЪПЪТСТВАЩИ СМР ЗА ПРИВЕЖДАНЕ НА СГРАДАТА, СЪГЛАСНО НОРМАТИВНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ: - Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най - малко клас на енергопотребление "С". - Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите /съгласно техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", - Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. - Изпълнение на останалите задължителни и препоръчителни мерки, предписани в техническото обследване на сградите (съгласно техническите паспорти на сградите, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти). 408 000.00 440 314.04
Дейност №4 "Строителен надзор и оценка за съответствие": Съгласно българското законодателство упражняването на независим строителен надзор е задължително за изпълнението на строителните дейности за строежите от първа до четвърта категория, следователно обектите в настоящето проектно предложение, които са трета и четвърта категория, задължително подлежат на строителен надзор. Изпълнителят на тези услуги - ще има за задача да извършва мониторинг (да наблюдава) Изпълнителя на строителните дейности (Строителя) и да докладва на Възложителя при откриване на несъответствия в качеството на използваните материали, техническите характеристики, стандартните норми и други отклонения от предварително договорения обхват и качество на строителните дейности. Дейността включва и изготвяне на доклад за Оценка за съответствие на инвестиционния проект със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6, изготвена на основание чл. 142, ал. 9 от ЗУТ и по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност, топлосъхранение и икономия на енергия в сгради. Изпълнителят упражняващ строителен надзор ще бъде отговорен за изпълнението на всички изисквания на ЗУТ и поднормативните актове към него, свързани с надзора на строителни дейности. По време на изпълнението на строителството надзорът ще следи основно за: - Законосъобразно започване на строежа; - Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на приложимите нормативни актове и техническите спецификации; - Спазване на условията за безопасност на труда; - Недопускане увреждането на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - Оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; - Достоверността на данните в изготвените протоколи и актове. 10 796.10 6 201.47
Дейност №5 "Въвеждане в експлоатация на обновените обекти": Обновените многофамилни жилищни сгради представляват строежи трета и четвърта категория, съгласно ЗУТ и се въвеждат в експлоатация след издаване на Разрешение за ползване или Удостоверение за въвеждане в експлоатация, съгласно чл. 177 ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ. След изпълнението на строително-ремонтните работи, в съответствие с издадените строителни книжа, заверената екзекутивна документация, всички изисквания към строежите съгласно ЗУТ и поднормативната база към него, както и в съответствие с условията на сключения договор/и ,се пристъпва към издаване на съответните документи. Към тях се прилагат изготвените окончателни доклади за всеки един обект от лицето, упражняващо строителен надзор, акт образец No.15 и други документи, съгласно изискванията на ЗУТ и ЗЕЕ. Дейността включва разходи за издаване на удостоверение от „Агенция по геодезия, картография и кадастър”, издаване на окончателни енергийни паспорти, становища, замервания, такси и съгласувателни писма. 9 000.00 777.68
Дейност №6 "Извършване на независим финансов одит": Дейността е необходима с оглед спазването на стриктна финансова дисциплина при разходването на отпуснатите безвъзмездни средства и осигуряване на прозрачност при изпълнението на проекта. При изпълнение на дейността ще се спазва Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС на Сертифициращия орган от м. юли 2013 г. Сертифициран одитор ще изготви доклад за финансов одит на проекта при приключване на проектните дейности. 4 000.00 1 920.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.