Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Трансфер на иновации в здравеопазването" обхваща въвеждане на иновативни практики в областта на здравеопазването, което ще осигури постигане на основните цели "ОП РЧР" при изпълнение на стратегията „Европа 2020” в областта на трудовата заетост, борбата с бедността и социалното изключване, както и подкрепата за постигане на добро здраве, което е предпоставка за  интелигентен растеж и оказва положителен ефект върху производителността и конкурентоспособността на населението като цяло. Предвидени са следните дейности:
Проучване, адаптиране и валидиране на иновативни модели в сферата на здравеопазването, което ще осигури достъпна здравна грижа, повишаване капацитета на мед. кадри, осигуряване на подходящи и адекватни условия за подобряване здравния статус на населението
Повишаване на капацитета на партньорите и внедряване на социалната иновация в България чрез предоставяне на допълнителна здравна помощ и социални услуги
Оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на неговите иновативни елементи
Разпространение на постигнатите резултати
Изграждане на партньорски мрежи за устойчиво развитие и прилагане на иновации
Те ще допринесат за:
подобряване здравето и благосъстоянието на уязвимите групи лица в община Банско
насърчаване обмена на добри практики в сферата на здравеопазването и изграждане на медицински партньорски мрежи
осигуряване на равен достъп до здравни услуги
повишаване на нивото на квалификация и мотивация на медицинските кадри за реализация в по-малки населени места;
подобряване на качеството на предлаганите услуги
разширяване възможностите за реализация на млади специалисти в областта на здравеопазването
намаляване на актуалните проблеми на работната сила в сектор здравеопазване
Чрез заложените дейности проектът ще допринесе за постигане на целта инвестиционен приоритет  9 „Повишаване на достъпа до услуги, които са на достъпна цена, устойчиви и висококачествени, включително здравни и социални услуги от общ интерес”.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Проучване, адаптиране и валидиране на иновативни модели в сферата на здравеопазването: Целта на дейността "Проучване, адаптиране и валидиране на иновативни модели в сферата на здравеопазването" е да се опознае и осъществи подготовка за трансфериране на социални иновации, добри практики и модели за осигуряване на дългосрочна грижа на хора в невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане и на уязвими групи лица, живеещи в отдалечени райони на общината. Тя е разделена на две поддейности: • Поддейност 1.1. - Реализиране на проучване за идентифициране конкретните нужди от адаптиране на системата спрямо условията в общината и потребностите на целевата група. Проучване на иновативните практиките в Румъния на национално, регионално и местно ниво, свързани с предоставянето на иновативни здравни и социални услуги в туристически планински центрове. За да се осигурят устойчиви и висококачествени здравни и социални услуги от общ интерес е необходимо да бъде решен един от основните проблеми с работната сила в сектора на здравеопазването, свързан с липсата на достатъчно кадри и влошените демографски показатели на лекарите. Румънският партньор по проекта, който е община със сходни географски и демографски характеристики като тези на община Банско от години прилага ефективни иновативни мерки за подобряване на достъпа до здравеопазване на местното си население. За да се трансферира успешно работещият модел, 4-ма български експерти в областта на доставянето на социални и здравни услуги / университетски преподаватели, медицински персонал, парамедици, доброволци на червения кръст/, ще имат възможността да изучат подробно модела в рамките на двудневен работен семинар в гр. Петрошани. Приносът на чуждестранния партньор ще се състои в това да осигури експерти, които да запознаят 4-мата български представители на Бенефициента с особеностите на иновативния социален модел, като обсъдят съвместно начините за въвеждането му в България и нуждата от адаптация. В рамките на 2 дни, българските експерти ще имат възможността да се запознаят подробно с прилагания в Румъния иновативен модел за повишаване на достъпа до здравни услуги на възрастни хора и хора в неравностойно положение чрез: - включване на медицинските и не-медицинските специалисти в продължаващо обучение, за да повишат своите знания и умения, което от своя страна ще осигури по-добри шансове за професионалното им развитие, по-висококачествени здравни услуги на населението и управление в сектора; - предоставяне на безплатен ежедневен достъп до висококачествени и мобилни здравни услуги; - подкрепа на специализанти в действащи акредитирани медицински заведения след завършено висше образование в здравен университет за придобиване на практически знания; - подобряване здравето и благосъстоянието на уязвимите групи в обществото. • Поддейност 1.2. - Адаптиране и валидиране на иновативната системата от страна на българските експерти. Провеждане на работна среща в Румъния за анализ и обсъждане на вариантите за адаптирането и валидирането на социалната иновация за прилагане в български условия. След запознаване с иновативния модел за предоставяне на мобилна здравна грижа за възрастни хора и уязвими групи лица , българските експерти ще обсъдят с румънските експерти програмите и методите за адаптиране и валидиране на иновацията. Това ще се осъществи на двудневна работна среща в гр. Петрошани. Румънският партньор ще осигури за собствена сметка възнагражденията на своите експерт в сферата на здравеопазването, прилагащи иновативния модел, за времето на изпълнение на дейностите свързани с адаптиране и валидиране на модела. 18 664.00 25 478.84
Повишаване на капацитета на партньорите и внедряване на социалната иновация в България чрез предоставяне на допълнителна здравна помощ и социални услуги: Дейността "Повишаване на капацитета на партньорите и внедряване на социалната иновация в България чрез предоставяне на допълнителна здравна помощ и социални услуги.", включва изпълнението на следните поддейности: • Поддейност 2.1. - Прототипиране и пилотиране на социалната и здравна иновация на територията на община Банско. Заетите 4 експерта / университетски преподаватели, медицински персонал, парамедици, доброволци на Червения кръст/ ще създадат подходящи условия за въвеждане на социалната иновация чрез анализ на конкретните нужди по населени места в общината от предоставянето на здравни услуги на уязвими групи лица. Пилотирането на иновацията ще се състои в осигуряване на мобилна група от медицински персонал - 3 медицински сестри, които в рамките на 4 часа на ден за период от 6 месеца по предварително разписан график ще предоставят медицинска помощ на лицата от целевата група по проекта - хора в невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане и на уязвими групи лица, живеещи в отдалечени райони на общината. В допълнение на това въвеждането на иновацията предвижда ангажирането на общо 30 стажанти, магистри лекари и бакалаври мед.сестри, в това число и ментори от университета София и/или Благоевград, които ще бъдат командировани в община Банско в рамките на 14 дни всеки, в зависимост от направения график. Стажантите ще имат възможност от една страна да придобият практически опит на терен, от друга ще подпомогнат местното население подобрявайки достъпа им до здравна грижа. Пилотното въвеждане на социалната иновация в сферата на здравеопазването има за цел да реши два основно проблема пред създаването и предлагането на качествени медицински продукти в България, а именно недостатъчното финансиране на здравни услуги и липсата на квалифициран персонал. Във връзка с логистиката на медицинския персонал, стажантите и техните наставници по време на проекта ще бъдат ангажирани двама шофьори, които да транспортират медицинските кадри в региона на община Банско. • Поддейност 2.2. - Подобряване функционалността и създаване на условия за предоставяне на медицински услуги чрез оборудване на съществуващи 7 амбулаторни кабинета в градовете Банско и Добринище и прилежащите села в община Банско. За да може да се предостави ефективни и устойчиви здравни услуги дейността предвижда текущ ремонт на съществуващи 7 амбулаторни кабинета и оборудването им с необходимото за извършване на дейностите, оборудване и материали, които са приложени в подробна количествено-стойностни сметки към настоящия проект. Предвиденото оборудване е от първа необходимост за оказване на здравна грижа и ще осигури на жителите и гостите на община Банско качествени медицински услуги и добре функционираща медицинска мрежа. Така ще се осигури завършеност и всеобхватност на здравните грижи в съчетание с услугите предоставяни от мобилните медицински групи. • Поддейност 2.3. Обучение на медицински и не-медицински лица за предоставяне на услугите сред общността.- парамедици, пожарникари, полицаи и млади доброволци от Български Червен кръст, планинско спасителна служба. Обучението ще се извърши в рамките на 30 лекторски часа и ще обхване минимум 10 лица. Обучението ще бъде реализирано от 4-мата експерти по проекта в областта на здравеопазването.Обучените лица ще придобият знания и умения за: - асистиране на медицинските специалисти при оказване животоспасяваща помощ на пациенти в критично състояние на мястото на инцидента, по време на транспортирането и в спешното отделение; - транспортиране на пациент в критично състояние до лечебно заведение; - следене на жизнените функции на пациента по време на транспортирането му и оказва съответното обслужване в рамките на своите компетенции; - оказва първа помощ на болни, ранени или други нуждаещи се от помощ пациенти, дори и да не са в критично състояние; - основни познания за медицинското оборудване. - осъществяване на бърз контакт с районните координационни централи и лечебни заведения. 114 960.45 132 765.36
Оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на неговите иновативни елементи: Дейността "Оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на неговите иновативни елементи" цели да се направи адекватна оценката на постигнатите резултати, като се проследи логическата връзка между заложените във настоящия формуляр за кандидатстване дейности и реално постигнатите резултати. Анализ на потенциала за въздействие и оценка на устойчивостта, който ще проследи на практика следните параметри: - проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удостоверяване потребностите на целевата група; - особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; - ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати; В отговор на насоките за кандидатстване по настоящата процедура, дейността ще се извърши след проведена процедура за избор на изпълнител при спазване на приложимото българско законодателство и ЗОП - чл. 20, ал. 4. Инфраструктурата на здравеопазването в община Банско е представена от лечебни заведения за извън болнична помощ. Тя включва 1 медицински център, 3 самостоятелни медико-диагностични и медико-технически лаборатории, както и самостоятелни кабинети за индивидуални практики за доболнична и стоматологична помощ. Първичната медицинска помощ се осъществява от общо практикуващи лекари, които имат разкрити кабинети в градовете Банско (9 бр.), Добринище (2 бр.) и в с. Места (1 бр.) Специализирана до болнична медицинска помощ се осъществява в медицински център „Благовещение“ и в индивидуални 11 кабинета в гр. Банско – по гастроентерология и вътрешни болести, детски болести, хирургия, акушерство и гинекология, неврохирургия и ендокринология. Стоматологичното обслужване на населението от общината е осигурено с дейността на 12 бр. индивидуални практики по обща стоматология, от които 11 в гр. Банско и 1 в гр. Добринище. Въвеждането на иновативния здравен модел с ангажиране на мобилни групи, повишаване на капацитета на медицински и не медицински персонал чрез специализирано обучение и стажуването на студенти, магистри лекари и бакалаври мед.сестри които да предоставят квалифицирани медицински услуги на територията на цялата община, достигайки изолираните региони и лица от уязвими групи е предпоставка за развитие на ефективна здравна мрежа в региона на база на трансферираната добра практика. Настоящата дейност предвижда именно оценка и анализ на иновацията и степента на приложимост в България. Като допълнение за определяне на потенциала на въздействие и максимален ефект от реализацията на проекта, дейността предвижда ангажирането на 5 лекари, висококвалифицирани кадри в различни области на медицината, които ще предоставят специализирани и висококачествени медицински услуги на лица от уязвими групи, които нямат достъп до подобни възможности. 5-мата лекари ще преглеждат лица от уязвими групи в рамките на 32 часа всеки специалист или общо 160 часа, като ще бъдат командировани в рамките на общо 4 дни /по 2 посещения/. След предоставените прегледи лекарите ще обсъдят с българските и румънски експерти своето предложение за устойчиво развитие на въведената иновация. 26 396.00 10 980.00
Разпространение на постигнатите резултати : След пилотирането и въвеждането на трансферирания иновативен модел за подобряване на достъпа до здравеопазване на уязвими групи лица и подобряване капацитета на лица, работещи в сферата на социалните услуги, община Банско ще организира провеждане на два специализирани семинара за разпространение на постигнатите резултати. На двата еднодневни семинара, които ще бъдат организирани в гр. Банско, експертите по проекта ще споделят резултатите от въведените добри практики с участниците, както и с кметове и областни управители на Югозападния регион. Провеждането на дейността ще осигури мултиплициращ ефект и ще допринесе за изпълнение на заложените в Националната здравна стратегия цели по полагане на целенасочени усилия към подобряване здравето и благосъстоянието на уязвимите групи в обществото. Обмяната на опит между общините в Югозападния регион в сферата на здравеопазването ще позволи въведената от община Банско социална иновация да бъде пилотирана и въведена и в други общини в региона, което не само ще осигури устойчивост на резултатите, но и ще подпомогне за: - Запазване на здравето и активността на хората за по-дълъг период и постигане на положителен ефект върху производителността и конкурентоспособността; - Осигуряване на равен достъп до качествено здравеопазване, особено за най-уязвимите групи от населението, от една страна, и промоция на здравето и профилактика на болестите за ограничаване на рисковите фактори, влияещи върху здравето на нацията, от друга; - Повишаване на здравната култура на уязвимите групи и общности чрез интегриране на достъпа до здравни услуги с услугите в други сфери (социална, пазар на труда), както и въвеждане на иновативни подходи; - Намаляване на проблемите с работната сила в сектора на здравеопазването, свързани основно с липсата на достатъчно кадри и влошените демографски показатели на лекарите; - Увеличаване на възможностите за придобиване на специалност и осигуряване на продължаващо обучение в сферата на здравеопазването, както и за повишаване професионалните умения и квалификация на служителите на доставчици на социални и здравни услуги; 7 416.00 5 487.61
Изграждане на партньорски мрежи за устойчиво развитие и прилагане на иновации в сферата на здравеопазването: Дейността по изграждане на партньорски мрежи за устойчиво развитие и прилагане на иновации в сферата на здравеопазването цели да надгради осъщественото вече побратимяване между община Банско и община Петрошани побратимяване през 2008 г. и утвърдени връзки 2016 г. при реализация на проект по програма „Европа за гражданите". Реализацията на дейността ще осигури задълбочаване на партньорството в областта на здравеопазването и изграждането на транснационална медицинска мрежа за обмен на добри практики и опит. Ще бъдат организирани и осъществени две кръгли маси - едната в гр. Банско, а другата в гр. Петрошани, на които участие ще вземат освен българските и румънските експерти по проекта, така и представители на български и румънски медицински университети, лекари, медицински лица, специалисти в областта на прилагане на социалната и здравна политика, неправителствени организации и др. Целта на двете кръгли маси е да се идентифицират общите проблеми в сферата на здравеопазването пред двете общини, както и да се потърсят общи решения, касаещи: - осигуряване на дългосрочна здравна грижа на лица в неравностойно положение; - повишаване качеството на предлаганите здравни услуги и разширяване на достъпа до тях; - ефективното планиране и разпределение на ресурсите и медицинските кадри за осигуряване на равен достъп до здравеопазване; - запазване на здравето и активността на хората; - промоция на здравето и профилактика на болестите; - преодоляване на негативните тенденции по отношение на здравословното състояние; - намаляване на проблемите с работната сила в сектора на здравеопазването; 12 458.00 9 611.20
Организация и управление на проекта : Дейността „Организация и управление на проекта“ ще осигури качественото, коректно, ефективно и целесъобразно изпълнение на заложените в настоящето проектно предложение, дейности. Това ще се реализира при спазване на изискванията на действащата нормативна уредба, Договора за БФП и Насоките за кандидатстване по настоящата схема, Ръководство за бенефициента за управление и изпълнение на проекти. Дейността предвижда следните етапи на изпълнение: 1. Разпределяне на всички отговорности, задължения и функции на ръководителя, координаторът, счетоводителя и техническия сътрудник на проекта. Ръководителят на проекта ще има следните задълженията: - ръководи, организира, планира и контролира цялостния процес по управление на проекта; - следи за навременното, качествено и законосъобразно провеждане на процедурите за избор на външни изпълнители; - организира, отговаря и следи за административно и финансовото управление и отчитане на всеки един етап от изпълнението на дейностите по проекта; - незабавно оповестява, докладва и сигнализира бенефициента при наличието на установени нарушения и нередности свързани с изпълнението и отчитането на проекта; - обсъжда, предлага и изготвя предложения и решения за предотвратяването или минимизиране на последиците вследствие на възникнали проблеми при реализацията на проекта. Координаторът на проекта ще отговаря за изпълнението на следните дейности: - осъществяване на кореспонденцията и подпомага оперативната комуникация между Кандидата и партньорите по проекта; - осъществяване на своевременното и акуратно достигане на информацията до всички членове от екипа на проекта, експертния състав и целевата група; - следи за навременното изпълнение на предвидените дейности спрямо заложения план за действие; - осъществяване на координация и контрол върху качеството на изпълнение на дейностите; - Проследяване спазването на изискванията за публичност и мерките за информиране по проекта; - Осъществяване взаимодействието и координацията между кандидата и доставчиците на външни услуги или други външните организации, имащи отношение за реализирането на проекта; - Проследяване качественото и своевременно изпълнение на услугите и доставките, извършвани от външни доставчици. Счетоводителя на проекта отговаря за: - проследяване на ефективното и ефикасно разходване на средствата, заложени в бюджета на проекта; - съхранениието на всички разходооправдателни документи, като следи да съдържат всички необходими реквизити; - води отделна счетоводна аналитичност за нуждите на проекта; - управление и координация на всички платежни процедури, планиране и контрол на разходите; - представя периодично актуализирана финансова информация на ръководителя на проекта за изразходваните по проекта средства; - изготвя финансови документи и отчети за авансово, междинно и окончателно искане за плащане по проекта; Техническия изпълнител по проекта ще: - завежда и съхраняване на цялостната документация; - подпомага изготвянето на технически и финансова документация по проекта; - изготвя работни и отчетни документи по проекта; - подпомага цялостното техническо изпълнение на дейностите по проекта; 2. Подготовка на документи за избор на изпълнители по реда на ЗОП - чл. 20, ал.4 за доставка на външни услуги. 3. Отчитане на извършените дейности. 18 179.44 9 047.28
Информация и комуникация: Дейността „Информация и комуникация на проекта“ цели популяризирането на осигурения финансов принос от Европейския социален фонд и в частност ОП РЧР. Основната цел, която следва да бъде постигната в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основен инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на ОП ”РЧР” и на проектното предложение има и следните специфични цели: - популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; - популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ; - популяризиране на важността от инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като успешна практика в бъдеще; - популяризиране на мерките за гарантиране на всеки, пълноценно участие в обществото и право на достоен труд. В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Изпълнението на дейността ще доведе до изработването, доставянето и разпространението на следните материали за информиране и публичност: - Изработени и поставени 10 броя плакати с размер А3. - Изработване и поставяне на информационен банер/транспарант -8бр. - Изработени и разпространени 150 бр. диплянки. - Изработване и поставяне на информационни стикери на закупеното оборудване - 150 бр. - Реализирани 3 бр. публикации в Интернет и 5 интервюта в местни и национални медии. Информационните материали ще бъдат поставяни на видно място и разпространени сред широк кръг потенциални бенефициенти и обществеността. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на ЕС, да се упомене ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали – диплянки, плакати,банер, стикери, химикалки, тефтери и публикации при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП „РЧР”, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, договор или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020” се осъществява с подкрепа на ЕСФ. Финансовият ресурс необходим за изпълнението на дейността включва и предвижда разходи свързани единствено с обезпечаване на изискванията за популяризиране на финансовия принос на ЕСФ и ОП „РЧР“ и залагането му е от изключителна важност, за да може проектното предложение да отговори в максимална степен на изискванията за кандидатстване по настоящата схема. 1 900.00 1 896.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.