Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение ще осигури предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Патронажна грижа: Дейността цели подобряване качеството на живот и възможностите за социално включване на 91 лица с увреждания и възрастни хора на територията на община Лом, чрез предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда и създаване на условия за качественото им предоставяне. Чрез предоставянето на услуга "Патронажна грижа" ще се създадат условия за подкрепа на възрастни хора и лица с увреждания да преодолеят затрудненията си от здравословен характер и да допринесе за подобряване на техния психологически, социален и здравен статус. Услугата включва както медицински грижи /превръзки, следене на физиологичните показатели на пациента, контрол върху правилното и редовно приемане на медикаменти и др./, така и социални и психологически услуги, подпомагащи потребителите за справяне с ежедневни дейности от бита - Домашни помощници, социален работник и психолог - предоставящи консултиране и подкрепа. Услугите ще се предоставят директно в дома на потребителя, след извършване на индивидуална оценка на нуждите на всеки един от тях. Дейността ще се осъществи по следният начин: 1. Назначаване на екип за управление на услугата, в т.ч. двама социални работници, служители на общинска администрация - Лом, които ще извършват оценка на потребностите на потребителите, мониторинг на предоставяните услуги, оказване на подкрепа, обучения и супервизия на персонала. 2. Подбор на потребители на услугата "Патронажна грижа": - Осигуряване равен достъп за кандидатстване за ползване на услугата "Патронажна грижа" на възрастни хора и лица с увреждания , чрез организиране на информационна кампания за реда, условията и сроковете за приемане на заявления от кандидат-потребители; - Изготвяне на индивидуални социални оценки на кандидат-потребителите, съобразени с актуалното здравословно състояние и индивидуални потребности за подкрепа и грижи. - Оценка и класиране на кандидат-потребителите. - Сключване на Договори за ползване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги. 3. Назначаване на персонал, предоставящ почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, в т.ч. координатор/социален работник, шофьор, психолог, медицински персонал и домашни помощници. Сключване на срочни трудови договори по КТ. 4. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда в рамките на 12 месеца. Дейностите в услугата "Патронажна грижа" ще се предоставят , съгласно разработена от Министерство на здравеопазването програма/методика за предоставяне на патронажна грижа, стандарти за предоставянето на услугата, както и програма за обучение на медицинските специалисти и специалистите в областта на социалните услуги в домашна среда. Услугите се предоставят в съответствие с принципите за зачитане на личното пространство и достойнство, подкрепа на самостоятелността и независимостта и гарантиране на поверителност на личните данни. Цялата дейност ще се реализира в рамките на 13 месеца, като самото предоставяне на услугата "Патронажна грижа" е 12 месеца. Почасовите услуги в Звеното ще осигурят на представителите на целевата група достъп до дългосрочна здравна-социална и психологическа грижа, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение на основата на индивидуална оценка на потребностите. Всеки потребител ще има възможността да ползва различни услуги, според потребността и вида помощ в рамките на до 2 часа дневно. Дейността ще бъде обезпечена с необходимите материали и консумативи за предоставяне на качествени здравно-социални и психологически услуги. Ще бъде осигурен транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа от/до домовете на лицата. За предоставяне на почасовите мобилни здравно-социални услуги в рамките на реализиране на проекта, потребителите няма да заплащат потребителска такса. 0.00 137 555.13
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: Дейността е насочена към превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности. На територията на община Лом функционират следните 14 социални услуги: - Дом за пълнолетни лица с деменция - с. Добри дол, с капацитет 50 места; - Дом за стари хора- с.Добри дол, с капацитет 25 места; - Дом за пълнолетни лица с физически увреждания-с Орсоя, с капацитет 50 места; - Дом за пълнолетни лица с умствена изостаналост, с капацитет 35 места; - Център за временно настаняване, с капацитет 10 места; - Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с психични разстройства, с капаците 10 места; - Защитено жилище за лица с психични разстройства - с.Замфир, с капацитет 10 места; - Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания "Нов дом-нов шанс", с капацитет 9 места; - Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания "За по-щастливо детство", с капацитет 12 места; - Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи "Мечта", с капацитет 14 места; - Дневен център за стари хора - град Лом, с капацитет 33 места; - Дневен център за стари хора - с.Ковачица, с капацитет 35 места; - Център за социална рехабилитация и интеграция, с капацитет 60 потребители; - Център за обществена подкрепа, с капацитет 60 потребители. Общият брой на потребителите в социалните услуги, делегирани от държавата дейност е 413, а на персонала - 176 щатни бройки. Дейността предвижда подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейност в отговор на безпрецедентните предизвикателства, свързвани с разпространението на COVID-19 и включва следните дейности: - осигуряване на лични предпазни средства; - въвеждане на мерки за дезинфекция на социалните услуги; - тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги за COVID-19; - въвеждане на необходимите мерки за разделяне/изолиране на потребителите на услугите, в т.ч. физическо преграждане, осигуряване на компютърна техника и таблети с цел адаптиране средата на социалните услуги и осигуряване на възможност за провеждане на онлайн обучения и консултиране. Дейността ще се реализира 13 месеца, в т.ч. 1 месец подготвителни дейности и 12 месеца реално изпълнение на дейностите. 0.00 331 921.73

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.