Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на настоящето проектно предложение е подобряване качеството на живот на възрастни и хора с увреждания и техните семейства в община Джебел чрез осигуряване на достъп до дългосрочна здравно-социална грижа.   Проектът, който предлагаме е с 22 месеца продължителност и гарантира правото на достоен живот в общността на тези целеви групи, като цели удовлетворяване потребностите им от повишаване на автономността и интеграцията им в общността, чрез подкрепа на тяхното здравно, социално и личностно развитие. 
Интегрирането на нови услуги в Центъра, като "социален асистент", "домашен санитар", "личен асистент" и "медицински специалист" е нова форма на социална услуга в Община Джебел, която ще обхване около 100 потребители от целевите групи и техните семейства и ще гарантира провеждането на една последователна национална и местна политика и като краен резултат – по-висок жизнен стандарт на хората в България. 
Целевата група на проекта са:
- Лица с увреждания и техните семейства; 
- Лица над 65 год. в невъзможност за обслужване и техните семейства.
Основни дейности на настоящото проектно предложение са: 
1. Организация и управление;
2. "Подбор и наемане на персонала в центъра за социални услуги";
3. "Предоставяне на почасови интегрирани услуги от центъра за социални услуги";
4. "Обучение, развитие и консултиране на персонала";
5. "Създаване на условия за нуждите на персонала в Центъра за социални услуги";
6. "Информация и публичност".
Очаквани резултати: 
- създаден нов Център за социални услуги в домашна среда; 
- подобряване качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания и техните семейства, чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото правото им на независим живот и социално включване; 
- осигуряване на заетост на безработни лица в трудоспособна възраст; 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
"Организация и управление": За добрата организация по реализирането на Проекта ще се създаде екип за неговото управление, който ще подготви план за действие и разработи документацията, свързана с изпълнението и контрола на Проекта. Екипът ще координира дейностите, ще извършва вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им, чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен месечен график. Екипът на проекта ще се състои от следните членове: ръководител, координатор, технически асистент и счетоводител. 26 880.00 26 548.88
"Подбор и наемане на персонала в центъра за социални услуги": В новосъздадения Център за социални услуги ще бъдат обслужвани близо 100 потребители, за които ще се грижат 10 социални асистенти, 12 домашни помощници, 58 лични асистенти и медицинско лице. Персоналът на Центъра ще бъде назначаван на трудови договори за период от 18 месеца, с изключение на личните асистенти, които ще бъдат назначени на трудови договори по проекта след изтичане на срока на настоящите им трудови договори по“ Нови алтернативи“, който приключва на 28.02.2016 г. За целта през месец март 2016 г. ще се направи нова оценка на потребностите на ползвателите и април ще бъдат назначени личните асистенти. За осигуряване на правилната организация и функциониране на центъра ще бъдат назначени 1 ръководител и 1 експерт консултант за 21 месеца. 16 200.00 0.00
"Предоставяне на почасови интегрирани услуги от центъра за социални услуги": Дейността включва: 1. Подбор на ползвателите на услугите предоставяни от Центъра и 2. Предоставяне на почасови услуги. Подборът на ползватели ще се осъществи чрез: Подготовка на стандартен пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциални потребители на услугата. Извършване на Оценка на потребностите при спазване на методиката за оценка на потребностите на кандидатите за ползване на почасови услуги и изготвяне на индивидуални планове според потребностите от екипа по проекта и ръковдителят и експерт-консултанта в Центъра. Социално – здравните услуги предоставяни от Центъра ще включват следните дейности: - Лична помощ - поддържане на личната хигиена, хранене, снабдяване с хранителни \ продукти, хигиенни материали и т.н.; - Социална подкрепа и социално включване - помощ при общуване и поддържане на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него, административни услуги; - комунално – битови дейности - текущо почистване, основно почистване, заплащане на комунално-битови разходи, палене на печки през зимния период, съдействие за извършване на дребни ремонти; - здравни грижи. Предоставяните услуги ще бъдат съобразени с потребностите, възможностите и желанията на потребителите. Проектното предложение е съобразено с принципите на равните възможности, равенство между мъжете и жените и устойчиво развитие. 418 600.00 454 910.15
"Обучение, развитие и консултиране на персонала": Дейността има за цел да усъвършенства професионалните теоретични и практически познания, необходими за работа с хора с увреждания и възрастни хора, както и повишаване на уменията за качествено и ефективно справяне с работата на индивидуално ниво. Важно за работещите е да разпознават рисковите ситуации за потребителя и да могат да прилагат адекватни поведенчески модели. От значение е и познаването на законовата и подзаконовата нормативна база по отношение на: социалните услуги в общността, познаване и спазване на професионалната етика в социалната работа. Потребителите имат нужда да са сигурни, че хората, които полагат грижи за тях в дома притежават знания и умения, необходими за удовлетворяване на техните потребности. Подобряването на качеството на предоставяните услуги и адекватния отговор на реалните и променящи се потребности на потребителите е възможно само чрез професионално консултиране и подкрепа. Това подобрява психологическия и емоционалния комфорт на персонала и индиректно на потребителите. 980.00 2 780.00
"Създаване на условия за нуждите на персонала в Центъра за социални услуги": Дейността включва: 1. Освежаване, обзавеждане и оборудване на две помещения от сграда с Акт за общинска публична собственост, определено с решение на Общински съвет Джебел за целите на Центъра за предоставяне на социални услуги. Необходимостта от обзавеждане и оборудване е идентифицирана на база на следните фактори: - Наличната техника към момента е недостатъчна за извършване на дейностите по проекта, което налага и закупуването на допълнителна техника и обзавеждане; Обзавеждането и оборудването на помещенията предвидени за Центъра за социални услуги ще бъде възложено на външна фирма изпълнител, избрана съгласно изискванията на ЗОП и националното законодателство. В рамките на тази дейност ще се извърши и доставката на материали и консумативи, необходими за нормалното фукциониране на Центъра, също така и работно облекло и предпазни средства на персонала. Ще бъдат осигурени режийни разходи за нуждите на Центъра. 2. Разработване на Методология и вътрешни правила, регламентиращи дейността по функционирането на новосъздадения център за социални услуги. Разработената методика ще регламентира процеса на предоставяне на услугите в „Центъра за социални услуги“ в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качеството на предоставяните услуги, разписани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане. Целта на методиката е да даде указания за качествено предоставяне на услугите в практиката, както и да предложи на всички ангажирани институции на местно и национално ниво инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на нейната ефективност. Методиката ще подпомогне специалистите да развият уменията си за предоставяне на социални услуги в общността, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. Методиката ще съдържа подробно описание на различните дейности при предоставянето на услугите. Тя има за цел да представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугите, като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници в този процес. Изпълнението на тази дейност ще бъде възложена на външен изпълнител, избран в съответствие с действащото националното и европейско законодателство. Избрания изпълнител следва да подготви методологията и правилата съвместно с екипа по проекта и да обучи екипа на Центъра. 19 396.01 10 500.61
"Информация и публичност" : Дейността е планирана съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП „Развитие на човешките ресурси”. Предвидени са целенасочени мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи, включително и достъпно разясняване каква е социалната услуга, за какви целеви групи е предназначена. Предвижда се провеждането на 2 пресконференции, 1 информационна табела, банер, публикуване на информация на сайта на общината, изработване на информационни брошури. Всички материали за популяризиране на услугите, публичните събития, продуктите и документите от проекта посочват приноса на общността и съдържат всички реквизити, посочени в изискванията за информиране и публичност на ОП РЧР. Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта се отразява, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОПРЧР, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. 4 000.00 4 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.