Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Общата цел на настоящото проектно предложение е да се подобри транснационалното сътрудничество между България и Румъния в областта на социалните иновации за повишаване капацитета и постигане на по-висока и по-качествена заетост на работещите в сферата на образованието, в следствие на обмен на опит и добри практики и висока степен на мотивация за устойчива заетост и кариерно развитие.
Специфичните цели на проектното предложение са:
- Обмяна на добри практики и социални иновации в прилагането на програми за развитие на човешкия капитал.
- Обмяна на опит и добри практики в прилагането на мерки за насърчаване и мотивация за надграждане на знанията, уменията и компетенциите.
- Създаване на партньорства между представителите на целевите групи за прилагане на иновативни мерки, повишаващи способността за приспособяване на работниците и служителите в сектора на образованието.
Общата и специфичните цели ще бъдат постигнати чрез изпълнението на следните дейности:
1. Организация и управление
2. Информация и комуникация
3. Изготвяне на специфични анализи и изследвания на опита на Румъния в областта на социалните иновации с цел адаптация към промените
4. Адаптиране на социални иновации
5. Повишаване капацитета на партньорите и заинтересованите страни по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи
6. Оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на иновативните елементи
7. Разпространение на постигнатите резултати
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: Целта на дейността е създаване на организация за изпълнение на дейностите по проекта, съгласно зададените срокове и изисквания. В изпълнението на тази дейност е предвидено: - Провеждане на срещи на екипа на проекта. - Организация, координация и логистика на дейностите по проекта. Етапи на изпълнение: - Дейността се изпълнява през целия период на реализация на проекта. Екипа за организация и управление на проекта включва: - Ръководител - 1, - Счетоводител - 1, - Координатор от партньора - 1. 18 171.45 18 122.46
Информация и комуникация: Целта на дейността е популяризиране на: - Финансовия принос на Европейския съюз чрез Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и Европейския социален фонд. - Целите, дейностите и очакваните резултати от изпълнението на проекта. Дейността включва: - Изготвяне на информационна табела, отразяваща финансовата помощ на ЕС. - Подготовка, отпечатване и разпространение на 2 информационни брошури за проекта. - Създаване и поддържане на специална платформа на интернет страницата на СБУ. Етапи на изпълнение: - Изготвяне на техническо задание за информационна табела. - Изготвяне на техническо задание за информационни брошури за проекта. - Изготвяне на техническо задание за специална платформа на интернет страницата на СБУ. - Провеждане на процедури за избор и определяне на изпълнител/и по реда на ПМС 160/01.07.2016 г. - Сключване на договор/и с определения/те изпълнител/и. - Изготвяне на информационна табела, отразяваща финансовата помощ на ЕС. - Подготовка, отпечатване и разпространение на 2 информационни брошури за проекта. - Създаване и поддържане на специална платформа на интернет страницата на СБУ. С изпълнение на дейността ще бъдат ангажирани: - Ръководител проект, - Счетоводител проект, - Координатор от партньора, - Изпълнител. 1 090.00 1 090.00
Изготвяне на специфични анализи и изследвания на опита на Румъния в областта на социалните иновации, насочени към развитие на човешкия капитал и адаптиране на заетите към промените: Целта на дейността е идентифициране на иновативни практики повишаващи капацитета и създаващи положителна нагласа и мотивация на представителите на заетите лица в системата на средното образование в България към ефективно адаптиране към промените. Дейността включва: - Изследване на нагласите на работещи в сектор образование към включване в програми и мерки за надграждане на знанията, уменията и компетенциите с оглед ефективна адаптация към промените. - Анализ на мотивацията за учене през целия живот. Възрастови и джендър различия. - Анализ на възвръщаемостта и ефекта от прилагането на програми за развитие на човешкия капитал и придобиване на конкурентни знания и умения. - Анализ на тенденциите и иновациите за развитие на активни политики, насочени към пазара на труда и качествени работни места. Европейско и българско законодателство. Хронология, развитие и добри практики. Етапи на изпълнение: - Изготвяне на технически задания за изпълнение на изследванията и анализите, включени в дейността. - Изпълнение на изследванията и анализите, съгласно зададените изисквания и срокове. - Изготвяне на доклади, отразяващи проведените изследвания и анализи. С изпълнение на дейността ще бъдат ангажирани: - Ръководител проект, - Счетоводител проект, - Координатор от партньора, - Експерти по проекта, в т.ч.: * за провеждане на изследване на нагласите на работещи в сектори търговия и услуги към включване в програми и мерки за надграждане на знанията, уменията и компетенциите с оглед ефективна адаптация към промените - 3 анкетьори и 1 експерт анализи. * за провеждане на "Анализ на мотивацията за учене през целия живот. Възрастови и джендър различия." - 1 експерт анализи. * за провеждане на "Анализ на възвръщаемостта и ефекта от прилагането на програми за развитие на човешкия капитал и придобиване на конкурентни знания и умения" - 1 експерт анализи. * за провеждане на "Анализ на тенденциите и иновациите за развитие на активни политики, насочени към пазара на труда и качествени работни места. Европейско и българско законодателство. Хронология, развитие и добри практики" - 1 експерт анализи. 47 120.00 42 157.32
Адаптиране на социални иновации.: Изследването на Оксфордския университет - THE FUTURE OF EMPLOYMENT: HOW SUSCEPTIBLE ARE JOBS TO COMPUTERIZATION дели професиите в три категории, в зависимост от застрашеността им от компютъризацията - силно, средно и слабо застрашени. Според изследователите около 47% от заетите в Европейския съюз са силно застрашени техните работни места да бъдат пометени от настъпващата компютъризация в период до 20г. Според същото изследване компютъризацията ще се осъществи на две вълни, разделени с „технологично плато“. При първия етап се очаква да бъдат засегнати силно рисковите професии: офис длъжностите и образованието. Ето защо СБУ ориентира фокусът на своите дейности за периода 2017-2020 год. към посрещането на нуждите на заетите в системата на образованието и водени от: - разбирането, че процесите на промяна протичат толкова бързо и в такъв мащаб, че те представляват истинска трансформация на света на труда; - необходимостта да се адресират изключително разнообразни и комплексни учебни програми, които да подпомогнат децата (бъдещите работници и служители) към очакваната трансформация;; Изходна точка за изследване бъдещето на труда е базисното разбиране за това какъв е светът на труда днес и къде са най-значимите дефицити на достойния труд. За да си дадем отговор на тези въпроси, следва да извършим задълбочен анализ на сега протичащите процеси и очертаващите се предизвикателства в контекста на: - радикална промяна на бизнес-модела; - успоредното съществуване на различни степени на развитие в регионален разрез; - съжителството на неформална икономика с високи технологии; - нов сценарий за бъдещ социален модел и системи за социална защита; - актуализиране на учебните програми на различните нива и стълбове на образователната система. Целта на дейността е да се постигне устойчивост и добро качеството на работните места. Дейността се базира на прототипирането и адаптирането на иновативни практики, прилагани от партньора, в областта на: - Организация на работния процес и работното място, - Мотивиране на работниците и служителите за надграждане на знанията, уменията и компетенциите с оглед ефективна адаптация към промените, - Създаване на стимулираща работна среда. Дейността включва: - Проучване на иновативни практики, прилагани от партньора с цел повишаване мотивацията на заетите лица към активно включване в мерки за повишаване на капацитета им и по-ефективното им адаптиране към промените. - Прототипиране и пилотиране на проучените иновативни практики. - Изграждане на интернет базирана платформа за визуализация и мултиплициране резултатите от иновацията. - Прилагане на иновативните практики. - Оценка на устойчивостта с цел определяне на потенциала за въздействие на иновацията. Етапи на изпълнение: - Проучване опита на партньора в прилагането на иновативни практики. - Прототипиране и пилотиране на иновативните практики. - Прилагане на иновативните практики, съобразно спецификите в сектора на средното и началното образование. - Изработка на интернет базирана платформа. Наличие и обновяване на "Защитната стена" на сайта; Изготвяне и/или ревизия на правата на потребителите в платформата; Криптиране на данните в отделна обезопасена мрежа; Добавяне на модул за съгласие на потребителите за използване на "бисквитки"; Осигуряване на техническа възможност за заличаване на потребителски профил; Водене на дневник на запитванията за заличаване и изтриване. - Оценка на устойчивостта с цел определяне на потенциала за въздействие на иновацията. С изпълнение на дейността ще бъдат ангажирани: - Ръководител проект, - Счетоводител проект, - Координатор от партньора, - Експерти по проекта, - Изпълнител на разработка на ИТ платформа на проекта. 54 156.00 62 884.10
Повишаване на капацитета на партньорите и заинтересованите страни по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи.: Целта на дейността е повишаване на информираността и знанията на представителите на целевите групи, увеличаване на интереса и нивото на мотивация към прилагане на социални иновации, водещи до по-бързо и ефективно адаптиране към промените и по-високо качество на работните места. Дейността обхваща провеждане на: - Встъпителна конференция. - Мотивационни семинари. - Заключителна конференция. Етапи на изпълнение: - Изготвяне на техническа спецификация за организиране и провеждане на публични мероприятия, в т. ч. встъпителна конференция, мотивационни семинари и заключителна конференция. - Провеждане на процедура за избор и определяне на изпълнител/и по реда на ПМС 160/01.07.2016 г. - Сключване на договор с определения изпълнител. - Организиране и провеждане на встъпителна конференция, 6 мотивационни семинара, заключителна конференция. С изпълнение на дейността ще бъдат ангажирани: - Ръководител проект, - Счетоводител, - Координатор от партньора, - Експерти по проекта, - Изпълнител. 67 860.00 50 303.24
Оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на иновативните елементи: Целта на дейността е да се проследи връзката между заложените цели, дейности и резултати в проектното предложение и реалното изпълнение на проекта. Дейността включва: - Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група. - Определяне на особеностите при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта. - Оценка на ефективността и ефикасността на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. Етапи на изпълнение: - Изготвяне на техническо задание за оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на иновативните елементи. - Провеждане на процедура за избор и определяне на изпълнител по реда на ПМС 160/01.07.2016 г. - Сключване на договор с определения изпълнител. - Извършване на оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на иновативните елементи. С изпълнение на дейността ще бъдат ангажирани: - Ръководител проект, - Счетоводител проект, - Изпълнител. 2 880.00 2 880.00
Разпространение на постигнатите резултати: Целта на дейността е разпространение сред максимално голям брой представители на целевите групи и заинтересованите страни на постигнатите резултати при изпълнение на проекта в систематизиран, синтезиран и достъпен вид. Дейността включва: - Изготвяне на доклад „Обзор на дейностите и постигнатите резултати по проекта". - Отпечатване на хартиен и записване на електронен носител на „Обзор на дейностите и постигнатите резултати по проекта". - Разпространение на информационните носители. Етапи на изпълнение: - Изготвяне на доклад „Обзор на дейностите и постигнатите резултати по проекта". - Изготвяне на задание за предпечат и печат на доклада „Обзор на дейностите и постигнатите резултати по проекта" и запис на електронен носител, съдържащ доклада. - Провеждане на процедура за избор и определяне на изпълнител/и по реда на ПМС 160/01.07.2016 г. за извършване на услугите за предпечат и печат на доклад „Обзор на дейностите и постигнатите резултати по проекта" и запис на електронен носител, съдържащ доклада. - Сключване на договор с определения изпълнител. - Разпространение на информационните носители. С изпълнение на дейността ще бъдат ангажирани: - Ръководител проект, - Счетоводител проект, - Експерти по проекта, - Изпълнител. 8 608.55 21 910.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.