Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

"Фенелия" ООД е учредено през 2001 г. и до момента е заето с производство и продажба на изделия от дърво. Цялата дейност е с КИД 16.10 - Разкрояване,  рендосване и импрегниране на дървен материал, дружеството не развива друга дейност. Регистрацията е в гр. София, но е създаден клон на дружеството в гр. Оряхово, с цел кандидатстване по ПРСР 2007-2013 г. Основната част от производството се реализира на чуждестранния пазар - в рамките на ЕС, основно в Италия.В производствената база, разположена в гр. Оряхово ще се осъществят всички дейности по настоящия проект. През последната година дружеството отчита засилване на интереса към произвежданите стоки и не разполага с възможност на базата на наличния си капацитет като персонал и техника да поеме и изпълни всички поръчки. За да не бъдат разочаровани клиентите, се налага възлагане на части от дейността на подизпълнители, което води до нарастване на разходите, увеличаване на себестойността на продукцията и съответно реализиране на по-ниски печалби при едно и също ниво на оборот. За да бъде конкурентоспособно на пазара, дружеството предвижда с настоящото предложение да разкрие шест нови работни места, да обучи новонаетите служители по първа и втора квалификационна степен по професията "оператор в дървообработването", както и да запази не по-малко от 50% от новоразкритите работни места поне 12 месеца след приключване на операцията. В проекта е предвидено осигуряване на подходящо за всяко новонаето лице работно облекло, лични предпазни средства и необходимите пособия за работа - за всяко отделно работно място. Допълнителните дейности - публичност и създаване на организация за управление на проекта също ще бъдат изпълнени. Предвиждаме да назначим лица, попадащи в следните категории:- безработни или неактивни лица до 29 години;- безработни или неактивни лица над 54 години;- безработни или неактивни лица с по-ниско от средно образование.
Разкриването на нови работни места ще доведе до нетно увеличение на числеността на персонала.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане на безработни и/или неактивни лица за период от 12 месеца: Дейността ще се осъществи чрез обявяване на свободните новоразкрити шест работни места в бюрото по труда, публикуване на обяви в сайтове за работа, обявяване на свободните работни места на видно място на входа на предприятието и други възможни начини. За кандидатите, които ще бъдат изпратени от бюрото по труда, се предвижда осъществяване на следните действия: След провеждане на разговори с изпратените от бюрото по труда безработни лица ще се сключат договори с тези от тях, желаещи да заемат свободните работни места. Трудовите договори ще се сключват в съответствие с действащата нормативна уредба. На заетите лица ще бъдат начислявани и изплащани всички задължителни осигурителни и други видове вноски. За неактивни лица подборът ще се осъществи чрез публикуване на обяви на специализирани сайтове и директно договаряне с одобрените кандидати. Планираме наетите лица да принадлежат към избраната целева група безработни и неактивни лица както следва: - безработни/неактивни лица на възраст до 29 години - 3 лица; - безработни/неактивни лица с по-ниско от средно образование - 2 лица / предвидено е да принадлежат към ромското малцинство по възможност/; - безработни/неактивни лица на възраст над 54 години - 1 лице. Предвиждаме всички лица да бъдат наети за максималния срок, допустим по програмата 12 месеца. За изпълнение на дейността сме определили по-дълъг срок - 20 месеца, за да имаме достатъчно време за намиране на подходящи кандидати от целевата група, както и да организираме обучението им по професията, която ще упражняват. С всяко лице ще се сключва договор след одобрението му, няма да се изчаква да бъдат идентифицирани заедно всички шест лица, за да се пристъпи към назначаване по едно и също време. Разходът за дейността е определен на база минималния осигурителен доход за професията, по която сме избрали да разкрием свободните работни места: - работник обработка на дърво с КИД на длъжността 7521 1008; За тази позиция минималният осигурителен доход е в размер на 400 лв, а дължимите от работодателя осигурителни плащания възлизат на 17.8% или 71.20 лв. или общо месечно 471.2 лв. Разходът за шест служители за един месец възлиза на 2827.20 лв, а за целия субсидиран период от 12 месеца е 33 926.40 лв. С оглед на необходимия период за разглеждане и оценка на проектните предложения, както и допълнителния срок, през който ще се подготвят документи за сключване на договорите, се очаква изпълнението на проектите да стартира през май 2016 г. В тази връзка времетраенето на дейностите ще продължи до края на 2016 г. и ще премине и в 2017 г. В рамките на този период се очаква повишаването на Минималния осигурителен доход в страната, както и на минималната работна заплата. Затова към предварително изчислената сума, необходима за възнаграждения на новонаетите лица и осигурителни плащания от страна на работодателя, сме заложили резерв, така че общата стойност на тази дейност предвиждаме да възлезе на 41800.00 лв. При попълването на бюджета е съобразена принадлежността на наетите лица към различни специфични категории от двата приоритета 102 и 103, поради което и разходите са отнесени пропорционално съответно към приоритет 102 или 103, за който се отнасят. 41 800.00 42 223.26
Дейност 2 – Предоставяне на професионално обучение за придобиване на първа и втора квалификационна степен на вече наетите по проекта лица: В рамките на тази дейност е предвидено всички новоноети по проекта лица да получат професионално обучение за придобиване на втора квалификационна степен по професията, която ще упражняват. Всички новопостъпили служители ще бъдат наети на длъжност "Работник, обработка на дърво" с код на професията по НКПД: - 7521 1008 - Работник, обработка на дърво. Разкритите работни места изискват посочената в проектното предложение професионална квалификация, а възможностите да бъдат намерени обучени професионалисти в сферата на дейност на "ФЕНЕЛИЯ" ООД са почти нулеви. От особено значение за фирмите, работещи в областта на дървообработването, е липсата на достатъчно квалифицирани кадри, която липса продължава да нараства с устойчиви темпове през последните десет години. Този проблем е крайно изострен на територията на Северозападна България, където се намира и производствената база на "ФЕНЕЛИЯ " ООД. Като безспорен факт съобщаваме, че в района функционира само едно средно училище, което да подготвя кадри в областта на дървообработването - в гр. Тетевен. В същото време около Трявна, Ловеч и Габрово са концентрирани производствените мощности на редица дървопреработвателни предприятия. Всички тези производители са принудени да назначават служители без необходимата квалификация и да инвестират време и ресурс в тяхното обучение. Допълнително ситуацията се усложнява и от високото ниво на безработица за региона, както и преобладаващата ниска квалификация на безработните/неактивни лица - по-голямата част от тях в Северозападна България са с по-ниско от средно образование. ЗЗатова и дейността по предоставяне на професионално обучение е от изключително значение за "ФЕНЕЛИЯ" ООД, съответно и в нея са включени всички новонаети лица с максималната продължителност на обучението за втора квалификационна степен по професията "оператор в дървообработването" и първа квалификационна степен – „работник в дървообработването”. С оглед да не се допусне изоставане в графика на дейностите по проекта се предвижда първоначално да се проведе процесът по назначаване на служителите, като паралелно с него се осъществява и събиране на оферти от Центрове за професионално обучение, лицензирани да провеждат обучения по специалността "оператор в дървообработването" и „работник в дървообработването”. Тези специалности са включени в Списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от министъра на образованието и науката в следните групи: - 543 020 оператор в дървообработването със следните две подгрупи: - 5430 202 производство на врати и прозорци; - 5430 201 производство на мебели; - 543 090 - работник в дървообработването със следните две подгрупи: - 5430 905 - производство на врати и прозорци; - 5430 906 - производство на мебели; Ще бъде предоставено професионално обучение на всички шест новонаети по проекта лица. Професионалното обучение ще се осъществява в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение, както е указано в Насоките за кандидатстване. Постигнатите в хода на обучението резултати ще бъдат удостоверени със съответните документи съгласно чл. 38, ал. 2 и ал. 3 от ЗПОО. За обучението на лицата е заявена максимално допустимата стойност на безвъзмездната финансова помощ за всеки един обучаем за придобиване на професионална квалификация втора степен с продължителност не по-малка от 660 учебни часа /по 45 минути/ – по 1200 лв. за три лица и за придобиване на професионална квалификация първа степен с продължителност не по-малка от 300 учебни часа /по 45 минути/ – по 600 лв. за три лица. Разпределението на броя общи часове на теория и практика ще се уточни от избрания изпълнител за тази дейност. Общият бюджет за изпълнение на тази дейност възлиза на 5400 лв. за предвиденото професионално обучение по първа и втора квалификационна степен на всичките наети по проекта шест лица. 5 400.00 5 400.00
Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места.: Закупуването на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар е абсолютно необходимо за създаването на новите работни места за представителите от целевата група. Предназначението на закупеното оборудване ще бъде запазено от "ФЕНЕЛИЯ" ООД за срок, не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад без прекъсване, с изключение на непредвидени обстоятелства. В случай на възникване на непредвидени обстоятелства ще бъде съобразено, че съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура срокът спира и продължава да тече след отпадането им. Възможно е, но не е непременно задължително, в хода на изпълнение на проекта да се наложи едно работно място, оборудвано/обзаведено със средства по настоящата процедура, да се ползва от повече от едно лице – представител на целевата група. За всички новонаети служители се предвижда да бъде изработено по поръчка необходимото за изпълнение на задълженията им работно облекло - по един зимен и летен комплект на всяко лице. Комплектите включват блуза, яке, гащеризон и шапка и са на единична средна цена от около 80 лв. без ДДС за комплект. За всеки служител са предвидени и по два чифта обувки - зимни и летни, съответно на единична средна цена около 80 лв. без ДДС за чифт. Работните места налагат задължително ползване на лични предпазни средства - очила, наушници и предпазни ръкавици. Ще бъдат поръчани по четири комплекта лични предпазни средства на всеки новонает служител. На база досегашния опит на предприятието е установено, че това е средното количество лични предпазни средства, които един служител използва за период от 12 месеца. Цената на един комплект е средно около 20 лв. без ДДС. Общата стойност на работното облекло и личните предпазни средства за един служител за период от дванадесет месеца е на стойност 400 лв. без ДДС, а всички шест новонаети лица за период от дванадесет месеца възлиза на 2 400 лв.без ДДС. За изпълнение на професионалните задължения на всеки един служител се налага обезпечаването му с инструменти и други пособия, както следва: - машинки за чембер /за опаковане и стягане с лента на готовата продукция, продават се в комплект с първоначално количество лента /чембер// - 4 бр. по 550 лв. без ДДС всяка, общо 2200 лв. без ДДС; - моторни резачки - 3 бр по 1700 лв.без ДДС всеки, общо 5100 лв. без ДДС; - пистолети работни комплект - 2 бр. по 2450 лв. без ДДС всеки, общо 4900 лв. без ДДС; - компресор за въздух - 1 бр. - 8000 лв. без ДДС. Общата стойност на инструментите и пособията, необходими за работата на новонаетите шест лица е 20 200 лв. без ДДС. Процесът на работа е такъв, че всеки от работниците в определен момент извършва само една операция, за което се нуждае от един инструмент /приспособление/. Затова и с оглед икономичност при изразходване на средствата са предвидени по-малък брой инструменти и оборудване от броя на предвидените за назначаване служители. Описаното в настоящия раздел производствено оборудване, работно облекло и лични предпазни средства ще са достатъчни да обезпечат работния процес, сигурността и удобството при работа на предвидените за назначаване по проекта шестима нови служители във "ФЕНЕЛИЯ" ООД. При остойностяването на оборудването са следвани принципите за икономичност и ефикасност на вложените средства. В случай, че в хода на изпълнение на проекта бъдат получени оферти за същото като качества оборудване, работно облекло и лични предпазни средства, но с по-ниски цени, то"ФЕНЕЛИЯ" ООД ще избере доставчика, предложил най-ниска цена. Предварителните изчисления показват, че общата стойност на разходите за тази дейност възлиза на 22 600 лв. без ДДС, което е в рамките на допустимия процент съгласно условията на процедурата. 22 600.00 22 600.00
Дейности за организация и управление на проекта: В рамките на тази дейност ще бъде сформиран екип от служители на предприятието или външни лица с необходимия опит и квалификация, който ще бъде зает с управлението и отчитането на проектните дейности. Екипът ще отговаря за правилното и цялостно провеждане на всички останали дейности по проекта, за постигане на заложените резултати и отчитане на проектните дейности. Дейността ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта. Предвидили сме екипът да се състои от един ръководител, един счетоводител и един координатор. В разходите за дейността е предвидено само заплащане на счетоводителя и координатора на база на сключени граждански договори. Ръководителят на проекта няма да получава заплащане за труда си за сметка на безвъзмездната помощ, за да се избегне конфликт на интереси. Избраният ръководител е един от собствениците на капитала и единствен Управител на дружеството, което би довело до ситуацията да начислява и изплаща възнаграждение сам на себе си, което не е допустимо. Режийни разходи не са предвидени, в случай, че такива се наложат, ще бъдат извършени за сметка на бенефициента. При определяне на заплащането на членовете на екипа сме използвали методиката за определяне на възнаграждения, приложена към документите за информация, оповестени при обявяването на настоящата процедура. Предвидено е координаторът на проекта в рамките на действие на договора за безвъзмездна финансова помощ да изработи при условията на сключен граждански договор 500 часа при часова ставка от 8 лв. на час. Счетоводителят на проекта се предвижда да изработи 500 часа на граждански договор при часова ставка от 6 лв. на час. Заплащането ще бъде извършвано на тримесечие при отчетена извършена работа. Докладите за извършената от счетоводителя и координатора работа за съответния отчетен период ще се утвърждават от ръководителя на проекта. Работата на Ръководителя на проекта ще бъде утвърждавана от Управляващия орган при подаването на междинни и финални отчети. За извършеното по проекта ръководителят също ще изготвя доклад за съответния период. 7 000.00 6 660.52
Дейности по информиране и публичност: В рамките на тази дейност ще бъде избран изпълнител за изработване, доставка и монтаж на информационна табела на мястото на изпълнение на проекта. Информационната табела ще отговаря на всички изисквания, относими към материалите за публичност и визуализация и ще оповестява основни данни за проекта, както и безвъзмездния принос на ЕСФ за изпълнението му. 1 200.00 1 200.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.