Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Осигуряване на  планираните през 2016 г. мерки за информация и публичност на ОПОС 2014-2020 г.  в съответствие с Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. и предвиждат изпълнение на всички задължителни дейности на ниво оперативна програма съгласно Регламент 1303/2013 г. 
Комуникацията ще бъде насочена към своевременното задоволяване на следните идентифицирани комуникационни нужди на целевите групи:
-	Осведомяване на широката общественост за обхвата и целите на програмата, както и за целите и очакваните резултати от изпълнението на процедурите за набиране на проектни предложения в Индикативната годишна работна програма за 2016 г.; 
-	Информиране на потенциални бенефициенти, партньорски организации и други заинтересовани групи за възможностите за финансиране, които програмата предоставя за целия програмен период с фокус върху процедурите в Индикативната годишна работна програма за 2016 г.;
-	Повишаване информираността и компетентността на бенефициентите при изпълнение на проекти;
-	Формиране на екологично съзнание в малките граждани на страната, като гаранция за устойчивост на предприеманите мерки;
Планираните дейности са насочени към всички целеви групи, като изборът на конкретни мерки е обвързан с поставените цели. Предвидено е използването на разнообразни комуникационни канали, като във всички случаи,  когато е приложимо, ще се търси активна комуникация и обратна връзка с целевите групи, а не само подаване на информация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Производство на печатни и рекламни материали : Производството и разпространението на рекламно-информационни материали е един от основните канали за предоставяне на по-подробна информация до всички заинтересовани страни. Информационните материали ще бъдат разпространявани на събития организирани от УО на ОПОС и ще бъдат предоставени на 28-те информационни центрове за разпространение. Целта е да се привлече вниманието на широката общественост към ОП „Околна среда” и към проблемите на опазването на природата, и да се информира аудиторията от първоизточника за предприетите мерки в сектора и предстоящите дейности и възможности. 79 188.00 151 540.00
Социологическо проучване: Добрата практика в областта на комуникациите показва, че най-ефективният инструмент за извършване на анализ на мерките за информация и публичност е провеждането на социологичски проучвания и анализи за качествена оценка на ефективността на кампаниите и информационните дейности. Чрез тях се измерва степента на информираност на аудиториите и постигането на заложените комуникационни цели. Това от своя страна дава възможност за корективни дейстия по отношение на планирането на комуникационните процеси за следващ период с оглед повишаване на ефективността на мерките за информация и публичност. 21 000.00 21 000.00
Ежедневен медиа мониторинг и месечен контентанализ: Ежедневен монитроинг на публикациите и излъчванията на информации и коментари, свързани с изпълнението на ОПОС 2014-2020 г., и месечен анализ на отразяването на темата. 20 000.00 19 800.00
Разработване и администриране на интернет страницата на ОПОС 2014-2020: Интернет страницата на ОПОС е предвидена като комуникационен инструмент за популяризиране на ОПОС. Страницата е необходима по отношение на изпълнението на задължения, произтичащи от ПМС 119/2014 г. Управляващият орган трябва да публикува на страницата си процедури за подбор на проекти, насоки за кандидатстване, „въпроси и отговори” и др. Във връзка с бързото развитие на информационните технологии е необходимо електронната страница на оперативната програма да отговаря на новостите и стандартите в областта. С оглед доброто качество е необходимо данните от сайта да бъдат ежедневно съхранявани с оглед на това, да могат да бъдат възстановени при възникване на проблем. 34 992.00 7 416.00
Извършване на анализ и изготвяне на предложение за провеждане на информационно -образователна кампания на ОПОС в медиите: Изготвяне не анализ на целите на кампанията и съотнасянето им към целевите публоки и медийни аудитории и план за протичането на информационната кампания през 2016 г. 20 000.00 23 220.00
Провеждане на медийна информационо- образователна кампания за ОПОС: Избор на изпълнител по реда на ЗОП. 658 000.00 363 026.44
Организация на информационни и/или публични събития за оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.: Дейността включва изготвяне на концепция, организиране и провеждане на 13 информационни събития в старната през 2016 г. с цел популяризиране на ОПОС 2014-2020 сред широката общественост, както и запознаване на потенциалните бенефициенти с възможностите за финансиране, предоставяни от програмата. 23 990.00 23 130.00
Създаване и разпространение на програми за провеждане на два вида екоуроци в училищата на теми "въздух" и "отпадъци" и провеждане на Зелена олимпиада сред ученици от 1 до 12 клас: Създаването на програми за провеждане на екоуроци сред ученици. Провеждане на еко състезание за ученици от 1 до 12-ти клас, което включва разработка на онлайн платформа на зеленото състезание , хонорари за проверяващи учители, изработка и публикуване на тестове, журиране и др. 23 990.00 19 600.00
Използване на постановка "Яко е да си еко" за провеждане на информационно-образователна кампания за популяризиране на ОПОС 2014-2020 г. : Дейността вклюва изнасяне на шест представления на постановката и създаване на видео и аудео клип с използване на части от постановката, в която популярни личности по забавен начин представят пред младите хора екотематиката и могат да създадат у тях траен интерес и отношение към опазването на природата. Целта е да информираме за мерките за подобряване и запазване на българската природа, които се финансират по ОПОС 2014-2020 г., като подчертаем, че отговорност за природата има всеки от нас и запазването й е възможно само със севместните ни усилия. 124 200.00 150 000.00
Осигуряване на външна помощ за организиране на информациони срещи с ученици 6-12 клас: Във връзка с предвидените в ГОДИШЕН ПЛАН ЗА ДЕЙСТВИЕ за 2016 г. дейности в изпълнение на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. следва да бъде осигурен координатор за провеждане на срещите с ученици. 15 000.00 2 669.64

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.