Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Създадена през 1968 година, „Хранинвест-Хранмашкомплект” АД е водеща фирма в българското машиностроене.  Извършва пълен инженеринг - проектира, произвежда и пуска в експлоатация оборудване основно за хранително – вкусовата промишленост. В производствената листа са включени над 2000 вида машини, възли и оборудване. Тяхното изработване се осъществява в двете производствени бази на дружеството - в гр. Стара Загора и гр. Момчилград. "Хранинвест - ХМК” АД притежава сертификати в съответствие с ISO 9001:2008 за управление на качеството, ISO 14001:2004 за управление на околната среда, както и редица продуктови сертификати, които са част от внедрената интегрирана система за управление. В тази система са интегрирани и нормативните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд.
Отчитайки, че работната сила е ключов фактор за повишаването качеството на продукцията и производителността на труда, "Хранинвест - ХМК" АД непрекъснато осъществява дейности за подобряване на работната среда, състоящи се модернизация на машините и оборудването, защита от вредностите и рисковете на работното място и обучения за опресняване и допълване на знанията по безопасност и здраве при работа. Поредна стъпка в тази насока е и настоящия проект, чиято цел е да се подобри качеството на работните места чрез модернизация на съоръженията за заваряване, да се повиши степента на защита при работа от вредностите и рисковете на работната среда чрез закупуване на специално работно облекло и лични предпазни средства с по-висока степен на защита и да се повиши качеството на живот и труд на всички заети чрез обучения за поддържане и допълване на знанията относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място. Изпълнението на тези дейности ще рефлектира положително върху повишаването на производителността на труда. Предвидените обучения опресняват и допълват и знанията за опазване на околната среда, което ще допринесе за развитието на политиката по околна среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Цел: цялостна реализация на проекта при спазване на предвидените етапи и срокове и на договорените условия Дейността ще се осъществява от екип, определен със заповед на Прокуриста на "Хранинвест - ХМК" АД в състав: ръководител - 1, координатор - 1 и счетоводител - 1. В заповедта ще бъдат определени функциите и задачите по отношение на проекта на всеки от членовете на екипа, в съответствие с функциите, разписани в Секция 9 на настоящия проект. Членовете на екипа са дългогодишни служители на "Хранинвест - ХМК" АД, с доказан професионализъм и отговорност при ръководене и изпълнение на поставени задачи в срок. Те са високо квалифицирани специалисти с висше образование (степен магистратура) и са подбрани така, че с професионалния си опит и компетенции да покрият всички сфери на проекта, а именно управление на проекти, осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, екология и счетоводна отчетност. Членовете на екипа притежават знания и умения и в други свързани с проекта области, като знания за технологичното оборудване, процесите и технологиите, внедрени в предприятието, прилагане на международни стандарти, директиви и регламенти за системи за управление и за продукти, изпълняване на законови и нормативни изисквания и др. Съдържание на дейността и етапи за нейното изпълнение: 1. Стартиране на проекта 2. Разпределяне правомощията и задълженията на екипа 3. Утвърждаване на процедура за избор на доставчици на материали и услуги за всички дейности на проекта 4. Утвърждаване на график за осъществяване на процедурата по избор 5. Провеждане на процедурата и избор на доставчици на материали и услуги. Сключване на договори 6. Реализация на доставките на заявените материали и услуги 7. Утвърждаване на процедура и график за извършването на модернизацията на работните места по заваряване 8. Утвърждаване на процедура и график за провеждане на обученията по ЗБУТ и околна среда 9. Утвърждаване на критерии за обучаващи и избор 10. Организиране и координиране на провеждането на обученията в съответствие с утвърдената процедура и график 11. Периодични заседания на екипа по управление на проекта и мониторингови срещи с представители на УО 12. Реализация на целите на проекта 13. Изготвяне на периодични отчети 14. Закриване и отчитане на проекта 6 969.36 6 527.40
Информиране и публичност: Осигуряване на прозрачност и достъпност до информацията за начина на финансиране, поетапното и цялостно изпълнение на проекта за всички заинтересовани страни 500.00 370.00
Модернизация на съоръженията за заваряване в две от обособените производствени групи в цех "Заварени конструкции 1": Цел: Подобряване на условията на труд в две производствени групи в цех "Заварени конструкции 1", производствена база в гр. Стара Загора Една от основните дейности, извършвани в цех "Заварени конструкции 1", е изработването на комплексни заварени конструкции, които представляват крайни продукти от производствената листа на "Хранинвест - ХМК" АД или се влагат като компоненти в други крайни продукти. Проектната модернизация засяга пряко работните места на две от производствените групи, т.е. двама заварчика и шестима шлосери/монтьори, и косвено още шестима шлосери/монтьори от общо 26 шлосери и монтьори. Актуално състояние: Като основа, върху която се позиционират и поетапно се надграждат детайлите за заваряване на заварените конструкции, се използват импровизирани плотове върху пода в комбинация с наличните в цеха разнообразни опори с общо предназначение. Ползват се и закрепващи пособия с общо предназначение. Настоящата технология е предпоставка за: - ненадеждно и неустойчиво позициониране на детайлите преди заваряване, създаващо опасност от падащи метални предмети (детайли за заваряване) - участие на допълнителен брой шлосери/монтьори от другите работни групи в качеството на помощен персонал по време на различните етапи, включително и по време на заваряване, което от своя страна води до експозиция на шлосерите/монтьорите на вредните влияния от заваряването, а именно: осветеност, UV-лъчи, искри от разтопен метал - неудобни пози на работа (статично натоварване) - преодоляване на прегради и други препятствия от съставната основа (динамично натоварване) от всички участващи шлосери и заварчици - работа с тежки предмети - допълнителен труд за отстраняване на дефектите на заварените структури, получени в следствие на гореизброените недостатъци Модернизацията, която е цел на този проект, се състои в закупуването на два специализирани заваръчни плота, окомплектовани с необходимите установяващи и закрепващи пособия. Видът и броят на установяващите и закрепващите пособия (опори, ъгли, стяги, призми и др.) ще е продиктуван от спецификата на изгражданите заварени конструкции в производствените групи, в които ще се инсталират новите заваръчни плотове. След модернизацията: С внедряването на специализирани заваръчни плотове, ще отпадне използването на опорите и закрепващите пособия с общо предназначение и изграждането ще започва не от пода, а от височината на плота, което ще доведе до ограничаване на работата в приведена и/или клекнала поза и ще отстрани необходимостта от преодоляване на прегради и препятствия. Намаляването на статичното и динамично натоварване означава подобряване на ергономията на работните места на всички, заети с изграждането на заварените конструкции: както на заварчиците и шлосерите / монтьорите, работещи пряко на новозакупените плотове, така и на останалите работници, които се включват като спомагателен персонал. Същевременно ще отпадне или ще се намали необходимостта от помощен персонал, което ще намали броя на шлосерите / монтьорите, изложени на вредностите и рисковете при заваряване, които иначе са неприсъщи за техните професии, както и времето на експозиция. Стабилността на новите съоръжения ще премахне риска от падащи детайли, предизвикан от неустойчивото им позициониране. Установяващите и закрепващи пособия, които ще окомплектоват новите специализирани заваръчни плотове, ще намалят физическите усилия, прилагани за фиксирането на детайлите за заваряване благодарение на съвременните механизми за фиксиране, с които те са снабдени. Подобреното позициониране на детайлите за заваряване ще намали вероятността за поява на дефекти на заварените структури, което ще доведе до намаляване или отпадане на необходимостта от допълнителен труд за отстраняване на дефектите и ще подобри производителността на труда в производствения цех. 42 302.00 36 000.00
Закупуване на нови и по-модерни лични предпазни средства (ЛПС) и/или специално работно облекло с по-висока степен на защита при работа: Утвърденият в "Хранинвест - ХМК" АД Списък на полагаемо работно облекло и лични предпазни средства съгласно член 17 от Наредба Nо 3 на МТСП и МЗ от 19.04.2001г. определя за всяка професия вида и наименованието на личното предпазно средство (ЛПС), работно и специално работно облекло, конкретните опасности, за които то се прилага, неговия срок на износване, както и начина му на използване. Списъкът е изготвен на база на извършената оценка на риска на работните места. Наличието на две производствени бази - едната в гр. Стара Загора, а другата в гр. Момчилград, е отразено в списъка, като е посочен броя работници и служители по професии в двете бази. Това се налага от географската им отдалеченост, водеща до разлики в датите на снабдяване с ЛПС и съответно в датите на изтичане на срока на годност. С настоящия проект "Хранинвест - ХМК" АД цели подобряване на условията на труд на 3 от професиите, свързани с най-големи рискове и опасности при работа, а именно: - закупуване на 10 бр. нови ЛПС за всички с професия полировач на метални изделия, предлагащи комбинирана защита от вредностите и рисковете при работа Новото ЛПС представлява система, състояща се от шлем с визьор, свързан чрез шланг с пречистващо въздуха устройство. Шлемът покрива цялата глава, устата и очите и не допуска проникването на въздух от работната среда (съдържащ метален прах) във вътрешността му. Подаването на въздух в шлема се осъществява чрез гъвкав шланг, свързващ го с пречистващо въздуха устройство. Пречистващото устройство е леко и компактно и е прикрепено с колан към кръста на работника. Системата осигурява вдишването само на пречистен въздух и предпазва очите, кожата на лицето и косата от напрашаване, като в същото време позволява автономност на работника от източници на чист въздух и ел.ток за времето на издържливост на батерията. В допълнение, системата позволява охлаждане на навлизащия в шлема въздух, което предпазва от изпотяване на визьора и съответно ограничаване на видимостта. До момента защитата от прах се постига чрез едновременното ползване на предпазни очила, противопрахова маска и платнена качулка за предпазване на кожата лицето и косата от прах. - закупуване на 3 бр. нови ЛПС и специално работно облекло на всички с професия дробоструйчик Работата на дробоструйчика се осъществява в ограничено затворено пространство (работна камера), в която той насочва струя от метални или стъклени перли под налягане към металните конструкции, внесени в камерата, с цел почистване от ръжда, замърсявания от масло и др. п. ЛПС и специалното работно облекло, предвидени за закупуване, съответстват на оценката на риска и са вписани в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват. Подновяването им поради изтичане на срока на употреба е планирано за 2017г. , което съвпада с предвиждания период за изпълнение на проекта, а именно януари - декември 2017г. Новото ЛПС ще се допълни с устройство, позволяващо едновременната работа на 3 работника вместо 1, както е в момента. Това ще намали 2 или 3 пъти (максималният брой едновременно работещи ще се определя от габаритите и формата на обработваната конструкция) времето на престой на дробоструйчика в камерата. - закупуване на 6 бр. нови ЛПС за заетите с професия заварчик на ВИГ заварки в производствена база гр. Момчилград ЛПС и специалното работно облекло, които са предвидени за закупуване, съответстват на оценката на риска и са вписани в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват. Подновяването им поради изтичане на срока на употреба е планирано за 2017г. , което съвпада с предвиждания период за изпълнение на проекта, а именно януари - декември 2017г. 19 778.00 19 544.00
Обучение на всички работници и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място, и за работа, безопасна за околната среда: Цел: Повишаване на качеството на живот и труд на работниците и служителите на "Хранинвест - ХМК" АД. Развитие на политиката по околна среда Обучението на работниците и служителите относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място, няма да се припокрива със задължителния въвеждащ инструктаж за безопасност на труда, съгласно чл. 26 (2) 1 "а" и "б" от ЗЗБУТ. То ще бъде насочено към поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа, свързани с индивидуалното работно място. То ще включва правила за безопасна работа за защита на работещите от опасности и рискове в зависимост от спецификата на професията и извършваните дейности и на индивидуалното работно място, а именно: - при работа с оборудване, машини и съоръжения - по време на технологичните процеси - при използване на различни материали - при използване на транспортни средства Обучението ще утвърди и допълни и знанията за работа с материали, опасни за околната среда. Обучението на работниците и служителите относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване ще се базира на действащите правила, норми и изисквания и утвърдените в дружеството правила и инструкции за безопасна работа и за опазване на околната среда. То ще се проведе от служители на дружеството, с подходящо образование и компетенции по ред и условия, определени от Прокуриста, като се отчитат характера на изпълняваната работа, конкретните условия на работното място, съществуващия професионален риск и риска за околната среда. Тематиката и продължителността на обучение ще се съобрази с всички изисквания, регламентирани в нормативните актове, специфични за дадените дейности. 2 316.42 2 832.62

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.