Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 293 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект се отнасят за обект от главен напоителен канал М-1 от Напоителна система "Виница" - клон Шумен. Главен напоителен канал М-1 е основното съоръжение от НС „Виница”, транспортиращо вода за напояване до изградените 373 984 дка. поливни площи, като годни съгласно РМС № 512/19.07.2000 г. са 328 845 дка. 
Действително напояваните площи в момента са значително по-малко. Водоизточник за системата е яз. „Тича” с общ завирен обем 311 800 000 м3., като чрез канал М-1 се осигурява вода за напояване на култури, традиционно отглеждани в региона, като царевица, люцерна, зеленчуци, трайни насаждения и др. Каналът е собственост на "Напоителни системи” ЕАД и е разположен в землищата на следните населени места: 
гр.Велики Преслав, с.Драгоево, с.Миланово, с.Мокреш - община Велики Преслав, област Шумен и гр.Шумен, с.Салманово, с.Дибич, с.Васил Друмев - община Шумен, област Шумен.
В следствие на дългогодишната експлоатация и непрестанното излагане на атмосферни влияния, техническото състояние на канал М-1 е незадоволително. Компрометирани са значителна част от монолитната и сглобяема облицовки, работните и дилатационни фуги и същите не изпълняват предназначението си. На местата на почти всички водостоци, канала е пропаднал и фугите са отворени.
Бетоновата облицовка по откосите и дъното е силно компрометирана, на места частично разрушена, констатирани са множество пукнатини. При огледа и заснемането на канала, по част от трасето по дъното са констатирани отложени наноси, които на места достигат до 70-80 см. Дилатационните фуги в по-голямата си част - около 80% от дължината са компрометирани. Фугите на връзките между канала и съоръженията също са компрометирани. Описаните дефекти водят до загубата на значително количество вода, която продължава да руши бетоновата облицовка и компрометира насипа.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изпълнение на СМР за реконструкция на участъци от главен напоителен канал М-1 от НС "Виница”, "Напоителни системи" ЕАД - клон Шумен": Предмет на проектната разработка са следните участъци от канал М-1: Участък № 1 дължина 3271.32м. от км. 0+000 до км. 3+271.32 - землище гр.В. Преслав, общ.В.Преслав Участък № 2 дължина 1089.64м. от км. 3+686.64 до км. 4+776.28-землище гр.В. Преслав, общ.В.Преслав Участък № 3 дължина 1924.21м. от км. 7+228.23 до км. 9+152.44- землище с.Драгоево. общ.В.Преслав Участък №4 дължина 1264.12м. от км. 15+971.53 до км. 17+235.65 -землище с.Миланово. общ.В.Преслав Настоящият технически проект трябва да даде техническо решение за реконструкция на най-компрометираните участъци от откритатачаст на канал М-1. Участък № 1 - Участъкът е със силно изразени пукнатини, и с частично разрушаване на облицовката по откоса на канала. Има частично изнасяне на земни маси при разрушената облицовка с дълбочина от 0.25м до О.ЗОм. Общата дължина на участъка по надлъжен профил е L = 3271,32 м.Оразмеряването е извършено за Q=22.53 мЗ/сек. Прораслите по откосите на канала храсти и единични дървета извън канала трябва да бъдат премахнати, така че да не застрашаватоблицовката на канала. Участък № 2 - Участъкът е със силно изразени пукнатини, и с частично разрушаване на облицовката но откоса на канала. Общатадължина на участъка по надлъжен профил е L = 1089.64м. Оразмеряването е извършено за Q=22.53 мЗ/сек. Прораслите по откосите на канала храсти и единични дървета извън канала трябва да бъдат премахнати, така че да не застрашаватоблицовката на канала. Участък № 3 - Участъкът е със силно изразени пукнатини и с частично разрушаване на облицовката по откоса на канала. Общата дължина на участъка по надлъжен профил е L = 1924.21m.Оразмеряването е извършено за Q=22.53 м3/сек. Прораслите по откосите наканала храсти и единични дървета извън канала трябва да бъдат премахнати, така че да не застрашават облицовката на канала. Участък №4 - Участъкът е със силно изразени пукнатини, и с частично разрушаване на облицовката по откоса на канала.Общатадължина на участъка по надлъжен профил е L = 1264.12 м. Оразмеряването е извършено за Q=20,93 м3/сек. Прораслите по откосите наканала храсти и единични дървета извън канала трябва да бъдат премахнати, така че да не застрашават облицовката на канала. В съответствие с осъществяване на целите на проекта, приетото техническо решение е изграждане на монолитна стоманобетонова облицовка на компрометираните участъци за укрепване и стабилизиране на основата на канала. Изборът на монолитна облицовка е сцел осигуряване на равнинност на повърхнината на облицовката, избягване на неравностите на основата на облицовката, осигуряванена сцепление и монолитност на облицовката с основата. Другото съображение за монолитно изграждане на облицовката е по-нискатастроителна стойност по окрупнени показатели. Приета е дебелина на стоманобетоновата облицовка 12 см, положена върху дъното и откосите на канала, като дължината наоблицованата част от окосите е 4.1 Ом.Избраната дебелина на облицовката отговаря на ориентировъчни данни за дебелина на облицовката, въз основа на обобщения опит на бюрото по Мелиорации, предложени в табл.3.4 на К.Кочев и И.Радев “Защитни облицовки и съоръжения" и съобразени с новите норми за бетоновото покритие. Стоманобетоновата облицовка е с вложена армировъчна мрежа на фб 15/15 за ХГС за увеличаване якостта и устойчивостта на облицовката при деформации, както и увеличаване на дълготрайността. Преди полагането на новата стоманобетонова облицовка е предвидено разчистване на старата компрометираната облицовка и тампониране с бетон В15 хидро за основи, настилки, подложки и подобни с цел изравняване на основата, укрепване на зоната и намаляване на филтрациите. Подробно описание на дейностите за изпълнение на СМР са представени в инвестиционния проект. 5 835 458.26 0.00
Изграждане и/или инсталиране на системи за отчитане и мониторинг на ползваните количества вода, включително свързани с превенция от вредното въздействие върху околната среда: Обект на обществената поръчка, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП, е доставка на стоки, осъществявани чрез покупка на разходомерни устройства за измервания на водни количества за безнапорно Предметът на настоящата поръчката включва: доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на измервателните устройства посочени в Техническата спецификация за "Реконструкция на участъци от главен напоителен канал М-1 от НС "Виница”, "Напоителни системи" ЕАД - клон Шумен 143 598.00 0.00
Строителен надзор: В изпълнение на дейността Изпълнителят следва да извърши услугите качественото и навременно, в пълно съответствие с действащата нормативна уредба и с изискванията на Възложителя в т.ч. Техническа спецификация - Раздел X от документацията и техническото задание. 1.Упражняване на строителен надзор по време на строителството до приемане и въвеждане в експлоатация на строежа – предмет напоръчката в задължителния обхват, регламентиран в ЗУТ, подзаконовите нормативни актове по прилагането му и другите относими нормативни документи. 2. Изпълняване функциите на Координатор по безопасност и здраве съгласно разпоредбите на Наредба № 2 от 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, вкл. изпълнение на всички задължения на Възложителя, предвидени в посочената Наредба 3.Упражняване на контрол върху кадастралното заснемане на строежа и изготвянето на документация от Изпълнителя по Договора за строителство за входиране на Заявление по чл. 54 а от ЗКИР в Агенция по геодезия, картография и кадастър, респ. служба по геодезия, картография и кадастър с геодезическото заснемане на изпълненото строителство за нанасянето му в кадастъра. 3. Изготвяне на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и §3 на ДР от Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. завъвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, Технически паспорт за строежа съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите и Отчет за изпълнение на Плана за управление на строителните отпадъци съгласно приложение №6 от Наредба от 05.12.2017 г. за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали 4. Управление на процесите на въвеждане в експлоатация на строежа до издаване на Разрешение за ползване – предмет на поръчката 5. Изготвяне и представяне на Възложителя на Месечни отчети за изпълнението на поръчката за всеки месец от изпълнението на Договора, Доклади при откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама, Доклади и становища при поискване от Възложителя 6. Изготвяне и представяне на Възложителя на Окончателен отчет за изпълнението на поръчката след получаване на Разрешение за ползване на строежа 7. Управление на процесите по отстраняване на дефекти на строежа в гаранционните срокове съгласно Наредба № 2 за от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти 8. Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на Програма за развитието населските райони 2014 – 2020 г. 72 900.00 0.00
Консултантски услуги за организация и управление: Управлението на проекта се изразява в организиране и управление на ресурсите по такъв начин, че предвидените дейности да сеизвършат при спазване на заложените рамки за бюджет, срок, качество, обхват, рискове и ползи. Оперативното управление се отнася до управлението на бизнес процесите, дейностите в тези процеси и ресурсите с цел постигане нанай-високо ниво на ефективност и ефикасност на работата и максимизиране на ползите и резултатите. Административното управление представлява прилагане на знания, умения, средства и методи за изпълнение на заложените дейности,за да се удовлетворят изискванията на проекта. Основните фази/етапи от административното управление на проекта са: • Иницииране и стартиране на проекта; • Планиране на изпълнението на проекта; • Управление на реализацията на проекта; • Мониторинг и контрол на проектните дейности; • Представяне на работата пред Възложителя; • Административно приключване. Основни дейности по управление на проекта: 1. Подготовка на необходимата кореспонденция, свързана с изпълнението на договора към Държавен фонд „Земеделие“ -Разплащателна агенция (ДФЗ/РА); 2. Координация на документооборота при изпълнението на предвидените дейности в рамките на проекта; 3. Осъществяване на документални проверки, включително проверки на фактури и други документи, представени от Изпълнителите подоговорите за осъществяване на предвидените по проекта дейности; 4. Присъствие при провеждане на проверки на място от страна на финансиращата и одитиращи институции; 5. Подпомага Възложителя при подготовка за отчитане на проекта пред ДФЗ/РА на всеки етап от неговото реализиране; 6. Подготовка и окомплектоване на заявки за авансово и окончателно плащане; Осъществяване на контрол и преглед на документациятапри изпълнението на всеки етап от предвидените строителни работи по проекта, предвидените измервателни устройства които да семонтират на рехабилитираните обекти, както и предвиденото закупуване на специализирана механизация за поддръжка нахидротехническите обекти; 7. Спазване на мерки за информация, публичност и популяризиране на проекта. 34 000.00 0.00
Закупуване и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване за подобряване на проводимостта на ХМСН.: Обект на обществената поръчка, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП, е доставка на стоки, осъществявани чрез покупка на нови машини, съоръжения и оборудване за подобряване на проводимостта на ХМСН. 460 245.00 0.00
Дейности по организация и управление на проекта, извършвани от служители на кандидата: „Напоителни системи” ЕАД кандидатства с проектни предложения по процедура № BG06RDNP001-4.016 „Проектни предложения от „Напоителни системи“ ЕАД за възстановяване на съществуващи хидромелиоративни съоръжения за напояване“. За реализация на дейностите извършвани от служители на кандидата, както и адекватно и ефективно изпълнение на ангажиментите по администриране, ще да бъдат определени от управителите на клонове и Центално управлене по преценка на изпълнителния директор, служители съобразно Приложение 4 към Условията за кандидатстване - Методика за определяне размера на възнагражденията налицата, включени в екипи за извършване на дейности по организация и управление на проекта, извършвани от страна на кандидата от раздел 14.1 „допустими разходи“ на условията за кандидатстване по процедура № BG06RDNP001-4.016. Размерът на възнаграждениетопо проект се планира, изхождайки от съответната часова ставка за съответното лице или брой лица. 62 493.01 0.00
АВТОРСКИ НАДЗОР: т.1. „Авторски надзор” е дейността на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, която той извършва на строителната площадка, като “Проектант” по смисъла на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Авторският надзор включва надзор за точното изпълнение и спазване на проектната документация и по-специално: 1.1. контрол на строителната площадка във връзка с качеството на ремонтно, строително-монтажните работи и стриктното спазване на проекта; 1.2. консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; 1.3. участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 1.4. съдействие при избор на материали; 1.5. консултации, извършвани на работното място на проектанта или чрез електронните средства за комуникация; 1.6. изработване на допълнителни чертежи на детайли; 1.7. извършване на допустими от закона промени в проекта чрез отразяване в заповедната книга на строежа и в екзекутивните чертежи, когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; 1.8. участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. т.2. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ е длъжен, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и наредбите към него: 2.1. Да упражнява авторския надзор по време на строителството на обекта и до въвеждането му в експлоатация с издаване на разрешение за ползване; 2.2. Да съставя и подписва съвместно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор, всички актове и протоколи по време на строителството, съгласно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.3. Да спазва всички изисквания на чл. 162 от ЗУТ, Наредба № 2 от 31.07.2003 год. за въвеждане в експлоатация на строежите и Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.4. Да изготвя и заверява екзекутивна документация по проекта при необходимост; 2.5. За удостоверяване на извършения авторски надзор да попълва Протокол при всяко посещаване на строежа, в който задължително нанася времето на своя престой по часове. Протоколът за упражняване на авторския надзор се изготвя в два екземпляра и задължително се подписва при всяко посещение на строежа от лицето, упражняващо инвеститорски контрол на обекта; 2.6. Да предоставя на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ месечни отчети до 10-то число на месеца, следващ месеца на извършения авторски надзор, в който отразява напредъка на строителните дейности, наличие на възникнали проблеми и съответните мерки за решаването им. Към месечния отчет се прилагат копия от подписаните Протоколи, доказващи реалното упражняване на авторски наздор; 2.7. Да изпълнява предмета на договора с участието на проектантите на съответните части на проекта, като предостави на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ списък на тези лица при сключване на договор. 2.8. Разпорежданията на проектанта, упражняващ авторски надзор, касаещи незначителни промени в инвестиционния проект в процеса на строителството, задължително се съгласуват с ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и се отразяват в заповедната книга на строежа. 2.9. Да съхранява всички документи по изпълнението на проекта, съгласно разпоредбите на действащото законодателство. 2.10. Да уведоми с писмено известие ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за спиране на изпълнението на този проект поради непреодолима сила. 2.11. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ няма право да се позове на незнание и/или непознаване на дейностите, свързани с изпълнение на предмета на договора за упражняване на авторски надзор, поради която причина да иска изменение или допълнение на същия. 58 354.58 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.