Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение „Нови възможности за икономическа активност в "Геномакс" ООД” на кандидат "Геномакс" ООД” има за цел да се създадат устойчиви работни места за безработни и неактивни лица. Тази цел ще бъде постигната посредством комбинация от подходящи обучения, включително на работното място, както и закупуване на оборудване необходимо за новоназначените служители и разкритите работни места. Проектът поставя акцент върху интеграцията на едни от най-уязвимите групи на пазара на труда. 
В него са предвидени да се реализират поетапно следните дейности:
1.	Дейности за организация и управление на проекта. 
2.	Подбор и наемане на 16 лица от целевата група за включване в дейностите по проекта. 
3.	Предоставяне на обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”. 
4.	Закупуване на оборудване свързано със създадените нови работни места.
5.	Дейности по информиране и публичност.
Създаването на благоприятна среда за повишаване на квалификацията включително на работното място, ще мотивира подбраните лица за изваждането им от неактивната позиция на пазара на труда. Проектното предложение създава предпоставки и условия за икономическо и устойчиво развитие на организацията на основата на повишаване качеството на труда на заетите и стимулиране личностната им реализация.
Продължителността на проектното предложение е 14 месеца. Бюджетът на исканата финансова помощ е в размер на 151029.30 лв. Кандидатът носи цялата отговорност за правилното изпълнение на дейностите, а така също и за правомерното разходване на разходите предвидени в бюджета и съобразени с националното и европейско законодателство.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за организация и управление на проекта.: Целта на дейността е създаване на успешен екип за организация и управление с доказани професионалисти в тази област за осигуряване на условия за успешно реализиране на проектното предложение и неговото финансово и документално управление и отчитане. Гарантирането на ефективна организация и координация на дейностите по проекта ще спомогне за реализацията на проектните дейности в заложените от бенефициента срокове. Екипът за организация и управление на проекта, накратко ЕОУП, ще включва две позиции – Ръководител и Счетоводител. На членовете на ЕОУП ще бъдат вменени следните задължения: Ръководител: • Управлява цялостното изпълнение на дейностите; • Ръководи и координира работата на екипа; • Отговаря за постигането на целите и спазването на изискванията на Договарящия орган; • Контролира спазването на графика и качеството на изпълнение на дейностите, съобразно бюджета; • Подпомага ЕОУП при организиране на мероприятия, представящи проекта и реализираните резултати от него; • Ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети; • Отговорен е за своевременната и коректна отчетност към Договарящия орган; • Отговаря за осъществяването на вътрешния мониторинг и контрол на проекта. Счетоводител: • Отговаря за цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта, под прякото ръководство на Ръководителя на ЕОУП; • Води финансовата и счетоводна документация и изготвя финансовите отчети; • Следи за целесъобразността на разходите по проекта и точното им отчитане пред Управляващия орган, съобразно националното законодателство и специфичните изисквания на ОП РЧР; • Следи съхранението на финансовите документи по проекта; • Носи отговорност за счетоводните операции по проекта. Екипът на проекта отговаря и следи за постигане на заложените индикатори, спазване на договорените срокове, законосъобразното разходване на средствата и осъществява мониторинг на всички дейности в хода на изпълнение на проекта. Екипът участва в администрирането и провеждането на процедури за избор на изпълнители по ПМС №118 /20.05.2014 г., необходими за изпълнение на дейностите по проекта. ЕОУП поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, съобразно изискванията на Управляващия орган и е отговорен за отчитането му в различните етапи от изпълнението. 14 900.00 14 904.18
Подбор и наемане на лица от целевата група за включване в дейностите по проекта. : Целта на дейността е предоставяне на възможност на безработни и неактивни лица да започнат трудова кариера за срок от 12 месеца, през която да могат да съчетават работа и учене едновременно. Голяма част от представителите на целевата група безработни и неактивни лица са продължително време извън пазара на труда. Те са загубили желанието си за търсене на работа и съответно мотивацията си за възстановяване на трудовите си навици. От друга страна те са загубили и способността си за продължаващо учене и преквалификация, което допълнително ги изолира от пазара на труда. Кандидатът има дългогодишен опит в подбора на персонал. За нуждите на проектното предложение ще бъдат назначени 16 лица, представители на следните целеви групи - продължително безработни и неактивни лица, безработни лица на възраст над 54 г. и безработни младежи до 29 г. вкл. на следните длъжности: снабдител и специалист по маркетинг и реклама. Длъжностите са съгласно средно списъчния състав на кандидата и не водят до редукция на персонала, съкращаване на вече наети служители, за сметка на новонаети. Това са реално разкрити работни места за нуждите на предприятието, на които ще бъдат назначени съответните кадри. Кандидатът избира представителите на целевата група след допитване до Бюрото по труда, за регистрирани представители на целевата група, отговаряща на следните характеристики: продължително безработни, безработни лица на възраст над 54 г. и безработни младежи до 29 г. вкл. Други способи, които намират тясно приложение в подбора на персонал са публикуването на обяви, чиято цел е набирането на лица, които са неактивни на пазара на труда и не са регистрирани в съответните бюра по труда. Отделът за развитие на човешките ресурси има достатъчен капацитет за подбор на необходимия персонал, съгласно обявените работни места от работодателя. Задължение на работодателя е да осигури на своите служители обслужване от трудова медицина. В тази връзка ще бъде сключен договор със служба по трудова медицина, който ще включва: идентифициране и преценка за рисковете, които могат да увредят здравето на работещите; разработване на мерки за отстраняване и намаляване на риска за здравето и безопасността при работа; наблюдаване факторите на работната среда – осветеност, микроклимат, шум; съвети за планирането и организацията на труда, в областта на здравето, безопасността и хигиената на труда, както и по отношение на индивидуалните и колективните предпазни средства; наблюдение на здравето на работниците във връзка с извършваната от тях работа (предварителни и периодични медицински прегледи, наблюдение на рисковите групи); проверка на здравните досиета на работещите и дали работодателят е направил първоначалните и периодични инструктажи. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на 14 месеца, от които 2 месеца ще се извършва подбора на представителите на целевата група, а за 12 месеца ще се осигури заетост. 83 809.34 83 789.00
Предоставяне на обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” .: Придобиване на познания, чрез включване в обучения по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”, съгласно Европейската квалификационна рамка на 12 лица от целевата група, назначени на длъжност „специалист по маркетинг и реклама” и на длъжност „снабдител”. Ключовите компетентности са основните умения и знания, от които всеки човек се нуждае, за да се постигне заетост, лична реализация, социално включване и активна гражданска позиция в динамично променящите се условия на пазара на труда и цялостната макросреда, съгласно Европейската квалификационна рамка. Обучението по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” ще е с продължителност не по-малка от 45 учебни часа. Ще бъде съгласно изисквания на Европейската квалификационна рамка и ще завърши със съответен документ, удостоверяващ придобитите знания и умения. 2 500.00 3 000.00
Закупуване на оборудване свързано със създадените нови работни места.: “Геномакс” ООД е сред водещите и утвърдени български производители на подматрачни рамки, матраци, тапицирани легла и възглавници и е сред водещите доставчици на голям брой търговски вериги, производители и дистрибутори на територията на България. Предприятието е създадено и развито от собствениците му постепенно, със средства, генерирани от производството и продажбите, при използуването и постоянното разширяване на сравнително базови класически технологии в бранша, и присъщите за тях машини и съоръжения. Понастоящем развитието на предприятието е изправено пред необходимост от техническо и технологично обновление впредвид на разширяването на пазарните му позиции, както и пред възможността да разгърне експортния си потенциал в по – голяма степен. Стратегията за развитие на предприятието предвижда технологично и техническо обновление на предприятието със следните цели: - увеличаване на производствения капацитет на предприятието впредвид на съществуващия му пазарен потенциал; увеличаването на производствения капацитет, особено в съчетание с подобряването на качеството на продукцията, е предпоставка за подобряване на търговската политика на предприятието и за значително по – гъвкава и оптимизирана ценова политика. - разнообразяване на произвежданите продукти, което ще доведе до разширяване на предмета на дейност в сферата на нов тип колекции на подматрачни рамки, тапицирани легла с декоративен двоен шев, метални болнични легла и други подобни продукти, колекция от тапицирани легла, колекции от декоративни възглавници и др. - подобряване на ресурсната ефективност на производството в резултат на намаляване на технологичните отпадъци на основни суровини и материали, както и брака на полуфабрикати и готова продукция. „Геномакс” ООД притежава разгърната дистрибуторска мрежа като за целта използва услугите на спедиторски фирми. Това затруднява в много голяма степен работата на предприятието, тъй като от една страна води до повишаване на транспортните разходи, а от друга до неизпълнение на доставките в определения от клиентите срок или забавяне на поръчките. Спедиторските фирми в много отношения са добро решение, но те не изпълняват само една поръчка в рамките на доставката за едно населено място. Фирмата е преминала етапа на проучване и разработване на пазара, има осигурени дистрибутори из цялата страна, като в същото време продължава да работи за разширяване на пазарния дял и повишаване на качеството и количеството на предлаганите стоки и услуги. На този етап е необходимо закупуването на транспортно средство и наемането на снабдители, които освен да разнасят стоките в определените срокове по поръчката, ще съчетават и снабдяването на материали за основното производство. Необходимо е закупуване на товарен автомобил с бордова надстройка фургон - 1 брой, категория N1. Спецификите и изискванията на предложените в проекта длъжности, на които ще бъдат назначени представителите на целевата група, предполагат закупуване на съответния товарен автомобил с бордова надстройка фургон - 1 брой, категория N1. Ще бъдат осигурени нормални работни условия за целевата група. За новоназначените лица по проекта на длъжност специалист по маркетинг и реклама, фирмата се ангажира да осигури съответните оборудвани работни места със собствени ресурси. Заложеното оборудване напълно съответства на изискванията на Кандидата и ще обезпечи работата на работниците. То е планирано да отговаря на най-съвременните стандарти за енергийна ефективност, енергономичност, опазване на околната среда и изискванията за безопасен труд. 47 049.96 47 750.00
Дейности по информиране и публичност: Целта на дейността е да информира местната общност по отношение на целите, дейностите и постигнатите резултати по проекта. Дейността е съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Реализирането й ще допринесе за популяризиране на проекта и приноса на Европейския съюз и Европейския социален фонд за неговото осъществяване. Ще се осъществяват периодични дейности, които да информират обществеността за хода на изпълнение на проекта и постигнатите резултати в местни медии. Материалите разработени, издадени и разпространени по време на изпълнение на проекта (информационни табели, брошури, стикери за закупеното оборудване и плакати), ще бъдат визуализирани според всички изисквания – с лого на ЕС, ЕСФ и ОП РЧР, приоритетната ос, името на проекта, стойността на БФП и т.н. Чрез реализирането на тази дейност ще се популяризира високият социален ефект от постигнатите по проекта резултати и ще създаде предпоставка за устойчиво развитие. 2 770.00 2 770.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.