Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 674 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към подкрепа на възрастни хора и лица с увреждания, които в период на кризисни ситуации изпитват затруднения в придвижването и имат ограничени възможности в още по- голяма степен за снабдяването със стоки от първа необходимост и медикаменти, заплащане на битови сметки. 
Основната цел на проекта е подобряване качеството на живот и премахване на бариерите пред социалното включване на хора в риск, за които в период на криза съществува риск, както да не бъдат задоволени текущи потребности, така и да възникнат нови. В допълнение включването на хора, директно засегнати от кризата (застрашени в най-голяма степен от COVID-19, както и за лица в карантинен период) в проекта ще допринесе за директна подкрепа, не само  към тях, но и за превенция на разпространението сред общността. Очакваните краткосрочни ефекти от постигането на целта са свързани с осигуряване на подкрепа за справяне с ежедневието на уязвими възрастни с и без увреждане в община Опан. Основните дейности, планирани по проекта са: подбор на персонал за управление и предоставяне на услугата, предоставяне на подкрепа в домашна среда, закупване на необходими продукти и медикаменти, заплащане на битови сметки и неотложни административни услуги. С оглед осигуряване на достъпа на потребителите до услугата, както и тяхната безопасност ще бъдат предоставени възможности за транспорт и предпазни средства за екипа на услугата. Очаква се броя на потребителите да бъде 20 човека в община Опан, идентифицирани от УО като допустими. Продължителността на проекта е 8 месеца, като услугите ще се предоставят почасово в зависимост от потребностите на целевите групи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги за преодоляване последиците от COVID-19: Община Опан ще стартира дейността, за да намали последиците от извънредното положение, т.е. преди подписване на Договора за БФП. Подборът на персонал гарантира необходимите човешки ресурси за предоставяне на услугата по проекта. Предвижда се наемане на персонал във връзка с: • предоставяне на услуги по домовете. Трудовите взаимоотношение на персонала по проекта са с времева продължителност. Персонала по предоставяне на услугата по домовете ще се състои от 8 /осем/ човека, както следва: 6 /шест/ работници изпълняващ доставки по домовете човека, 1 /един/ диспечер и 1 /един/ шофьор. Работници изпълняващ доставки по домовете ще бъдат назначени на 4-часов работен ден, като всеки един от тях ще обслужва между 3/4 потребители на услугата. Те ще сключат трудови договори на позиция - доставчик – 52420003, работник изпълняващ доставки по домовете (съгласно Национална класификация на професиите и длъжностите (НКПД 2011). Диспечерът също се предвижда да бъде нает на 4-часов работен ден, а шофьора на 2-часов работен ден. Диспечерът ще приема заявките от потребителите. Той ще изготвя график и маршрут на доставките по домовете на лицата, които имат нужда от подкрепа. Основните ангажименти на екипите за директна подкрепа са свързани със снабдяване със стоки от първа необходимост и медикаменти, заплащане на битови сметки и неотложни административни услуги. Дейността включва предоставяне на услуги по осъществяване на доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора), доставка на лекарства (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора) и проверка на здравословното състояние на потребителя, както и съответствието с предписаното в рецептата съгласно нуждите на лицата от целевата група. 0.00 0.00
Предоставяне на патронажна грижа в дома на потребителите, живущи на територията на община Опан: Дейността включва два основни етапа - подготовка и реализиране на подкрепата. Предвижда се услугата да се предоставя в населените места с над 250 жители по настоящ адрес. В периода на подготовка ще бъдат определени конкретните 20 ползватели на услугата и локациите на тяхното местоживеене. Предоставянето на услугата ще започне от първия проектен месец-май, веднага след назначаване на персонала по проекта. Продължителността на патронажната грижа ще бъде 10 месеца. За набиране на целевата група ще бъдат използвани комуникационни канали - обявление на сайта на община Опан и ще се изиска информация за най-нуждаещите се в населените места от местните кметове и кметски наместници. Водещ критерий при изборът ще бъде степента на уязвимост на потребителите от конкретното населено място включено в проекта и тяхното желание да получат подкрепа. След идентифицирането на потребителите ще се изготви график за посещенията, който ще се актуализира ежеседмично/ежемесечно. Услугите, които ще се предоставят ще са почасови. Процесът на подготовка и администриране на услугата ще се извършва от диспечера. Иновативният характер на услугата ще даде възможност да се надградят досегашните предоставяни услуги в домашна среда и ще са обвързани с произтичащите мерки за превенция и борба с последиците от COVID-19, а лицата от целевата група ще получат допълнителната подкрепа чрез гъвкавостта на услугите и възможността да се комбинират според индивидуалните нужди. Ще се спазва изискването услугите, които ще се предоставят по проекта, да не се дублират от други финансови източници. Изпълнението на горе изложеното е пряко задължение на ръководителя на проекта, който одобрява ползвателите на услугата и гарантира, че всяко лице от целевата група не получава същата подкрепа от националния бюджет, Структурните и инвестиционни фондове или друг източник. При поява на регистрирани и поставени под карантина лице/ца или член на семейството, живеещи на територията на общината, екипът ще има готовност да ги подкрепи приоритетно и да им окаже нужното съдействие. 0.00 19 871.16
Транспорт и осигуряване на лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите.: За изписване на лекарства и изписването им в рецептурни книжки от общопрактикуващият лекар на потребителите е необходим транспорт до областния център - Стара Загора. За целта всеки месец след стартиране на проекта ще се обслужват два маршрута по две направления, като лекият автомобил тръгва от общинският център за да вземе изпълнителите, които ще закупуват или ще посещават личният лекар за изписване на лекарства, шофьора ги транспортира до областния град и връща обратно до населеното място: Опан - Тракия - Бял извор - Стара Загора - Бял извор - Тракия - Опан; - 92 км - два пъти месечно; Опан - Бяло поле - Опан - Кравино - Княжевско - Кравино - Пъстрен - Стара Загора - Пъстрен - Кравино - Княжевско- Кравино - Опан - Бяло поле - Опан; - 108 км. - два пъти месечно; Предпазни маски за лице за многократна употреба, /подлежат на многократно изпиране/.- 112 броя. Винилни ръкавици без Талк, за еднократна употреба /нестерилни/ - 6 400броя. Дезинфекциращ препарат за ръце - 0,500 ml. - 25 броя; 0.00 9 085.85

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.