Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Дейностите, заложени в настоящото проектно предложение, ще бъдат насочени към превенция и предотвратяване на причините, които пораждат бедност и социално изключване с оглед на тяхното трайно преодоляване. 
 Предвидените за изпълнение  по ОПРЧР дейности са насочени към лица от уязвимите групи, с фокус върху ромите и целят подобряване достъпа до заетост, социални и здравни услуги. Освен това ще бъдат реализирани мерки от хоризонтален характер, благодарение на които ще се създадат условия за преодоляване на негативните стереотипи, недопускане на неравно третиране и подкрепа за реализация на основните икономически, социални и културни права.
С интервенциите по ОПНОИР се очаква да бъде увеличен броят на интегрираните ученици, за които българският език не е майчин и в същото време да им бъде осигурена среда, ориентирана към съхраняване на културната им идентичност.
Дейностите, включени в проектното предложение са подчинени на визия за създаване на траен модел за сътрудничество на местно ниво с участието на община Самуил, Общинско предприятие "Самуил - 2011", Сдружение "Център на НПО в Разград", ДГ "Кокиче" - с. Самуил, ДГ "Радост" - с. Владимировци, ОУ "Св. Климент Охридски" - с. Желязковец, ОУ "Св. Паисий Хилендарски" - с. Хърсово, ОУ "Христо Ботев"- с. Владимировци, СУ "Св. Св. Кирил и Методий" - с. Самуил и асоциираните партньори Агенция по заетостта, Агенция за социално подпомагане, Министерство на образованието и науката и Регионална здравна инспекция (Разград).
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Допълнително обучение по български език за децата от ДГ "Радост" с. Владимировци и ДГ "Кокиче", с. Самуил, за които българският език не е майчин: Целите, които се поставят с реализирането на дейността са: -Провеждането на допълнителни занятия, клубни форми, подготовка и провеждане на тържества и общи празници с цел да се допринесе за овладяването на български език от децата от етническите малцинства, което да им осигури равен старт в първи клас; - Изграждане на нови умения за общуване със своите връстници и с учителите, повишеното самочувствие и умения за изява на своя потенциал и творчески възможности, както и за по-лесна социализация; - Провеждане на празници, тържества и представления в рамките на проекта, които ще включват представяне на етно-културни традиции на децата от всички общности, което допълнително ще подхранва тяхното самочувствие и увереност в собствените възможности; - Постигне в значителна степен приобщаването на родителите към образованието на техните деца. За постигането на тези цели се предвижда да се сформират 10 групи, от които 2 в ДГ "Кокиче" и по една във всички останали: 1;ДГ“Кокиче – с. Самуил -Филиал “Осми март” – с. Желязковец; -Филиал “Първи юни” – с. Хърсово; 2. ДГ “Радост” – с. Владимировци: -Филиал “Бъдеще” – с. Ножарово; -Филиал “Здравец” – с. Здравец; -Филиал “Детелина” – с. Богданци; -Филиал “Детска радост” – с. Голяма вода; Обосновка на разхода: Общата стойност на разхода по дейността е в размер а на 60974 лева за: • РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ - Предвижда се да се ангажират учители със завършена висша степен на образование, ОКС минимум "професионален бакалавър" по специалност "Предучилищна педагогика" или тъждествена на нея, с опит в дадената сфера за 1 място – до 3 г.,за 1 място – от 3 до 7 г.и за 8 места – над 7 г. В рамките на 9 месеца един учител ще реализира по 70 часа или общо 10 учителя (по един за всяка група) общо 700 часа на стойност 14630, разпределени както следва: - за 1х10 лв./час х 70-700 лв. - за 1х15 лв./час х 70-1050 лв - за 8х23 лв./час х 70-12880 лв. • РАЗХОДИ ЗА КОМАНДИРОВКИ - За Провеждането на извънкласна дейност - екскурзия до делфинариум гр. Варна се предвиждат командировъчни разходи за придружителите в общ размер на 100лв за 10бр. педагози по 10лв на ден. • РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ - За Провеждането на извънкласна дейност - екскурзия до делфинариум гр. Варна се предвижда разход в размер на 3450лв за транспорт за нуждите на придружителите и за деца от ДГ "Радост" с. Владимировци мин. 50, а от ДГ "Кокиче" мин. 70 от турската и ромската етническа група. Транспортът ще се осъществи чрез наемане на лицензиран/и превозвач/и. Предвид броя на децата и педагозите, които следва да ги придружават по маршрут Самуил-гр. Варна и обратно се предвижда ползване на услуги от превозвач, разполагащ с мин. два автобуса с мин. 42 места, а за пътуването по маршрут Владимировци-гр. Варна и обратно - с мин. два автобуса с мин. 35 места. Разстоянието Самуил-гр. Варна и обратно при избран най-кратък маршрут с включено шофиране из града е изчислено приблизително като 284 км, а Владимировци-гр. Варна и обратно 292 км. При спазване на ЗОП при избора на изпълнител за реализиране на екскурзия до делфинариум гр. Варна с критерий макс. цена на км. 3,00 лв. пътуването на един автобус по линията Самуил-гр. Варна и обратно възлезе максимум на 850, 00лв., а по линията Владимировци-гр. Варна и обратно - на 875,00 лв. • РАЗХОДИ ЗА ПРОВЕЖДАНЕ И УЧАСТИЕ В МЕРОПРИЯТИЯ на обща стойност 14600 лв. за подготовката и провеждането на тържества и общи празници, предвидени за изработване на костюми, за озвучаване и награди за участниците на стойност 14600 лв., разпределени както следва: - Родители четат приказки на деца - 1000,00 - Празнуване празници на различните етноси - 9600,00 - Пролетен празник - 1600,00 - Карнавал на приказките - 2400,00 • РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛИ И КОНСУМАТИВИ на обща стойност 28194 лв разпределени както следва: - Канцеларски и офис материали в размер на 1240лв - Учебна литература, учебни пособия и помагала в размер на 15290лв - Спортни пособия в размер на 11664 лв. 60 974.00 14 689.60
Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства в СУ "Св. Св. Кирил и Методий" - с. Самуил: Ученици, чиито майчин език не е български, срещат сериозни трудности, не само при общуването, но и при усвояване на учебния материал. Те видимо изостават от останалите, а отстраняване на пропуските в часовете по задължителна подготовка е трудно. Подробният преглед на постигнатите резултати с тези учениците и наблюдението на учителите върху цялостното им представяне позволява да се дефинират характеристиките и приблизителния брой на конкретните ученици, които са класифицирани по приоритетност на нуждите от подкрепа, като: • ученици, застрашени от поправителни изпити, от повтаряне на класа и отпадане от училище; • ученици със системни пропуски в знанията по учебния предмет – География и икономика, поради което е твърде вероятно да не могат да се справят с учебния материал и в по-дългосрочен план; • деца и ученици, които имат сериозни пропуски в усвояването на учебния материал, непозволяващи им да развият своя потенциал, и губят мотивация за учене и подобряване на успеха си в училище; Именно с тези ученици се предвижда да се сформират две групи /една с ученици от прогимназиален и една с ученици от гимназиален етап/, като с всяка ще се провеждат 10 часа месечно или 2,5 часа седмично /като се редуват една седмица 2 часа и една седмица 3 часа/. Предвижда се да се ангажира един един ръководител, който да води заниманията и на двете групи, като същият следва да е със завършена висша степен на образование, ОКС минимум "бакалавър" по специалност "География" , с опит в дадената сфера между 3 и 7 г. Същият ще работи 20 часа месечно или 180 часа в рамките на учебната година, разходите за когото за възнаграждения съгласно КТ и плащания по КСО са общо в размер на 4140 лв. Предвид това че допълнителните занимания се предвижда да се провеждат в обособен за целта кабинет и чрез тях да се отстранят и пропуски в знанията на учениците са предвидени за закупуване канцеларски и офис материали и учебна литература, учебни пособия и помагала, а именно: милиметрова хартия, карти, атласи и енциклопедии. Ползването на карти прави възможно знанията по география и икономика да се усвояват по лесно и да бъдат запомняни по-трайно. Стенните карти са предназначени да се използват за занимания с деца и младежи в групи по време на допълнителните занимания , а атласи ще са необходими за работа в домашни условия, при разработване на проекти и задания. Милиметровата хартия е необходима, колкото и картите и атласите - на нея ще се отразява как се променят основните елементи на климата – валежите и температурата, ще се изготвят диаграми на валежите и графика на температурите, за определен период от времето, за конкретен обект от картата, както и стопански показатели на отделни страни и континенти. Фототапет с карта на света ще разнообрази атмосферата в помещението, в което ще се провеждат допълнителните занимания. Ще поощри развитието на изследователския дух при децата, включени в групите за допълнителни занимания по география. Фототапетът ще позволи да се провеждат игри с по-малките деца, като по този начин ще се предложи интересно решение за изучаване на света. Допълнителните занимания с деца и младежи целят да отключат любопитството им към света и заобикалящата ги действителност, в тази връзка е необходимо да се осигури информационен ресурс, каквито са енциклопедиите, които да се ползват по време на заниманията и индивидуално при желание от участниците в групата. За целта е предвидено закупуване на 5 енциклопедии. Заниманията по география и икономика ще бъдат по-лесно организирани и провеждани с повече наличен материален ресурс и осигурени източници на информация, каквито са предвидените, от които канцеларските материали и учебните пособия на стойност 1135 лв са включени в Дейност 2. Разходите за останалите, които приемаме, че следва да бъдат дефинирани като оборудване, са пренесени в Дейност 3 "Подобряване на образователната среда в детски градини и училища" . 5 275.00 5 075.70
Подобряване на образователната среда в детски градини и училища: За изграждане на добра образователна среда е необходимо стаите в детските градини и кабинетите в училищата да осигуряват всички необходими инструменти за учене и забавление на децата по развлекателен и нагледен начин, за да се повиши тяхната мотивация да ходят на градина и училище и да се обучават, да се създадат условия за ефективно протичане на обучителния процес и активно взаимодействие между учители и деца. В момента дидактическите и нагледни материали в детските градини и училищата са остарели и не отговарят на съвременните тенденции и изисквания за обучение. Пълноценното изпълнение на предвидените дейности "Допълнително обучение по български език за децата от ДГ "Радост" с. Владимировци и ДГ "Кокиче, с. Самуил, за които българският език не е майчин", "Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства в СУ "Св. Св. Кирил и Методий" - с. Самуил", Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства в ОУ "Христо Ботев" - с. Владимировци, ОУ "Св. Паисий Хилендарски" - с. Хърсово и ОУ "Св. Климент Охридски" с. Желязковец налага осигуряване на допълнителни материални активи, необходими за обособяване на кътове за игра и кабинети, които да допринесат за постигане на набелязаните с реализиране на дейностите цели. Същите се изразяват в следното: - ДГ "Радост" с. Владимировци и филиали към нея: Специалистите ще бъдат обезпечени материално чрез закупуване на нова техника / проектор,екран, флипчарт, обучителни филми/, спортни пособия, играчки заместители на предмети от бита;материали и пособия за продуктивни дейности; - СУ "Св. Св. Кирил и Методий" - с. Самуил: Специалистите ще бъдат обезпечени материално чрез закупуване на:Оборудване на многофункционална изследователска и занимателна зала по география и икономика . - ОУ "Св. Паисий Хилендарски" - с. Хърсово" : Специалистите ще бъдат обезпечени материално чрез закупуване на: лаптопи, нагледни средства и помагала, обзавеждане на помещение за занимания на групите; 23 727.00 23 641.16
Подкрепа на ученици от етническите малцинства за продължаване на образованието в гимназиалния етап и за успешно завършване на средно образование: Задължителното училищно образование според ЗПУО е до 16-годишна възраст, поради което е необходимо учениците до края на първи гимназиален етап да бъдат задържани в образователната система. При децата от маргинализираните етнически групи се забелязва една негативна тенденция след като завършат основното си образование да не продължават в по-горен етап. Усилията на училищните власти да обхванат тези ученици в системата, могат да се определят като безрезултатни. Липсата на желание от страна на учениците да продължат своето образование и ниската степен на грамотност и информираност на родителите им са причините за съществуването на този проблем. С приемането на Решение № 373 на МС за създаване на Механизъм за съвместна работа на институциите по обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст, в община Самуил бяха организирани 4 екипа по обхват. С общите усилия на всички представителите в екипите до този момент в образователна система са върнати6) деца, основно 6-7 годишна възраст. Проблема с необхванатите гимназисти обаче продължава да съществува. За да бъдат включени в системата на средното образование е необходимо младежите да получат помощ и подкрепа от образователни ментори. Очаква се назначените по проекта ментории, които също ще бъдат от малцинствен произход, да бъдат приети от общността и да намерят подход да убедят учениците да продължат образованието си. Те ще провеждат индивидуални срещи със семействата на ученици, които завършват основно образование, необхванатите и застрашените от отпадане гимназисти и техните семейства. Менторите ще консултират семействата за необходимостта от завършване на средно образование и придобиване на професионална степен. При необходимост менторите ще съдействат и на действащите екипи за обхват по Механизма. При разработването и актуализирането на училищни стратегии, планове и програми, свързани с повишаване на грамотността, превенция на ранното напускане на системата от деца в риск, менторите ще подпомагат училищните власти със своите знания, които ще придобият при практикуването на своята професия. Менторите, назначени по проекта, ще подкрепят ученици от етническите малцинства за продължаване в гимназиален етап и за успешно завършване на средно образование.Общностните работници ще провеждат срещи с необхванатите и застрашените от отпадане младежи и техните семейства; ще ги консултират за необходимостта от завършване на средно образование и придобиване на професия Друг значим проблем водещ до липсата на достатъчен брой ученици от ромски произход, завършващи средно образование, е липсата на подкрепяща среда в средните училища. Проблемът засяга най0вече ученици идващи от селски общности и ученици от най-маргинализираната зона в община Самуил. 29 680.00 27 159.70
Насърчаване участието на родителите в образователния процес: Цел: Промоция на етническата култура на ромите и на културното разнообразие в местната общност Настоящата дейност има за цел да бъдат сформирани клубове за деца и родители, чрез които представители от различни етнически общности да прекарват повече време с децата си. В днешното забързано ежедневие е все по-трудно да бъдеш родители, особено ако нямаш нужни капацитет и социален опит за това. Да си родител не означава да изкарваш достатъчно пари, за да задоволиш материалните потребности на детето си, а означава да прекарваш толкова време с него, че да изградиш силно връзка дете-родител. Именно към тази цел насочват и предстоящите дейности. В тях ще бъдат въвлечени най-вече родители и деца, представители от ромски етнически групи, деца-родители – който още в най-ранна детска възраст имат деца, с цел подобряване на техния капацитет и опит. Дейността предвижда да бъдат сформирани клубове „Да творя, а не да руша”. Общите занимания с подръчни материали: мъниста, конци, бои, природни материали стимулират деца и родители да изработват уникални изобретения и то заедно. Когато човек твори в екип с друг се засилва връзката между тях. Това е възможност да поговорят, да споделят, а дори и да научат нещо нови за другия. Сплотяването на семейните отношения е изключителен фактор за развитие на местните общности и преодоляване на негативните стереотипи. Срещите ще бъдат моделирани от експерт. Целта на заниманията е не само творческия елемент на изработените изделия, но и комуникацията между децата и родителите, която ще бъде активно насърчаван от модератора. Той е професионалист с опит в интерактивните техники и методи за работа с деца и родители. Сесиите преминават в съвместни игри, песни и творчески занимания. Децата и техните родители общуват помежду си на български език, заедно творят предмети от природни материали. Клубовете ще се провеждат два пъти месечно в различни населени места в община Самуил. В хода на различните занимания ще се организират своеобразни състезания за най-креативно изделие; най-тематична изработка; най-бързо направеният дизайн и т.н. Целта е под формата на игра комуникативната връзка между децата и родителите да се задълбочава, да се предизвикват спонтанни разговори, интересни диалози, да споделят по между си.В процеса на организиране на клубовете ще се определят тематични срещи: християнски и мюсюлмански празници; обичаи на различни етноси; характерни за населението занаяти. В клубовете могат да участват деца и юноши на различна възраст, заедно със своите родители, без значение от техния пол. По този начин ще бъдат спазени хоризонталните принципи на програмата. Необходимо условие е семейната връзка на участниците.Клубовете за родители и деца повишават отговорността им за активност в образователния процес. Сесиите преминават в съвместни игри, песни и творчески занимания. Децата и техните родители общуват помежду си на български език, заедно творят предмети от природни материали. Фасилитаторът има за задача да подпомага дейността на модератора, като подготвя материалите, следи програмата, организира отчетността, изследва удовлетвореност на участниците, работи с целевата група за постигане на заложените цели и задачи, както и изпълнява други задачи, възложени от модератораът. Процесът на “фасилитиране” включва: • Подпомагане на групата в предвижването и напред, чрез насърчаване на сътрудничеството. • Изследване на това, което стои зад дадена позиция, гледна точка или отношенията между хората. • Насърчаване на свободното, отворено споделяне и участие. • Разглеждане на емоциите, които възникват. • Насърчаване към поемане на отговорности и изразяване на мнение, а не само отстъпване и съгласяване. • Създаване на доверие в групата. На фасилитатора се гласува доверие поради условията, които е създал и неговото отношение, а не защото е водещ авторитет. • Създаване на среда и условия, в които всеки да се чувства включен и приет. • Фокус върху практичността, отколкото върху теория. 18 348.51 0.00
Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност (включително, чрез провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност).: .Целта на дейността е преодоляване на негативните обществени нагласи, основание на етнически произход и културна идентичност.Групата дейности включва рисуване, занимания по изобразителни изкуства, моделиране и апликиране. Рисуването е подходящ начин, по който участниците могат да изразяват чувствата си и да обменят опит, особено по отношение на неща, които трудно биха могли да се опишат с думи. Има много и интересни задачи, които могат да разкрият душевния мир на едно дете, младеж или зрял човек – да нарисуват „моето бъдеще”, „сън”, „моето семейство”. за какво мечтая”, „какво искам да постигна” и други. Използването на проактивни техники в рисуването дават многопластова информация за проблемите на човек и неговото семейство, кръг от близки хора, обкръжение. Арт терапията е една от най-важните дейности в проекта. Тя използва различни форми на изкуството и процеса на създаването на изкуство, за да помогне на участниците да се отпуснат и да изразят себе си по-лесно. Актът на творенето е в основата на този вид психотерапия. Базирана е на вярването, че творческият процес и себеизразяването чрез изкуството помагат на хората да разрешат проблеми и конфликти, да развият личностни умения, да контролират поведението си, да овладеят нервни изблици, депресии, психологически бариери, да се преборят със стреса. Всеки вид от визуални изкуства може да бъде използван в арт терапията, най-често това са рисуване, дори във вариант скициране, оцветяване, скулптура, приложни изкуства, грънчарство, фотография и много други. Клубовете по арт терапия се провеждат в групи до 10 човека за период от 10 месеца на територията на цялата община.Дейността предвижда да бъде списан Вестник без име, който е изцяло младежко издание с традиции в Лудогорието. Вестникът ще бъде подготвен, след минимум 6 срещи на експерт и група младежи (минимум 12 участника). При провеждането на всяко занимание ще се запознават участниците с техники от журналистическия жанр и ще трупат умения за сглобяване на вестник, изготвяне на дизайн, подредба на материлите. При провеждане на всяка една от срещите експертът, назначен за работа по дейността ще наблюдава участниците: до каква степепн са ангажирани с процеса на работа; какви са уменията им по български език; какви способности имат за социално включване. Изводите и препоръките ще отразява в специално разработена карта. В края на груповите работи се изготвя доклад. Той събира всички впечатления от работата с юношите. Докладът е минимум 10 страници. Специално внимание ще бъде обърнато на Вестник без име. Всяка една от срещите за изработка на вестника ще бъде тематична. Участниците ще се научат как да пишат есе, да вземат интервю. Те сам ще подготвят дизайна на вестника, чрез избор на цветова палитра, подредба на материалите в различни страници. Он-лайн версия на вестникът е публикувана в социалните мрежи. След отпечатване на вестникът ще се проведат информационни кампании в община Самуил, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. Специално място във вестникът заемат материали свързани с етническа, социална и културна идентичност на населението в региона.Фасилитаторът има за задача да подпомага работата на експерта при планиране, провеждане и отчитане на срещите с деца. Той подпомага както техническото изпълнение на задачите, но също така се грижи и за сплотяване на групата, разчупване на ледовете и извличане на полезни и креативни идеи, мисли и твърдения. Основната роля на фасилитаторът е да насочи участниците към структуриране идеите за списване на вестника, идеи по дизайна и разположението на изработените материали. Чрез различни методи той ще организира и създаде творческа атмосфера, за да извлече решенията от групата, като се повиши тяхната креативност, аналитично мислене и в същото време да придобият умения за работа в творчески екип. 12 974.60 0.00
Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства в ОУ "Христо Ботев" - с. Владимировци, ОУ "Св. Паисий Хилендарски" - с. Хърсово и ОУ "Св. Климент Охридски" с. Желязковец: Дейностите са насочени към учениците, от ромската и турската общност обучаващи се в ОУ "Христо Ботев" - с. Владимировци, ОУ "Св. Паисий Хилендарски" - с. Хърсово и ОУ "Св. Климент Охридски" с. Желязковец , за които съществен проблем е социалната им интеграция; слабата мотивация за учене на учениците и не доброто владеене на български език. Тези факти са сериозна предпоставка учениците да попаднат в състояние на изключеност. В изброените училища 100% от децата са от етническите малцинства. Основен фактор за тези проблеми са и самите родители. Около 20% от децата не живеят с родителите си, защото те работят в чужбина, което води до нисък родителски контрол. В резултат на опит от реализацията на предходни проекти, екипът установи, че включването и изявата на учениците в извънкласни форми води до мотивирането им за правилно отношение към образованието. Заложените в проекта дейности акцентират върху адаптирането на учениците към училищния живот, освобождаване от чувството за изолираност и изграждане на чувство за гордост от етническия си произход и постигане на толерантно отношение към “другия” и преодоляване на агресията сред учениците. Работата и включването на родителите в проекта дава възможност да не възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебните занятия. Обосновка на разхода: Общата стойност на разхода по дейността е в размер а на 71456.76 лева за: • РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ – в общ размер на 44160 лв. за 8 броя учители със завършена висша степен на образование, ОКС минимум "бакалавър" , с педагогическа правоспособност, без изискване за специалност , с опит в сферата на образованието над 7 г., за които възнаграждението ще е 23 лв/час, и които ще отработват по 240 часа за целия период или общо 1920 часа общо от всички. • РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛИ И КОНСУМАТИВИ на обща стойност 25796,76 лв. разпределени както следва: - Канцеларски и офис материали в размер на 4632,76лв - Учебна литература, учебни пособия и помагала в размер на 1200 лв - Спортни пособия в размер на 18914лв - Оборудване и обзавеждане в размер на 1050лв • РАЗХОДИ ЗА ПРОВЕЖДАНЕ И УЧАСТИЕ В МЕРОПРИЯТИЯ на обща стойност 1500лв, които са за клубовете по училища и етапи дейности /съвместно празнуване на празници и спортни състезания/ е планирано да се закупят хранителни пакети /минимум 120 бр/ и награди за участниците, както и награди за предвидените викторини. Хранителните пакети за минимум 120 деца ще включват логистика на закуски от лицензиран съгласно Закона за здравето доставчик на хранителни продукти и ще съответстват на нормативните изисквания за храненето на децата от съответната възрастова група. Стойността на един хранителен пакет ще е максимум 4 лв. или общо 480 лв. Наградите за участниците в представянето на бита и празниците на различните етноси ще бъдат плакети и грамоти на обща стойност 400 лв, а за участниците в спортните състезания - медали и спортни пособия /футболни, волейболни и баскетболни топки, комплекти бадминтон и др./ на обща стойност 500. За викторините са предвидени дребни предметни награди, съобразени с възрастта на участниците, всяка една до максимална стойност 3 лв общо 40 за 40 въпроса, свързани с характерни за отделените етноси информация на обща стойност 120 лв. 71 456.76 41 141.69
Библиотека за играчки и читателски клуб в населените места в Община Самуил: Библиотеката за играчки е място, където децата и техните семейства могат да заемат играчки, пъзели, игри и книги, които са предназначени за подпомагане на развитието на децата, както и за учене чрез игри. Елементите от библиотеката могат да бъдат заемани и ползвани у дома за срок от 2 седмици.Библиотеките за играчки дават възможност на родителите да развиват родителските си умения и да разбират ролята на играта в етапите на развитие на детето. Те, също така, предоставят възможност за изграждане на връзки в общността - както сред родителите, така и с хора, които предлагат услуги за семейства.Дейността на Библиотека за играчки се допълва от Читателски клуб, където веднъж на две седмици в съответното населено място работникът библиотека ще организира двучасова сесия с група от 12-15 жени, с които заедно четат детски книги, преразказват ги, анализират ги и ги свързват с реалния живот. БИ ще бъдат разположени в Пчелина, Здравец, Владимировци, Ножарово, Богданци, Голяма вода, Хърсово, Голям извор, Самуил, Желязковец, Кривица, Хума, Богомилци и ще бъдат обслужвани от 6 работници библиотека, назначени на 4-часов работен ден. Всеки един от библиотекарите ще обслужва БИ в най-малко две населени места по предварително изготвен график (например в с. Здравец понеделник сряда и петък и с. Пчелина четвъртък и вторник и обратното ). Поради това че на територията на общината няма автобусни линии в подходящите часове в посоките, ще се наложи РБ да пътуват до съответното населено място и обратно с автомобил, за което са предвидени командировъчни разходи. В дейността са заложени и режийни разходи, понеже в сградите на библиотеките няма централно отопление и помещенията, които ще се обособят за целта трябва да се отопляват и поддържат. Характерът на дейността в БИ за играчки не изисква по-специална квалификация, познания и професионален опит от лицата, които ще я реализират, тъй като се свежда до следните основни задачи: издава и получава библиотечни книги и други материали /играчки/; подрежда книги и други библиотечни материали /играчки/; извършва спомагателни административни дейности; помага на потребителите при намиране на основни библиотечни материали и заема книги; поддържа библиотечна документация. За позицията работник библиотека приоритет ще имат жени от общността, които имат добри организаторски умения и поне средно образование, без да изискваме квалификация и професионален опит на същата или сходна длъжност. Предвид това че нито сред щатовете в общинска администрация - Самуил, нито в проектите, изпълнявани от нея, не е имало длъжност "работник,библиотека" с цел изчисляването на ч.с. да съответства на чл. 5 от ПМС №189/2016 г. сме се ръководили от посочения МОД по НКИД съгласно ЗДОО за 2018 г. При определяне дохода на работник библиотека сме взели за база МОД в размер на 510 лв за група професия 4 "Помощен административен персонал" в икономическа дейност "Държавно управление" с код 84, като сме го съобразили с това, че средносрочната бюджетна прогноза за периода 2019-2021 г. предвижда увеличаване на размера на МРЗ от 510 на 560 лв. от 01.01.19 г. Към така предвидения размер на МРЗ са добавени осигуровките за сметка на работодател и процент за допълнително прослужено време, който може да е необходим, ако кандидатите за длъжността притежават стаж на същата или сходна длъжност и по този начин е формирана часова ставка в размер на 4,50 лв. на час. Обосновка на разхода: Общата стойност на разхода по дейността е в размер а на 66073,06 лева за: • РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ – в общ размер на 27216 лв. за общо 6048 часа за 6 библиотекари при часова ставка 4,50 • РАЗХОДИ ЗА КОМАНДИРОВКИ – в размер на 819,06 лв, което е разход за 4964км, при разходна норма 7,5 литра на сто и единична цена на горивото 2,20лв/л • РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛИ И КОНСУМАТИВИ на обща стойност 32838 лв. разпределени както следва: - Учебна литература, учебни пособия и помагала в размер на 5200лв - Оборудване и обзавеждане - 27638лв • РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ - 5200лв 66 073.06 47 469.63
Осигуряване, при необходимост, на психологическа подкрепа за децата и учениците от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила: Цел: Да се създадат подходящи условия за осигуряване на психологическа подкрепа на децата и учениците от етническите малцинства, търсещи или получили международна защита и техните родители. Дейността предвижда да бъде предоставена психологическа подкрепа на децата и учениците от етническите малцинства и техните родители. Процесът при търсене и намиране на международна закрила е специфичен за подрастващите. Те често понасят негативите от обстоятелствата, нямат умения да се справят с възникналите трудности, не срещат разбиране у техните родители и това често се отразява на тяхното поведени. Много от децата стават агресивни: вербално и физически; други изпитват затруднения в комуникацията; в ученето; в изразяването. Децата – младежи и юноши прекарват над 80% от времето си в училище. По тази причина дейността предвижда да бъдат проведени две обучения (2х25) за родители и техните деца от община Самуил. На тях ще им бъдат предложени алтернативни подходи за оказване подкрепа на децата за изграждане на социални умения; умения за общуване; креативно мислене, аналитичност, памет, концетрация – изключително ценни за изграждането на отговорни личности в нашето общество. Дефицит в образователната система е периодичната психологическа подкрепа за учениците. По тази причина, нашата организация ще подготви децата как да се справят със случай, макар и чрез „първична”, но „навременна” подкрепа; към кой да се обърнат при конкретни случаи на насилие, на затруднение в общуване, работа с администрация и други „меки умения”. Предимство в обучениято ще вземат деца и родители от марганилизирани и/или социално слаби семейства. Вторият етап от дейността, психологическо консултиране, включва основни техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в проектните дейности лица, които търсят или са получили международна защита. Периода на адаптация може да бъде много рисков момент за децата и юношите. Помощта, която им се оказва през този период е от полза не само за тях и техните семейства, но и за обществото. Много от тях са от бедни и маргинализирани групи и семейства, имат много ниско образование и ограничени социални умения, както и слаби връзки с институциите в общността. Хората, които търсят или са получили международна защита често са обект и на дискриминация поради различния си социален статус, религиозна и етническа принадлежност. За целите на дейността ще бъдат използвани методи за успешното интегриране в обществото: консултиране; Психологическо подпомагане включва техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. Дейността ще се извършва от един или двама експерти с ОКС "Магистър", със специалност "Психология". Консултациите с психолог ще се провеждат индивидуално, групово и съобразно възрастта на участниците (деца и родители). Дейността предвижда се проведе минимум по една консултация с деца и родители със социален педагог с ОКС минимум"Бакалавър", специалност "Социална педагогика" за оказване на личностна подкрепа, насърчаване ученето през целия живот, усъвършенстване на говорните умения, за лица, чиито майчин език не е български. Консултираният споделя свои размисли, преживявания, колебания. За крайния успех на консултирането влияние оказват: актуалната социално-икономическа ситуация, общественият климат, традициите в конкретните социални общности и др. Участниците в дейността – уязвими групи хора – деца и техните родители от етническите малцинства. 45 856.06 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.