Подготовка на проектното предложение: Дейността подпомага качественото и ефективното изпълнение на проекта. За целта е извършено предварително експертно проучване и са изготвени следните 5 вида анализи: 1. Анализ на спецификите на региона и възможностите, които предоставя мрежата Натура 2000 в него; 2. Анализ на приложими бизнес модели, съобразени с предмета и целите на опазване на защитената зона/защитените зони, припокриваща/припокриващи се изцяло или частично с територията на региона; 3. Анализ на добри практики; 4. Анализ на заинтересовани страни, нагласите и комуникационните потребности на населението в региона; 5. Анализ на подходящи комуникационни канали.
Основните изводи в анализите дават основание да се определи област Монтана като територия с привлекателна и разнообразна природна среда, с дял в НАТУРА 2000 над средния за страната. В границите на област Монтана попадат 13 защитени зони по Директивата за опазване на природните местообитания и на дивата флора и фауна и 8 защитени зони по Директивата за опазване на дивите птици. Общата площ на защитените зони на територията на цялата област е 1434,97 кв. км. или това е 39,52% от територията ѝ. Защитените зони по Директивата за хабитатите покриват 31,40% от територията ѝ, а защитените зони по Директивата за птиците – 27,76%. От 11-те общини в областта 5 са с дял на защитените зони над 50% – Чипровци, Георги Дамяново, Берковица, Вършец и Вълчедръм. Почти цялата общинска територия на общините Чипровци и Георги Дамяново е заета от защитени зони. Безспорно това дава възможност за развитие на познавателен, рекреативен, еко, селски, балнеоложки, ловен и спортен туризъм, детски лагери и занаятчийство. В анализите са посочени две групи заинтересовани страни - институционални и неинституционални, като целите и задачите на настоящия проект са насочени към задоволяване и надграждане на знанията за НАТУРА 2000 сред неинституционалната целева група за изграждане на споделена визия. Ето защо при идентифицирането на конкретни заинтересовани страни фокусът е поставен върху местния туристически бранш, неправителствения сектор, любители риболовци, занаятчии, ученици и младежи. На база на изводите и резултатите от тези анализи са определени целите и най-подходящите комуникациионни форми отговарящи на основната цел на процедурата, свързана с изграждането на трайна и споделена визия на екологичната мрежа НАТУРА 2000. |
6 000.00
|
6 000.00
|
Организиране и провеждане на регионална информационна кампания: Тази дейност е същинска за проекта и е свързана с организирането и провеждането на една регионална информационна кампания. Характерно за кампаниите от информационен характер е, че те са насочени към каузи, проблеми и нагласи, с цел изграждане на отношение, поведение или публичен дебат по дадена тема. Имат общо обединяващо лого, точно определени целеви групи и крайна цел. Настоящата кампания включва пет тематични събития с предварително идентифицирани заинтересовани страни/целеви групи от област Монтана, определени въз основа на експертен анализ. В него се открояват две важни предизвикателства - подобряване на разбирането за мрежата Натура 2000 както като необходимост с цел съхраняване и опазване на видовете и местообитанията, характерни за нашата област, така и като неизползван потенциал за развитие на устойчиво и екологосъобразно местно предприемачество. Ето защо са планирани пет тематични събития насочени към различни целеви групи с цел максимално покритие и постигане на споделена визия/споделено и трайно разбиране за ползите - две събития за неинституционални заинтересовани страни; две събития за ученици и младежи и едно събитие за широката общественост. Събития за неинституционалните заинтересовани страни: Поддейност 2.1. Регионален форум в гр. Монтана с представители на различни заинтересовани лица. В анализите са определени две големи групи заинтересовани страни - институционални и неинституционални. Форумът е предназначен предимно за туристически сектор, собственици на къщи за гости, занаятчии, рибрски сдружения, неправителствени организации, работещи в областта на околната среда и др. от област Монтана. Целта е на базата на вече извършените предварителни проучвания и анализи да бъдат представени успешни бизнес модели, ползващи целия потенциал на Натура 2000 мрежата, които да са подходящи и приложими за нашата област. В допълнение тази целева група има нужда от познаване на възможностите за участие в планирането и управлението на мрежата Натура 2000. Поддейност 2.2. Фестивал на запаления риболовец - на територията на с. Мартиново, язовир Мартиново, ЗЗ "Западен Балкан" ще бъдат организирани състезания по любителски риболов, в които ще вземат участие собственици на къщи за гости, представители на туристическия сектор, занаятчии и др. Като целта е да бъдат демонстрирани различни дейности, които могат да бъдат провеждани в зоните. Ще се извърши поставяне на хранилки, наблюдение, състезание и награждаване. Събития за ученици и младежи (едно през 2021 и едно през 2022). Поддейност 2.3./2.4. Организиране и провеждане на състезание по риболов на терен между деца, младежи и родители и дейности по оцеляване в природата с четири отделни възрастови групи през лятото на 2021 и 2022. Работата с тази целева група винаги е мотивираща, резултатите от нея се виждат в дългосрочен план, но са необходими за изграждане на осъзната и споделена визия за Натура 2000. Ключов елемент от работата с деца е провеждане на заниманията в контакт с природата, на терен. Събитие за широката общественост: Поддейност 2.5. Дни на Натура 2000 в гр. Монтана - организиране и провеждане на открита изложба в централната част на областния град за представяне на зоните от областта пред широката общественост, като информацията ще е надграждаща, повишаваща екологичната култура и познание за предимствата от мрежата Натура 2000. В дните на изложбата ще има открити шатра и щанд, на които ще се разпространяват, с цел изграждане на споделена визия за Натура 2000 зоните, предварително изработени информационни и рекламни материали, ще се презентират добри практики. Учениците, посетители на шатрата, ще имат възможност да участват във викторина и забавни игри. Всички тематични събития работят за постигане на всяка една от четирите цели на проекта. Кампанията в област Монтана се организира под мотото "Нашето зелено богатство утре", което е изведено в анализите и обединява всички отделни тематични събития. |
60 000.00
|
52 259.45
|
Управление и публичност на проекта: Организацията и управлението на проекта ще се осъществят от екип за управление на проекта, включващ ръководител и счетоводител (вътрешни за бенефициента лица). Те имат ангажимент към извършването на повтарящи се дейности, свързани с организация, координация, управление, финансово и техническо отчитане на проектните дейности и постигнатите резултати по време на целия период на изпълнение на проекта. Изискванията за информация и комуникация на проекта ще са в съответствие с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, част от Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. Разходите по управление и публичност на проекта попадат в хипотизата на чл. 55, ал. 1, т. 44 от ЗУСЕСИФ (финансиране чрез единна ставка, определено чрез прилагане на процент към една или няколко определени категории разходи). Подготовката на документация за възлагане и провеждане на обществени поръчки по реда на ЗОП или ПМС160/2016 също е част от тази дейност. |
5 400.00
|
4 753.75
|