Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Енергийната ефективност на общините е и ще остане приоритет за РБългария в дългосрочен план в контекста на усилията за намаляване на енергийното потребление и на зависимостта от внос на енергийни ресурси. Уличното осветление е един от големите консуматори на енергия в общините, което оказва влияние на ръста на енергийното потребление през последните години. Модернизацията и рехабилитацията на системите за улично осветление е от ключово значение за намаляване на енергийното потребление в общината.
Настоящето проектно предложение има за основна цел повишаване енергийната ефективност, чрез технологично обновление и модернизиране на системите за външно изкуствено осветление, собственост на Община Брезово и подобряване условията на живот на населението. чрез технологично обновление и модернизиране на системите за външно изкуствено осветление, собственост на българските общини и да подобри условията на живот на населението. 
Бенефициента има готовност да изпълни проектните дейности съгласно одобрено енергийно обследване и разработен инвестиционен проект.
Проектните дейности, посочени в т.3 от ФК , са в пълен унисон с основната цел на Процедурата и заложените индикатори.
Допустимите разходи възлиза на 668 900.09лв.. Проекта ще бъде изпълнен в рамките на максимум 18 месеца. Индикаторите за изпълнението на проектните дейности са посочени в т.4 от ФК.
Външните изпълнители на дейности ще бъдат избрани в съответствие с изискванията на ЗОП
С реализация на проектните дейности, ще бъдат удовлетворени следните наши потребности:
-Изграждане на ново улично осветление, отговарящо на изискванията на Европейските норми за улично осветление;
-Повишаване делът на електроенергията от ВЕИ;
-Намаляване разходите за електрическа енергия на Общината, свързани с уличното осветление
-Опазване на околната среда, чрез намаляване на емисиите на парникови газове;
-Подобряване на общинската инфраструктура и подобряване жизнената среда за жителите на общината;
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Доставка и монтаж на оборудване за външно изкуствено осветление, вкл. и демонтаж на съществуващо: Дейността предвижда доставката и монтаж на общо 1112 бр. LED осветителни тела, който се разпределят по мощност и населени места, както следва: Доставка и монтаж на фотосоларно LED улично осветително тяло IP-66 40 W - общо 12 бр., в т.ч.: гр.Брезово – 2 бр.; с.Зелениково – 2 бр.; с. Бабек – 2 бр.; с. Свежен - 2 бр.; с. Тюркмен - 2 бр.; с. Чоба - 2 бр. Доставка и монтаж на LED улично осветително тяло IP-66 30 W - общо 614 бр., в т.ч.: гр.Брезово – 526 бр.; с.Зелениково – 42 бр.; с. Бабек – 0 бр.; с. Свежен - 16 бр.; с. Тюркмен - 30 бр.; с. Чоба - 0 бр. Доставка и монтаж на LED улично осветително тяло IP-66 50 W – общо 486 бр., в т.ч.: гр.Брезово – 146 бр.; с.Зелениково – 68 бр.; с. Бабек – 33 бр.; с. Свежен - 95 бр.; с. Тюркмен - 30 бр.; с. Чоба - 114 бр. Техническите параметри на новите LED осветителни тела, с които ще се постигнат целите на настоящето проектно предложение, са посочени в одобреното от АУЕР Енергийно обследване и разработеният Технически инвестиционен проект. Демонтажът ще се осъществи, по начин, който да не лишава населението от улично осветление – комплектация и последващ демонтаж и монтаж едновременно. А/Съгласно техническият инвестиционен проект, ще бъдат демонтирани общо 611 бр. стари осветителни тела, както следва: Брезово - 358 бр.; Зелениково- 69 ; с.Бабек- 23; с.Свежен- 62; с.Тюркмен-39; с.Чоба-60 бр. Б/Комплектацията на новите осветителни тела включва доставката на: -Единична рогатка за стоманобетонен стълб - 1112 бр -Захранващ кабел СВТ–3х1,5 мм2 - 3210 м. -Присъединителна клема–1648 бр. В/Монтажните работи включват: -Монтаж на единична рогатка за стоманобетонен стълб-1112 бр. -Изтегляне на кабел СВТ–3х1,5 мм2 в рогатка - 3210 м. -Монтажа на 1112 бр. нови LED осветителни тела. -Изпитване на кабел СВТ–3х1,5 мм2 - 9 ч/ч -Направа на суха разделка на кабел СВТ–3х1,5 мм2 - 2204 бр. -Свързване на проводник със съоръжение-2204 бр. Демонтажните и монтажни работи ще бъдат бъдат извършени от изпълнител, притежаващ необходимата квалификация,специализация и необходимата техника и оборудване за извършване на височинни демонтажни и монтажни работи. Изпълнението на тази дейност преминава през следните конкретни стъпки, в рамките на 18 месеца. - график за провеждане на процедурите за определяне на изпълнители на дейностите по проекта; - обявяване на график за провеждане на избор на външен доставчик – 1 месец; - подготовка на тръжна документация за избор на външен доставчик - 1 - 2 месец; - избор на изпълнител - 3 - 4 месец; - подписване на договор за доставка с определения доставчик - 4 - 5 месец; - доставка на договореното оборудване - 6 - 17 месец; - подписване на финален приемо - предавателен протокол - 17 месец; - балансови плащания по договора с доставчика - 17 месец; - финално техническо и финансово отчитане на дейността - 18 месец. 543 178.00 0.00
Доставка и монтаж на система за автоматизирано управление и мониторинг: Тази дейност се определя като съпровождаща експлоатацията на уличното осветление мярка, която пряко влияе върху икономията на електрическа енергия, чрез реализация-та на ефективен експлоатационен режим на уличното осветление. Система дава възможност за получаване информация в реално време за голяма част от параметрите на системите, включително измерване и контрол на консумацията на електрическа енергия и взимане на правилни управленски решения за контролиране на енергопотреблението. За осъществяване на мярката е изготвен Технически инвестиционен проект за рехабилитацията на уличното осветление на територията на 6 населени места на Община Брезово. Съгласно техническият инвестиционен проект, ще бъдат доставени и монтирани общо 6 бр. системи за управление. Разпределението им по населени места, предмет на доставката и монтажа е както следва: гр.Брезово -1 бр. х ; с.Зелениково-1бр.; с.Бабек-1 бр.; с.Свежен-1 бр. ; с.Тюркмен-1бр. ; с.Чоба-1 бр. Общ брой СУ - 6 бр. на стойност 25 344 лв. Изпълнението на тази дейност ще се реализира след изпълнение на Дейност 1 Доставката и монтажа ще бъдат бъде извършен от изпълнител, притежаващ необходимата квалификация,специализация и необходимата техника и оборудване за извършване на височинни дейности. 72 000.00 0.00
Авторски надзор : Дейността по упражняване на авторски надзор е в изпълнение изисванията на чл.162 от ЗУТ, и е изцяло фокусиран върху успешното и качествено изпълнение на Дейности 1,2 и , както и подписване на актове и протоколи от проектанта, в съответствие с изискванията на Наредба №3/2003; Наредба № 2/2003 за въвеждане в експлоатация на строежите в РБългария и минималните гаранционни срокове за изпълнение на СМР и съгласуване на екзекутивите, изготвени от изпълнителят на дейността. За всички строежи от първа до пета категория включително е задължително да се упражнява надзор от проектантите на всички части от проекта. Авторския надзор може да е физичекко или юридическо лице. За това Възложителят сключва договор с проектанта/автора на техническият проект да упражнява авторски надзор по време на СМР на основание чл. 162, ал.2 и ал.3 от ЗУТ. Предписанията на проектанта/авторския надзор, свързани с авторското му право за точното спазване на изработеният от него инвести-ционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници по Съгласно чл.175 от ЗУТ, след фактическото завършване на СМР се изготвя екзекутивна документация, отразяваща несъществените отклонения от съгласуваният технически проект.Екзекутивната документация е неразделна част от издадените строителни книжа. При приключване на проекта се изготвя доклад, необходим при издаване на разрешение за ползване или въвеждане в експлоатация. 17 025.00 0.00
Строителен надзор : Дейността по осъществяване на независим строителен надзор има за цел да осигури и гарантира качественото изпълнение на всички строително-монтажни дейности, залег-нали в техническият проект. Независият строителен надзор ще се осъществява през цялото време на изпълнение на Дейност № 1,2 от лице, регистрирано в Дирекцията за национален строителен контрол /ДНСК/, която е юридическо лице към Министерство на регионалното развитие и благоустройство и упражнява контрол по спазването на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и на нормативните актове по прилагането му при проектирането и строителството, в т.ч. влагането на качествени строителни материали и изделия с оглед осигуряването на сигурността, безопасността, достъпността и другите нормативни изисквания към всички строежи на територията на Република България. Избора на независим строителен контрол ще се извърши в съответствие с изискванията на ЗОП, а дейността на избраното лице, което ще осъществява независимия строителен контрол ще бъде осъществена при спазване изискванията на Правилника за оправомощаването, функциите и задълженията на лицата, упражняващи независим строителен надзор в проектирането и строителството. 7 883.00 0.00
Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати: След приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, Община Брезово следва да представи доклад от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура.Докладът се изготвя по образец – Приложение 9 към настоящата документация. 18 000.00 0.00
Дейности свързани с информация и публичност: С тази дейност, Бенефициента се задължава да изпълни мерки, заложени в Указанията за информираност и публичност по НПВУ , приложен към настоящето проектно предложение: 1.Изработка и монтаж на информационна табела – 6 бр. - до 2 месеца от датата на подписване на ДБФП, с размери 80х50 см. за всяко едно от населените места обект на подкрепа 2.Изработка и монтаж на информационна табела - 1 бр., 120х80 см . Същата ще бъде поставена до 6 месеца от приключване на проектните дейности. Табелите ще отговарят на изискванията на Указанията за информираност и публичност по НПВУ и сайта на ЕК NextGenerationEU 3.Провеждане на инфо дни – 2 бр., в т.ч: - встъпителна пресконференция – 1 бр. Тя ще се проведе до 2 месеца от стартиране на проекта. - заключителна прес-конференция – 1 бр. Тя ще се проведе с изпълнението на проектните дейности, преди крайният срок за изпълнение на ДБФП. 4.Изпращане на прессъобщения до местни печатни и електронни медии - 2 бр. 1 бр. при стартиране на проекта; 1 бр. при приключване на проекта. 5.Публикуване на инфо материали (на страница на Бенефициента www.brezovo.bg. Целта е осигуряване на достъпна, разбираема и изчерпателна информация и прозрачност за проекта и подкрепата по линия на ЕС - NextGenerationEU“. Информацията публикувана в интернет ще включва информация за проекта, неговия напредък, резултати, подходящ снимков материал, контактна информация и ясна референция към НПВУ и подкрепата по линия на ЕС - NextGenerationEU“, както и подходящ снимков материал. Изпълнението на тази дейност преминава през следните конкретни етапи, в рамките на 18 месеца. -обявяване на график за провеждане на избор на външен доставчик – 1 месец; - подготовка на документация за избор на външен изпълнител - 1 месец; - избор на изпълнител - 2 месец; - подписване на договор за услуга - 2 месец - подписване на приемо предавателен протокол за изпълнената дейност - 18 месец - финално техническо и финансово отчитане на дейността - 18 месец. 1 469.85 0.00
Управление на проекта : Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от сформиран екип по проекта, включващ ръководител проект, технически и финансов експерт. Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и информационното и публично отчитане реализацията на дейностите. Предвидените длъжности са в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване, характера и мащабите на дейностите. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както и за постигане на предвидените индикатори. Бенефициентът ще сключи договори с лицата, като за всяка отделна позиция е предвидено да има заложени отговорности за изпълнение на длъжността. Заплащането на членовете на екипа ще се осъществява , както следва Ръководител на проекта - 4500 лв Финансов експерт: - 3500 лв Технически експерт: 3930,72 лв. Общо 13 340 лв. представаляващи Непреки разходи до 2 % от разходите по проекта. 11 690.87 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.