Дейност 1: Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта е процес, чрез който ще бъдат реализирани дейностите по проекта. За да бъдат изпълнени дейностите по проекта точно, пълно, качествено, в срок и в съответствие с проектното предложение и приложенията към него, Министерство на образованието и науката ще създаде екип за управление на проекта по отношение на координацията, организацията, управлението на дейностите, приемане на работата на изпълнителите на отделните дейности и подготовка на техническото отчитане към Управляващия орган на ОПРР, и други определени във функциите на отделните членове на екипа. По отношение на осчетоводяването на операциите по проекта и финансовото отчитане на проекта към Управляващият орган, МОН предвижда да възложи частично управлението на външни за бенефициента лица и тъй като цената на извършваната услуга попада в стойностните граници, посочени в ЗОП ще възникне задължение за спазване съответните разпоредби на ЗОП. Разходите заложени в бюджета за външните лица по счетоводно и финансово отчитане са без ДДС, тъй като се предполага, че разхода ще бъде невъзстановимо ДДС, данъка е заложен в бюджетен ред 20.1.
Екипа по организация и управление ще е съставен от следните длъжности, като за всяка длъжност е посочена и минималната изискуема образователно-квалификационна степен или длъжност:
1. Ръководител на проекта - Ръководителя е с висше образование с образователно-квалификационна степен магистър и притежава поне 3 години опит в управлението и изпълнението, и координацията на инфраструктурни проекти.
2. Експерт "Бюджетно планиране и мониторинг на разходите" - минимална квалификация „бакалавър“ от област на висше образование „Социални, стопански и правни науки“;
3. Специалист „Координация на дейностите в професионалната гимназия“ - директорите на включените в проекта гимназии;
4. Главен координатор на проекта - минимална квалификация „бакалавър“ със специалност от област на висше образование „Технически науки“ или „Социални, стопански и правни науки“;
5. Координатор на проекта - предвижда се по проекта да работят двама координатори, които ще изпълняват различни дейности. Минимална квалификация - „бакалавър“ със специалност от област на висше образование „Технически науки“ или „Социални, стопански и правни науки“;;
6. Юрист на проекта - минимална образователно-квалификационна степен магистър "Право";
7. Технически сътрудник по управление на проекта - завършено средно образование;
8. Външните за бенефициента лица ще бъда съсредоточени в областта на Счетоводно и финансово отчитане. Специализираните счетоводни услуги ще се изразяват в следното: Оперативна обработка на счетоводната документация; Отразяване на разходите по отделни счетоводни аналитични партиди на ниво проект; Изготвяне на финансови отчети във връзка с изпълнението и отчитането на проекта; Изготвяне на справки и предоставяне на счетоводната документация при извършване на проверки от национални и европейски контролни органи.
В изпълнение на своите отговорности и задължения при координацията и управлението на проекта е необходимо членове на екипа да извършват проверки на място. Предвид факта, че всички членове на екипа, с изключение на директорите на гимназиите изпълняват своите задължения в гр. София, е необходимо по време на изпълнение на проекта някои от тях да бъдат командировани до градовете, в които са разположени гимназиите. Командировъчните (пътни, дневни и квартирни) са предвидени за членове на екипа за проверки на място (планови и внезапни), свързани с отчитане напредъка по проекта, по сигнал, при междинни или финални технически отчети, при оказване на съдействие при изпълнение на служебните задължения на упълномощени лица на Одитиращи органи и Управляващия орган на ОПРР. Разходите за осъществяване на командировките ще бъдат съобразени с Наредбата за командировките в страната и вътрешните правила на Министерство на образованието и науката. |
230 328.82
|
210 127.01
|
Дейност 2: Подготовка и провеждане на процедурите за възлагане на обществени поръчки: Дейността по подготовка и провеждане на процедурите за избор на изпълнители се определя въз основа на условията и реда за възлагане на обществени поръчки за строителство, доставки или услуги нормативно регламентирани в Закона за обществени поръчки. Провеждането на конкурси от възложителя е с цел осигуряване на публичност, ефективност и ефикасност при разходването на средствата, които ще бъдат предоставяни от Европейския фонд за Регионално развитие и Националния бюджет във връзка с изпълнението на настоящия проект. Предвиждат се провеждането на следните процедури за избор на изпълнители:
1. Проектиране и строителство, реконструкция и ремонт (Инженеринг) във връзка с "Обновяване и модернизация на регионалната образователна инфраструктура чрез подобряване на материално-техническата база на 11 държавни професионални гимназии в системата на МОН в областите Видин, Монтана и Плевен."
2. Оценка на съответствието на проектите, упражняване на строителен надзор по време на строителството и изготвяне на окончателен доклад, съгласно Закона за устройство на територията;
3. Доставка на оборудване и обзавеждане за целите на проекта;
4. Финансов одит на проекта;
5. Публичност и визуализация;
6. Счетоводни услуги, свързани с организацията и управлението на проекта
Същите ще бъдат съобразени с изискванията на възложителя, като при подготовка на документацията ще бъдат взети мерки, които да не ограничават правото на конкуренция чрез включване на условия или изисквания, които де не дават необосновано предимство или необосновано да ограничават участието на стопански субекти в обществените поръчки. Тръжната документация ще бъде съобразена с предмета, стойността, сложността, количеството или обема на обществената поръчка, за да бъдат спазени сроковете за изпълнение на дейностите по проекта. По процедурите за счетоводни услуги и публичност и визуализация се предвижда сключване на рамково споразумение, което да обхване всички европейски програми, по които МОН е бенефициент. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 3 - Проектиране и строителство, реконструкция и ремонт (Инженеринг) и авторски надзор във връзка с изпълнение на проект „Обновяване и модернизация на регионалната образователна инфраструктура чрез подобряване на материално-техническата база на 9 държавни професионални гимназии в системата на МОН в областите Видин, Монтана и Плевен".: Професионалните гимназии, които ще бъдат обект на инженеринг (проектиране и строителство) и авторски надзор по настоящето проектно предложение са от областите Видин, Монтана, Плевен. Професионалните гимназии са второстепенни разпоредители с бюджет към МОН.
1. ПГ "Проф. д-р Асен Златаров" основната сграда и работилниците са в експлоатация от 1969 г.
2. ПГ по туризъм "Михалаки Георгиев" построена през 1969 г.
3. ПГ по техника и електротехника "Христо Ботев" - сградата на училището е построена през 1968 г.
4. ПГ по строителство, архитектура и геодезия "Проф. арх. Стефан Стефанов" - 1969 г.
5. ФСГ "Васил Левски" сградата на училището е построена през 1962 г.
6. ПГ по механоелектротехника - 1970 г.
7. и 8. В сградата построена през 1972 г. са настанени две училища ПГ по транспорт "Проф. Цветан Лазаров" и 13.ПГ по туризъм "Алеко Константинов"
9. ПГ по механоелектротехника "Христо Смирненски" - учебната работилница е въведена в експлоатация 1994 г.
- За ПГ по подемна, строителна и транспортна техника "Г. С. Раковски" и ПГ по ресторантьорство, търговия и обслужване - в рамките на дейността за двете училища ще бъде изпълнено само проектирането, предвид че за двете училища ще бъдат възложени отделни дейности за изпълнението на СМР и авторски надзор.
Всички у-ща са от регионална и национална значимост. През годините на сградния фонд са правени различни частични ремонтни дейности, но цялостното обновяване е предвидено да бъде направено с настоящето проектно предложение. Предвижда се осигуряване на достъпна архитектурна среда за хора с увреждания и СМР в учебни корпуси, театрални салони, аули, физкултурни салони, освежаване на дворното пространство, работилници, лаборатории и др. Дейностите по проектиране и строителство за обновяване на ПГ ще бъдат насочени към изпълнението на целта на настоящата процедура. Дейностите по изготвяне на енергийни доклади и технически паспорти са извършени преди подаване на проектното предложение и се представят по надлежния ред към проекта. При изпълнението на дейности свързани с изготвянето на техническите проекти ще бъдат предвидени интервенции на сградите единствено ако обследването за ЕЕ е доказало, че предписаните мерки ще доведат до нормативно изискваните нива на ЕЕ - най-малко клас на енергопотребление „С“. Към проектното предложение за всички училища се представят сертификати за енергийни характеристики на сградите в експлоатация, издаден по реда на Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ. Всички сертификати са валидни и след издаването им не са извършвани дейности, водещи до подобряване на цялостните енергийни характеристики на сградите. За обектите няма разработени инвестиционни проекти в пълна проектна готовност до и/или разрешение за строеж. В проектното предложение се предвижда изготвяне на технически проект като се спазват всички изисквания на ЗУТ, насоките на УО на ОПРР и действащата нормативна база. Техническите проекти ще бъдат разработени за всяка ПГ по отделно и ще бъдат предвидени необходимите мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. и ще бъдат съобразени нуждите на съответното училище. За сградите паметници на културата инженеринга ще се извърши след съгласуване с НИНКН, както и в съответствие с разпоредбите на ЗУТ. След изготвянето на инвестиционните проекти, изготвяне на доклад по оценка на съответствието и след издаването на Разрешения за строеж (ако е приложимо), ще стартират дейностите свързани с обновяването и модернизирането на образователната инфраструктура в етапност предвидена в индивидуалните графици на всяко едно училище. В общата стойност на проекта е включена и стойността на собствения принос на МОН за ремонт на първия етаж на сградата на ФСГ "Васил Левски", Монтана. |
8 766 624.88
|
8 811 971.65
|
Дейност 4 - Дейности, свързани с Упражняване на строителен надзор по време на строителството и оценка на съответствието, съгласно Закона за устройство на територията: Дейностите, които следва да изпълнява избрания изпълнител са свързани с изготвяне на оценка на съответствието (ОС), съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ) и са свързани с упражняване на строителен надзор по време на строителството. Избраният изпълнител ще бъде лицензирана фирма за ОС и строителен надзор - консултант, съгласно чл.168 ал.2 от ЗУТ. МОН ще изиска да бъде направена Оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвена като комплексен доклад от лицензирана фирма консултант /независим строителен надзор/ за строежите, съгласно чл.142, ал.6 от ЗУТ и Оценка за съответствие на инвестиционния проект със съществените изисквания по чл. 169 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради.
Консултантът по строителството следва:
- да съблюдава стриктно изпълнението на строително-монтажните работи и тяхното съответствие с проекта. В случай на констатирани несъответствия следва да информира Възложителя (МОН) и ръководителя на екипа по управление на проекта незабавно и да предприеме мерки за тяхното отстраняване с действия предоставени му от закона.
- да извършва дейности по приемане на всички видове строително-монтажни работи, да изисква сертификати за произход и декларации за съответствие, отговарящи на изискванията на приложимата нормативна база.
- да съставя и подписва всички видове актове и протоколи за подготовка, откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво и за приемане на завършени видове строителни и монтажни работи при изпълнението на строежите, на отделни етапи или части от тях съгласно НАРЕДБА № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството.
- да уведоми всички участници в строителния процес, при съставяне на акт за установяване на всички видове строителни и монтажни работи, подлежащи на закриване, удостоверяващ, че са постигнати изискванията на проекта. Приложение № 12 се съставя от строителя, проектантите по съответната част и технически правоспособните физически лица по съответните части към лицето, упражняващо строителен надзор.
- да проследи издаването на всички видове разрешителни от съответните компетентни органи, да изготви окончателен доклад и да окомплектова цялата документация за въвеждане на обекта в експлоатация.
- да съблюдава за спазването на технологичните изисквания и технологичната последователност, за качеството и количеството на изпълняваните СМР;
- да съблюдава за изпълнението на конкретните мерки за опазване безопасността и здравето на учениците и персонала в училището, да проследи взимат ли се мерки съгласно ЗБУТ и дали се изпълняват качествено проектните дейности адресирани към хората с увреждания и достъпна архитектурна среда.
За обекти - недвижими културни ценности, консултантската дейност ще се извършва с участието на лица, включени в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство.
Завършването на строителството и въвеждането в експлоатация се извършва по реда на Закона за устройство на територията.
За набавянето на необходимите разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, МОН предвижда в бюджета разходи за свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи. Стойността на таксите не се включват в бюджета за НСН и оценка на съответствието, платежните документи ще бъдат издавани на името на бенефициента (МОН). Разходите за таксите за въвеждане на обектите в експлоатация са заложени в бюджетно перо 13.1., като дейността за приемане на обектите ще се извършва след като бъдат приключени СМР. |
447 573.41
|
163 979.61
|
Дейност 5 - Доставка на оборудване и обзавеждане за целите на проекта.: В проектното предложение се предвижда доставка на оборудване за физкултурни салони и спортни площадки, оборудване на съвременни кабинети по информатика и информационни технологии, оборудване на професионални работилници, лаборатории, специализирани кабинети. Тези мерки ще доведат до модернизация на учебния процес в Професионалните гимназии в областите Видин, Монтана и Плевен. Чрез закупуване на лаптопи, компютри, мултимедийни проектори ще се извършва съвременно и интерактивно обучение и разработване на електронни уроци с участието на учениците. Броя ще бъде съобразен с необходимостта на съответните училища. Предвижда се да бъдат закупени обзавеждане за класни стаи, учителски стаи, канцеларии (офис оборудване), необходимо за подобряване на облика и външния им вид и за подобряване условията за провеждане на учебния процес.
Предвижда се закупуване на оборудване за професионалните работилници, лаборатории, специализирани кабинети според нуждите и спецификата на всяко отделно училище.
Оборудване и обзавеждане се предвижда да бъде закупено и доставено в десет училища към настоящото проектно предложение, а именно:
1. Професионална гимназия "Проф. д-р Асен Златаров"
2. Професионална гимназия по техника и електротехника "Христо Ботев"
3. Професионална гимназия по строителство, архитектура и геодезия "Проф. арх. Стефан Стефанов"
4. Финансово-стопанска гимназия "Васил Левски"
5. Професионална гимназия по механоелектротехника
6. Професионална гимназия по транспорт "Проф. Цветан Лазаров"
7. Професионална гимназия по механоелектротехника "Христо Смирненски"
8. Професионална гимназия по туризъм "Алеко Константинов"
9. Професионална гимназия по ресторантьорство, търговия и обслужване
10. Професионална гимназия по подемна, строителна и транспортна техника "Г. С. Раковски"
За целите на проектното предложение, МОН представя (Приложение Б) - файл формат EXCEL, подписан с електронен подпис с индикативен остойностен списък на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане за всяка отделна професионална гимназия. |
1 027 390.87
|
1 058 776.72
|
Дейност 6 - Финансов одит на проекта: Финансов одит на проекта – одитът на проекта трябва да бъде извършен от квалифициран одитор, физическо или юридическо лице. Финансов одит на проекта следва да направи доклад за фактическите констатации по извършените разходи по проекта. Докладът на одитора следва да съдържа заключение по ефективността, ефикасността и целесъобразността на направените разходи във връзка с постигането на целите на проектното предложение.
Докладът ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. При изпълнение на дейността ще се спази Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС на Сертифициращия орган от м.юли 2013 г. |
49 485.30
|
24 341.86
|
Дейност 7 - Дейности по публичност и визуализация: Дейностите по публичност и визуализация са свързани с информирането на обществеността за изпълнението на проекта, източниците за финансиране и дейностите по проекта. Информацията и комуникацията по проекта ще бъде съгласно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, МОН и професионалните гимназии от настоящето проектно предложение ще качат на сайтовете си информация за сключения договор за БФП. Ще бъдат изготвени и поставени билборди преди официалната церемония "Първа копка", както и постоянни табели или билборди с големи размери, които ще бъдат поставени в гимназиите на видимо за обществеността място не по-късно от 3 месеца след приключването на проекта. В допълнение към това ще бъде организирана официална церемония за ефективния старт на проекта - "Първа копка", както и за откриването на обектите. На всички изготвени материали ще бъде поставено логото на оперативната програма в едно с логото на програмния период 2014-2020. Предвижда се да бъде проведена пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта, както и подобно събитие при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му.
Ще бъдат изготвени стикери за доставеното оборудване и обзавеждане закупено по проекта. Също така се предвижда да бъдат изготвени информационни и рекламни материали с логото на програмата и логото на ЕС, съобразени с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 8 - Изпълнение на строително-монтажни работи (СМР): Професионалните гимназии, които ще бъдат обект на изпълнение на СМР по настоящето проектно предложение са от област Плевен. Професионалните гимназии са второстепенни разпоредители с бюджет към МОН, а именно:
1. ПГ по ресторантьорство, търговия и обслужване - сградата е построена 1972 г. - има издадено разрешение за строеж и ще се извършат СМР в зала "Орион";
2. ПГ по подемна, строителна и транспортна техника "Г. С. Раковски" - сградата на училището е построена през 1973 г. - има издадено разрешение за строеж. Предвидени необходимите мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба. Обект на интервенция са учебния корпус, спортните площадки и изграждане на асансьор. |
1 208 907.28
|
0.00
|
Дейност 9 - Изпълнение на авторски надзор: Професионалните гимназии, които ще бъдат обект на изпълнение на авторски надзор по настоящето проектно предложение са от област Плевен. Професионалните гимназии са второстепенни разпоредители с бюджет към МОН, а именно:
1. ПГ по ресторантьорство, търговия и обслужване;
2. ПГ по подемна, строителна и транспортна техника "Г. С. Раковски".
|
0.00
|
0.00
|