Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Основната дейност на Некрато ООД e производство и дистрибуция на матраци, подматрачни рамки и аксесоари. Приходите от продажба на матраци съставляват над 85% от нетните приходи на предприятието, останалите 15 % са от продажба на подматрачни рамки и аксесоари. Фирмата има изградена дистрибуторска мрежа в цялата страна, а през 2011 г. открива два фирмени магазина в София и Бургас, както и два регионални складa за продажби на едро в Бургас и Асеновград. Днес фирмата е добре позната и налага търговската марка „матраци Paradise“ в цяла България и ЕС. 

С настоящият проект Некрато ООД цели развитието на конкурентно ефективно производство и бизнес, чрез увеличаване на управленския си капацитет и повишаване на отговорността си към околната среда. В проектното предложение са заложени следните дейности, чрез които това се постига:

I. Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията:

1. Въвеждане и сертификация на Система за управление на околната среда, съгласно националния стандарт БДС EN ISO 14001:2015. -  предприятието ще декларира своята осъзнатост и ангажираност към опазване на околната среда, като подобри своята ресурсна и енергийна ефективност. Получаването на сертификат за съответствие ще повиши конкурентните предимства на предприятието на външните пазари и ще рефлектира в нарастване обема на износа.

II. Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги:

2. Придобиване и въвеждане на ERP система - ще доведе до подобряване на бизнес процесите, като цяло в предприятието и акцентиране върху повишена производителност, чрез по-добро управление и осигуряване на непрекъсваемост на процесите по обработка на поръчки, ресурсно осигуряване, производство и доставки към клиентите;
3. Закупуване на оборудване, необходимо за функционирането на ERP системата - ще се осигури обезпечаване работата на въведената нова електронна платформа за управление.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията - въвеждане и сертификация на СУОС, съгласно стандарт БДС EN ISO 14001:2015: По тази дейност Некрато ООД предвижда изпълнението на следните поддейности: 1. Разработка и внедряване на Система за управление на околната среда (СУОС), съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 14001:2015; 2. Сертифициране на въведената в предприятието СУОС, отговаряща на изискванията на стандарт БДС EN ISO 14001:2015. С изпълнението на дейността по въвеждане и сертификация на СУОС , съгласно стандарт БДС EN ISO 14001:2015, Некрато ООД ще съдейства за опазване на околната среда и за предотвратяване на замърсяването в баланс със социално-икономическите потребности на съвремието. Въведената система ще доведе до оптимизация на производствено-технологични дейности и процеси във връзка с опазване на околната среда. Чрез предвиденият в системата оперативен мониторинг и контрол на дейностите ще се завиши качеството на произвежданите продукти, като едновременно с това се повиши ресурсната и енергийна ефективност в предприятието. Въвеждането на новата Система за управление на околната среда ще допълни по подходящ начин внедрената в Некрато ООД Система за управление на качеството, съгласно ISO 9001. По този начин увеличеният управленски капацитет ще осигури високо качество на предлаганите продукти, услуги и процеси в предприятието и ще бъде фактор за повишаване на конкурентните предимства на Некрато ООД на вътрешните и външни пазари. Получаването на международно валиден сертификат за съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 14001:2015 ще бъде гарант пред настоящите и потенциални клиенти за спазване от предприятието на всички европейски и национални норми и стандарти, свързани с принципите на опазване на околната среда, заложени в стратегията на ЕС за устойчиво развитие. Доказвайки волята си за едно европейско ниво на предлаганите стоки и услуги предприятието ще бъде пълноправен партньор на международните пазари, което ще му позволи да увеличи експортния си дял. Разработката и внедряването на СУОС в Некрато ООД ще се извърши от компетентен консултантски екип и членове на екипа на фирмата. За провеждане на сертификационен одит ще бъде поканена акредитирана сертификационна организация. Етапите през които ще премине дейността са следните: 1.Етапи при въвеждане на СУОС, съгласно стандарт БДС EN ISO 14001:2015: 1.1. Диагностичен одит 1.2. Провеждане на входящо обучение в организацията за изискванията на стандарт БДС EN ISO 14001:2015 1.3. Разработване на документите на Системата за управление на околна среда (СУОС) 1.4. Внедряване на Системата за управление на околната среда (СУОС) 1.5. Наблюдение работата на Системата за управление на околната среда (СУОС) 1.6. Извършване и документиране на Вътрешен одит 1.7. Документиране на Преглед от Ръководството за работата на СУОС 2.Етапи при сертификация на СУОС, съгласно стандарт БДС EN ISO 14001:2015: 2.1. Етап I - Одит по документи 2.2. Етап II -Одит на място и наблюдение работата на СУОС 2.3. Издаване на сертификат за съответствие със стандарт БДС EN ISO 14001:2015 11 400.00 13 020.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги - придобиване и въвеждане на ERP система: Като част от дейността Некрато ООД предвижда доставката и въвеждането ERP система - 1 бр, отговаряща на нуждите на предприятието. ERP системата за управление се състои от взаимосвързани функционалности, което позволява всяко въвеждане на данни да се отразява във всеки един от тях. Системата работи в реално време и предоставя актуална и подходяща за управленски анализи информация. Използва се за автоматизация и оптимизация на управлението на финансите, веригата на доставките, складовото стопанство, дистрибуцията, производството, взаимоотношенията с клиентите, което позволява успешното развиване на всеки бизнес. Със закупуването и внедряването на такава система Некрато ООД цели да постигне интегритет на информацията за дейността си. Всички документи, артикули , материали, контрагенти, процеси и техните взаимовръзки ще бъдат дефинирани и отразени в системата. Това ще доведе до гаранция за надеждността на информацията; бързина на търсенето и реакцията; еднократно въвеждане на информацията. Данните, въведени на едно място, ще се споделят в цялата организация. Така ще се ускорят дейностите, ще се намалят грешките и служителите, които се нуждаят, ще имат непосредствен достъп до точна информация. Необходимите справки ще се генерират автоматично на база предварително дефинирани критерии и параметри с възможност за филтриране по период, клиент или група клиенти, доставчици, артикули, сметки и други. Анализа на данните от системата ще позволява надеждно планиране и вземане на информирани решения на база моментна снимка на състоянието на дейността. Ще има пълна проследимост на процеса от създаване на оферта, през поръчка, набавяне на материали, реализация, доставка към клиент, фактуриране и проследяване на плащанията. Ще бъде налична актуална информация в реално време, което ще даде възможност за поддържането на оптимално ниво на запасите от материали, стоки и готова продукция, оптимизирането на производствените процеси, заявките към доставчици и дистрибуцията. Системата ще дава възможност за планиране на производството, базирано на времето за изпълнение на натовареността на различните машинни и работни центрове. Ще се поддържат производствени спецификации за всеки продукт с разчет на материалите и себестойност. Системата ще може да начислява и непреки разходи за производство, което ще отразява реалните разходи на предприятието. Ще бъде въведена практика на баркодиране на произведените изделия, все по-търсена от клиенти и наложена на пазара, като изискване на големите международни вериги при работа с тях. В допълнение избраното ERP решение ще притежава мобилно приложение, което ще позволява оторизиран отдалечен достъп до информацията в корпоративната система. Това ще позволява на търговците, когато са на посещение на място да работят в реално време в ERP системата - за приемане на поръчки и отбелязване на получена обратна връзка от клиента. Също така, ще е от голяма полза при участието на Некрато ООД на международни панаири и изложения, когато се правят работни срещи с потенциални партньори и клиенти. Внедряването на ERP система ще повиши значително управленския капацитет на Некрато ООД. Новата електронна платформа за управление ще доведе до подобряване на бизнес процесите, като цяло в предприятието. Повишената производителност, чрез по-добро управление и осигуряване на непрекъсваемост на процесите по обработка на поръчки, ресурсно осигуряване, производство и доставки към клиентите ще осигури устойчивото развитие на предприятието в бъдеще. Етапи на изпълнение за въвеждане на ERP системата: 1. Дефиниране на работни екипи и съставяне на план-график за въвеждане на ERP системата; 2. Доставка на ERP системата ; 3. Анализ на бизнес процеси; 4. Настройка и конфигуриране на ERP системата; 5. Обучение на крайните потребители. 6. Съдействие на потребителите при стартиране работата със системата. 275 000.00 185 000.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги - чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането на ERP системата: По тази дейност ще се закупи необходимото оборудване, необходимо за функционирането на ERP системата. Като част от дейността ще бъдат закупени следните дълготрайни материални активи (ДМА), допринасящи за въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието: 1. Хардуер за Баркодиращата функция на ERP системата: Описание - бр. х ед. цена = обща цена, без ДДС 1.1. Индустриално мобилно устройство с баркод скенер - 5 бр. х 3000 =15 000 лева 1.2. Етикетен принтер - 3 бр. х 1950 = 5 850 лева 1.3. Устройство за безжичен достъп (access point) - 3 бр. х 1450 = 4 350 лева Обща стойност Поз .1: 25 200 лева, без ДДС 2. Хардуер за инсталация на ERP системата: 2.1. Сървър - 1 бр. - 18 700 лева 2.2. Непрекъсваемо токозахранващо устройство (UPS) - 1 бр. - 1 400 лева 2.3. Мрежов комутатор - 1 бр. - 3 100 лева 2.4. Устройство за архивиране - 1 бр. -. 3 600 лева Обща стойност Поз. 2: 26 800 лева Обща стойност на хардуера (ДМА) на ERP системата: Поз.1 + Поз. 2 = 25 200 + 26 800 = 52 000 лева, без ДДС Необходими специализирани софтуерни приложения, представляващи дълготрайни нематериални активи (ДНА), допринасящи за въвеждане на ИКТ базирания софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието: 3. Софтуер за инсталация на ERP системата: 3.1. Сървърна операционна система - 1 бр. - 4 600 лева 3.2. Архивиращ софтуер - 1 бр. - 6 000 лева Обща стойност на софтуера (ДНА), необходим за инсталация на ERP системата : 10 600 лева, без ДДС Изброеното по-горе ДМА и ДНА оборудване, допринася за въвеждане на ИКТ базирания софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието - ERP система. Като ДМА ще се закупят хардуер за баркодиране на изделия и хардуер за инсталация на ERP системата: - Хардуерът за баркодиране на изделия (Поз. 1) се състои от: мобилни устройства с баркод скенер, етикетни принтери и устройства за безжичен достъп, които да осигуряват връзката между устройствата и ERP системата; - Хардуерът, на който ще бъде извършена физическата инсталация на софтуера на ERP системата (Поз. 2) се състои от : сървър, UPS захранване гарантиращо непрекъсната работа на сървъра, мрежов комутатор - разпределящ достъпа до сървъра, устройство за архивиране на данни (back-up); - Софтуер, който ще осигури работата на хардуера за физическа инсталация на ERP системата (Поз. 3). Ще са необходими два отделни софтуера: единия да осигури работата на сървъра, а втория да осигури архивирането на данни върху дисковия масив. 62 600.00 64 277.00
Визуализация на проекта: При реализацията на дейността ще се прилагат подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. Задължително ще бъде упоменат финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. Дейностите по информиране и публичност ще бъдат извършени в съответствие с изискванията на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация" 2014-2020. В процеса на изпълнение на проекта ще бъдат изработени и отпечатани: информационни материали и информационни табели. Ще бъдат направени необходимите публикации на сайта на организацията, имащи за цел популяризиране на проектните дейности и финансовия принос на ЕС към проекта. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.