Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 127 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда реализиране на предприемаческа идея от АЛКРИНА ООД в областта на социалните дейности и по-конкретно създаване на консултативен социално психологически център за помощ. За целта ще бъдат наети специалисти с психологическо образование и опит, които да оказват адекватна помощ на граждани на Р България като предоставят специализирани консултации и терапии на различни тематики от социалния живот.
Основните услуги, които ще предлага консултативния център са свързани с предоставянето на консултации и терапии, вкл. и он-лайн консутиране. Предвижда се част от услугите да се предлагат заедно с обучителни и информационни материали на конкретна социална тема.
Целевата група, към която е насочена реализирането на предприемаческата идея са всички хора, преживяли травмиращо събитие през живота си и желаят да получат адекватна специализирана помощ за преодоляването на проблемите си. 
Целта на настоящото проектно предложение е създаване на специализиран консултативен социално психологически център за помощ, отговарящ на най-съвременните световни тенденция за предоставяне на адекватна психологична помощ. 
Основните дейности, които ще бъдат изпълнени по настоящото проектно предложение са: 
1. Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде реализиране, чрез наемане на персонал - 3 бр., закупуване на ДМА - 7 бр. и ДНА 1 бр.); 
2. Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020).
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде реализиране, чрез наемане на персонал - 4 бр., закупуване на ДМА - 7 бр. и ДНА - 1 бр.) - част 1: За реализиране на пазара на предприемаческата идея ще бъде изграден консултативен социално психологически център за помощ, като в резултат от изпълнението на проекта ще бъдат наети 4 лица висококвалифицирани специалисти в областта на социалните дейности и психологията. Планираните специалисти за реализиране на предприем. идея ще бъдат наети на трудов договор и включват: 1. Предприемач в социалната работа с код по НКПД 2635-6021 - както е видно от наименованието на длъжността, това лице ще бъде предприемачът, който ще бъде назначен на 8-ч. раб. ден и ще отговаря пряко за реализирането на предприем. идея на пазара. Негови ще бъдат отговорностите за създаване на висококвалиф. екип с опит, така, че да отговори в максим. степен на поставените цели на консултативния център за помощ. Специализираните функции, които ще изпълнява предприемачът, извън тези свързани с организация и управлението на консултативния център са свързани с: провеждане консултации и групови терапии за подпомагане на лица със социални и психологически проблеми; анализиране и оценка на резултатите от проведените в центъра дейности; следи навлизането на нови модели и методи на соц. и психолог. помощ, като ги адаптира към конкретната специфика на предлаганите услуги от центъра; прилага психологични и психоаналитични подходи при работа със специф. соц. групи (напр. деца със специални образователни потребонсти; лица с увреждания и пр.); изготвя обучителни програми за подпомагане на различни социални и психолог. проблеми, като прилага програмите на практика и следи за тяхното изпълнение и анализира резултатите от това; изготвя заедно с останалите специалисти в центъра консултативни и образов. материали и игрови ситуации, с цел по-адекватно овладяване на конкретни проблеми от социален и психологически характер на посетителите в центъра. 2. Специалист, социални дейности с код по НКПД 2635-6007 - две лица назначени по 4 ч. раб. ден. Едно от лицата ще бъде лице с трайни увреждания с издаден валиден ТЕЛК с над 50% трудоустрояване. Техните функции ще включват: провеждане на консултации и груп. терапии, в т.ч. он-лайн такива на лица със семейни и лични проблеми, като кризи в семейната среда, проблеми с децата, загуба на близък човек, насилие в дома, депресивни състояния и пр.; анализиране на проведените консултации и и изготвяне на индивидуална психолог. оценка и изготвяне на план за последваща работа с конкретното лице; изготвяне и прилагане на анкетни карти и въпросници за достигне по-бързо до същността на проблемите и за получаване на обратна връзка с постигнатите резултати от проведените консултации и терапии; подпомагат активно предприемача в разработв. на обучителни материали, статии и презентации по предварително определени тематики в областта на психологията; предоставят на клиентите си разработените материали, с цел продължаващо самостоятелно усъвършенстване извън консултативния център. 3. Психолог с код по НКПД 2634-6001 - едно лице, което ще бъде наето на етап изпълнение на проекта и не е предмет на оценка по настоящия проект. Планира се психологът да бъде нает на 8-ч. раб.ден. Неговите функции за подпомагане реализирането на предприем. идея включват: провеждане на индивидуални консултации, в т.ч. и он-лайн консултации; провеждане на групови терапии на взаимопомощ на лица с проблеми с депресия, зависимости и пр.; анализиране и изготвяне на психологически оценки; адаптиране и прилагане на нови модели за психологична помощ или такива доказани кат добри практики в областта на психология и психотерапията, с цел постигане на високи резултати пре провеждане на консултациите и терапиите; подпомага екипа при разработването на учебни и информац. материали, статии и пр. в областта на психологията. Общата стойност на възнагражедния на екипа с включени осигуровки и за сметка на работодателя за периода на проекта 15 месеца са 116240 лв., от които за Предприемач в социалната работа - 46496 лв., за Специалист,социални дейности - 46496 лв. и за Психолог - 23248 лв. 238 540.00 232 438.07
Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде реализиране, чрез наемане на персонал - 4 бр., закупуване на ДМА - 7 бр. и ДНА - 1 бр.) - част 2: За обезпечаване работата на екипа за реализиране на предприем. идея ще бъдат закупени 7 бр. ДМА на обща стойносст 29900 лв. При планиране на необходимите ДМА по настоящия проект се анализира и оцени необходимостта от тях, така, че консултативният социално психологически център за помощ да може да извършва предоставянето на услугите, качествено, бързо и в съответствие на най-новите практики и методи за работа на лица със соц. и психол. проблеми, отчитайки навлизането на информац. технологии като съществен фактор за успешното реализиране на предприем. идея на пазара. В тази връзка, планираните за обезпечаване консултат. център с технологично оборудване ДМА включват: 1)Преносими компютри - 3 броя, за всяко едно лице от екипа на предприемача. Планираните компютри са осн. инструмент в раб. процес, за да може екипът на предприемача да извършва своята работа качествено и ефективно. Те ще бъдат използвани във всички етапи на извършв. в центъра дейности - от подготовката раб. процес, през разработв. на учебни и информац. материали, до провеждането на консултации и терапии, за изготвяне на анализите и оценките. Компютрите ще бъдат и осн. средство при провеждане на он-лайн консултации, като един модерен метод за връзка с целевата група. Предвид, че фокусът на предприемач. идея към социални и психологични проблеми, за които хората все още трудно вземат решение да потърсят съответната помощ, с навлизането на он-лайн консултирането, доказано в световен мащаб се увеличава наласата за търсене на специализирана помощ, като по-този начин хората се чувстват по-сигурни и по-смели за преодоляване на даден вид проблем. 2)Сървър - 1 брой - необходим за обезпечаване работата на софтуерната платформа за видео-конферентни разговори и уебинари, чрез която ще се осъществят он-лайн консултациите. Той е средство за връзка, организиране, съхранение и защита на информацинния поток от данни, които ще се осъществяват в консултативния център. Сървърът ще спомогне за работа в една обща информационна среда, като ще обезпечи информационно предоставените услуги в центъра. Не на последно място изискванията за работа на софтуерната платформа, са свързани с наличиенто на сървър. 3)Мултифункционално устройство - 1 брой. Устройството е необходимо за разпечатване на учебни и обучителни материали, статии, специализирани игри, казуси и пр., които ще бъдат предоставяне при консултациите и терапиите. Т.к. като доказано най-ефективния метод за достъп до мозъчната функция е визуално възприятие, то по време на консултация и терапия ще се предоставят материали във вид на картинки и във форма на книга. В тази връзка мултифункц. устройство задължително следва да има опция за фишинър, т.е. да може да разпечатва книги (колиране, групиране, отместване, телбод, подшиване, перфориране, вмъкване, сгъване). Благодарение на тази функция, специалистите в консултативния център ще могат на място да пускат в завършен вид материалите, необходими за провеждане на консултациите и терапиите и няма да е необходимо всеки път да се ползват услуги на външни изпълнители. 4)Мултимедиен проектор - 1 брой, който е необходим при провеждане на консултации и групови терапии на място, като чрез него ще онагледяват примери, ще се показват различни игрови ситуации, ще се представя различен тип информация, като по-този начин се гарантира максим. ефектив. на провежданите дейности от консултат. център. Тук отново целта е визуално възприятие, като най-ефективен метод за достигане на желаните резултати. 5)Фотоапарат - 1 брой. Необходим е за заснемане, в т.ч. и видеозаснемане на опред. консултации и най-вече при провеждане на груповите терапии, където е важно за следващата терапия да бъдат анализирани и оценявани реакциите на участниците и техния напредък, с цел да се изготвят необходимите стъпки за последваща работа с тях. Фотоапаратът ще има възможност за видеозаснемане в реално време, като снимките и видеата ще бъдат използв. само за целите на консултат. център и няма да бъдат предоставени на външни лица. 0.00 0.00
Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде реализиране, чрез наемане на персонал - 4 бр., закупуване на ДМА - 7 бр. и ДНА - 1 бр.) - част 3: За осъществяване на он-лайн консултациите, за реализиране на предприемаческата идея се предвижда закупуване на ДНА - 1 бр., именно Софтуерна платформа за видео-конферентни разговори и уебинари на стойност 49700 лв. Необходимостта от закупуването на софтуерната платформа е в резултата на стратегията за пазарна реализация, която се предвижда предоставянето на он-лайн консултации и терапии. Това е обусловено от факта, че сферата, в която е насочена предприемаческата идея, все още представлява тема "табу" за част от хората с изразени социални и психологични проблеми. Това е така, поради страх, че ще бъдат отхвърлени от близките си и от обществото, ако те разберат за техното състояние. Чрез предоставянето на възможността за провеждане на он-лайн консултации и терапии ще може да се достигне точно до тези представители на целевата група, които ще могат да получат адекватна и навременна помощ. Като цяло със предостовяне на он-лайн консултации и терапии, чрез софтуерната платформа ще се предостави възможност за видео и аудио разговори в реално време между двама или повече участника; интерфейсът ще дава възможност за зареждане на картинки, презентации, смяна на слейдове от презентацията, зареждане на word формат, работа по показаното на екрана – подчертаване, ограждане, писане на текст; зареждане на видео или аудио файл с опции за преместване на позицията, в която да се пусне файла, което води до стартиране на записа на всеки участник от посочената позиция, спиране с пауза; зареждане на youtube link; зареждане на прозорец, в който се пише текст, вкл. с възможност за форматиране. Платформата ще дава възможност за размяна на текстови съобщения до всички участници по време на консултацията и ли терапията, или или само до конкретен потребител. Също така, платформата ще спомага за работния процес на екипа на проекта, като ще дава възможност за зареждане на файлове преди провеждане на консултациите, за да могат да бъдат лесно достъпни по време на провеждането им. Не на последно място софтуерната платформа ще предоставя възможност за разделяне на участниците в групи за самостоятелна работа, като участниците във всяка група могат ще могат да се виждат и чуват. За анализиране и оценяване на резултати от проведените он-лайн консултации и терапии ще могат да се прави паралелен запис, който да бъде обстойно обследван след приключване на работната сесия. Всичко това прави софтуерната платформа изключително ефективна по отношение осъществяване на достъп до лица с проблеми, но съществуващи страхове, налагани от нагласите на обществото. В същото време платформата ще е адекватна по ефективност и качество на предлаганите услуги, както при провеждане на лични консултации и терапии. За реализиране на пазара на предприемаческата идея, по настоящия проект са планирани и разходи за: - Наем на помещение в гр. Дупница за 15 месеца на обща стойност 18000 лв., където ще се помещава консултативния център; - Разработване на маркетингово проучване за пазарна реализация на предприемаческата идея на обща стойност 19900 лв., чрез което ще се спомогне за по-правилно позициониране на пазара и достигане до крайните потребители; - Създаване на интернет страница на кандидата, чрез която ще се информира обществеността за предлаганите услуги от консултативния център и на която ще се публикуват информационни материали за справяне на различни социални и психологични проблеми. За създаване на интернет страницата са планирана стойност от 4800 лв. 0.00 0.00
Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020): Дейността е задължителна за осигуряване на максимална информираност и пълна публичност на проекта, с цел създаване на прозрачност при реализацията на проекта и с цел информиране на обществеността за приноса на Европейския фонд за регионално развитие за изпълнение на целите на проекта и респективно на целите на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020.Дейността ще се изпълни при спазване изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, Условията за кандидатстване по процедура „Насърчаване на предприемачеството“ и изискванията на Управляващия орган на ОПИК. За да се осигури максимална публичност по проекта са предвидени следните дейности: - изработване на 1 бр. плакат с формат А3, показваща финансовата помощ на ЕФРР чрез ОПИК за реализиране на проекта; - изработване и разпространение на 3000 броя листовки за запознаване на обществеността с проекта и проектните дейности, с целите, които той си поставя и резултатите, които ще бъдат постигнати след неговото изпълнение; - изработване на 7 броя стикера, които ще се поставят върху закупените по проекта активи - публикуване на информация за проекта на интернет страницата на кандидата, която ще бъде изработена в резултат изпълнението на проекта и на която периодично ще се публикува актуална информация за отделните етапи от неговото изпълнение. 916.40 14.25

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.