Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на проекта е идентифициране и активиране на най-малко 75 неактивни младежи между 15 и 29г., живеещи на територията на област Бургас. Проектът предвижда следното: 
-	идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение и активиране за включването им на пазара на труда по Методология за идентифициране на целевите групи, разработена изцяло за целите на проекта,
-	предоставяне на обучения от лицензиран Център за професионално обучение на 35 представители на целевата група за придобиване на професионална квалификация за „парамедик“ (трета квалификационна степен) и осигуряване на стипендии за обучаващите се,
-	наемане на 30 от успешно завършилите обучението лица на длъжност „парамедик“ в Център за спешна медицинска помощ-Бургас за период до 6 месеца (субсидирана заетост), наемане на 5 от успешно завършилите обучението лица на длъжност „парамедик“ в „Спешно приемно отделение“ на „МБАЛ – Бургас“ АД (несубсидирана заетост), 
-	връщане в образователната система на 25 неактивни младежи и 
-	насочване на всички останали младежи към регистрация в ДБТ за включване в други операции и информация за други възможности за включване в пазара на труда. 
В проекта е включена и дейност за организация и управление на проекта и дейност за информиране и публичност в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.  Във всички проектни дейности са предвидени конкретни мерки за прилагането на хоризонталните принципи за равни възможности и липса на дискриминация, равенство на половете и устойчиво развитие. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение и активиране за включването им на пазара на труда : Цел на дейността Дейността има за цел да се идентифицират и активират най-малко 75 младежи, представители на целевата група, като 35 от тях се насочат към включване в обучение за придобиване на професионална квалификация „парамедик“ (трета квалификационна степен) с осигурена последваща субсидирана заетост за 30 от успешно завършилите в ЦСМП-Бургас и за 5 – несубсидирана заетост в „МБАЛ-Бургас“ АД, 25 от идентифицираните да получат индивидуални консултации с психолог и да се върнат в образователната система, а всички други, включени в проекта, младежи да бъдат насочени към регистрация в ДБТ. Съдържание на дейността Дейността включва идентифициране на представители на целевата група и насърчаване на младежите за връщане на пазара на труда и/или в образователната система и/или към регистрация в ДБТ. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с Методологията за идентифициране на целевите групи, която е приложена към настоящото проектно предложение. Етапи за изпълнение 1. Подготовка 1.1. Сформиране на екип - ключов експерт „Организатор на кампания за идентифициране и активиране“ и ключов експерт „Консултант – психолог“ (отговорностите и квалификациите им са подробно описани в Секция 9 на Формуляра за кандидатстване). Експертите ще бъдат избрани след сключване на договор за изпълнение на проекта. С тях ще бъдат сключени граждански договори в съответствие с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. 1.2. Детайлен план за изпълнение на дейността (при спазване на Методологията за идентифициране на целевите групи) На този етап ще бъдат определени датите за ключовите събития, ще бъдат закупени необходимите материали и консумативи, ще се изработят материалите за информационната кампания, детайлните процедури за идентифициране на младежи, които отговарят на изискванията за включване в дейност 2 от проекта за осигуряване на обучение за професионална квалификация, разработване на правилата за осигуряване на психологически консултации и подкрепа (вкл. Тестове, методики и др.), определяне на начините на документиране на всички дейности и резултати. Етапът на подготовка завършва с пълна готовност за стартиране на дейностите по идентифициране и активиране на представителите на целевата група. 2. Изпълнение Изпълнението на дейността ще се извърши от експертите в пълно съответствие с Методологията за идентифициране на представителите на целевите групи и съставения подробен план на етапа на планиране. Екипът за организация и управление на проекта ще осъществява периодичен мониторинг на изпълнението като на най-малко веднъж седмично ще се прави преглед на напредъка, на идентифицираните трудности и ще се планират следващите действия. 3. Приключване на дейността. Дейността ще приключи с: - пълна готовност за започване на дейност 2 на проекта за предоставяне на обучение за придобиване на професионална квалификация – обработени документи и потвърдени заявки за включване в обучение за „Парамедици“ (трета квалификационна степен) и за участие в последваща заетост на 35 представители на целевата група; - върнати най-малко 25 представители на целевата група в образователната система; - регистрирани най-малко 15 представители на целевата група в дирекция „Бюро по труда“ за последващо търсене на работа и включване в други операции за обучение и заетост. 19 981.20 0.00
Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация във връзка с конкретна възможност за наемане на работа след обучението (по заявена готовност от работодател) : Цел на дейността Дейността има за цел да се предостави обучение на 35 представители на целевата група във връзка с конкретна възможност за наемане на работа след обучението за професионална квалификация за професия „Парамедик” (код на професията – 723030), специалност код 7230302 „Транспортиране на пострадали и болни хора, оказване на първа помощ и асистиране в спешни отделения“ с трета степен на професионална квалификация съгласно Списъка на професиите за професионално образование и обучение. Съдържание на дейността В рамките на дейността за организация и управление на проекта ще бъде проведена процедура за избор на лицензиран Център за професионално обучение, който да предостави обучение на 35 представители на целевата група във връзка с конкретна възможност за наемане на работа след обучението за професионална квалификация за професия „Парамедик”. С избрания изпълнител ще бъдат съгласувани графиците за провеждане на обучението, ще бъдат информирани включените в обучението представители на целевата група и изпълнителят ще проведе обучението в съответствие с ДОИ и утвърдената учебна програма. За всички лица, включени в обучението, са предвидени и редовно ще бъдат изплащани стипендии в размер на 10 лв. за всеки присъствен учебен ден в населеното място и 15 лв. за всеки присъствен учебен ден извън населеното място при обучение от минимум 6 часа дневно за времето на обучението. Изплащането на стипендиите ще бъде надлежно документирано. Основни данни за обучението за придобиване на професионална квалификация 1. Наименование и код на професията, и код на специалността: Професия „Парамедик” , код на професията - 723030, специалност код 7230302 „Транспортиране на пострадали и болни хора, оказване на първа помощ и асистиране в спешни отделения“ с трета степен на професионална квалификация съгласно Списъка на професиите за професионално образование и обучение. 2. Хорариум на обучението – 960 учебни часа, разпределени, както следва: 2.1. Теория: 300 учебни часа 2.2. Практика: 660 учебни часа (от които 60 учебни часа избираема професионална подготовка) 3. Брой на обучаваните лица: 35 4. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация. Обучението ще се проведе в съответствие с изискванията на ЗПОО. Обучението е по професия и специалност, включени в Списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от Министъра на образованието и науката (парамедик, трета квалификационна степен). Обучението води до придобиване на степен на професионална квалификация, удостоверена със свидетелство за професионална квалификация (съгласно чл. 38, ал. 2 и ал. 3 от ЗПОО), при провеждането на обществената поръчка към изпълнителя ще бъде поставено изискване за притежаване на валидна лицензия от НАПОО за специалността както и изисквания към преподавателите, чието завършено образование, придобита специалност, присъдена квалификация и правоспособност трябва да бъде в съответствие с нормативната уредба и ДОИ за извършване на обучението по специалността. Етапи за изпълнение 1. Подготовка – подготовка на списъци с участници в обученията (резултат от Дейност 1) и координация и комуникация за избрания изпълнител. 2. Изпълнение – провеждане на обучението от избрания Център за професионално обучение в съответствие с нормативните изисквания, ДОИ и договора с избрания изпълнител, изплащане на стипендиите на включените в обучението лица от страна на ЦСМП-Бургас. 3. Отчитане – предоставени копия от издадените свидетелства за професионална квалификация на включените в обучението лица от ЦПО, окомплектоване на документите, свързани с изплатените стипендии на лицата, които са били включени в обучението. 114 000.00 0.00
Наемане на лица от целевата група на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас на НКПД 2011 за период до 6 месеца. : Цел на дейността Целта на дейността е да се осигури субсидирана заетост за период от 6 месеца на 30 представители на целевата група, които успешно са завършили обучение и са придобили свидетелства за професионална квалификация за професия „Парамедик” (код на професията – 723030), специалност код 7230302 „Транспортиране на пострадали и болни хора, оказване на първа помощ и асистиране в спешни отделения“, трета степен на професионална квалификация съгласно Списъка на професиите за професионално образование и обучение. Предвидено е и осигуряване на несубсидирана заетост на 5 обучени представители на целевата група в „МБАЛ – Бургас“ АД. Съдържание на дейността 30 представители на целевата група, които успешно са завършили обучението и са получили свидетелства за професионална квалификация ще бъдат наети на субсидирана заетост в Център за спешна медицинска помощ-Бургас на длъжност „парамедик“ (клас 3 „Техници и приложни специалисти“, код 32583001, съгласно НКПД. Лицата ще бъдат назначени на срочни трудови договори като за времето на субсидираната заетост те ще получават месечна заплата в размер на Минималния осигурителен доход за длъжността. Допълнително, по заявена готовност на работодателя, 5 от другите обучени по проекта лица ще бъдат наети на несубсидирана заетост като парамедици в спешно приемно отделение на „МБАЛ – Бургас“ АД. Полагането на труд от наетите лица ще се извършва при пълно спазване на действащото в Р България трудово законодателство. Работодателите ще осигурят необходимите условия и оборудване за извършването на работата на парамедиците. Етапи за изпълнение 1. Подготовка – на този етап ще бъдат изготвени трудовите договори за представителите на целевата група, които ще бъдат наети на работа, ще бъдат прегледани документите на кандидатите и с тях ще бъдат подписани договори. Всички новонаети лица ще получат и екземпляр от длъжностната характеристика за длъжността. 2. Изпълнение – всички наети лица ще преминат въвеждащо обучение по вътрешните правила на работодателя и ще им бъде осигурено работно облекло, екипировка и оборудване, необходими за извършване на работата (както е приложимо за длъжността). Работодателят ще изплаща редовно месечните заплати, както и всички дължими вноски за сметка на работодателя съгласно изискванията на КТ и КСО. Полагането на труд от наетите лица ще се извършва при пълно спазване на действащото в Р България трудово законодателство. По време на изпълнението на дейността, новонаетите лица ще бъдат наблюдавани и оценявани от преките си ръководители. 3. Приключване – след приключването на срока на субсидираната заетост на лицата, наети по проекта, които демонстрират необходимите професионални и лични качества за длъжността, ще бъдат предложени постоянни трудови договори. 90 000.00 0.00
Организация и управление на проекта : Цел на дейността Целта на дейността е да се гарантира, че всички проектни дейности се изпълняват в съответствие с договора за безвъзмездна финансова помощ, при спазване на графика на проекта и при спазване на принципа за ефективност и ефикасност на разходите. В рамките на дейността ще се контролира напредъкът по постигането на целите на проекта, отчитането на изпълнените дейности и постигнатите цели, както и ще се планират действията при възникване на промени, които налагат допустими изменения в договора за безвъзмездна финансова помощ. Съдържание на дейността Дейността включва създаване на екип за управление на проекта (ръководител, координатор, счетоводител), инструктиране на екипа за неговите правомощия и отговорности, разработване на подробен план за изпълнение на проекта, планиране и изпълнение на план за мониторинг на дейностите и напредъка по постигането на дейностите, организиране и провеждане на обществените поръчки в рамките на проекта, сключване на договори с избраните изпълнители, контрол над изпълнението на техните ангажименти, планиране на паричните потоци и навременно разплащане с всички доставчици, експерти и с включените в проекта лица, осигуряване на навременно отчитане пред Договарящия орган на всички изпълнени дейности и постигнати резултати. Етапи за изпълнение 1. Подготовка – на етапа на подготовка ще бъде сформиран екипът за управление на проекта. Това включва сключването на граждански договор с ръководителя на проекта, който е предварително определен и чиято автобиография е приложена към настоящото проектно предложение, както и избор на сключване на договори с координатора и счетоводителя на проекта. Всеки от членовете на екипа ще разполага с подробно работно задание за дейностите, които следва да извърши и ще отчита изпълнените дейности и задачи на месечна база. Членовете на екипа ще бъдат инструктирани от партньорите и ще бъдат запознати с другите документи, регламентиращи тяхната работа - договор за безвъзмездна финансова помощ, Ръководство за изпълнение на проекти, Методология за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020, Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и др. Членовете на екипа ще разполагат с необходимото оборудване и достъп до интернет, за да могат да изпълняват своите задължения. 2. Изпълнение – екипът за управление на проекта ще направи план за изпълнение на дейностите (с конкретни дати и срокове, съобразно датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ), ще определи и подготви граждански договори с ключовите експерти, ангажирани в дейност 1, ще организира провеждането на тръжната процедура за избор на лицензиран ЦПО, който да предостави обучението за придобиване на професионална квалификация по дейност 2, както и ще организира групите за обучение. Екипът за управление на проекта ще изготви и план за вътрешен мониторинг на напредъка по изпълнението на дейностите и ще следи за неговото изпълнение. Екипът за управление на проекта ще носи отговорност и за осъществяването на комуникацията с представителите на договарящия орган, ще подготви искане за авансово плащане, както и междинни отчети и искания за плащания. Текущо счетоводителят на проекта ще извършва и осчетоводява дължимите плащания към доставчици, експерти, представители на целевата група, включени в обучения или в субсидирана заетост. 3. Приключване – след приключването на дейностите по проекта екипът за управление на проекта ще подготви окончателен технически отчет и искане за окончателно плащане и след одобрението им ще архивира и предаде на кандидата документацията по проекта. 17 366.40 0.00
Информиране и публичност : Цел на дейността Целта на дейността е да се предоставя навременна и коректна информация на обществеността за проекта, както и да се популяризира приносът на Европейските фондове за неговото реализиране. Съдържание на дейността Дейността за информиране и публичност ще бъде изпълнена при стриктно спазване на приложимите за проекта изисквания на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Предвидени са следните действия като минимум: - поставяне на информационна табела на входа на ЦСМП-Бургас; - изработване на секция с информация за проекта за интернет страницата на ЦСМП-Бургас; - провеждане на една начална и една финална пресконференция (включително и подготвяне на прес съобщения до медиите и др. информационни материали). Целта на началната пресконференция е да се разпространи информация за целите на проекта и очакваните резултати, както и за планираните дейности, а на финалната пресконференция ще бъдат представени резултатите от проекта. На пресконференциите ще бъдат поканени местни и регионални медии, както и представители на заинтересованите страни; - дизайн и изработка на брошури (формат А5, пълноцветен печат) – брошурата ще бъде отпечатана в края на проекта и раздавана на финалната пресконференция като в нея ще бъдат отбелязани постигнатите от проекта резултати. Допълнително брошурата ще бъде предоставяна и на местните лечебни заведения, други ЦСМП от цялата страна, Министерство на здравеопазването и др. - периодично публикуване на информация на интернет страницата на ЦСМП и страницата на проекта и разпращане на прессъобщения за напредъка по изпълнението на проекта. Етапи за изпълнение 1. Планиране – екипът за управление на проекта ще разработи план за информиране и публичност с конкретни дати, отговорници и действия, ще възложи изработката на всички материали, свързани с дейността за информиране и публичност, ще разработи бланка за документите на проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник и ще запознава всички доставчици с изискванията за информиране и публичност. 2. Изпълнение – в съответствие с плана за информиране и публичност като екипът за управление на проекта следи за спазването на графика и качеството на изпълнение на действията. 3. Приключване - в съответствие с плана за информиране и публичност. 276.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.