Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение „Откриване на нови работни места в „Булетера” ЕООД” се изготвя в отговор на националната политика за насърчаване заетостта за уязвими групи на пазара на труда, чрез разкриване нови работни места, за следните специфични категории от целевата група:
Продължително безработни и неактивни лица; 
Безработни лица на възраст над 54 г.; 
Безработни младежи до 29 г. вкл.
Обща цел на проектното предложение се фокусира върху повишаване на икономическата активност и интеграция на пазара на уязвими групи на пазара на труда, чрез осигуряване на стимули на работодатели за разкриване на нови работни места.
Дефинират се и следните специфични цели:
•Насърчаване на заетостта за безработни и неактивни лица, чрез осигуряване на 15 нови работни места в „Булетера” ООД
•Повишаване на конкурентоспособността на новонаетите служители, чрез включването им в обучение
Основни дейности
1. Извършване на подбор и осигуряване на заетост
2. Организиране и провеждане на обучение за новонаети служители
3. Доставка на ДМА за новоразкрити работни места	
4. Организация и управление, популяризиране и отчетност на проектните дейности

Проектът ще осигури за 15 безработни, представители на целевата група за област Пловдив и Стара Загора, достъп до заетост и обучения, адекватни на търсенето на бизнеса от една страна, от друга - като се окаже подкрепа на работодателя „Булетера” ЕООД да разкрие нови работни места и възможност да инвестира в актуализиране на знанията и уменията на своя новонает персонал. Реализацията на проекта ще допринесе за по-пълно удовлетворяване на нуждите на представителите на целевата група от:
- заработване на доходи и получаване на осигурителни права, от там и повишаване на общото им благосъстояние;
- гарантиране на пълноценното им участие в обществото и правото на достоен труд; 
- повишени възможности за учене през целия живот на работното място и възможност за професионална реализация;
- повиши адаптивността и конкурентоспособността.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на подбор и осигуряване на заетост: Цел на дейността: Повишаване нивото на интеграция на уязвимите групи на пазара на труда, чрез подбор и осигуряване на заетост в „Булетера” ЕООД. В основата на успешния бизнес и развитието на една организация стои най-важната инвестиция - човешкият ресурс. Подборът на персонал, като процес, отдавна е излязъл от рамката на традиционния начин за набиране и наемане на нови служители. Когато се извършва подбор на персонал, това се базира на обявяване на критерии, чрез които се селектират най-добрите кандидати за конкретна вакантна длъжност. Всяка от позициите се разглежда от различни аспекти, като се търсят най-подходящите кандидати, отговарящи в детайли на длъжностния профил. Набирането и подборът на персонал включва привличане на кандидати, анализ и преценка на качествата им, съгласно изискванията, поставени за всяка определена позиция. Тази дейност се изпълнява в съответствие с Насоките за кандидатстване по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015” със задължителен характер. Обхватът на дейността ще бъде за област Пловдив и обл. Стара Загора. Това се налага поради факта, че административният офис на фирмата е разположен в гр. Пловдив, а производствената база на фирмата се намира с. Дъбово, общ. Мъглиж, обл. Стара Загора. Още през първият месец на реализация на проекта, ще се публикуват обяви в популярни интернет сайтове и платформи за търсене/предлагане на работа. В обявата ще бъде отбелязана информацията, че това са работни места, финансирани по проект чрез средства от ЕС (съответно ще се спазят изисквания за информираност и публичност). Ще бъдат описани необходимите документи за кандидатстване, етапите на подбор и срок за подаване на документи. Също така ще се потърси съдействие от ДРСЗ в Пловдив и Стара Загора за обявяване на свободни работни места в ДБТ по места, за да може да бъдат насочвани подходящи безработни кандидати за длъжностите: - 2 бр. Шофьор, товарен автомобил НКПД 83322010; - 1 бр. Експерт, маркетинг НКПД 24316002; - 2 бр. Експерт, външна търговия НКПД 24316005; - 1 бр. Счетоводител НКПД 24116004; - 2 бр.Дестилатор НКПД 81602050; - 1 бр. Асистент, офис НКПД 33433011; - 1 бр. Организатор, стопански дейности НКПД 24216011; - 1 бр. Домакин НКПД 43213022; - 4 бр. Пазач-портиер НКПД 54140015. Тъй като по настоящата схема за безвъзмездна помощ, част от целевата група включва и неактивни лица, т.е. такива, които не са регистрирани в ДБТ и не са ангажирани в заетост, ще се разчита и на неформални и формални лични контакти и канали за информация, чрез които да се разгласи достатъчно за извършването на този подбор. Дейността ще обхване кандидати от следните специфични категории от целевата група: - Продължително безработни и неактивни лица; - Безработни над 54 г.; - Безработни младежи до 29 г. вкл., които ще бъдат селектирани за заемане на 15 нови работни места. „Булетера” ЕООД се ангажира минимум 50 % от целевата група да е съставена от поне една от определените специфични категории. Планираме времева продължителност за процеса за 3 месеца. Планираме в ситуация, в която имаме одобрени кандидати още през втори или трети месец за някой от длъжностите, с тях ще бъдат сключени трудови договори за срок от 12 месеца и същевременно ще се продължи да се извършва подбор и в следващите месеци от реализацията на дейността. Като се изхожда от презумпцията, че човешкия фактор е променлива величина, при необходимост от заместване на напуснали проекта лица и постигане изпълнението на индикатора, ще се провежда и допълнителен подбор в последствие до края на проекта. Чрез изпълнение на дейността, ще се даде възможност на наетите лица да натрупат достатъчно практически опит, ако до момента не са имали, да придобият и/или развият личностни и професионални умения, които ще спомогнат подобряване на човешкия капитал, постигане на високи нива на заетост и повишаване на производителността. 111 840.30 82 929.78
Организиране и провеждане на обучение за новонаети служители: Цел на дейността: Повишаване на конкурентоспособността на новонаетите лица, чрез включването им в обучения по ключови компетентности. Стратегията на ОП РЧР дава отговор на едно от структурните предизвикателства пред българския пазар на труда – несъответствието на знанията и уменията на работната сила с търсените на пазара на труда. Осигуряването на такова съответствие е ключ за справянето с предизвикателствата на високите нива на безработица. Инвестиции в знанията и уменията на работната сила е не само пътят към постигане на по-високи равнища на заетост, доколкото хората в трудоспособна възраст могат да бъдат по-адаптивни към променящите се условия в икономиката, но и пътят към постигане на по-висока производителност и конкурентоспособност на българската икономика. Инвестициите в развитието на хората имат най-висок коефициент на възвращаемост, както и пряк ефект върху бизнес растежа. Провеждането на инвестиционна политика в развитието на човешките ресурси същевременно води и до повишаване стандарта на живот на обучените служители и за повишаване на тяхната мотивация и удовлетвореност от работата. Чрез обучението се осъществява процес на обогатяване на знанията, уменията и нагласите на служителите, с цел да се усъвършенства тяхното трудово представяне. Знанията отразяват това, което служителя трябва да знае, за да осъществява определени трудови задачи. Уменията обхващат това, което служителя трябва да може да извършва, за да осъществява трудовите задачи. Нагласите се свързват с отношението, което служителя трябва да показва към своите трудови задачи и към хората, с които се среща при тяхното изпълнение. Резултатите от обучителният процес рефлектират върху производителността на труда, в следствие на повишените професионалните компетентности и квалификация на заетите. С оглед на това предвиждаме включване на 6 от новонаетите служители в два вида обучения по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” и ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”, съгласно разписаното в Насоките за кандидатстване. Предвиждаме включване в обученията на следните служители: - 1 бр. Експерт, маркетинг; - 2 бр. Експерт, външна търговия; - 1 бр. Асистент, офис; - 1 бр. Счетоводител; - 1 бр. Организатор, стопански дейности. Съгласно Насоките за кандидатстване ще бъдат съобразени минимални изисквания към всяко от обученията за продължителност: • за обучения по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” продължителност от 300 учебни часа и три нива на обучение; o теория – 140 часа o практика – 160 часа • за обучения по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” продължителност от 45 учебни часа o теория – 20 часа o практика – 25 часа • Изборът на лица за включване в обучение за съответната ключова компетентност ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация за определяне на нивото. • Обучението за ключови компетентности, ще завърши със съответен документ, удостоверяващ придобитите знания и умения. 5 700.00 5 700.00
Доставка на ДМА за новоразкрити работни места: Цел на дейността: Обезпечаване на изпълнението на служебните задължения на новонаетите служители, чрез доставка на ДМА. Дейността е в съответствие с Насоките за кандидатстване и се предвижда закупуване на 1 бр. Трактор за служебни нужди – ще бъде използван от назначените шофьори за превозване на суровината от местата за приемане до производствената база. Тракторът ще се използва от повече от едно лице, представител на целевата група. Основни характеристики, които трябва да притежава трактора, за да бъдат подсигурени новоназначените шофьори да изпълняват служебните си задължения са: - Трактор тип – 4х4; - Мощност – до 50 к.с.; - Захранване – Атмосферно; - Тип двигател – дизелов; - Резервоар – минимум 30 л.; - Трансмисия тип – Механична, синхронизирана; - Скорости (предни, задни) – 8 / 8; - Товароподемност – минимум 800 кг.; - Експлоатационна маса – минимум 2500 кг.; - Блокаж на диференциала – Заден, механичен; - Кормилно управление – Хидростатично. Прогнозна стойност: 36 234 лв. Тракторът ще бъде визуализиран по подходящ начин, че е закупен със средства по схемата BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015”. Фирмата се ангажира да запази предназначението на закупеното оборудване за срок не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад без прекъсване, с изключение на непредвидени обстоятелства. В случай на възникване на непредвидени обстоятелства срокът спира и продължава да тече след отпадането им. 36 234.00 36 000.00
Организация и управление, популяризиране и отчетност на проектните дейности: цел на дейността: Постигане на общата и специфични цели на проектното предложение, чрез осигуряване на качествено и навременно логистиката, изпълнение и отчетност на заложените дейности. Дейността е от значение за осигуряването на успешно управление и изпълнение на проекта. Тя ще гарантира целесъобразното и ефективно използване на човешките и финансовите ресурси и ще осигури прозрачно управление, което ще доведе до постигане целите на проекта. Изпълнението на проекта и процесите по създаване на организационна управленска структура са реализирани съгласно добрите практики за управление на проекти. Във връзка с това, изпълнението на дейността стартира с формиране на екипа за управление на проекта (ЕУП), който включва: ръководител, координатор, счетоводител. ЕУП ще има за задача да организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности, цялостната логистика на проекта, както и дейностите по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. Също така ЕУП: • Ръководи, организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта и отговаря за постигане на заложените цели; • Отговаря за целесъобразното изразходване на средствата по проекта; • Изготвя, поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на договарящия орган; • Контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнител по ПМС 118/2014 на МС за целите на проекта. • Подготвя тръжно задание/ документация за избор на Изпълнители по реда на ПМС 118/2014 на МС. • Изготвя и представя междинни и окончателни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставя информация на договарящия орган; По време на цялото 18 месечно изпълнение на проекта, екипът сформиран за неговото управление ще гарантира добросъвестното му реализиране, чрез упражняването на постоянен контрол на дейностите, мониторинг на графика за тяхното изпълнение, както и съответствие с одобрения бюджет. ЕУП ще бъде ангажиран и отговорен за администрирането на всеки аспект на проекта: изпращане на покани, писма, телефонни обаждания, организиране на срещи, координиране на дейностите. Осигуряването на административна и техническа подкрепа, като и непрекъснатия мониторинг на проекта ще осигурят високо качество на неговото изпълнение и постигане на поставените цели. Съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и възоснова на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на ЕП и на Съвета от 17/12/2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби на Европейския социален фонд, Кохезиония фонд на ЕС, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, ЕСФ, Кохезиония фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1038/2006 на Съвета се предвижда за извършване на информираност и публичност на проекта следното: • изработка на 2 бр. информационна табела; • 300 бр. информационни брошури; • 10 бр. плакати; Документите по проекта ще са снабдени със съответната визуализация и на бланка, съгласно изискванията на УО. Осигуряването на административна и техническа подкрепа, като и непрекъснатия мониторинг на проекта ще осигурят високо качество на неговото изпълнение и постигане на поставените цели. 17 550.00 17 437.67

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.