Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към подобряване достъпа до култура и изкуство на ромското население от района на област Сливен. 
Проектът предвижда създаване и представяне пред публика на една книга и видеоклипове, съдържащи биографични данни и творчески продукти на емблематични ромски творци и артисти. Необходимите материали за книгата и видеоклиповете ще бъдат събрани и документирани от екип от изследователи „Пътуващ катун“, който ще премине през обучение за придобиване на специализирани умения и ще проведе всички необходими издирвателни дейности. За обезпечаване на работата на изследователския екип, ще бъде закупено оборудване. Резултатите от работата на изследователския екип ще бъдат оформени в книга и видеоклипове, части от които ще бъдат преведени и на английски език. Представянето на продуктите от работата на творческия екип ще бъде направено в България чрез посещения на място и в Норвегия чрез онлайн инструменти. 
Чрез планираните в проекта дейности, от една страна ще бъде осигурен достъп на ромите до културно съдържание, а от друга – ромската култура и изкуство, чрез свои бележити представители /творци и артисти/, ще бъдат представени пред широка публика, без оглед на нейната етническа принадлежност, което ще създаде предпоставки за разширяване на инструментите на междукултурния диалог.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Управление на проекта : Управлението на проекта ще се изпълнява от вътрешен за кандидата екип. С екипа ще бъдат сключени договори за услуга съгласно Закона за задълженията и договорите. Екипът за управление на проекта ще е съставен от: - Ръководител на проекта – Антония Захариева - Счетоводител – Таня Кунева Членовете на екипа ще имат следните основни задължения: - Ръководител на проекта - ръководи и организира изпълнението на всички дейности по проекта. Отговаря за проследяване на графика, бюджета и индикаторите по проекта. Разпределя работата на екипа и следи за изпълнението на поставените задачи; отговаря за планиране, координация, мониторинг и докладване на дейностите по информация и комуникация по проекта. Отговаря за техническото отчитане на изпълнението на дейностите по проекта, вкл. осъществява мониторинг на изпълнението на договорите с външни изпълнители. Участва в проверки на място и документални проверки на изпълнителите на дейностите по проекта. - Счетоводител - отговаря за подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и счетоводна отчетност по проекта; подготовка на финансови отчети и справки; подготовка на платежни нареждания и финансови документи по проекта; Подпомага Ръководителя на проекта за извършване на дейностите по финансовия мониторинг и отчитане на дейностите. Управлението на проекта ще се осъществи при следене на процесите и измерване на изпълнението спрямо плана. При изпълнението на проекта, екип за управление ще следи и изпълнява следните основни принципи: • Отчитане на изпълнението – изготвяне и разпространяване на регулярни отчети за статуса на проекта, измерване на прогреса и прогнозиране на бъдещото развитие; • Интегриран контрол на промени – координиране на всички необходими промени в хода на проекта за съгласуване на промените в обхвата, графика или разходите, наложили се поради промени в изискванията или поради външни фактори и условия по време на изпълнение на проекта; • Контрол на качеството – проследяване на специфичните за проекта резултати и оценка на тяхното съответствие с приетите стандарти, и идентифициране на пътища за елиминиране на причините за незадоволително изпълнение; • Контрол на риска – следене на идентифицираните рискови фактори и на ефекта от тяхното проявление върху целите на проекта, идентифициране на нови рискове, появяващи се в хода на проекта, осигуряване изпълнението на плана за реакция на риска и оценка на ефикасността на предприетите действия за намаляване и избягване на риск. През целия период за изпълнение на проекта, екипът ще следи и ще изпълнява описаните принципи и задачи, при спазване на изискванията за изпълнение и отчитане на проекти, финансирани от ФМ на ЕИП. 21 366.25 15 994.18
Дейност 2 Подготовка и контрол при изпълнението на договори с външни изпълнители : Подготовката и контрола на договорите с външни изпълнители ще се осъществи от външен за организацията експерт, който ще има задължение да подготви и да организира сключването на договорите с външни изпълнители, както и да осъществява контрол при тяхното изпълнение. Избраният изпълнител ще има задачата да подготви и контролира следните договори с външни изпълнители за: - Разработване и поддръжка на сайт на проекта; - Дизайн и доставка на информационни и рекламни материали; - Дизайн, предпечат и печат на книга; - Доставка на оборудване по проекта. Избраният изпълнител ще консултира кандидата за реда и вида на всеки договор и процедура, съобразно тяхната прогнозна стойност. След определяне на вида на процедурата, изпълнителят ще подготви необходимата документация и образци и ще публикува обществената поръчка в ИСУН и ЦАИС, ако е приложимо. 1 800.00 1 800.00
Дейност 3 Проучвателно-изследователски етап „Пътуващ катун“ : Дейността ще се изпълни на три етапа. Първият етап е свързан със сформиране на изследователски екип в следния състав: Ръководител на изследователския екип – Стела Костова; Трима изследователи – Радослава Кузманова и Иван Георгиев, Хамлет Димитров. Изследователският екип ще бъде назначен на граждански договори. След сформиране на екипа, се преминава към етап 2, в рамките на който изследователският екип ще бъде подготвен за осъществяване на теренната си работа като премине през обучение. За планиране на работата и осигуряване на нейната ефективност, екипът ще премине през обучение за придобиване на комуникационни умения /как да установим първоначален контакт с респондентите; как да водим и записваме структурирано интервю; как да предразположим респондентите да бъдат откровени с нас/ и обучение за издирване и събиране на елементи от културното наследство. Описаните обучения ще бъдат проведени от партньорите от Кралство Норвегия. Обучението ще е двудневно, разпределено в двата основни модула, описани по-горе. Партньорите от Норвегия ще разработят програма и обучителни материали и ще проведат обучението. За обучението ще бъде използван и преводач, който ще подпомогне процеса по предаване на информацията. След приключване на обучението ще стартира третият етап от реализацията на дейността, в който изследователския екип ще събира биографични данни и творчески продукти на ромски творци и артисти. Този етап ще стартира с идентификация на творците и артистите и установяване на първоначални контакти с тях. След това, по предварително разработен въпросник, изследователския екип ще проведе 14 срещи и интервюта. По време на срещите и интервютата ще бъдат направени и кратки записи и видеа, които ще бъдат представяни пред публика във втората година от изпълнението на проекта. За обезпечаване на работата на изследователския екип ще бъде закупено следното оборудване: - Фотоапарати / 1 бр./ - Видео камера /1 бр./ - Преносими компютри /2 бр./ В резултат от изпълнението на дейността: Ще бъде сформиран изследователски екип по проекта; Ще бъде подготвено и проведено едно двудневно обучение по двата модула и ще бъдат събрани и записани биографични данни и творчески продукти на ромски творци и артисти, които ще бъдат подготвени за представяне пред публика. 52 511.23 62 739.52
Дейност 4 Презентативна дейност : Първият етап е свързан с: Предпечат и печат на книга: тираж 500 бр.; 80 страници – стандартен формат 240/205мм, пълноцветен печат; представяща биографични и др. данни за ромски творци и артисти, като разкази, стихотворения и др. Предпечатът и печатът ще бъдат възложени на външен изпълнител, който ще реализира дейностите по дизайн, редакция и предпечат след подаване на информацията, събрана в предходната дейност. Изпълнителят ще сключи с кандидата договор за външна услуга, с ясни параметри и ще има задачата да достави в печат следното: книга: тираж 500 бр.; 80 вътрешни страници – стандартен формат 240/205мм, пълноцветен печат. - Монтаж на заснетите по Дейност 3 видеоклипове и тяхната подготовка за публикуване онлайн. За монтажа на видео клиповете ще бъде назначен експерт-монтажист, който ще извърши монтаж на кратки откъси от заснетите кадри в рамките на дейност 3. Клиповете ще бъдат с продължителност от около 5 мин. и ще представят откъси от проведените интервюта. Вторият етап от изпълнението на дейността се изразява в представяне на книгата и видеоклиповете пред широката общественост. Представянето ще бъде направено от изследователския екип на „Пътуващия катун“ в България. Представянето ще бъде насочено към училища, детски градини и библиотеки към читалища. Екипът ще осъществи пътувания и представяния в следните населени места: -Културни събития: 1.Представяне на книгата и видеоклиповете пред публика в гр. Сливен. Събитието ще бъде организирано и проведено за 50 бр. участници. Ще бъде осигурен кетъринг и мултимедия. За събитието ще бъде наета зала и озвучителна техника. 2.Представяне на книгата и видеоклиповете в сградата на читалище „Пробуда 1929“, с. Горно Александрово. Събитието ще бъде организирано и проведено за 15 бр. участници. Ще бъде осигурен кетъринг и мултимедия. 3.Онлайн представяне за по-широка аудитория в България чрез платформата на Zoom. Прогнозният брой участници е 50. 4.Онлайн представяне за по-широка аудитория в Норвегия чрез платформата на Zoom. За целта ще бъдат направени преводи на резюмето на книгата и на видео-клип, които ще бъдат представени на английски език. Преводите ще бъдат направени от преводач нает по проекта. Прогнозният брой участници е 50. -Образователни събития: 1.Представяне на книгата и видео клиповете в училище СУ „Хаджи Мина Пашов“. При представянето ще бъдат обхванати общо 20 деца. След представянето на училищната библиотека ще бъде подарено изданието на книгата. 2.Представяне на книгата и видео клиповете в ОУ Петър Берон, с. Жельо Войвода. При представянето ще бъдат обхванати общо 20 деца. След представянето на училищната библиотека ще бъде подарено изданието на книгата. 3.Представяне на видео клиповете и прочит на откъси от книгата в детската градина в с. Жельо Войвода. При представянето ще бъдат обхванати общо 20 деца. По време на първото, премиерно представяне на книгата и видеоклиповете в гр. Сливен и по време на онлайн представянето чрез Zoom, ще бъдат поканени за участие 4-ма творци, интервюирани в рамките на проекта, за творците ще бъде осигурен хотел и пътни за да присъстват на представянето. Представяне на книгата и видеоклип ще бъде направено и пред публиката в Кралство Норвегия. С тази задача ще бъде ангажиран партньорът от Норвегия, който ще организира и проведе онлайн представяне, което ще има културна и образователна насоченост. За превеждането на онлайн събитието, ще бъдат направени преводи на откъси от книгата и ще бъдат поставени субтитри на видеоклипа на английски език. По своята същност, всяко от планираните представяния пред публика ще има културна и образователна насоченост, тъй като ще съдържа в себе си два основни елемента: - Представяне на ромската култура и изкуство чрез нейните емблематични съвременни представители - Провеждане на обучителни събития за повишаване на знанията на качеството и ролята на ромската култура и изкуство в съвременното развитие на културата. 58 919.08 0.00
Дейност 5 Публичност и визуализация: Дейността ще се изразява в няколко направления: - Първото направление е разработване на интернет сайт на проекта, който ще се възложи на външен изпълнител. Сайтът ще е на български и английски език, с поне 5 под страници. Изпълнителят на тази дейност ще има задача да разработи и предложи и векторно лого на проекта, както и да осигури хостинг и домейн и гаранционна поддръжка за две години. - Разработване на информационни и рекламни материали по проекта, които също ще се възложат на външен изпълнител, който ще подготви 1 банер за проекта; 1 информационен плакат, поставен на видно място в офиса на Бенефициента. Наетия по проекта експерт-монтажист ще монтира 1 видеоклип за резултатите от проекта (мин. 2 минути на български език със субтитри на английски език). - Третото направление е логистично осигуряване на събития по проекта (едно събитие за началото на проекта и едно събитие при приключване на проекта) – дейностите по логистично обезпечаване на събитията ще се осигурят от екипа на кандидата. Също така за разпространение на резултатите от проекта ще бъде създадена и поддържана страница във Фейсбук на проекта, на която ще бъдат публикувани новини, платени реклами и видеоклиповете по проекта. 6 316.09 4 122.09

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.