Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Месопреработвателите са типични представители на малкия и среден бизнес, които вече години понасят всички предизвикателства на кризата – свито потребление, растящи цени на основни суровини, горива и енергия. Понастоящем предприятията от месната индустрия разполагат със съвременно технологично оборудване, което им позволява да произвеждат висококачествени месни продукти. Същевременно, секторът на производство не е предпочитан като професия от младите хора, които избират да се насочат към по-проспериращи дейности, свързани с интелектуален труд. Това води до дефицит на подготвени кадри и принуждава голяма част от работодателите да търсят варианти сами да обучат служителите си. 
Проектът има за цел повишаване качеството и адаптивността на работната сила в „БУРДЕНИС-93“ ООД, чрез професионално и компетентностно усъвършенстване на служителите и постигане на конкурентна производителност на дружеството в условията на динамично променящата се пазарна среда. 
Предвижда се да бъдат обучени 42 служители на фирмата в следните направления:  
•	Специфично обучение за конкретното работно място „Транжиране на меса и птици“ – 13 лица;
•	Специфично обучение за конкретното работно място „Търговски обучения за адаптиране, надграждане и развитие на уменията за работа и продажби на месо и месни продукти“ – 19 лица; 
•	Обучение по специалност „Търговия“, код 3451202 – 29 лица; 
•	Обучение по КК2 „Общуване на чужди езици“ – Английски език – 10 лица;
•	Обучение по КК7 "Инициативност и предприемачество" - 32 лица.
Обученията са съобразени както с дефинираните нужди на обучаемите лица, така и със стратегията за развитие на дружеството за навлизането на нови пазари. Като очакван резултат се предвижда да се осигури по-висока квалификация на персонала и да се осигури възможност за повишаване на техния трудов капацитет, в съответствие с изискването за развитие на човешкия капитал в приоритетните сектори и по-конкретно - Код 10. Производство на хранителни продукти. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
ДЕЙНОСТ 1. ПРОВЕЖДАНЕ НА СПЕЦИФИЧНИ ОБУЧЕНИЯ ЗА КОНКРЕТНОТО РАБОТНО МЯСТО - „ТРАНЖИРАНЕ НА МЕСА И ПТИЦИ“: Целта на дейността е предоставяне на специфична подготовка на 13 заети лица от целевата група, чрез провеждане на обучение за транжиране на месо, която е пряко приложима към настоящата длъжност и работен процес в „БУРДЕНИС-93“. НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБУЧЕНИЕТО: „Транжиране на меса и птици“ ХОРАРИУМ: 300 уч. ч. БРОЙ ОБУЧАЕМИ ЛИЦА: 13 заети лица ДОКУМЕНТ УДОСТОВЕРЯВАЩ ОБУЧЕНИЕТО: Сертификат Обхватът на обучението ще бъде със следните модули: Модул 1. Изисквания и особености при транжиране Модул 2. Технология на транжирането Модул 3. Транжиране на птици Модул 4. Транжиране на месо – телешко, свинско, агнешко Идеята на планираните специфични обучения се основава на нуждата от удовлетворяване на потребностите на пазара на труда в сектора на производство на месо и местни продукти. Фокусът е върху преодоляване на несъответствието между качеството на образование и нуждите на месопреработвателните фирми, в частност „БУРДЕНИС-93“. В качеството си на работодател, фирмата ни желае да осигури специфично обучение на заетите лица, които да бъдат обучени на конкретни знания и умения за транжиране на месо, нужни за работа в компанията и на конкретното работно място. По този начин ще се намери отговор на едно от основните предизвикателства за фирменото развитие, а именно – недостиг на работна сила с подходяща квалификация. Обучението включва подготовка на фирмения персонал, необходима за повишаване квалификацията му в отговор на непрекънато променящите се условия на труд. Обучението осигурява квалификация, която само в ограничена степен може да се използва в други предприятия. Предлаганото обучение попада извън обхвата на системата за проф. образование и обучение и извън обхвата на обученията за придобиване на ключова компетентност съгласно ПМС № 280/2015. Образователната структура в сектора на хранително-вкусовата промишленост показва значително по-ниско качество на заетата работна сила отколкото в икономиката като цяло. В страната има професионални училища, които подготвят специалисти за работа в отрасъла, но повечето от тези млади хора не продължават да работят в тази професионална сфера. Допълнителна пречка за привличането на млади хора е фактът, че тези професии имат нисък социален престиж и предлагат много ниски доходи. В резултат на това младите хора са съсредоточени в големите градове и е много трудно да се намерят специалисти в малките населени места, като гр. Свиленград. Липсата на подготвени кадри се превръща в много сериозен проблем. Една от най-трудните операции при обработката на месото е неговото транжиране. Съществуват редица схеми за разфасоване. У нас от 60-те години се използва класификатор за обрезки по БДС. Вносители и търговци обаче предпочитат да използват системите на държавите, в които е произведено месото, най вече северноамериканската. Същевременно, в световен план се наблюдава промяна в методите на работа и все по-голямо навлизането на нови техники и технологични процеси, които имат за цел да подобрят процеса на работа. Това от своя страна води до необходимостта да се работи за повишаване квалификацията на персонала в отговор на променящите се усл. на труд. Поради тази причина, на работодателя „БУРДЕНИС-93“ се налага да обучава допълнително заетите лица за транжиране на меса и птици, за да получи необходимата квалифицирана работна ръка. Ще се проведе обучение по „Транжиране на меса и птици“ на 13 заети лица, които ще бъдат обособени в една уч. група. Всички успешно завършили ще получат Сертификат. За успешно завършило обучението лице ще се счита всяко лице, което има присъствие минимум 80% от хорариума за обучението, проведен е заключителен изпит и на съответното лице е предоставен документ удостоверяващ завършеното обучение. Етапите на изпълнение на дейността включват: Етап 1 – Избор на изпълнител (1-ви и 2-ри проектен месец) Етап 2 – Провеждане на обучението (3-ти и 4-ти проектен месец) Етап 3 – Мониторинг на дейността на изпълнителя 46 428.57 46 423.00
ДЕЙНОСТ 2. ПРОВЕЖДАНЕ НА СПЕЦИФИЧНИ ОБУЧЕНИЯ ЗА КОНКРЕТНОТО РАБОТНО МЯСТО - „ТЪРГОВСКИ ОБУЧЕНИЯ ЗА АДАПТИРАНЕ, НАДГРАЖДАНЕ И РАЗВИТИЕ НА УМЕНИЯТА ЗА РАБОТА И ПРОДАЖБИ НА МЕСО И МЕСНИ ПРОДУКТИ“: Целта на дейността е предоставяне на специфична подготовка на 19 заети лица от целевата група, чрез провеждане на търговски обучения за продажба на меси и месни продукти, която е пряко приложима към настоящата длъжност и работен процес в „БУРДЕНИС-93“. НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБУЧЕНИЕТО: „Търговски обучения за адаптиране, надграждане и развитие на уменията за работа и продажби на месо и месни продукти“ ХОРАРИУМ: 300 учебни часа БРОЙ ОБУЧАЕМИ ЛИЦА: 19 заети лица ДОКУМЕНТ УДОСТОВЕРЯВАЩ ОБУЧЕНИЕТО: Сертификат Обхватът на обучението ще бъде със следните модули: Модул 1. Специфични характеристики на предлаганите продукти – месо и месни продукти Модул 2. Специфични етапи на производството – рязане, опаковане, етикетиране Модул 3. Съвременни подходи и методики в продажбите на месо и месни продукти Модул 4. Успешни продажби на ключови клиенти Идеята на планираните специфични обучения се основава на нуждата от удовлетворяване на потребностите на пазара на труда в сектора на производство на месо и местни продукти. Фокусът е върху преодоляване на несъответствието между качеството на образование и нуждите на месопреработвателните фирми, в частност „БУРДЕНИС-93“. В качеството си на работодател, фирмата ни желае да осигури специфично обучение на заетите лица, които да бъдат обучени на конкретни знания и умения за продажби на месо и месни продукти, нужни за работа в компанията и на конкретното работно място. По този начин ще се намери отговор на едно от основните предизвикателства за фирменото развитие, а именно – недостиг на работна сила с подходяща квалификация. Обучението включва подготовка на фирмения персонал, необходима за повишаване квалификацията му в отговор на непрекънато променящите се условия на труд. Обучението осигурява квалификация, която само в ограничена степен може да се използва в други предприятия. Предлаганото обучение попада извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обученията за придобиване на ключова компетентност съгласно ПМС № 280/2015. В днешният динамичен пазар и високата конкуренция в сферата на търговията и продажбите на месо и месни продукти се налагат доста по високи изисквания от страна на работодателя и бизнеса към служителите извършващи търговска дейност. Изискванията към персонала са да умеят да работят със съпътстваща документация по изискванията на Българската агенция по безопасност на храните за търговия с месо. Те трябва да са отлично запознати с предлаганите от фирмата месни продукти, да притежават отлични умения за работа с клиенти, умения за предлагане на стоковия асортимент на фирмата, да притежават презентационни умения, умения за работа с техническата и съпътстваща документация, отчитане на продажбите, плащанията и др. При изграждането на структурата на предприятието е важно да има действащ и добре работещ търговски екип, специализиран в продажбата на месо и месни продукти. Същевременно, в световен план се наблюдава промяна в подходите и методиките които се използват в продажбите на месо и месни продукти, които имат за цел да подобрят процеса на работа. Това от своя страна води до необходимостта да се работи за повишаване квалификацията на персонала в отговор на променящите се условия на труд. Ще се проведе обучение по „Търговски обучения за адаптиране, надграждане и развитие на уменията за работа и продажби на месо и месни продукти“ на 19 заети лица, които ще бъдат обособени в учебна/и група/и. Всички успешно завършили ще получат Сертификат. За успешно завършило обучението лице ще се счита всяко лице, което има присъствие минимум 80% от хорариума за обучението, проведен е заключителен изпит и на съответното лице е предоставен документ удостоверяващ завършеното обучение. Етапите на изпълнение на дейността включват: Етап 1 – Избор на изпълнител (1-ви и 2-ри проектен месец) Етап 2 – Провеждане на обучението ( от 8-ми до 15-ти проектен месец) Етап 3 – Мониторинг на дейността на изпълнителя 67 857.14 67 849.00
ДЕЙНОСТ 3. ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ОБУЧЕНИЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ ИЛИ ПОВИШАВАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНАТА КВАЛИФИКАЦИЯ: Целта на дейността е повишаването на квалификацията на заетите в сектора на производството и търговията с месни продукти и усвояване на нови знания и умения, които са необходими за качественото изпълнение на служебните ангажименти и осигуряване на устойчива заетост. НАИМЕНОВАНИЕ И КОД НА ПРОФЕСИЯТА: „Икономист“, код 345120 НАИМЕНОВАНИЕ И КОД НА СПЕЦИАЛНОСТТА: „Търговия“, код 3451202 – III СПК ОБЩ ХОРАРИУМ: 600 учебни часа (част от професия) ТЕОРИЯ: 300 учебни часа ПРАКТИКА: 300 учебни часа БРОЙ ОБУЧАЕМИ ЛИЦА: 29 човека ДОКУМЕНТ УДОСТОВЕРЯВАЩ ОБУЧЕНИЕТО: Удостоверение за професионално обучение Дейността на „БУРДЕНИС-93“ ООД се реализира в сектора на търговията с месо и месни продукти. В момента фирмата произвежда и предлага над 90 вида месни продукти. Качеството на влаганите суровини и материали, модерното оборудване, стриктното спазване на технологичната дисциплина и строгите правила за хигиена в предприятието са гарант за устойчиво развитие и стабилно позициониране на пазара на производството на месо и месно продукти. Фирмата разполага със собствен търговски обект на дружеството, както и извършва разносна търговия до обектите на други търговци. Заетите лица, които ще бъдат включени в това обучение заемат предимно длъжности „Търговски представител“, „Продавач разносна търговия“, „Продавач хранителни продукти“, „Еспедитор стоки и товари“, „Отчетник счетоводство“, „Оператор въвеждане на данни“. Дружеството осъществява търговска дейност предимно, чрез разносна търговия до търговските обекти на дребно и едро. Това налага персонала да изпълнява различни видове търговски дейности и операции по предлагането, транспортирането на стоките и отчитането на продажбите. Една от основните задачи на управителя на „БУРДЕНИС-93“ ООД е да формира отличен търговски екип и да повиши знанията и уменията на персонала по икономика и управление на търговско предприятие, работа с клиенти и продажби. От това възниква и необходимостта от провеждане на обучение по част от професия „Икономист“, код 345120, специалност „Търговия“, код 3451202. Изискванията към персонала са да умеят да работят с търговски и отчетни документи, комуникационна, информационна техника, апарати за отчитане на продажбите, да организират цялостния документооборот, да притежават отлични умения за работа с клиенти, документи, умения за отчитане на продажбите, работа с парични средства, касови продажби и плащания по банков път. Посредством реализирането на това обучение, ще имаме възможност да предоставим качествени услуги на нашите клиенти, които обхващат цялостният процес по производство, разпространение и търговия на месо и месни продукти. В края на обученията ще очакваме, служителите да овладеят основни умения и знания за: • Бизнес комуникации и умения за работа с клиенти; • Маркетинговите дейности и прилагане на маркетингова стратегия; • Икономика и управление на търговското предприятие; • Организация и техника на търговските плащания; • Управление на продажбите; • Електронна търговия; За ръководството на фирмата е от изключително значение персонала да премине обучение в това професионално направление, защото това ще доведе до повишаване на стокооборота на фирмата, респективно повишаване на финансовия резултат и доходите на заетите лица. С цел да не се допуска дублиране на финансиране на една и съща целева група, лицата които ще бъдат включени в това обучение ще бъдат различни от лицата, включени в обучението по дейност 2. За успешно завършило обучението лице ще се счита всяко лице, което има присъствие минимум 80% от хорариума за обучението, проведен е заключителен изпит по теория и практика и на съответното лице е предоставен документ удостоверяващ завършеното обучение. Етапите на изпълнение на дейността включват: Етап 1 – Избор на изпълнител (1-ви и 2-ри проектен месец) Етап 2 – Провеждане на обучението (5-ти до 9-ти проектен месец) Етап 3 – Мониторинг на дейността на изпълнителя 32 625.00 30 375.00
ДЕЙНОСТ 4. ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ОБУЧЕНИЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КЛЮЧОВА КОМПЕТЕНТНОСТ 2: Целта на дейността е обучение на 10 служители на дружеството и повишаване на техните знания в областта на английският език, в съответствие с фирмената политика за развитие и привличане на нови чуждестранни клиенти. НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБУЧЕНИЕТО: КК2 „Общуване на чужди езици – английски език“ ХОРАРИУМ: 300 учебни часа в три нива на обучение БРОЙ ОБУЧАЕМИ ЛИЦА: 10 човека ДОКУМЕНТ УДОСТОВЕРЯВАЩ ОБУЧЕНИЕТО: Сертификат Лицата, включени в обучение по КК2 "Общуване на чужди езици - английски език" ще повишат езиковата си компетентност в отговор на непрекъснато променящите се условия на труд. Необходимостта от знанията по английски език е във връзка със задълженията на лицата от целевата група при извършване на ежедневните, рутинни трудови процеси и операции при осъществяване на търговска дейност и комуникации с клиенти и доставчици. Осъществяването на търговия и разносна търговия изисква от работещите в тази сфера да притежават добро ниво на говорими и писмени знания по Английски език. Заетите лица в „БУРДЕНИС-93“ ООД осъществяват търговия с различни физически и юридически лица. Често при осъществяване на доставките на разнообразен стоков асортимент от местни продукти се осъществява устна и писмена комуникация с чуждестранни доставчици, митнически служители, контрагенти, клиенти и др. Естеството на съвременната търговия изисква по - високи умения за комуникация и това налага необходимостта и нуждата персонала на фирмата да придобие основополагащи, базови знания и умения по КК2 „Общуване на чужди езици – английски език“. По-възрастните заети лица във фирмата притежават минимални познания и компетенции по английски език, а при част от по-младите заети лица знанията са недостатъчни и неефективни. Повишаването на чуждоезиковата компетенция на заетия персонал във фирмата е база за качествено обслужване на клиентите на „БУРДЕНИС-93“ ООД, респективно това ще повиши стокооборота и ще доведе и до по-висока печалба за дружеството, стабилна заетост на персонала и по- високи доходи за работещите лица. Обучението ще се извърши след провеждане на входящ тест от страна на обучаващата институция за определяне нивото на обучаемите. Обучението ще бъде в рамките на 300 учебни часа с три нива на обучение. За успешно завършило обучението лице ще се счита всяко лице, което има присъствие минимум 80% от хорариума за обучението, проведен е заключителен изпит след всяко от трите нива на обучение и на съответното лице е предоставен документ удостоверяващ завършеното обучение. Етапите на изпълнение на дейността включват: Етап 1 – Избор на изпълнител (1-ви и 2-ри проектен месец) Етап 2 – Провеждане на обучението (10-ти и 12-ти проектен месец) Етап 3 – Мониторинг на дейността на изпълнителя 7 000.00 7 700.00
ДЕЙНОСТ 5. ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ОБУЧЕНИЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КЛЮЧОВА КОМПЕТЕНТНОСТ 7: Целта на дейността е обучение на 32 служители на дружеството и повишаване на техните знания в областта на инициативността и предприемачеството, в съответствие с фирмената политика за развитие на персонала и неговите качества. НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБУЧЕНИЕТО: КК7 „Инициативност и предпримачество“ ХОРАРИУМ: 30 учебни часа БРОЙ ОБУЧАЕМИ ЛИЦА: 32 човека ДОКУМЕНТ УДОСТОВЕРЯВАЩ ОБУЧЕНИЕТО: Сертификат Обучението по КК 7 „Инициативност и предприемачество“ е фокусирано към развитие на специфични умения и знания, които са в съответствие с индивидуалните характеристики и спецификата на работното място. То ще бъде насочено към нуждите на самите лица от развитие на техните умения – лични, социални, професионални и такива специфични за конкретните работни места. По този начин заетите лица ще придобият онези умения, съответстващи на търсените от страна на работодателя, което ще повиши тяхната ефективност, а също така тяхното по-нататъшно развитие и интегриране или реинтегриране в заетостта. Чувството на инициативност и предприемачество се отнася до способността на индивида да превръща идеите в действия, включва новаторство и поемане на рискове, както и способността да се планират и управляват проекти (в съответствие с индивидуалните характеристики и спецификата на работното място).С изпълнението на дейността ще се осигури достъп до качествено обучение, като чрез него ще се гарантира на всеки служител пълноценно участие в професионалния и обществения живот, както и ефективно развитие на важни личностни качества. Също така чрез обучението ще се съдейства и за повишаване на устойчивостта и активността на социалната защита и за осигуряване на равенство на възможностите. Обучението ще бъде в рамките на 30 учебни часа. За успешно завършило обучението лице ще се счита всяко лице, което има присъствие минимум 80% от хорариума за обучението, проведен е заключителен изпит и на съответното лице е предоставен документ удостоверяващ завършеното обучение. Етапите на изпълнение на дейността включват: Етап 1 – Избор на изпълнител (1-ви и 2-ри проектен месец) Етап 2 – Провеждане на обучението (10-ти и 12-ти проектен месец) Етап 3 – Мониторинг на дейността на изпълнителя 4 480.00 4 480.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.