Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение „Изпълнение на мерки за устойчива градска мобилност в общините Сливен и Ямбол“ ще се изпълнява в партньорство между Община Сливен, Община Ямбол и "Пътнически превози" ЕООД. 
За Община Сливен са заложени дейности по доставка на 5 електрически автобуса, доставка и монтаж на 1 зарядна станция, въвеждане на интелигентна билетна система за продажба и контрол на превозни документи (билети и карти) и изпълнение на осветеност и сигнализация на 10 броя пешеходни пътеки. 
За Община Ямбол са предвидени: изграждане на 10 км. велосипедна инфраструктура, разработване на Генерален план за организация на движението и осветеност и сигнализация на 10 броя пешеходни пътеки. 
Изпълнението на дейностите ще осъществи свързаност между градските и селските райони и ще спомогне за намаляване на трафика, пътно-транспортните произшествия и замърсяването на околната среда от автомобилния транспорт.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Доставка на нови превозни средства с нулеви емисии за нуждите на Община Сливен: В изпълнение на тази дейност се предвижда закупуване на нови електрически автобуси за нуждите на Община Сливен и Партньор 3 – "Пътнически превози" ЕООД. Новите автобуси ще заменят остарели и амортизирани превозни средства от съществуващият автопарк на обществения транспорт в общината. Ще бъдат изведени от експлоатация 5 броя дизелови автобуси, произведени в периода 1995 - 2000 г., отговарящи на стандарт Евро 0. Електробусите ще обслужват някои от най-натоварените междуселищни линии - до с. Тополчане, с. Сотиря, м. Моллова гора, с. Чинтулово, с. Крушаре, с. Жельо войвода, с. Горно Александрово, с. Коньово. След провеждане на открита процедура по реда на ЗОП, в рамките на дейността ще бъде сключен договор за доставка на 5 броя нови, нископодови, соло, 9-10 метрови електрически автобуси с две оси, категория M3, с минимум 60 места за седящи и правостоящи (без шофьора) и обособено място за колички за трудно подвижни лица и за детски колички. Превозните средства следва да са оборудвани със система за видео наблюдение на салона, мястото на водача, вратите и пространството за пътници, както и да дават възможност за регистриране на пътната обстановка пред автобуса - по посока на движението. Батерията трябва да гарантира пробег с едно зареждане от мин. 250 км. съгласно SORT 2 и да се зарежда напълно, за не повече от 5 часа. Максимална нетна (ефективна) мощност на двигателя: не по-малко от 300 kW и максимална 30-минутна мощност не по-малко от 190 kW (съгласно Правило на ИКЕ на ООН № 85). Електробусите и оборудването в тях следва да отговарят на изискванията на Регламент (ЕС) 2019/2144 на Европейския парламент и на съвета от 27 ноември 2019 година. 6 000 000.00 0.00
Доставка и монтаж на станция за бързо зареждане на електрически автобуси в Община Сливен: В рамките на тази дейност ще бъде проведена открита процедура по реда на ЗОП и сключен договор с изпълните за доставка и монтаж на 1 брой станция за бързо зареждане. С нея ще бъдат зареждани доставените по проекта електробуси, които ще обслужват линия Сливен - Калояново - Жельо войвода - НАР Кабиле - Ямбол и обратно, както и линия Сливен - Ковачите - Коньово - Нова Загора и обратно. Зарядната станция ще се използва единствено за нуждите на закупените по проекта електрически автобуси. Станцията следва да е придружена с протокол за съответствие на европейските стандарти с изходен куплунг (към превозното средство) – Европейски стандарт CCS Type2/Combo2, съгласно SAEJ1772 - европейска версия IEC 62196, така че да е изпълнено условието да зареди и балансира електробуса до 100% (до максимално ниво на заряд SOCm) за по-малко от 2,5 часа. Мощност на зарядната станция - минимум 110 kW/h. 60 000.00 0.00
Въвеждане на интелигентна билетна система за продажба и контрол на превозни документи (билети и карти) в Община Сливен: Общинският превозвач и партньор в проекта - "Пътнически превози" ЕООД не разполага с модерна интелигентна билетна система за продажба и контрол на превозни документи (билети и карти). Дейността предвижда въвеждане на нова интелигентна билетна система, която включва продажба и контрол на различни видове превозни документи (билети и карти) чрез интерактивни валидатори и терминали. Те следва да отговарят на стандарти за устойчивост, да включват технологии като 1D/2D четец на баркод, NFC (четене / запис), сертифицирани съгласно EMV L1 amp; L2, осигуряващи безконтактно плащане и презареждане на електронни NFC/смарт/ карти и удобно валидиране на хартиени билети и карти. Интелигентната билетна система ще обхваща 70 броя превозни средства (автобуси, електробуси и тролейбуси), обслужващи градския и междуселищен транспорт в община Сливен, 8 пункта (гишета/каси) за продажба на билети и 1диспечерски пункт. За целта ще бъдат извършени следните дейности: 1. Анализ на съществуващата система за продажба и контрол на превозни документи (билети и карти) и изготвяне на предложение за въвеждане на съвременен модел на нова интелигентна билетна система, чрез надграждане на вече съществуващата и преглед на възможност за свързване към новата система на наличните в новите превозни средства (закупени след 2017 г.) бордови устройства, терминали, валидатори, принтери, контролиращи и други устройства, както и компютърната техниката и периферия към нея в пунктовете за продажба на превозни документи и диспечерски пункт. 2. Доставка, монтаж, настройка и пускане в действие на бордови устройства, терминали и валидиращи устройства с приложен софтуер във всяко превозно средство, обслужващо градския и междуселищен транспорт в община Сливен. 3. Доставка и настройка на 8 броя преносими устройства с приложен софтуер за контрол на превозни документи. 4. Доставка, адаптация и въвеждане в експлоатация на софтуер и оборудване за управление на ИБС в 70 броя превозни средства, 8 пункта гишета/каси за продажба на превозни документи (билети и карти) и 1 диспечерски пункт (сървър). 5. Изработка на WEB портал с информация за продажба на превозни документи (билети и карти) на територията на община Сливен и страната. 6. Визуализиране с подходящи табели, лепенки и снап рамки на информация за ползване на билетната система в превозните средства и пунктовете за продажба на превозни документи. 7. Обучение на водачите и персонала на "Пътнически превози" ЕООД Сливен за работа с новата интегрирана билетна система за продажба и контрол на превозни документи(билети и карти) в Община Сливен. 8. Сертифициране в НАП и БИМ на внедрената интелигентна билетна система за продажба и контрол на превозни документи (билети и карти) в община Сливен. 600 000.00 0.00
Изпълнение на осветеност и сигнализация на пешеходни пътеки в Община Сливен: Дейността предвижда изпълнение на мерки по осветеност и сигнализация на 10 броя пешеходни пътеки в град Сливен, до които има изградено улично осветление. Заложените мерки целят подобряване на пътната безопасност в града. Приоритет при избора на пешеходни пътеки е даден на местата с най-интензивно движение и близостта им до детски градини, ясли и училища. Община Сливен ще изпълни интервениции върху следните пешеходни пътеки: - бул. Христо Ботев - двустранно по пешеходния мост - от подход по ул. "Йосиф Щросмайер"; - бул. Христо Ботев - двустранно по автомобилния мост - от подход по ул. "Дибич Задбалкански"; - бул. "Панайот Хитов" - пресичането до паметник на Панайот Хитов; - бул. "Панайот Хитов" - пресичането към ул. "Владислав Очков"; - бул. "Панайот Хитов" - пресичането към ул. "Пейо Яворов"; - бул. "Панайот Хитов" - пресичането към ул. "Братя Шкорпил" до спирката; - бул. "Панайот Хитов" - пресичането към ул. "Добри Добрев"; - бул. "Бургаско шосе" - пресичането с ул. "Петко Д. Петков" (Руски квартал). 61 200.00 0.00
Изпълнение на осветеност и сигнализация на пешеходни пътеки в Община Ямбол: Дейността включва изграждането на осветеност на пешеходни пътеки в град Ямбол. Предвидени са дейности на 10 пешеходни пътеки, разположени около учебни заведения (училища и детски градини) и натоварени улици и кръстовища в рамките на града, чрез предприемане на мерки за безопасна градска мобилност, насочени към уязвимите участници в движението – пешеходци и велосипедисти. Предвидени са 10 броя пешеходни пътеки по булеварди с висока интензивност на движението, като при определянето им са взети предвид наличната пътна сигнализация, състоянието на пътната маркировка, осигурена видимост, ограничаване произволното пресичане на пътното платно от пешеходци и велосипедисти с колчета и пешеходни парапети и др. Изготвени са технически проекти и прогнозни КСС. Експертът "Инвеститорски контрол на пешеходни пътеки" от екипа на проекта ще осигурява през цялото времетраене на СМР контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-ремонтни дейности в инвестиционния проект на пешеходните пътеки, включително качествени, количествени и технически параметри и показатели. 61 200.00 0.00
Изграждане на комбинирани велосипедни и пешеходни алеи на територията на град Ямбол: Дейността включва изграждането на комбинирани велосипедни и пешеходни трасета с транспортна и рекреативна насоченост. Предвиждат се мерки за безопасна градска мобилност, насочени към уязвимите участници в движението – пешеходци и велосипедисти, чрез изграждане на три комбинирани алеи осигуряващи свързаност между различни части на града. Велосипедните и пешеходни зони са определени така, че да обвържат важни за местното население територии. По този начин те ще бъдат своеобразна взаимовръзка между жилищни единици, обществено обслужващи обекти на здравеопазването, образованието, културата, спорта и администрацията, промишлените и други зони за труд, както и озеленените площи с широк обществен достъп и извънградски горски площи. Първата алея е: от кръстовище на ул. "Д. Благоев" с ул. "Пирин" и ул. "Ормана" (бивша ул. "Ямболен") по ул. "Ормана" до местността "Ормана". Втората алея е: от кръстовището на ул. "Дружба" с ул. "Николай Петрини" и ул. "Михаил Лъкатник" (Трите вятъра) по мост на ул. "Русе" (Биков мост), покрай река Тунджа до Обходен път Юг и до кръстовище с ул. "Граф Игнатиев". Трета алея: От кръстовището на ж.к. "Доктор Дончев" с околовръстен път Запад по Околовръстен път Запад до кръстовището с ул. "Преслав". Предвидени са дейности по изграждане на асфалтова алея с ширина минимум 2,5 метра, с полагане на хоризонтална и вертикална пътна маркировка, като след изготвяне на геодезическо заснемане на терените и изготвяне на работни проекти ще бъдат определени действията и местата (конкретни поземлени имоти), където ще се изпълнят нужните дейности. В зависимост от конкретните възможности на зоната, през която ще преминат алеите - наличието на дървета и стълбове, изградена инфраструктура, запазване на други елементи от градската среда, ширината на алеите може да варира. При изпълнение на дейностите ще се съблюдава за спазването на нормативните изисквания за изграждане на комбинирани алеи. Ще се изпълнят дейности по осигуряване на осветеност при установяване на необходимост, съгласно проектантското решение. Всички дейности предвидени за изпълнение ще бъдат извършени върху общинска недвижима собственост. Предвидените дейности са в съответствие с Плана за интегрирано развитие на община Ямбол, достъпен в на официалния сайт в раздел "Стратегии, планове, програми" на адрес: https://yambol.bg/strategii-planove-programi . Със изпълнението и ще се осигури бърз и безопасен достъп на велосипедисти до учебни и детски заведения, културни обекти, административни сгради, зони на месторабота, здравни заведения, спортни съоръжения и комплекси, ЖП и автогара, големи търговски обекти, паркове и градини. Изпратено е и искане за становище за ОВОС. В тази дейност е включен и строителният надзор, който ще осигурява през цялото времетраене на СМР контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-ремонтни дейности по изграждане на три комбинирани велосипедни и пешеходни алеи, съгласно предвидените в инвестиционния проект качествени, количествени и технически параметри и показатели. Дейността ще включва изготвяне на комплексни доклади за оценка на съответствието по чл.169, ал.1, т.1-6 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и упражняване на строителен надзор съгласно чл.168, ал.1 във връзка с чл.168, ал.2 от ЗУТ в т.ч. изготвяне на окончателен доклад съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ., както и оказване на експертна подкрепа на възложителя до въвеждането на обектите в експлоатация. За определяне на реалистичността на предвидените разходи е използвана информация от изпълнени договори със сходен характер на Община Ямбол и Община Сливен, посочени в Анализ за остойностяване на разходите към приложените документи по т. 14 на формуляра. 3 039 300.00 0.00
Разработване на Генерален план за организация на движението в Община Ямбол: Дейността включва Разработване на Генерален план за организация на движението съгласно Наредба №1 от 17 януари 2001 г. (посл. изм. и доп. ДВ. бр. 20 от 08.03.2019 г.) за организиране на движението по пътищата, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството. С изработката на ГПОД ще бъдат решени принципни въпроси като: организация на транзитното движение, маршрутите на линиите от обществения транспорт, посочност и предимства на движението, скоростни режими, пешеходно и велосипедно движение, режими на престой и паркиране. С него ще бъдат представени и обобщена схема на пътните знаци и списък с организационни и инженерно-технически мероприятия, с които се регулира организацията на движението в населеното място за постигане на безопасни условия за придвижване на всички участници в движението. При разработването на ГДОП ще бъдат определени конфликтните точки в движението и изследването на причините за възникването им, с цел отстраняване на рискове за безопасността на движението. Съгласно анализ за състоянието на безопасността на движението по пътищата на 40 градски общини от шестте района за планиране от ниво 2, изготвен от Държавна агенция Безопасност на движението по пътищата, за град Ямбол изготвянето на ГПОД е задължителна дейност. 100 000.00 0.00
Организация, управление и публичност на проекта: За дейностите по организация и управление и дейностите по информация и публичност е приложен Вариант 2 от Насоките за кандидатстване, при който не се извършва изцяло външно възлагане. Организацията и управлението са пряко свързани с всички останали дейности по изпълнение на проекта и осигуряват тяхното ефективно изпълнение и постигането на заложените в проектното предложение индикатори. В рамките на тази дейност се включва цялостният процес по изпълнението на проекта, в т. ч. подбор на изпълнители по всички процедури, проверки и контрол върху тяхната работа с оглед качествено и в срок изпълнение на сключените договори, изготвяне и представяне на финансово-технически отчети, осъществяване на вътрешен мониторинг, проверки на място на обектите и документална проверка. След подписване на Договора за финансиране ще бъде сформиран екип за управление на проекта. За постигане на по-добра координация и ефективно управление на проекта, в екипа ще бъдат назначени членове от двете общини, в следния състав: - от страна на Община Сливен: Ръководител, Счетоводител, Технически сътрудник, Експерт "Обществени поръчки", Експерт "Инвеститорски контрол" и Експерт "Подвижен състав" - от страна на Община Ямбол: Счетоводител, Координатор, Технически експерт, Юрист, Експерт "Инвеститорски контрол на велоалеи" и Експерт "Инвеститорски контрол на пешеходни пътеки". Експерт "Подвижен състав" ще бъде служител на партньора "Пътнически превози" ЕООД и с него ще бъде сключен договор по реда на чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП. Неговото възнаграждение се формира по следния начин: 24 месеца х 70 часа х 7.00 лв. (часова ставка) = 11 760 лв. (без включени осигуровки за сметка на работодателя). При назначаването на останалите членове ще бъде спазено приложимото националното законодателство вкл. Постановление № 157 от 7 юли 2022 година за определяне на органите и структурите, отговорни за изпълнението на Плана за възстановяване и устойчивост на Република България и на техните основни функции за изпълнението на инвестициите по НПВУ. В рамките на тази дейност се предвижда прилагането на мерките по информация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. Кандидатът и Партньорите ще информират обществеността за получената финансова подкрепа, по следния начин: - на официалните интернет страници ще публикуват кратко описание за проекта, неговите цели и резултати, като отбелязват финансовата подкрепа от ЕС; - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, посочват финансовата подкрепа от ЕС; - при изпълнението на строителни дейности по изграждане на велоалеите на видимо място в град Ямбол ще бъде поставен временен билборд. Билбордът ще съдържа логото/гербът на Кандидата и Партньорите, емблемата на ЕС, както и стойността на съфинансирането. До една седмица след отстраняване на билборда ще бъде поставена постоянна обяснителна табела със същите основни елементи като билборда. По време на изпълнение на проекта ще бъдат организирани две публични събития: пресконференции за представяне на дейностите по проекта и пресконференция за приключване на неговото изпълнението. Предвидените разходи за организация и управление, информация и публичност са в размер на 2% от общите преките допустими разходи, включени в проектното предложение, без ДДС. 165 361.67 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.