Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към повишаване на енергийната ефективност и достигане на най-малко клас на енергопотребление „С“ на жилищните сгради, обекти на интервенция, подобряване на достъпа на хора с увреждания до сградите, конструктивно възстановяване и усилване, където е предписано, с което да се осигурят по-добри условия на живот в МЖС, топлинен комфорт и по-високо качество на жизнената среда. 
Целеви групи на проектното предложение са обитателите на СО в жилищни сгради, отговарящи на критериите за допустимост за проекти за енергийна ефективност на МЖС по ОПРР; собствениците на стопански обекти и лицата, посещаващи жилищата и стопанските обекти; лицата с намалена подвижност, в т.ч. лицата с увреждания, чийто достъп до сградите ще се подобри и жителите на гр.Пазарджик.
В Инвестиционната програма за изпълнение на ИПГВР на гр. Пазарджик са включени проекти за прилагане на мерки за енeргийна ефективност (ЕЕ) върху многофамилни жилищни сгради (МЖС). 
С реализирането на конкретния проект ще се приложат мерки за ЕЕ по отношение на 14  МЖС, разположени в строителните граници на Пазарджик, отговарящи на критериите за допустимост по процедурата.
Предвидените за  реализация основни дейности са: организация и управление, мерки за информиране и публичност, инженеринг (проектиране, извършване на строително-монтажни работи и авторски надзор), оценка на съответствието на инвестиционни проекти и осъществяване на строителен надзор, въвеждане на обектите в експлоатация и извършване на одит.
Очакваните резултати от изпълнението на проекта са:
-по-високо ниво на ЕЕ на МЖС и намаляване разходите за енергия;
-подобряване на експлоатационните характеристики за удължаване на жизнения цикъл на сградите; 
-осигуряване на адекватна с критериите за устойчиво развитие, достъпна жизнена среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Организация, управление и мониторинг на проекта : Дейностите по организация, управление и мониторинг на проекта ще се изпълняват от екип, сформиран с оглед осигуряване на успешно изпълнение, добра координация и постоянен мониторинг на проектните дейности. При определянето на числеността на екипа е отчетен обхватът на проектното предложение и спецификата на заложените дейности. В екипа ще бъдат включени следните позиции: ръководител, координатор на проект, координатор СМР, юрист, финансист и Сътрудник „Комуникация със сдружения на собствениците“, които разполагат с квалификация и опит, необходими за реализацията на планираните по проекта дейности. Дейността предвижда планиране, организиране, координиране, контрол и отчитане на изпълнението на отделните проектни дейности, като обхваща: • Провеждане на срещи на екипа за разпределяне на задачи и отговорности и отчитане на напредъка по изпълнението на дейностите; • Подготовка и провеждане на процедурите за избор на изпълнители съгласно ЗОП - разработване на тръжна документация от членовете на екипа, съобразно техните компентности, и участие в комисии за провеждане на процедурите за избор на изпълнители; • Постигане на заложените цели и резултати и изпълнение на графика на проекта; • Управление и контрол на финансовите потоци и счетоводно обслужване на проекта; • Провеждане на текущ мониторинг и оценка на изпълнението посредством технически и физически контрол на документите и дейностите по проекта и сравнение на действителното с планираното състояние по отношение на дейностите, графика на проекта, бюджета и индикаторите, навременно установяване на потенциални рискове за изпълнението и набелязване на превантивни и коригиращи действия; • Осъществяване на ефективна координация и комуникация с изпълнителите и логистично обезпечаване на изпълнението на дейностите от избраните изпълнители; • Осъществяване на взаимодействие с представители на Сдруженията на собствениците за осигуряване на необходимите условия за изпълнение на проектните дейности; • Организиране и провеждане на дейностите за осигуряване на информация и комуникация по проекта, които не се възлагат на външен изпълнител; • Поддържане на контакти с УО на ОПРР и отчитане изпълнението на проекта; • Поддържане на архив и досие на проекта. Общата сума за възнаграждения (брутни суми, вкл.и дължимите от работодателя осигурителни вноски) в размер на 57 891,00 лв. се формира като сума от стойностите на възнагражденията на всеки член от екипа на проекта, като се прилага следната формула: часова ставка * брой часове месечна заетост * брой месеци + осигуровки. Ръководител на проект - 23770,74 лв. 10,31 лв. (часова ставка)*80 часа (месечна заетост)*22 (месеци) = 18145,60 лв. (без осигуровки) +31% (осигуровки за сметка на работодател) = 23770,74 лв. Координатор на проекта - 16012,39 лв. 4,63 лв. (часова ставка)*120 часа (месечна заетост)*22 (месеци) = 12223,20 лв. (без осигуровки) +31% (осигуровки за сметка на работодател) = 16012,39 лв. Координатор СМР - 3062,26 лв. 4,87 лв. (часова ставка)*40 часа (месечна заетост)*12 (месеци) = 2337,60 лв. (без осигуровки) +31% (осигуровки за сметка на работодател) = 3062,26 лв. Юрист - 3263,47 лв. 5,19 лв. (часова ставка)*40 часа (месечна заетост)*12 (месеци) = 2491,20 лв. (без осигуровки) +31% (осигуровки за сметка на работодател) = 3263,47 лв. Финансист - 6916,80 лв. 8,00 лв. (часова ставка)*30 часа (месечна заетост)*22 (месеци) = 5280,00 лв. (без осигуровки) +31% (осигуровки за сметка на работодател) = 6916,80 лв. Сътрудник „Комуникация със сдружения на собствениците“ - 4865,34 лв. 6,19 лв. (часова ставка)*40 часа (месечна заетост)*15 (месеци) = 3714 лв. (без осигуровки) +31% (осигуровки за сметка на работодател) = 4865,34 лв. 57 891.00 56 567.31
Дейност 2. Инженеринг - проектиране, извършване на строителни и монтажни работи на обектите и осъществяване на авторски надзор : В рамките на дейността, избраният Изпълнител: 1. Ще изготви технически ИП за прилагане на ЕСМ на съответната МЖС, съгласно техническата спецификация, сертификати и доклади от обследване за ЕЕ, техн. паспорт и арх. Заснемане. В ИП ще се включат: - всички ЕСМ - задължителни за сградата в обследването за ЕЕ и осигуряващи най-малко клас на енергопотребление "С", вкл. съпътстващи СМР, свързани с възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването; - мерки, свързани с подобряване на достъпа на лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4/01.07.2009г.; - мерки по конструктивното възстановяване/усилване - задължителни в техническото обследване (ТО) на сградата. В ИП ще се включват само задължителните дейности, предписани в ТО на МЖС, свързани с конструктивното възстановяване/усилване, в случай че в доклада от обследването за ЕЕ е доказано постигане на икономия на първична енергия под 60% за съответните МЖС на: ул. "Цар Асен" 50 и ул. "Цар Симеон" 24; ул. "Стефан Захариев" 22А; ул. "Стефан Захариев" 24. Предписаните задължителни мерки, извън конструктивното им възстановяване/усилване няма да бъдат изисквани за проектиране и изпълнение с БФП. - всички мерки, предписани като задължителни в ТО, в случай че в доклада от обследването за ЕЕ е доказано постигане на икономия на първична енергия мин.60% за съответните МЖС на: ул. "Георги Брегов" 2; ул. "Свобода 15";ул. "Марин Дринов" 9;бул. "Христо Ботев" №1А;бул. "България" №38, 40, 42;бул. "България" №4, 6, 8, 10;ул. "Димитър Греков" 74;бул. "България" 43 и 45;бул. "Княгиня Мария Луиза" 117, 119, 121, 123;ул. "Александър Стамболийски" 66, 68, 70;ул. "Хаджи Рашко Хаджиилиев" 14. 2. Съгласуване на ИП съгласно чл.143, ал.1 от ЗУТ. Одобряването на ИП ще се извърши по реда на ЗУТ - от главния архитект на Общината, след което ще се издадат разрешения за строеж. 3. Изпълнение на СМР, съгласно одобрения ИП за всяка сграда, разпоредбите на ЗУТ и клаузите на сключения договор с изпълнител. Според процента на ен. спестявания за всяка сграда, посочени в обследването за ЕЕ, обемът на СМР ще бъде, както следва: - всички задължителни ЕСМ, задължителни мерки по конструктивното възстановяване/усилване и мерки, свързани с подобряване на достъпа на лица с увреждания за сградите с икономия на първична енергия под 60%; - всички задължителни ЕСМ, всички мерки, предписани като задължителни в техническото обследване за сградите с икономия на първична енергия над 60%. Осъществяване на авторски надзор по време на строителството за точното изпълнение на извършваните СМР в пълно съответствие с одобрения ИП. След приключване на СМР проектантите ще заверят съответната екзекутивна документация. Въвеждане в експлоатация на обектите - след завършването на строежа и приемане на окончателният доклад на СН за всеки обект съгласно разпоредбите на чл. 177, ал.1 от ЗУТ възложителят ще подаде заявления за въвеждането на обектите в експлоатация, които са комплектувани с изискуемите документи. Строежите от четвърта и пета категория съгласно разпоредбите на чл. 177, ал.3 от ЗУТ се въвеждат в експлоатация въз основа на удостоверение за въвеждане в експлоатация от органа, издал разрешението за строеж. Екипът на проекта и фирмите, осъществяващи строителен надзор и авторски надзор, ще извършат дейностите по набавяне на документацията за въвеждане на обектите в експлоатация. Ще бъдат издадени 14 удостоверения за въвеждане на строежите в експлоатация. Стойност 2 950 828,35 лв. Стойността на дейността се формира като сума от стойностите на следните бюджетни пера: 6.1. „Разходи за инженеринг на обектите на интервенция“ - 2883924,99 лв. 30.1. „Разходи за извършване на обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики, техническо обследване на сградите“ - 64052,14 лв. (тези разходи са извършени преди подаване на проектното предложени) 33.1. „Разходи, свързани с набавянето на необходими разрешителни документи при проектиране“ - 2851,22 лв. 2 950 828.35 3 900 053.26
Дейност 3. Оценка на съответствието на инвестиционни проекти и осъществяване на строителен надзор при изпълнението на строително-монтажни работи : Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, съгласно изискванията на ЗОП и приложимата нормативна уредба. Настоящата дейност е свързана с реализирането на Дейност 2 "Инженеринг - проектиране, извършване на строителни и монтажни работи и осъществяване на авторски надзор" и включва оценяване на съответствието на изготвеният инвестиционен проект, съгласно чл. 142, ал. 6, т. 2 и ал. 11 от ЗУТ, и осъществяване на строителен надзор съгласно чл. 168 от ЗУТ. Дейността по осъществяване на строителен надзор ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на ЗУТ и ще включва: осигуряване на законосъобразно започване на СМР, контрол по отношение на пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнението на СМР, контрол при изпълнението на СМР, съгласно одобрения проект и изискванията на ЗУТ, контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, своевременно съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, осигуряване на законосъобразно завършване на СМР и въвеждането в експлоатация и др. След приключване на строително-монтажните работи консултантът, упражняващ строителния надзор, ще изготви технически паспорт на обекта, пълен комплект документация за въвеждане на сградата в експлоатация и окончателен доклад до възложителя. Избраният консултант за осъществяване на строителния надзор ще извърши и оценка за съответствието на ИП с основните изисквания към строежите. Оценка за съответствието с основните изисквания към строежите ще бъде извършена на всички части на ИП, които са основание за издаване на разрешение за строеж. Оценката за съответствие ще бъде с обхват съгласно чл. 142, ал. 5 от ЗУТ и ще се извърши като комплексен доклад, съставен от регистрирана фирма - консултант, несвързана с проектанта. Оценката за съответствието на част "Конструктивна" на инвестиционните проекти ще се извърши от физически лица, упражняващи технически контрол по част "Конструктивна", включени в списъка на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране. Лицето, упражняващо технически контрол, подписва всички документи - графични и текстови, по част "Конструктивна" на инвестиционния проект. Оценката за съответствие по чл. 169, ал. 1, т. 6 на инвестиционните проекти във фаза технически проект ще се извърши от физически/юридически лица, които отговарят на изискванията на Закона за енергийната ефективност и са вписани в публичния регистър по чл. 44, ал. 1 от същия закон. Стойността на дейността се формира като сума от разходите по следните бюджетни пера: 15.1. Разходи, свързани с оценка на съответствието на проектите на обектите на интервенция - 21260,37 лв. 24.1. Разходи за строителен надзор на обектите на интервенция - 43771,34 лв. 65 031.71 33 977.73
Дейност 4. Осигуряване на информация и комуникация по проекта: Дейностите за информация и комуникация са насочени към визуализация на подкрепата от ЕФРР с цел ефективно предоставяне на информация на обществеността по проекта. Съгласно чл. 6 от Общи условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на БФП, се предвиждат дейности за информация и комуникация по проекта, с цел популяризиране на получената финансова подкрепа от ЕФРР, чрез ОПРР 2014-2020 г. Всички дейности за информация и комуникация по проекта са съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Конкретните мерки за информация и комуникация по проекта ще включват: • 1 публикация на уебсайта на Община Пазарджик с кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати в рамките на два дни от датата на сключване на договора за БФП; • Провеждане на 2 пресконференции - една встъпителна по повод стартирането на проекта, и една заключителна - при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му; • По 2 публикации/прессъобщения за всяка пресконференция - една за анонсиране на събитието и една за представяне на информация за проекта - общо 4 публикации; • По 2 публикации за всяка пресконференция на интернет страницата на Община Пазарджик - една за анонсиране на събитието и една за представяне на информация за проекта - общо 4 публикации; • Изработване на информационен банер по проекта с размери 70/100 см.; • 1 официална церемония за ефективния старт на проекта „Първа копка“; • 1 официална церемония за откриване на обектите; • 2 публикации/прессъобщения по повод официалната церемония „Първа копка“ - една за анонсиране на събитието и една за представяне на информация за проекта; • 2 публикации/прессъобщения по повод официалната церемония за откриване на обектите - една за анонсиране на събитието и една за представяне на информация за проекта; • 2 публикации на интернет страницата на Община Пазарджик по повод официалната церемония „Първа копка“ - една за анонсиране на събитието и една за представяне на информация за проекта; • 2 публикации на интернет страницата на Община Пазарджик по повод официалната церемония за откриване на обектите - една за анонсиране на събитието и една за представяне на информация за проекта; • Изработване и поставяне на 1 брой временен билборд с размери 4 х 3 м; • Изработване и поставяне на 14 броя постоянни обяснителни табели с размери 50х70 см; • Изработка и монтаж на информационна табела с размер 50х70 см., която ще се монтира в сградата на Общината; • Изработване и разпространение на печатни информационни материали - дипляни с размер А4, пълноцветен печат, 2000 броя – 1000 броя с информация за целите, дейностите и планираните резултати по проекта и 1000 броя с информация за постигнатите резултати. Стойността на дейността се формира от разходите по бюджетно перо 36 „Разходи за публичност и визуализация“ - 10 900,00 лв., които са калкулирани на база стойностите на планираните мерки за публичност и визуализация: 36.1. Разходи за публичност и визуализация - 10900,00 лв. 36.1.1 Разходи за 8 броя платени публикации - 1200,00 лв. 36.1.2 Разходи за 1 брой информационен банер - 200,00 лв. 36.1.3 Разходи за 1 брой информационен билборд - 3000,00 лв. 36.1.4 Разходи за 14 броя обяснителни табели - 4200,00 лв. 36.1.5 Разходи за 1 брой информационна табела - 300,00 лв. 36.1.6 Разходи за отпечатване на 2000 броя дипляни - 2000,00 лв. 10 900.00 8 184.00
Дейност 5. Одит на проекта: В рамките на тази дейност се предвижда да бъде извършена одит на проверка на проекта като се съблюдават изискванията на Инструкцията на Сертифициращия орган за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезинния фонд на ЕС, на ниво бенефициент. Одитът на проекта ще бъде извършен от екип от 2-ма служители на Община Пазарджик – вътрешни одитори от звеното „Вътрешен одит“ с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. Одиторският екип ще извършва междинни проверки по ангажимента за договорени процедури на междинните искания за плащане и окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури за окончателното искане за плащане. Във връзка с изпълнение на ангажиментите, както за междинните проверки по ангажимента за договорени процедури, така и за окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури, одиторският екип ще извършва проверка за констатиране на съответствие (законосъобразност и допустимост) по отношение на всеки разход, включен в искането за плащане. Одитът трябва да формира констатации и препоръки, относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, в съответствие с международните одиторски стандарти. При проверката по ангажимента за договорени процедури на окончателното искане за плащане одиторският екип ще изготви окончателен Доклад за фактически констатации. Стойността на дейността се формира от разходите по бюджетно перо 37 „Разходи за одит“ - 3686,34 лв., които са калкулирани на база размера на възнагражденията на членовете на одиторския екип. 3 686.34 3 675.64

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.