Област Кюстендил е една от областите с най-висока безработица в Югозападния регион. Активирането на продължително безработните и на неактивните лица е важен приоритет на политиката на пазара на труда и се обуславя, както от необходимостта от увеличаване на работната сила за поддържане на икономическия растеж, така и от гледна точка на социалното включване. В допълнение на това участието в заетост на лица над 54 г. подкрепя удължаването на активния трудов живот. Настоящият проект си поставя за обща цел създаване на 6 устойчиви работни места за представителите от целевите групи - продължително безработни и неактивни лица и безработни лица на възраст над 54 г. Тази цел ще се изпълни чрез успешно изпълнение на основните проектни дейности – наемане на 6 безработни и неактивни лица за период от 12 месеца на длъжностите от групата професии 9313 Работници по строителство на сгради (съгласно НКПД) и закупуване на оборудване (машина за улуци), свързано със създаването на новите работни места. Тези дейности ще подпомогнат осигуряването на качествени и устойчиви работни места, увеличаване капацитета на предприятието и интегриране в заетост на представители от по-засегнатите групи лица на пазара на труда. Чрез тези дейности ще бъдат постигнати следните резултати:
- Осигурена заетост на 6 лица от целевите групи за период от 1 година;
- Закупено оборудване за ресурсно осигуряване на новите работни места;
- Натрупан трудов стаж и умения от страна на целевата група в сферата на производството на метални изделия;
- Увеличен производствен, човешки и организационен капацитет на предприятието след приключването на проекта.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да се сформира отговорен и компетентен екип за управление и изпълнение на проекта, за да се гарантира успешната му и навременна реализация.
Един от най-важните фактори за успешната реализация на проекта е обезпечеността му с квалифициран човешки ресурс, притежаващ необходимата практика и опит в администрирането и отчитането на проектни дейности. За целта ще бъде осигурен Екип за управление на проекта /ЕУП/. Подборът на ЕУП ще бъде направен на база професионален опит в областта на управлението на проекти, като Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител.
Дейността включва:
• Осигуряване на двучленен екип за управление на проекта – Ръководител и Счетоводител;
• Сключване на договор с външен изпълнител за управление на проекта;
• Изготвяне не детайлен план-график за изпълнение на проекта;
• Изготвяне на регулярни доклади на екипа за напредъка;
• Подготовка на документация, обявяване и провеждане на тръжни процедури, изготвяне на междинни и заключителен технически доклади и искания за плащане.
Изпълнението на дейността може да се раздели най-общо на три етапа:
1) Етап 1 – Подготвителен (месец 1):
• Възлагане на управлението на проекта на външен изпълнител, провеждане на работни срещи за стартиране на проекта и разпределяне на отговорностите и задачите;
• Изготвяне на договори, технически спецификации, други приложими документи; избор и възлагане на външни изпълнители на дейности в рамките на проекта.
2) Етап 2 – Етап на изпълнение (месец 1-13):
• Изпълнение и мониторинг на договорите с външни изпълнители по проекта;
• Координация и управление на проекта, отчитане на напредъка, организация на плащанията, вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението;
• Дейности по информация и публичност.
Етап 3 – Заключителен етап (месец 13):
Генериране на окончателни технически доклад и финансов отчет, даващи информация за постигнатите цели, използваните ресурси и получените резултати.
5 733.00
5 733.00
Закупуване на оборудване, свързано със създаването на нови работни места: Дейността има за цел да осигури необходимото оборудване за обезпечаване на новите работни места.
Предвид спецификите на оборудването, обект на доставка, както и стойността му, неизискваща провеждане на тръжна процедура (избор с публична покана), съгласно разпоредбите на ПМС № 118 / 20.05.2014 г., дейността ще бъде реализирана в първия подготвителен месец:
1) Етап 1 – Подготвителен (месец 1):
Директно възлагане на дейността за изпълнение на външен изпълнител, съгласно разпоредбите на ПМС № 118/20.05.2014 г. и УО. Сключване на договор с изпълнителя.
2) Етап 2 – Етап на изпълнение (месец 1):
- Доставка на оборудване: машина за производство на улуци. Машината е ролформовъчна с електрическо задвижване. Притежава специални ролки с повишена твърдост и допълнителни полиуретанови ролки за осигуряване за изтеглянето на материала. Комплект с гилотина, авариен стоп, управление отпред и отзад, ролков път - опция, размоталка, комбинирана. Обработва ламарина - поцинкована, медна, алуминиева или с цветно полиестерно покритие.
- Провеждане на първоначален инструктаж на работниците от страна на доставчика.
4) Етап 3 – Заключителен етап (месец 1):
Отчетност – маркиране на закупения актив с информационен стикер, изготвяне на съпътстващи разходооправдателни документи – приемателно-предавателен протокол, снимки, гаранционна карта, други приложими.
Закупуването на посоченото оборудване е необходимо за създаването на новите работни места за представителите от целевите групи. Чрез пускане в експлоатация на машината предприятието ще разшири своята производствена дейност и ще гарантира устойчивост на работните места.
Оборудването ще бъде запазено от „Велами Груп“ ЕООД за срок от минимум 5 години след приключване на проекта.
17 400.00
17 400.00
Наемане на 6 безработни и неактивни лица за период от 12 месеца на длъжностите от групата професии 9313 Работници по строителство на сгради, попадащи в една от двете категории:
- продължително безработни и неактивни лица
и
- безработни лица на възраст над 54 г.: Целта на дейността е осигуряване на заетост за период от 12 месеца на лица от допустимата целева група.
Дейността включва:
- Ангажиране на целевата група в субсидирана заетост на длъжност от Клас 9 Професии, неизискващи специална квалификация от групата професии 9313 Работници по строителство на сгради (съгласно НКПД).
- Предоставяне на възнаграждения на лицата в размер на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, както и дължимите осигурителни плащания към които се отнася разкритото работно място за период от 12 месеца.
- Осигуряване на трудова медицина за лицата от целевата група в рамките на продължителността на проекта.
Етапи на дейността:
1) Подготвителен (месец 1):
Ще бъде извършен подбор на лицата, които ще бъдат включени в дейността. 100 % от целевата група влиза в една от следните специфични категории по процедура BG05M9OP001-1.003 „НОВО РАБОТНО МЯСТО 2015“:
- Продължително безработни и неактивни лица;
- Безработни лица на възраст над 54 г.
Селекцията ще се осъществи на база подадена автобиография и проведено интервю, като се отчитат професионалните качества и профил на работника.
2) Етап 2 – Етап на изпълнение (месеци 2-13)
- Сключване на срочни трудови договори по чл. 68, ал. 1, т. 1 КТ с избраните кандидати и осигуряване на заетост за срок от 1 година.
- Предоставяне на дейности по трудова медицина: консултация на работодателя за прилагане на превантивните подходи за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд; наблюдение и оценка на здравното състояние на работещите; оценка на риска.
3) Етап 3 – Заключителен етап (месец 13):
- Прекратяване на субсидираната заетост и попълване на анкетни карти от целевата група.
- Запазване на новосъздадените работни места за минимум 12 месеца на минимум 50 % от наетите по проекта лица, след приключване на договора за безвъзмездна помощ.
34 320.00
38 370.61
Информиране и публичност: Изпълнението на дейността предвижда осигуряване на мерки по информация и публичност за проекта, съгласно условията и изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020.“
Целта на дейността е популяризиране на проекта и финансовата помощ, предоставена по ОП „Развитие на човешките ресурси“, съфинансирана от ЕСФ на Европейския съюз.
Дейността включва:
- Поставяне на 2 бр. плакати (минимален размер А3) на видно за обществеността място – в офиса на предприятието и в производствената база;
- Поставяне на 1 бр. информационна табела (с минимални размери 70 х 50 см) за осигуряване на видимост на полученото финансиране;
- Поставяне на информационен стикер на подходящо място на повърхността на оборудването.
Етапи на изпълнение:
1) Етап 1 – Подготвителен: (месец 1):
- избор на външен изпълнител по ПМС № 118/20.05.2014г.;
- изготвяне на техническо задание и спецификации за информационните материали, проект на договор и приемателни протоколи.
2) Етап 2 – Етап на изпълнение: Информиране на обществеността (месеци 2-13) чрез разпространение на информационните материали и поставяне на информационната табела.
640.80
534.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN