Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 674 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

"Фууд машинъри интернешънъл ЕООД е създаденo през 2011 г. с основен предмет на дейност производство на машини и оборудване за хранително-вкусовата промишленост и селското стопанство. 
В съответствие с плановете си за подобряване качеството на работната среда и осигуряване на добри и безопасни условия на труд, фирмата планира по настоящия проект изпълнението на следните дейности: 
1. Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси. 
2. Осигуряване на средства за колективна защита: предпазен екран на струг (1 бр.); ограждение с блокировка на 400-тонна преса (1 бр.), предпазна ограда с блокировка за абкант (1 бр.), локална аспирационна система (1 бр.); нагнетателна вентилационна система за чист въздух (1 бр.) и на мълниезащитна инсталация (1 бр.); закупуване на ергономични работни столове (4 бр.) и ергономични офис столове (7 бр.), както и на 2 компл. специално работно облекло (защитно яке и панталон - 2 бр., защитни обувки - 2 бр.) и 2 компл. ЛПС (шлем за заваряване и защитни ръкавици - 2 бр.) за 2-ма заварчци и ЛПС (предпазни очила - 1 бр. и защитни ръкавици - 1 бр.) за 1 механик, работещ с лазер. 
3. Организация и управление на проекта.
4. Визуализация на проекта. 
В рамките на дейностите по проекта са включени и следните приоритетни за процедурата мерки: (1) мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, изменение на климата, ресурсната ефективност", както и (2) мерки, насърчаващи съвместяването на професионалния, семейния и личния живот на служителите". 
Към момента, средносписъчният състав на персонала на дружеството е 15 души. В тази връзка лицата, включени като целева група в дейностите по проекта, формират повече от 50% от средносписъчната численост на персонала на фирмата, като в рамките на целевата група по проекта е предвидено да вземат участие и 5 лица, принадлежащи към приоритетната целева група заети лица над 54 год. възраст.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси във "Фууд машинъри интернешънъл" ЕООД: В рамките на дейността ще бъде разработена, адаптирана и въведена система за развитие на човешките ресурсиъв "Фууд машинъри интернешънъл" ЕООД. Дейността е продиктувана от необходимостта да бъдат преодолени идентифицираните от дружеството проблеми при набирането, задържането и дългосрочното мотивиране на персонала. Специфичният характер на дейността на фирмата, специализирана в проектирането и производството на машини, инструментална екипировка и оборудване за хранително - вкусовата промишленост и селското стопанство, налага необходимостта от привличане, дългосрочно наемане и мотивиране на квалифицирани технически кадри, с вече изградени умения за работа с високотехнологично производствено оборудване, графични програми за проектиране и специализиран софтуер за управление на процесите. В този смисъл и някои от най-сериозните проблеми, с които се сблъсква предприятието, включват: (1) траен недостиг на пазара на труда на обучени и квалифицирани технически кадри; (2) текучество на вече наетия в предприятието персонал; и (3) проблеми, свързани с дългосрочното мотивиране на персонала за постигане на максимална производителност и ефективност от дейността му. За да разреши така идентифицираните проблеми в управлението на човешките си ресурси, в рамките на настоящата дейност "Фууд машинъри интернешънъл" ЕООД ще възложи на външна фирма с опит в системите за управление на човешките ресурси, да разработи, адаптира и съдейства за внедряването на цялостна система за развитие на човешките ресурси в дружеството. Системата ще включва минимум следните елементи: 1) Внедряване на нови, по-ефективни практики при планиране и обезпечаване на предприятието с човешки ресурси - планиране, подбор и наемане на персонал, при съобразяване със специфичния характер на дейността на фирмата и произтичащите от него предизвикателства; 3) Разработване и внедряване на мерки за обучение и развитие на персонала и дългосрочно управление на кариерата; 4) Разработване и внедряване на атрактивна система за възнаграждение на труда, обвързано с постигнатите резултати, с цел повишаване на трудовата мотивация и намаляване на текучеството на персонала; 5) Въвеждане на модел за организация на труда, насочен към повишаване на производителността и опазване на околната среда, вкл. планиране и провеждане на специализирани обучения за персонала за придобиване на "зелени умения", насочени към повишаване на ресурсната ефективност и икономично потребление на ресурсите на работното място; по - икономично и целесъобразно потребление на електроенегия, водни ресурси и др. В рамките на системата за управление на ЧР се бъдат обхваната и специфичната целева група на работници и служители над 54 години. В тази връзка в системата ще се предвиди и: 7) Внедряване на практики за оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждане на гъвкави форми на заетост; 8) Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години); 9) Планиране на специализирани обучения по безопасност и здраве, обвързани с нуждите на индивидуалното работно място; Целевата група по проекта обхваща целия персонал на предприятието от 15 души, в рамките на който са включени и 5 души, представители на приоритетната група заети лица над 54 годишна възраст. Етапи при изпълнението на дейността: 1. Подготовка и провеждане на избор на изпълнител на дейността по разработване, адаптиране и въвеждане на системата за развитие на човешките ресурси (от 3-ти до 4-ти месец). 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (4-ти месец). 3. Разработване на системата за развитие на човешките ресурси от външния изпълнител (от 5-ти до 10-ти месец). 4. Внедряване на разработената система за развитие на човешките ресурси от ръководството на дружеството със съдействието на външния изпълнител (от 11-ти до 12-ти месец). 29 900.00 0.00
Обезпечаване на безопасни и здравословни условия на труд за работниците и служителите на "Фууд машинъри интернешънъл" ЕООД чрез осигуряване на средства за колективна и индивидуална защита: Дейността предвижда осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез осигуряване на средства за колективна и индивидуална защита, както следва: I. Изпълнение на СМР по изграждане на: 1. Локална аспирационна система при източника на отделяне на вредни вещества при извършване на заварочни работи в помещение "Заваръчно" 2. Нагнетателна вентилационна система за чист въздух в помещение "Работилница" 3. Мълниезащитна инсталация в сградата на "Зала 5" Обща прогнозна стойност на СМР, предвидено по бюджетно перо 9./9.1.: 11 813,29 лв. без ДДС. Забележка: По предварителни разчети на дружеството общата прогнозна стойност на посочените СМР възлиза на 22 500 лв. без ДДС, което надхвърля ограничението по процедурата разходите за СМР да са до 20% от общите допустими разходи по проекта. Поради тази причина в бюджета на проекта е посочена максимално допустимата сума от 11 813,29 лв., като остатъкът до пълната стойност на СМР ще бъде финансиран самостоятелно от бенефициента извън проекта. II. Доставка на средства за колективна защита: 1. Предпазен екран на струг в помещение "Работилница" - 1 бр. 2. Ограждение с блокировка на 400-тонна преса в помещение "Зала 5" - 1 бр. 3. Предпазна ограда с блокировка на абкант - 1 бр. 4. Ергономични работни столове - 4 бр. 5. Ергономични офис столове - 7 бр. Обща прогнозна стойност на оборудването, включено в бюдж. перо 4./4.1.: 8 529,00 лв. без ДДС. III. Доставка на спец. работно облекло и ЛПС: 1. Спец. работно облекло за 2-ма заварчици (вкл. защитно яке, панталон и обувки) - 2 компл.; 2. ЛПС за 2-ма заварчици: шлем за заваряване - 2 бр. и предпазни ръкавици - 2 бр. 3. ЛПС за 1 механик, работещ с лазер: защитни очила - 1 бр. и ръкавици - 1 бр. Обща прогнозна стойност на спец. работно облекло и ЛПС по бюдж. перо 3./3.1.: 2 070,00 лв. без ДДС. Предвидените локална аспирационна система и нагнетателната вентилационна система ще осигурят защита за работниците срещу локално отделяните при заваряване вредни газове, както и срещу прах, токсични вещества и аерозоли от масла, отделяни при експлоатацията на оборудването в раб. помещения. Мълниезащитната инсталация ще осигури защита за работещите срещу поражения от мълнии и пожари. Към момента фирмата не разполага с изградени подобни съоръжения в производствената си база. Предвидените предпазен екран на струг, ограждение с блокировка за 400-тонна преса и предпазна ограда с блокировка за абкант ще осигурят защита за работещите с тях срещу изхвърчащ отпаден материал в процеса на работа с оборудването, както и за защита от попадане на ръцете или части от телата им в раб. зона на оборудването. Предвидените ергономични работни и офис столове ще създадат нужното удобство и комфорт при работа на съответните работници и служители, докато спец. работно облекло и ЛПС за 2-ма заварчици и за механик, работещ с лазер, ще осигурят за тези работници защита от изгаряния и облъчване по тялото, очите и горните им крайници. Планираните СМР, оборудване, спец. работно облекло и ЛПС са предвидени в "Програмата за превантивна дейност за предотвратяване, отстраняване, намаляване и ограничаване на риска при работа през 2016 г." и в "Утвърдения списък на раб. места и видовете работа, при които се изискват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба 3/19.04.2001 г.", утвърдени от ръководството на фирмата. Целевата група по дейността е целият персонал на фирмата от 15 души, в рамките на който са включени и 5 души над 54 годишна възраст. Етапи при изпълнението на дейността: 1. Подготовка и провеждане на избор на изпълнител за предвидените СМР/ доставки на оборудване, специално работно облекло и ЛПС (от 3-ти до 4-ти месец). 2. Сключване на договор за изпълнение на СМР/доставки с избраните изпълнители (4-ти месец). 3. Изпълнение на предвидените СМР/доставки и подписване на Констативен протокол/Финален приемо - предавателен протокол за доставки (от 5-ти до 23-ти проектен месец) 22 412.29 0.00
Дейности за организация и управление на проекта: Дейностите по организация и управление на проекта ще бъдат възложени за оперативно изпълнение на външна фирма с опит в управлението на проекти с европейско финансиране, на която това ще бъде възложено по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. Външната фирма - изпълнител ще определи конкретни свои служители, които ще бъдат пряко отговорни за изпълнението на възложените на фирмата функции по организация и управление на проекта. Дейността на външната фирма-изпълнител по организацията и управлението на проекта ще бъде координирана, ръководена и контролирана от Ръководител на проекта, която функция ще бъде изпълнявана от управителя на "фууд машинъри интернешънъл" ЕООД. Ръководителят на проекта ще изпълнява функцията си безвъзмездно. Ръководителят на проекта, заедно с отговорните служители на външната фирма - изпълнител ще формират Екипа за управление на проекта. За максимално постигане на заложените по настоящия проект цели и резултати ще бъде изградена вътрешна система за мониторинг и оценка на изпълнението. Основната цел на тази система ще бъде да осигури текущ контрол върху изпълнението на дейностите по проекта и заложените резултати. В процеса на изпълнение се предвижда провеждането на технически и финансов мониторинг на предвидените по проекта дейности, на базата на които ще бъдат изготвяни и исканията за междинни плащания. Пряката отговорност за осъществяване на контролните функции носи Ръководителя на проекта, който ще бъде подпомаган в дейността си от отговорните служители на избрания външен изпълнител. Основен елемент в системата за мониторинг и контрол ще бъдат регулярните срещи на екипа по изпълнението на проекта, с цел да се синхронизират действията и текущите задачи на всички негови членове, да се следи напредъка на проекта и спазването на междинните срокове за изпълнение, както и постигането на междинните резултати. В случай на възникнали трудности и проблеми по време на изпълнението, ще се провеждат допълнителни срещи, с цел навременното предприемане на корективни действия за своевременното им отстраняване. Ще бъде извършвана документална проверка и проверка на място за осъществяване на физически и финансов мониторинг и контрол върху дейностите. Екипът по проекта (Ръководителя на проекта и отговорните служители на избрания външен изпълнител) ще проследява напредъка на проектните дейности и в случай на необходимост ще предлага предприемане на корекции в графика за изпълнение и/или други корективни действия за успешното изпълнение и приключване на проектните дейности и отчитането на проекта. Всички разходите за организация и управление ще бъдат отчитани чрез фактури, издадени от фирмата-изпълнител към бенефициента. Етапи при изпълнението на дейността: 1. Подготовка и провеждане на избор на изпълнител на дейността по организация и управление на проекта (от 1-ви до 2-ри месец). 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (2-ри месец). 3. Изпълнение на дейностите по организация и управление на проекта от външния изпълнител (от 3-ти до 23-ти проектен месец). В периода до сключването на договор с избрания външен изпълнител Ръководителят на проекта ще изпълнява функцията самостоятелно. Това няма да препятства успешното изпълнение на проекта, тъй като основните проектни дейности е предвидено да бъдат стартирани от 3-тия проектен месец, когато външният изпълнител ще бъде вече избран и контрактуван. 5 654.17 0.00
Дейности по информиране и публичност: Предвидените дейности и постигнатите резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани сред широката общественост, като за целта ще бъдат спазвани стриктно изискванията на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. и на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В съответствие със задълженията си за осигуряване на информиране и публичност, произтичащи от изпълнението на Договора за БФП, "Фууд машинъри интернешънъл" ЕООД ще изпълни следните дейности, необходими за популяризиране на приноса на ЕС и на получената безвъзмездна финансова помощ по проекта: 1. Поставяне на временен информационен плакат (табела) - 1 бр. на видно място в производствената си база в гр. София, ул. "Малашевска" 1, през времетраенето на изпълнението на проекта, включващ съществената информация относно проекта и приноса на ЕС за изпълнението му. 2. Поставяне на стикери за визуализация върху новозакупеното по проекта оборудване/средстава за колективна защита и ЛПС (където това е приложимо), с цел оповестяване на приноса на ЕС за финансирането им. 3. Поставяне на постоянна информационна табела (1 бр.) на видно място в предприятието, съдържаща данните на проекта и включваща всички задължителни реквизити с цел оповестяване на приноса на ЕС за финансирането му. Етапи при изпълнението на дейността: 1. Подготовка и провеждане на избор на изпълнител за дейността по информиране и публичност на проекта (от 3-ти до 4-ти месец). 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (4-ти месец). 3. Изпълнение на дейностите по информиране и публичност на проекта от външния изпълнител (от 5-ти до 23-ти проектен месец). 1 100.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.