Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 331 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на настоящия проект „Повишаване качеството на услугите на МСП в туризма чрез използване на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и уеб-базиран маркетинг“ е развитие и актуализиране на съдържанието на порталния туристически сайт  www.bulgariatravel.org , чрез използването на съвременни ИКТ технологии и повишаване на възможностите за маркетиране на МСП чрез ОУТР и допълване на използвания традиционен инструментариум, чрез иновативния подход на он-лайн комуникациите.
Целевите групи по проекта са МСП в областта на туризма, асоциации и обединения на бизнеса, които са свързани с осъществяването на дейности и предоставянето на услуги за подкрепа на бизнеса и подобряване на бизнес-средата в сферата на туризма.
 Общата цел на проектното предложение е повишаване конкурентоспособността на МСП за устойчиво развитие на туризма посредством институционална подкрепа на ОУТР и на МСП в туристическите райони. 
Чрез виртуалната платформа се предвижда да се създаде устойчивост на резултатите от първия проект по настоящата процедура, като основните дейности най-общо са насочени към: 
 - Провеждане на ефективна реклама на туристическите райони в страната и чужбина, съобразно тяхната специфика и имидж, характерни ресурси и възможности за практикуване на различни видове туризъм;
 - Маркетиране на  туристическите райони; 
 - Набиране и предоставяне на информация на членовете им за подпомагане на тяхната дейност в сферата на туризма;	
 - Съдействие за подобряване качеството на предлаганите туристически продукти и популяризиране на дейността им; Съдействие за привличане на инвеститори в туристическите райони . 

Очакваните резултати са: Създадена и разработена виртуална платформа за ОУТР, чрез актуализиране на съдържанието на порталния туристически сайт и на мултимедийния каталог ; Проведени промоционални кампании за 9-те туристически района; Разработени и разпространени рекламни материали в подкрепа на ОУТР; Осъществена интернет реклама и уеб маркетинг на ОУТР.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Развитие и актуализиране на съдържанието на порталния туристически сайт и на мултимедийния каталог чрез включване на ОУТР: Дейностите, за които се създават Организациите за управление на туристическите райони са разписани в чл.18 от Закона за туризма. С проект „Повишаване на капацитета на МСП в сектор туризъм чрез оказване на подкрепа за създаване и функциониране на Организациите за Управление на Туристическите Райони“, който Министерство на туризма изпълнява по ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, подаден в рамките на настоящата процедура, са предвидени за изпълнение дейности за подпомагане създаването и изграждането на ОУТР, както и разработването на голяма част от основополагащите за дейността на новосъздадените ОУТР стратегически документи. Целта на настоящата дейност е подпомагане на вече създадените и функциониращи Организации за управление на туристическите райони с дейности, насочени към маркетинга на туристическите дестинации в най-широк смисъл, включително и на продуктите и услугите, които се предлагат от МСП в туристическия район. Тази цел ще се постигне чрез развитие и актуализиране на съдържанието на порталния туристически сайт www.bulgariatravel.org , с оглед разширяване използването на съвременни ИКТ технологии и повишаване на възможностите за маркетиране на потенциала и продуктовата специализация на туристическите райони, както и на МСП чрез дейността на ОУТР. Традиционния инструментариум ще бъде допълнен чрез използване на иновативния подход на он-лайн комуникациите. Поддейности: 1.1. Осигуряване на софтуерна и хардуерна обезпеченост на виртуалната туристическа платформа за 9 –те ОУТР Предвижда се доставка и конфигуриране на хардуер, хостване, обезпечаване на сигурността и поддръжка на виртуална платформа за период от 3 години. Изпълнението на тази поддейност ще включва: -Доставка и конфигуриране на един сървър за виртуалната туристическа платформа за 9-те ОУТР -Доставка на необходимия лицензиран софтуер и лицензи за функциониране на сървъра 1.2. Създаване на виртуална туристическа платформа за 9-те ОУТР, като част от националния туристически портал 1.3. Превод на информация за всеки един от 9-те туристически района на 12 езика Информацията за 9-те ОУТР, съдържаща се във виртуалната платформа ще бъде преведена на 12 чужди езика. Предвижда се осигуряване на писмени преводи за до 100 броя стандартни страници за всяко от 9-те ОУТР, от български на - английски, немски, руски, френски, испански, арабски, японски, иврит, китайски, румънски, полски, турски. По този начин ще се осигури уеднаквяване на езиковите версии на порталния туристически сайт www.bulgariatravel.org и виртуалната платформа за ОУТР, която е част от него. Изпълнителят на Дейност 1 ще проведе онлайн практически обучения за работа с виртуалната туристическа платформа освен на служители на ОУТР, така и на представители на МСП от 9те туристически района. Резултат - проведени 9 броя онлайн семинари за обучения на МСП с цел запознаване с възможностите на порталния туристически сайт и използването му за подобряване на конкурентоспособността на МСП. За всяко от 9те ОУТР ще бъде проведен отделен семинар.Семинарите ще бъдат отворени за участие от всички желаещи МСП. 500 412.00 173 040.00
Провеждане на промоционални кампании за 9-те туристически района и разработване на рекламни материали : В изпълнение на държавната политика в областта на туризма Министъра на туризма осъществява координацията и взаимодейства с организациите за управление на туристическите райони при реализацията на националната маркетингова стратегия и разработването на маркетинговите стратегии на туристическите райони; Разработва и осъществява комуникационни кампании на вътрешния и чуждестранни пазари; Подпомага дейността по привличане на инвестиции и съдейства за реализиране на проекти за устойчиво и балансирано развитие на туризма на национално, регионално и местно ниво, вкл. за изграждането и развитието на инфраструктурата, свързана с туризма. Провеждането на промоционални кампании, цели позициониране на България, чрез деветте туристически района, като страна с богата и чиста природа, разнообразни възможности за бизнес пътувания и почивка през цялата година; предлагаща разнообразие от възможности за културно-познавателен туризъм, спа и уелнес, хоби и спорт- ваканция, курорти за лятна и зимна почивка с достъпни цени и добро качество. Изпълнението на настоящата дейност включва следните поддейности: 2.1.Извършване на фото заснемане на туристически обекти от деветте туристически района с цел разработване на рекламни материали 2.2.Изработка на рекламни брошури за всеки един от деветте туристически района на български и три чужди езика. Ще бъдат изработени и доставени по 40 000 брошури за всеки един от деветте туристически района. 2.3.Провеждане на промоционални кампании за 9-те туристически района 2.3.1.Провеждане на промоционални кампании в метрото в гр. София - предвижда се осъществяване на промоционални кампании за 9-те туристически района в метрото на гр. София, включващи следното: •провеждане на 4 броя кампании по 14 дни чрез поставяне на рекламни пана във вагоните (по 90 броя пана на кампания). Ще бъдат проведени по две промоционални кампании през втората и третата година от изпълнението на проекта. •провеждане на 4 броя кампании по14 дни чрез поставяне на 9 метробордове на пероните. Ще бъдат проведени по две промоционални кампании през втората и третата година от изпълнението на проекта. •провеждане на 4 броя кампании по14 дни чрез поставяне на 90 рекламни съоръжения на перони и/или стълбища и/или коридори и/или подлези на метрото. Ще бъдат проведени по две промоционални кампании през втората и третата година от изпълнението на проекта. 2.3.2.Провеждане на промоционални кампании чрез външна реклама - предвижда се поставяне на билборди в гр. София, областните градове и автомагистралите "Тракия", "Хемус", "Струма" и "Марица". 2.3.3.Провеждане на комуникационни кампании в български телевизионни канали с национално покритие. Предвижда се излъчване на рекламните видеоклипове създадени по проект BG16RFOP002-2.010-0002 "Повишаване на капацитета на МСП в сектор туризъм чрез оказване на подкрепа за създаване и функциониране на Организациите за Управление на Туристическите Райони". 2.3.4 Провеждане на комуникационни кампании в международни телевизионни канали. Предвижда се излъчване на рекламните видеоклипове създадени по проект BG16RFOP002-2.010-0002 "Повишаване на капацитета на МСП в сектор туризъм чрез оказване на подкрепа за създаване и функциониране на Организациите за Управление на Туристическите Райони". 2 991 979.00 26 400.00
Провеждане на комуникационни кампании в интернет и уеб маркетинг : Дейността включва осъществяване на интернет реклама и уеб маркетинг на ОУТР, включително реклама в социални мрежи и др. сайтове и платформи. Чрез прилагане инструментите на уеб-маркетинга се цели постигане на по-голяма аудитория на глобалния пазар, както и постигане бързо и ефективно популяризиране на възможностите, които предоставя доразвития и актуализиран портален сайт на туризма и новоизградената виртуална платформа за ОУТР. Предвижда се да бъдат използвани следните инструменти на уеб маркетинга: - SEO оптимизация на виртуалната платформа на ОУТР Позициониране в търсещи системи (оптимизация за търсещи машини) - за да бъде намирана и да има по-голяма посещаемост чрез порталите и търсачките, виртуалната платформа на ОУТР следва да е добре оптимизирана. Целта на оптимизацията на виртуалната платформа е да доведе повече релевантни посетители (от тези, които ни интересуват като аудитория). Основни стъпки: установява се текущото индексиране на сайта, установяване на необходимите стъпки за по-доброто листване на сайта в интернет търсачки. В изпълнението на тази поддейност ще се включва изготвяне на SEO стратегия, оптимизация по ключови думи, SEO на английската версия на виртуалната платформа за Google.com. - Провеждане на комуникационни кампании за туристическите райони в Интернет Провеждане на комуникационни кампании чрез поставяне на банери и излъчване на pre-roll видеа в интернет сайтове (standard display и rich media). Рекламирането с банери ще се извършва на базата на импресии (брой показвания на потребителите) и/или на кликове (брой кликове, които се получават от действията на потребителите и са ги довели до виртуалната туристическа платформа). Включва се и изработката на необходимите банери. В тази дейност се включва и изработката на необходимите pre-roll видеа (създаване на видео съдържание за промоционалната кампания), тяхната обработка и превод. - Провеждане на комуникационни кампании в социални мрежи С провеждането на маркетинг в социалните мрежи се цели публична изява, повишаване на осведомеността и превръщане на посетителя в турист. Чрез реклама провеждане на маркетинг и реклама в социални мрежи ще се промотират отделни дестинации и виртуалната платформа на ОУТР. Подходите ще бъдат с добре написани текстове, привлекателни снимки или видеа за да се привлече интереса на хората да посетят фейсбук страницата или уеб сайта на ОУТР, да коментират, да споделят съдържанието. 844 378.00 0.00
Организация и управление на проекта: Изпълнението на дейността е основа за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси, предоставени от ОПИК. Дейността ще създаде условия за успешна и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. Предвижда се да бъде създаден екип от МТ, който да администрира дейностите за изпълнение и управление на проекта с цел установяването на система за добро управление и гарантиране на успешната му реализация и постигане на заложените цели. Тази дейност включва следните разходи: -Разходи за възнаграждения на екипа на проекта, който включва 6 служителя на Бенефициента - ръководител на проекта, координатор проектни дейности, експерт маркетинг, 2 (двама) юристи-обществени поръчки и счетоводител. В сумите за възнагражденията на екипа ще се включат и социални и здравни осигурителни вноски за сметка на осигурителя, съгласно националното законодателство. В т. 9 „Екип“ от Формуляра за кандидатстване е дадено подробно описание на разделението на отговорностите и функциите между отделните членове на екипа за управление на проекта. В изпълнението на тази дейност се включват следните разходи: - Разходи за командировки на екипа, вкл. пътни, дневни и квартирни разходи и разходи за медицински застраховки за времето на командировката в страната. Тези разходи за командировки са свързани с организацията и управлението на проекта и ще бъдат съгласно Наредбата за командировките в страната. - Разходи за одит на проекта. Одитът на проекта е задължителен. Дейността има за цел контрол на изразходването на средствата по проекта и гарантиране правилното им изразходване. В рамките на проекта ще се извърши цялостен одит на проведените дейности по проекта и целесъобразността на направените разходи. Ще бъде изготвен одитен доклад. Изпълнението на дейността ще се възложи на външен изпълнител, съгласно разпоредбите на ЗОП. -Разходи за информация и комуникация на проекта. Дейността е насочена към повишаване информираността на всички заинтересовани страни, както и за осигуряване на мултипликационен ефект на проекта. Тя ще бъде съобразена с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. 390 309.00 15 955.20

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.