Развитие и актуализиране на съдържанието на порталния туристически сайт и на мултимедийния каталог чрез включване на ОУТР: Дейностите, за които се създават Организациите за управление на туристическите райони са разписани в чл.18 от Закона за туризма.
С проект „Повишаване на капацитета на МСП в сектор туризъм чрез оказване на подкрепа за създаване и функциониране на Организациите за Управление на Туристическите Райони“, който Министерство на туризма изпълнява по ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, подаден в рамките на настоящата процедура, са предвидени за изпълнение дейности за подпомагане създаването и изграждането на ОУТР, както и разработването на голяма част от основополагащите за дейността на новосъздадените ОУТР стратегически документи.
Целта на настоящата дейност е подпомагане на вече създадените и функциониращи Организации за управление на туристическите райони с дейности, насочени към маркетинга на туристическите дестинации в най-широк смисъл, включително и на продуктите и услугите, които се предлагат от МСП в туристическия район. Тази цел ще се постигне чрез развитие и актуализиране на съдържанието на порталния туристически сайт www.bulgariatravel.org , с оглед разширяване използването на съвременни ИКТ технологии и повишаване на възможностите за маркетиране на потенциала и продуктовата специализация на туристическите райони, както и на МСП чрез дейността на ОУТР. Традиционния инструментариум ще бъде допълнен чрез използване на иновативния подход на он-лайн комуникациите.
Поддейности:
1.1. Осигуряване на софтуерна и хардуерна обезпеченост на виртуалната туристическа платформа за 9 –те ОУТР
Предвижда се доставка и конфигуриране на хардуер, хостване, обезпечаване на сигурността и поддръжка на виртуална платформа за период от 3 години.
Изпълнението на тази поддейност ще включва:
-Доставка и конфигуриране на един сървър за виртуалната туристическа платформа за 9-те ОУТР
-Доставка на необходимия лицензиран софтуер и лицензи за функциониране на сървъра
1.2. Създаване на виртуална туристическа платформа за 9-те ОУТР, като част от националния туристически портал
1.3. Превод на информация за всеки един от 9-те туристически района на 12 езика
Информацията за 9-те ОУТР, съдържаща се във виртуалната платформа ще бъде преведена на 12 чужди езика. Предвижда се осигуряване на писмени преводи за до 100 броя стандартни страници за всяко от 9-те ОУТР, от български на - английски, немски, руски, френски, испански, арабски, японски, иврит, китайски, румънски, полски, турски. По този начин ще се осигури уеднаквяване на езиковите версии на порталния туристически сайт www.bulgariatravel.org и виртуалната платформа за ОУТР, която е част от него.
Изпълнителят на Дейност 1 ще проведе онлайн практически обучения за работа с виртуалната туристическа платформа освен на служители на ОУТР, така и на представители на МСП от 9те туристически района.
Резултат - проведени 9 броя онлайн семинари за обучения на МСП с цел запознаване с възможностите на порталния туристически сайт и използването му за подобряване на конкурентоспособността на МСП. За всяко от 9те ОУТР ще бъде проведен отделен семинар.Семинарите ще бъдат отворени за участие от всички желаещи МСП. |
500 412.00
|
173 040.00
|
Провеждане на промоционални кампании за 9-те туристически района и разработване на рекламни материали : В изпълнение на държавната политика в областта на туризма Министъра на туризма осъществява координацията и взаимодейства с организациите за управление на туристическите райони при реализацията на националната маркетингова стратегия и разработването на маркетинговите стратегии на туристическите райони; Разработва и осъществява комуникационни кампании на вътрешния и чуждестранни пазари; Подпомага дейността по привличане на инвестиции и съдейства за реализиране на проекти за устойчиво и балансирано развитие на туризма на национално, регионално и местно ниво, вкл. за изграждането и развитието на инфраструктурата, свързана с туризма.
Провеждането на промоционални кампании, цели позициониране на България, чрез деветте туристически района, като страна с богата и чиста природа, разнообразни възможности за бизнес пътувания и почивка през цялата година; предлагаща разнообразие от възможности за културно-познавателен туризъм, спа и уелнес, хоби и спорт- ваканция, курорти за лятна и зимна почивка с достъпни цени и добро качество.
Изпълнението на настоящата дейност включва следните поддейности:
2.1.Извършване на фото заснемане на туристически обекти от деветте туристически района с цел разработване на рекламни материали
2.2.Изработка на рекламни брошури за всеки един от деветте туристически района на български и три чужди езика. Ще бъдат изработени и доставени по 40 000 брошури за всеки един от деветте туристически района.
2.3.Провеждане на промоционални кампании за 9-те туристически района
2.3.1.Провеждане на промоционални кампании в метрото в гр. София - предвижда се осъществяване на промоционални кампании за 9-те туристически района в метрото на гр. София, включващи следното:
•провеждане на 4 броя кампании по 14 дни чрез поставяне на рекламни пана във вагоните (по 90 броя пана на кампания). Ще бъдат проведени по две промоционални кампании през втората и третата година от изпълнението на проекта.
•провеждане на 4 броя кампании по14 дни чрез поставяне на 9 метробордове на пероните. Ще бъдат проведени по две промоционални кампании през втората и третата година от изпълнението на проекта.
•провеждане на 4 броя кампании по14 дни чрез поставяне на 90 рекламни съоръжения на перони и/или стълбища и/или коридори и/или подлези на метрото. Ще бъдат проведени по две промоционални кампании през втората и третата година от изпълнението на проекта.
2.3.2.Провеждане на промоционални кампании чрез външна реклама - предвижда се поставяне на билборди в гр. София, областните градове и автомагистралите "Тракия", "Хемус", "Струма" и "Марица".
2.3.3.Провеждане на комуникационни кампании в български телевизионни канали с национално покритие. Предвижда се излъчване на рекламните видеоклипове създадени по проект BG16RFOP002-2.010-0002 "Повишаване на капацитета на МСП в сектор туризъм чрез оказване на подкрепа за създаване и функциониране на Организациите за Управление на Туристическите Райони".
2.3.4 Провеждане на комуникационни кампании в международни телевизионни канали. Предвижда се излъчване на рекламните видеоклипове създадени по проект BG16RFOP002-2.010-0002 "Повишаване на капацитета на МСП в сектор туризъм чрез оказване на подкрепа за създаване и функциониране на Организациите за Управление на Туристическите Райони". |
2 991 979.00
|
26 400.00
|
Провеждане на комуникационни кампании в интернет и уеб маркетинг
: Дейността включва осъществяване на интернет реклама и уеб маркетинг на ОУТР, включително реклама в социални мрежи и др. сайтове и платформи.
Чрез прилагане инструментите на уеб-маркетинга се цели постигане на по-голяма аудитория на глобалния пазар, както и постигане бързо и ефективно популяризиране на възможностите, които предоставя доразвития и актуализиран портален сайт на туризма и новоизградената виртуална платформа за ОУТР.
Предвижда се да бъдат използвани следните инструменти на уеб маркетинга:
- SEO оптимизация на виртуалната платформа на ОУТР
Позициониране в търсещи системи (оптимизация за търсещи машини) - за да бъде намирана и да има по-голяма посещаемост чрез порталите и търсачките, виртуалната платформа на ОУТР следва да е добре оптимизирана. Целта на оптимизацията на виртуалната платформа е да доведе повече релевантни посетители (от тези, които ни интересуват като аудитория). Основни стъпки: установява се текущото индексиране на сайта, установяване на необходимите стъпки за по-доброто листване на сайта в интернет търсачки. В изпълнението на тази поддейност ще се включва изготвяне на SEO стратегия, оптимизация по ключови думи, SEO на английската версия на виртуалната платформа за Google.com.
- Провеждане на комуникационни кампании за туристическите райони в Интернет
Провеждане на комуникационни кампании чрез поставяне на банери и излъчване на pre-roll видеа в интернет сайтове (standard display и rich media). Рекламирането с банери ще се извършва на базата на импресии (брой показвания на потребителите) и/или на кликове (брой кликове, които се получават от действията на потребителите и са ги довели до виртуалната туристическа платформа). Включва се и изработката на необходимите банери.
В тази дейност се включва и изработката на необходимите pre-roll видеа (създаване на видео съдържание за промоционалната кампания), тяхната обработка и превод.
- Провеждане на комуникационни кампании в социални мрежи
С провеждането на маркетинг в социалните мрежи се цели публична изява, повишаване на осведомеността и превръщане на посетителя в турист.
Чрез реклама провеждане на маркетинг и реклама в социални мрежи ще се промотират отделни дестинации и виртуалната платформа на ОУТР.
Подходите ще бъдат с добре написани текстове, привлекателни снимки или видеа за да се привлече интереса на хората да посетят фейсбук страницата или уеб сайта на ОУТР, да коментират, да споделят съдържанието.
|
844 378.00
|
0.00
|
Организация и управление на проекта: Изпълнението на дейността е основа за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси, предоставени от ОПИК. Дейността ще създаде условия за успешна и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. Предвижда се да бъде създаден екип от МТ, който да администрира дейностите за изпълнение и управление на проекта с цел установяването на система за добро управление и гарантиране на успешната му реализация и постигане на заложените цели. Тази дейност включва следните разходи:
-Разходи за възнаграждения на екипа на проекта, който включва 6 служителя на Бенефициента - ръководител на проекта, координатор проектни дейности, експерт маркетинг, 2 (двама) юристи-обществени поръчки и счетоводител. В сумите за възнагражденията на екипа ще се включат и социални и здравни осигурителни вноски за сметка на осигурителя, съгласно националното законодателство. В т. 9 „Екип“ от Формуляра за кандидатстване е дадено подробно описание на разделението на отговорностите и функциите между отделните членове на екипа за управление на проекта. В изпълнението на тази дейност се включват следните разходи:
- Разходи за командировки на екипа, вкл. пътни, дневни и квартирни разходи и разходи за медицински застраховки за времето на командировката в страната. Тези разходи за командировки са свързани с организацията и управлението на проекта и ще бъдат съгласно Наредбата за командировките в страната.
- Разходи за одит на проекта. Одитът на проекта е задължителен. Дейността има за цел контрол на изразходването на средствата по проекта и гарантиране правилното им изразходване. В рамките на проекта ще се извърши цялостен одит на проведените дейности по проекта и целесъобразността на направените разходи. Ще бъде изготвен одитен доклад. Изпълнението на дейността ще се възложи на външен изпълнител, съгласно разпоредбите на ЗОП.
-Разходи за информация и комуникация на проекта. Дейността е насочена към повишаване информираността на всички заинтересовани страни, както и за осигуряване на мултипликационен ефект на проекта. Тя ще бъде съобразена с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г.
|
390 309.00
|
15 955.20
|