Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Продължаване дейността на Регионален център за ранна интервенция на уврежданията -  Плевен" допълва и подкрепя създадените интегрирани социални услуги за ранно детско развитие, предоставяни в РЦРИУ–Плевен, разкрит по Проекта за социално включване (финансиран със Заем 7612 BG от МБВР ).
В РЦРИУ–Плевен  ще се предоставят  гъвкави мобилни социални услуги за деца и семейства в риск, с възможност за ранна  интервенция, които поставят детето в центъра, отговарят в най-висока степен на неговите потребности, ангажират неговата активност и съдействат за предотвратяване на социалната изолация и загубата на независимост. В населените места, обхванати по проекта, няма разкрити социални услуги за ранно детско развитие, а повечето от предоставяните на територията на гр. Плевен са фокусирани върху деца над 7 год. и по-малко се отнасят към родителите. В рамките на проекта ще се реализират следните дейности:
-Индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина
-Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания
-Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище
-Ранна интервенция на уврежданията, пряка работа с децата с увреждания и техните семейства, вкл. рехабилитация и дейности по консултиране, обучение, мобилна работа с детето в неговия дом
-Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето чрез подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията
-Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения 
-Семейно консултиране и подкрепа/работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа/ 
-Осигуряване на транспорт с цел посещаване на интегрираните услуги, детска градина, мобилна работа и др.
-Супервизия на предоставяне на услугите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: За успешната реализация на проекта ще бъде сформиран екип (със Заповед на Кмета) от 4 служители на Община Плевен, съгласно ПМС 189 от 28.07.2016г. Начинът на вменяване на ангажиментите и заетостта на членовете на ЕОУП ще бъдат детайлизирани, чрез допълнителни заповеди за държавните служители и доп. споразумения или втори трудови договори по КТ за служителите по КТ. Заетостта е до 60 часа за Ръководител и до 80 часа за координатор технически сътрудник и счетоводител. - Екипът ще се състои от следните позиции - Ръководител - 1 бр.; Координатор - 1 бр.; Счетоводител на проекта - 1 бр.; Технически сътрудник - 1 бр. На всеки член от екипа, посредством трудов договор или заповед, ще бъдат възложени задачи и отговорности във връзка с компетентностите и отговорностите на заеманата позиция. - В изпълнение на заложените дейности в проекта, екипът ще разработи документация и ще проведе 4 броя обществени поръчки –за осигуряване на мерки за информираност и публичност, за доставка на хигиенни и санитарни материали, за подбор на специалисти за позициите на граждански договори и за избор на изпълнител за доставка на оборудване и обзавеждане; ще изготви Критерии за подбор на персонал и съгласно KT ще проведе подбора на персонала; Стойността на услугата включва разходите за възнаграждение на екипа за администриране на проекта - 160 169.61 лв. 160 169.61 158 867.67
Информираност и публичност: Цел на дейността е да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в Проекта дейности, сроковете за изпълнението им, както и с резултатите от Проекта, с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му. За информиране на обществеността и целевите групи по проекта се предвижда провеждане на публична кампания през цялото време на реализиране на проекта. Ще бъдат използвани всички възможности и механизми за огласяване на дейностите по проекта, съгласно Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. За информиране на обществеността и целевите групи по проекта се предвижда провеждане на публична кампания през цялото време на реализиране на проекта. Ще бъдат използвани всички възможности и механизми за огласяване на дейностите по проекта, съгласно Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП РЧР. Дейността ще се изпълнява като се приложи широка кампания за представяне на идеята и популяризиране на нейното развитие: участие в екипни и партньорски срещи; запознаване на доставчици и информиране на потребители, относно условията за предоставяне и ползване на социални услуги; пресконференции; медийни публикации; адресиране на покани за участие в инициативи и процедури; средства за визуализация на проекта; създаване и разпространяване на работни, обучителни и информационни материали; снимков материал. 7 440.00 7 200.00
Подбор и назначаване на специалисти за РЦРИУ : За предоставянето на интегрирани социалните услуги в РЦРИУ ще се проведе подбор и назначаване на квалифицирани специалисти/персонал::  За цялостното функциониране на Центъра ще бъде подбран и назначен екип за управление, състоящ се от: - Ръководител на центъра – 1 бр. – Назначен на пълен работен ден по КТ - Домакин – 1 бр. – Назначен на половин работен ден по КТ до 31.12.2020г. - Шофьор – 1 бр. – Назначен на пълен работен ден по КТ - Хигиенист – 1 бр. – Назначен на половин работен ден по КТ За предоставяне на специализирани интегрирани услуги в центъра, в домашна среда и за обособяването на мобилен екип, ще бъдат подбрани и назначени специалисти с различен профил на компетентност:  За услугата "Ранна интервенция на уврежданията" - Педиатър – 1 бр. – граждански договор/не повече от 3500 часа до 30.09.2023г. - Социален работник – 1 бр. – Назначен на пълен работен ден по КТ - Логопеди – 2 бр. за период от 24 м. и 3 бр. за период от 24 м. за 2019г. и 2020г. – Назначен на непълен работен ден по КТ/ 4 часа дневна заетост/ и за 2021 г. r 2022г.и до 30.09.2023 г. - 1 бр. на 8 часа и 1 бр. на 4 часа. - Рехабилитатор/кинезитерапевт – 1 бр. Назначен на пълен работен ден по КТ или 2 лица на непълен работен ден. - Психолог – 1 бр. – Назначен на половин работен ден по КТ - Медиатор /родител – експерт от опит/ - 1 бр. – Назначен на пълен работен ден по КТ за 24 м.  За услугата "Предоставяне на подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители и семейства",включваща услугите: - „Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания“- Специален педагог – 1 бр. – Назначен на пълен работен ден по КТ; - "Формиране и развитие на родителски умения" и "Семейно консултиране и подкрепа": - Педиатър – 1бр. – граждански договор/не повече от 1000 часа до 30.09.20223г./ - Гинеколог – 1 бр. – граждански договор/не повече от 900 часа до 30.06.2023г./ - Медицинска сестра – 1 бр. – граждански договор/ не повече от 1310 часа до 30.09.2023г./ - Акушерка – 1 бр. – граждански договор/ не повече от 1250 часа до 30.06.2023г./ - Психолог – 1 бр. – Назначен на пълен работен ден по КТ - Юрист – 1 бр. . – граждански договор/ не повече от 1050 часа до 30.06.2023г./ - Социален работник – 2 бр. – Назначен на пълен работен ден по КТ - Медиатор – 2 бр. – Назначен на пълен работен ден по КТ  За услуга "Здравна детска консултация" - Педиатър – 1 бр. – граждански договор/ не повече от 1300 часа до 30.06.2023г. / - Стоматолог – 1 бр. – граждански договор/не повече от 820 часа до 30.06.2023г./ - Медицинска сестра – 1 бр. – Назначен на граждански договор /не повече от 150 часа до 31.12.2020г./ - Медиатор – 1 бр. – Назначен на пълен работен ден по КТ  За услуга „Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата равен старт в училище“ - Педагог – 1 бр. – граждански договор/до 115 часа на месецдо 2018г./; трудов договор на 4 часа за 2019г., 2020г. ,2021г. и 2022г. - Медиатор – 1 бр. – граждански договор/до 120 часа на месец до 2018г.; трудов договор на 4 часа за 2019г., 2020г., 2021г. и 2022г.  Супервизия на предоставяните услуги - Експерт „Супервизия“ – 2 бр. – граждански договори до 31.12.2018г. От 01.01.2019г. на втори трудов договор със заетост 20 часа на месец за 12 месеца за 2019г. 0.00 0.00
Предоставяне на интегрирани услуги за ранно детско развитие: Дейността е съобразена с Насоките за кандидатстване, "Описание на услугите за ранно детско развитие“ и получените по ПСВ методологии 4.1Управление и функциониране на РЦРИУ– обезпечен техн. и материално(Д1), обособени раб.места(Д3) 4.2Ранна интервенци–превенция на изоставянето и/или институционализирането на деца, и изграждане на умения за отглеждането им в сем.среда,посещения в отделения за новородени, в РЦРИУ, на моб.екип по домовете, консултиране на родителите, , предотвратяване изоставянето, осиг. на ранна рехабилитация и информиране на майката/близките за подкрепа и услуги в РЦРИУ, и за последващите услуги при развитието на детето. 4.3 ППКБНРС формиране и развитие на род. умения/ФРРУ/ и ресурси за соц.включване, соц. интеграция, групово и инд.консултиране, насочване за ползване на др.услуги в общността. Сем консултиране и подкрепа /СКП/–насочено към сем. в грижата за децата, създаване и развитие на умения, соц. включване и реализация с оглед увеличаване на възможностите за соц. интеграция на рисковите групи.Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания–инд.занимания с деца с увреждане на 5/6г с цел подготовка за успешно постъпване в I кл, оценка на нуждите от подкрепа, инд.работа за оказване на помощ, работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата, за запознаването им със соц.среда в училище 4.4 ЗДК–наблюдение на здр.,физ.и психом. разв-е на бебета и деца;превенция на дет.заболеваемост;провеждане на здр.консултиране на родителите на деца 0- г, работа на терен. 4.5Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище–цели формирането на полож.нагласи към ученето, изграждане на умения за учене, за работа в екип и в група,на познав. и соц.умения 4.6Супервизия–ще се провежда 24м от 2 експерти, на всяка от услугите по 2 ч ежемесечно с цел повишаване качеството на предоставяните услуги, 4.7. Oсъвременяване на материално-техническата база в която се предоставят услугите и обезпечаване на работа при дистанционно предоставяне на услугите (в условията на COVID 19) доставка на оборудване и обзавежане: 4.7.1. Оборудване : Настолна компютърна конфигурация: компютър, 24 " монитор, тонколони, web camera – 3 броя, Документооборотен скенер – 2 броя, Преносим компютър – 3 броя, Цветен лазерен принтер – 1 брой, Устройство за забавяне на обратна слухова вързка за лечение на заекване в ранна детска възраст – 2 броя, Виброакустичен басейн – 1 брой, LED панел L за сензорна стимулация – 1 брой 4.7.2. Обзавеждане : Логопедично бюро с огледало – 2 броя, Висок шкаф за логопедичен кабинет – 2 броя. 4.8. Закупуване на работно облекло за специалистите в центъра – 16 броя комплекти (туника с панталон и медицински чехли). Бюджетът на Дейност 4 е в размер на 1 452 334,32 лева лева от които: - Разходи за възнаграждения персонала по реда на КТ и ЗЗД – 1 310 152, 06 лева - Разходи за м-ли и консумативи свързани с пряката работа с потребителите на услугите – дидактически и обучителни материали, дезинфекц. и предпазни средства, пособия за сензорна стимулация, конгнитивно развитие и финна моторика, щори и др. 25 200 лева с ДДС - Режийни р-ди и др. присъщи р- ди, необходими за функционирането на РЦРИУ, представляващи мат.активи -53 590,00 лева с ДДС; - Разходи за застраховки на персонала и разходи за застраховка и поддръжка на транспортните средства (винетки, ремонти и др.), при спазване разпоредбите на чл.21, ал.1 от ПМС №119 от 20.05.2014 г., ГТП на МПС - 17 040,00 лева с ДДС - Разходи за гориво, ремонт и поддръжка на МПС – 23 100,00 лева с ДДС; -Разходи за работно облекло на персонала - 1440,00 лева с ДДС; -Разходи за обзавеждане и оборудване– 21 812,26 лева с ДДС 1 452 334.32 1 456 565.15

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.