Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

(А) Необходимост от проекта
Проектът ще има значителен принос към подобряването на условията за предоставяне на грижи в ранна детска възраст, както и на образователни услуги в град Пловдив. Капацитетът на образователната инфраструктура в града ще бъде оптимизиран, включително чрез изграждането на нова детска градина. Цялостното обновяване на обектите ще доведе до по-качествена среда за образование и повече възможности за спорт на децата и учениците. Внедряването на мерки за енергийна ефективност ще отговори на потребността от намаляване разходите на енергия и ресурси – в съответствие с приоритетите за опазване на околната среда и добро финансово управление на публичните институции. Разположението на повечето обекти в територия с етническо разнообразие ще улесни достъпа до образование на деца от ромски произход и впоследствие ще подпомогне тяхната социална и икономическа интеграция.
(Б) Целеви групи
Целевите групи на проекта включват деца до тригодишна възраст; деца в предучилищна възраст; деца в училищна възраст; незавършили деца и ученици от ромски произход; деца и ученици с физически увреждания;  персонал на обновените обекти.
(В) Очаквани резултати
(1) Ремонтиран и реконструиран сграден фонд с внедрени мерки за енергийна ефективност, благоустроено дворно място на СОУ Любен Каравелов – сграда 1;
(2) Ремонтиран и реконструиран сграден фонд с внедрени мерки за енергийна ефективност, благоустроено дворно място на ЦДГ Снежанка;
(3) Ремонтиран и реконструиран сграден фонд с внедрени мерки за енергийна ефективност,  благоустроено дворно място на ДЯ Детски смях;
(4) Ремонтиран и реконструиран сграден фонд с внедрени мерки за енергийна ефективност, благоустроено дворно място на СОУ Любен Каравелов – сграда 2;
(5) Ремонтиран и реконструиран сграден фонд с внедрени мерки за енергийна ефективност, благоустроено дворно място на ЦДГ Перуника;
(6) Изградена нова детска градина на ул. Богомил.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проект „Образователна инфраструктура – изграждане и обновяване на училища, детски градини и ясли в град Пловдив“: Управлението на проекта осигурява организационните предпоставки за неговото успешно и своевременно изпълнение като съвкупност от отделни обекти и дейности. Управленският процес включва планиране, координация, мониторинг, контрол и отчитане на различни дейности, свързани със следните нива: (1) ниво контролни и одитиращи органи; (2) ниво Бенефициент; (3) ниво ръководства на съответните образователни институции; (3) ниво екип за управление; (4) ниво външни изпълнители; (5) ниво заинтересовани страни. Управлението на проекта включва отделни функции, планирани във времето и разпределени в рамките на предварително определен екип. Екипът за управление е моделиран в съответствие с установения организационен дизайн за работа по инфраструктурни проекти в община Пловдив. Моделът е доразвит чрез примери за управление на идентични проекти в ЕС. В резултат е формирана структура със следните позиции: (1) Ръководител; (2) Координатор; (3) Експерт Управление на проекти; (4) Финансист; (5) Юрист. На отделните позиции съответстват различни отговорности, свързани с обща роля в рамките на екипа, основни и съпътстващи функции. Съвместното изпълнение на посочените отговорности, осигурено чрез непрекъснато взаимодействие между отделните експерти, обособяват обхвата на дейност Управление на проекта. Общите направления в управлението са три: (1) подготвителни дейности, свързани с конкретното изпълнение на проекта, включително участие в провеждането на необходимите обществени поръчки; (2) координация, мониторинг и контрол на дейността на външните изпълнители, включително проследяване на времеви графици и отчитане на извършената работа; (3) дейности, свързани с изпълнението на договора за БФП, включително финансово и техническо отчитане. Всеки експерт от екипа ще има принос към трите направления в зависимост от своята квалификация и чрез комбинация от основни и съпътстващи функции. Конструираният модел за управление предвижда петте експерта да взаимодействат при изпълнението на дефинираните функции. Това означава разпределение на дадена функция между няколко отговорника, които допринасят за общия резултат със своята конкретна експертиза. Спецификата и сложността на функциите изискват съвместно действие между отделни експерти при разделение и недублиране на работата по дадена функция. Управлението на проекта обхваща следните основни функции: (1) изготвяне и проследяване на детайлен график за изпълнение на проекта и неговите обекти; (2) изготвяне, представяне и проследяване на график за провеждане на тръжните процедури, необходими за завършването на проекта; (3) управление на финансовите аспекти на проекта. Финансовите аспекти включват управлението на разнопосочните парични потоци по проекта, включително плащанията от Бенефициента към външните изпълнители и от УО към Бенефициента; (4) управление на нормативните аспекти на проекта. Към нормативните аспекти се присъединява гарантирането на съответствие между реализацията на проекта и задължителните изисквания на процедурата за БФП, съотносимото национално и европейско законодателство; (5) координация и контрол на външните изпълнители; (6) извършване на пълна документална проверка на изпълнителите. Изготвяне на доклад; (7) извършване на проверка на място на изпълнителите. Изготвяне на доклад; (8) изготвяне на шестмесечни и годишни технически отчети; (9) изготвяне на междинни и окончателен технически и финансови отчети. (10) изготвяне на искане за авансово плащане; (11) изготвяне на искане за междинни и окончателно плащания; Към тях се присъединяват следните съпътстващи функции: (1) разкриване и докладване на нередности по проекта; (2) създаване и актуализиране на архив на проекта; (3) предоставяне на необходимата информация и документация при извършването на проверки и одит от контролни и одитиращи органи; (4) управление на рисковете; (5) разработване и прилагане на план за взаимодействие със заинтересованите страни; (6) осигуряване на контрол и качество в работата. 241 570.84 0.00
Извършване на СМР по всички обекти на проект „Образователна инфраструктура – изграждане и обновяване на училища, детски градини и ясли в град Пловдив“: Изпълнение на дейности по обекти, както следва: - Основен ремонт и реконструкция, внедряване на мерки за енергийна ефективност, както и реконструкция и благоустрояване на прилежащото дворно място на ДЯ „Детски Смях“, находяща се на ул. „Весела“ № 30, УПИ І – детска ясла, кв. 441 по плана на Първа градска част – север, гр. Пловдив; - Основен ремонт и реконструкция, внедряване на мерки за енергийна ефективност, както и реконструкция и благоустрояване на прилежащото дворно място на СОУ „Любен Каравелов“ сграда 1, находяща се на ул. „Лютиче“ № 2, УПИ І – училище, кв. 445 по плана на Първа градска част – север, гр. Пловдив; - Изграждане на нова детска градина, находяща се на ул. „Богомил“, УПИ ІV – 9 за обществено обслужващи дейности (кадастрален № 56784.529.136), кв. 10 по плана на Гладно поле, гр. Пловдив; - Основен ремонт и реконструкция, внедряване на мерки за енергийна ефективност, както и реконструкция и благоустрояване на прилежащото дворно място на ЦДГ „Перуника“, находяща се на ул. „Марагидик“ № 97 А, кв. 501 по плана на Първа градска част – юг, гр. Пловдив; - Основен ремонт и реконструкция, внедряване на мерки за енергийна ефективност, както и реконструкция и благоустрояване на прилежащото дворно място на СОУ „Любен Каравелов“ сграда 2, находяща се на ул. „Марагидик“ № 37, УПИ І – училище, кв. 501 по плана на Първа градска част – юг, гр. Пловдив; - Основен ремонт и реконструкция, внедряване на мерки за енергийна ефективност, както и реконструкция и благоустрояване на прилежащото дворно място на ЦДГ „Снежанка“, находяща се на ул. „Тополница“ № 3, УПИ ІХ – детска градина, кв. 429 по плана на Първа градска част – север, гр. Пловдив. Изпълнението на дейността ще включва СМР и по следните специалности: - Архитектура – смяна на дограми, подмяна на покривни конструкции, подмяна на улуци и водосточни тръби, ремонт на санитарни помещения - Конструктивна – изкопни работи, уплътняване на земни маси, полагане на бетон, доставка и монтаж на метални елементи и др. - Енергийна ефективност – поставяне на стенни и покривни изолации, монтиране на слънчеви колектори за топла вода - ВиК – подмяна на стара водопроводна и канализационна мрежа, доставка и монтаж на автоматизирани поливни системи - ОВК – подмяна на отоплителни инсталации, доставка и монтаж на климатични инсталации - Вертикална планировка и озеленяване – изграждане на рампи, залесяване и облагородяване на прилежащите дворни пространства, изграждане и ремонт на детски площадки и спортни игрища - Електро – подмяна на стари електро инсталации, доставка и монтиране на районно и площадково осветление, подмяна на стари осветителни инсталации, инсталиране на системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване 13 896 901.35 15 949 611.88
Изпълнение на авторски надзор на всички обекти на проект „Образователна инфраструктура – изграждане и обновяване на училища, детски градини и ясли в град Пловдив“ : По време на строителството, проектантите на обектите от проект „Образователна инфраструктура“ ще осъществяват авторски надзор и ще участват в подписването на необходимите актове и протоколи. В случай на разминаване между проектната документация и реално извършените дейности, проектантите ще изготвят екзекутивна документация. В случай, че няма разлики, копията от съответните чертежи ще бъдат обозначени като Екзекутивна документация. Примерният обхват на дейност авторски надзор включва следните елементи: (1) Осъществяване на контрол на строителната площадка във връзка с качеството на СМР и тяхното съответствие с оригиналния инвестиционен проект; (2) Провеждане на консултации на строителната площадка по време на СМР; (3) Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; (4) Оказване на съдействие при избор на материали за строителните работи; (5) Извършване на допустими от закона промени в инвестиционния проект, чрез отразяване в екзекутивните чертежи, при възникнала по време на строителството необходимост; (6) Участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. 43 560.00 52 272.00
Изпълнение на строителен надзор на всички обекти на проект „Образователна инфраструктура – изграждане и обновяване на училища, детски градини и ясли в град Пловдив“: По време на строителството независима компания, ще упражнява строителен надзор със следния обхват: - Извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежите строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите. - Организира законосъобразно започване на строежите - Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството - Подписва всички актове и протоколи съставени по време на строителството, с което ще осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството - Издава предписания и заповеди относно изпълнението на строителството с оглед, предотвратяване увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството - Уведомява регионалната дирекция за национален строителен контрол, при установяване на нарушаване на техническите правила и нормативи в 3-дневен срок от установяване на нарушението - Изготвя окончателен доклад до възложителя след приключване на строително-монтажните работи - Актуализира техническите паспорти след приключване на строително-монтажните работи на всички съществуващи обекти на проект „Образователна Инфраструктура“ - Издаване на технически паспорт след приключване на строително-монтажните работи на новата детска градина на ул. Богомил. - Окомплектова цялата документация необходима на Община Пловдив за приемането на обектите на проект „Образователна Инфраструктура“ от ДНСК. 133 218.54 61 272.60
Изпълнение на доставки на оборудване, съоръжения и обзавеждане на всички обекти на проект „Образователна инфраструктура – изграждане и обновяване на училища, детски градини и ясли в град Пловдив“: Доставките на оборудване, съоръжения и обзавеждане по проект „Образователна инфраструктура – изграждане и обновяване на училища, детски градини и ясли в град Пловдив“ са разпределени по обекти както следва: - Нова детска градина, находяща се на ул. „Богомил“ – обзавеждане за кухня, обзавеждане за детски групи, оборудване за почистване на плувен басейн; - ЦДГ „Перуника“ – подвижно оборудване, оборудване за кухня, пералня и разливни помещения; - СОУ „Любен Каравелов“ сграда 2 – мебели и оборудване за пожарна безопасност; - ЦДГ „Снежанка“ – технологично оборудване и обзавеждане; оборудване за пожарна безопасност; - СОУ „Любен Каравелов“ сграда 1 – за подобект А „Сграда 1 – Училище и прилежащ двор“ – мебели, съоръжения за спортни игрища; за подобект Б „Многофункционална сграда с басейн“ – оборудване за почистване на басейн, съблекални, многофункционална зала, треньорски кабинет, зала за репетиции; мултифункционално електронно табло и озвучителна уредба; машини за поддръжка на спортно съоръжение. - ДЯ "Детски смях" – оборудване за почистване на басейн, обзавеждане по част „Сградни ел. инсталации“, оборудване за кухненски блок 741 733.38 770 301.56
Одит на изпълнението на проект „Образователна инфраструктура – изграждане и обновяване на училища, детски градини и ясли в град Пловдив“: Одитът представлява съвкупност от проверки и констатации описани по долу: Одиторът проверява и формира констатация за наличие на съотвествие при избора на бенефициента на изпълнителите на отделните дейности по проекта спрямо изискванията на приложимите нормативни актове в тази сфера (Закона за обществените поръчки и други приложими актове). Ако за възлагането на дейности на изпълнители не е приложим ЗОП, одиторът трябва да направи констатация дали начинът на възлагане е такъв, че да гарантира пазарна стойност на доставката/услугата/строителството. Одиторът проверява и формира констатация за наличие на съответствие доколко разходите по проекта са допустими съгласно изискванията на приложимите регламенти на ЕС, ПМС №189/28.06.2016, детайлните правила за допустимост на разходите по ОПРР 2014 - 2020, както и съгласно други актове, определящи допустимостта на разходите. За допустимите разходи одиторът проверява дали те действително са платени и дали възложените дейности, за които бенефициентът е платил (услугата/доставката/строителството) са действително извършени.. Одиторът проверява и формира констатация дали всички документи, на база на които е отчетен съответният разход, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за този разход.Одиторът проверява дали включените в Искането за плащане разходи са регистрирани и отчетени в счетоводната система на бенефициента. Одиторът проверява и формира констатация дали бенефициентът е документирал надлежно изпълнението на дейностите по проекта. Одиторът проверява и формира констатация дали документите са класирани, систематизирани и се съхраняват в съответствие с правилата на програмата. При изпълнението на междинни проверки по ангажимента за договорени процедури констатации се правят за дейностите и разходите, включени в съответното междинно искане за плащане, а при изпълнение на окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури се прави констатация на документирането на дейностите по проекта като цяло. Одиторът проверява и формира констатация дали в проверяваното искане за плащане са включени разходи, които са относими към отчетния период на ИП, както и са допустими за включване в него в случаите, когато такива разходи са извършени извън този период. Одиторът проверява и формира констатация дали искането за плащане отговаря на актуалния към момента на подаването му формат и ако не – дали съдържа като минимум необходимата съгласно формата информация (напр. номер, вид, период, наименование и номер на съответния проект, наименование на бенефициента, банкова сметка, банков код, фонд на ЕС и др.), както и дали тази информация е коректна. Одиторът проверява и формира констатация дали сумите по исканията за плащане са в размер, допустим за междинно/окончателно плащане и отговарят на условията в договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, както и дали съотношението между националното и европейското съфинансиране е спазено и съответните закръгления са коректно направени. Одиторът извършва аритметична проверка (преизчисление) за съответствие и равенство на разходите, включени в искането за плащане. Одиторът проверява и формира констатация дали бенефициентът поддържа специално обособена аналитичност в счетоводната си система за изпълнявания проект. При изпълнение на дейността одиторът ще съблюдава спазването на изискванията на действащото законодателство и в частност на: 1) Закона за независимия финансов одит; 2) Закон за финансовото управление и контрол в публичния сектор; 3) Закона за счетоводството; 4) Закона за обществените поръчки; 5) Международните одиторски стандарти 6) Регламент (ЕС) № 1303/2013 за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета; 7) Делегиран регламент (ЕС) № 480/2014 за допълнение на Регламент (ЕС) № 1303/2013; 8) Други приложими национални и европейски нормативни документи. 7 000.00 3 300.00
Изпълнение на мерки за визуализация и публичност на проект „Образователна инфраструктура – изграждане и обновяване на училища, детски градини и ясли в град Пловдив“: В съответствие с насоките за информация и публичност на проекти, финансирани по ОП „Региони в Растеж 2014 - 2020" и с оглед осигуряване на максимално популяризиране на целите на проекта и финансовия принос на ЕС, проектното предложение предвижда осъществяването на следните мерки: 1. Изработване на интернет банер Изработване на интернет банер за сайта на Община Пловдив с „хиперлинк“ към официалния сайт на ОП „Региони в Растеж 2014 – 2020 г." и следва да визуализира логото на ОПРР . Банерът трябва да бъде позициониран на подходящо място на заглавната страница и да бъде активен през целия период на изпълнение на проекта. 2. Организиране и провеждане на официални церемонии - първи копки и откриване на обектите от проект „Образователна Инфраструктура“ Предвижда се провеждането на 6 официални събития при стартиране на проекта – „Първа копка“ на всеки един от обектите и 6 официални събития след завършване на строително-монтажните работи по обектите – „Рязане на лента“ на всеки един от обектите от проекта . 3. Провеждане на 2 публични събития (пресконференции). Организирането на публични събития, свързани с изпълнението на проект „Образователна Инфраструктура“ на гр. Пловдив, изрично ще оповестяват, че съответния проект е съфинансиран със средства на ЕС. - На първата пресконференция ще бъде обявено стартирането на проекта обновяване на „Образователната Инфраструктура“ на община Пловдив: ще бъдат представени целите и очакваните резултати от изпълнението на проекта, екипът за изпълнение на проекта, както и финансовия принос на ЕС и ОП „Региони в Растеж 2014 – 2020 г.“ За случая трябва да бъде изготвено и публикувано специално прессъобщение на сайта на община Пловдив. Встъпителната пресконференция ще бъде отразена в местните медии, ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни. - Втората пресконференция ще бъде организирана при приключване на проекта, за отчитане резултатите от проекта пред общността. За случая ще бъде изготвено и публикувано специално прессъобщение на сайта на община Пловдив. Заключителната пресконференция ще бъде отразена в местните медии, ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни. 4. Изработване, доставка и монтаж на 6 /шест/ броя временни билбордове. По време на изпълнението на строителните работи по проекта ще бъдат изработени, доставени и монтирани 6 броя временни билборда за постигане на максимална визуализация на извършваните дейности. 5. Изработка, доставка и монтаж на постоянни обяснителни табели – 6 /шест/ броя. Не по-късно от три месеца след приключване на строително - монтажните работи, 6 (шест) броя постоянни обяснителни табели ще бъдат монтирани на всеки един от обектите по проекта, след отстраняването на билбордовете, на видни места, достъпни за широката общественост и ще съдържат всички основни елементи, които са указани по-горе по отношение на билбордовете, но без датите за начало и край на проекта. 6. Изработка и доставка на промоционални материали Разпространението на промоционалните материали ще се извършва по време на предвидените по проекта събития, както и по време на други събития, организирани от Община Пловдив. 7. Изработка и доставка на транспарант Технически характеристики - размер 80 х 200 см, пълноцветен печат върху винил / едностранно/ с олекотена метална преносима сглобяема стойка и куфар за пренасяне. Транспарантът ще се поставя в залите, в които ще се провеждат пресконференциите по проекта. 8. Публикации/съобщения в местен печат или телевизия Община Пловдив ще осигури минимум 2 публикации, след провеждане на официалните мероприятия. Минималните изисквания за съдържание на публикациите/съобщенията в местен печат или телевизия следва да съдържат: емблемата на ЕС, изписването на фразата „Европейски съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма, наименованието на бенефициента. 30 000.00 23 169.60

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.