Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 127 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

I. Обща цел (цели) на проекта е чрез заложените дейности да се постигне:
  Достъп до заетост за безработните и неактивни лица
  Устойчиво интегриране на пазара на труда на младите хора, които не са ангажирани с трудова дейност или обучение
  Увеличаване броя на безработните и неактивни лица, включени в заетост или в обучение

II. Специфични цели:
 Създаване на устойчиви работни места за безработни и неактивни лица
 Предоставяне на подходящо обучение, включително на работното място за придобиване на професионална квалификация и ключови компетентности на безработни и неактивни лица

III. Основни дейности за постигане на целите:
1. Сформиране на екип. Организация и управление на проекта
2. Информиране и публичност на проекта
3. Подбор на лицата от целевата група
4. Наемане на работа на подбраните лица
5. Закупуване на оборудване, свързано със създаването на новите работни места
6. Провеждане на входящ тест по КК4 - Работа с компютърна техника
7. Проф. обучение по част от професия по 2 СПК - курс 1-Производство на кулинарни изделия
8. Проф. обучение по част от професия по 2 СПК - курс 2-Малък и среден бизнес
9. Обучение по КК4 - курс 3-Работа с компютърна техника
10. Полагане на изпит и издаване на документи на успешно завършилите
11. Изготвяне на междинни отчети
12. Изготвяне на заключителен отчет

IV. Резултати за постигане чрез заложените дейности:
1. Подбрани безработни и неактивни участници– 4 лица
2. Наети на работа безработни и неактивни участници– 4 лица
3. Проведено обучение за професионална квалификация– 2 курса за 4 лица
4. Проведено обучение по КК4– 1 курс за 4 лица
5. Безработни и неактивни участници, придобили квалификация– 4 лица
6. Безработни и неактивни участници, обучени по КК4– 4 лица
7. Безработни и неактивни участници със запазени работни места след приключване на проекта– 2 лица
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Сформиране на екип. Организация и управление на проекта: В управлението и организацията на дейностите по проекта ще вземат участие 3 лица - ръководител, счетоводител и координатор. Този екип ще носи пълната отговорност за организацията, изпълнението, контролирането и отчитането на всички заложени дейности по проекта. Съгласно изработения правилник/система за управление на проекта и отговорностите описани в т.9 от проектното предложение ще се разпределят задачите и отговорностите между членовете на екипа. Проекта ще се управлява от Ръководител, ще се отчита от Счетоводител и ще се подпомага от Координатор. Всеки от тях ще вземе активно участие в дейностите по проекта. Работата на екипа ще бъде осъществявана, посредством активна координация и непрекъсната комуникация. Екипа ще се събира в пълния си състав минимум 2 пъти месечно и на срещите ще бъде изготвяна оценка на работата по проекта и отделните дейности. В края на всеки месец екипа ще се изготвя доклад, включващ наблюденията на екипа за хода на работата по проекта. Екипността и координацията ще доведат до пълен контрол на проектните дейности и постигане на максимални резултати. Ще се доставят и материалите и консумативите, които са необходими за администрирането на проекта и отчетността на екипа по проекта. Доставката на консумативите и материалите ще бъдат извършено от Изпълнител. 6 390.50 6 258.19
Информиране и публичност на проекта.: Целите на предвидените методи и форми за информиране и публичност на проектното предложение са да се привлече вниманието на местната общност и обществеността да се информира и да получи по-ясна представа, както за конкретния проект, така и за другите финансирани подобни проекти и дейности. Да се информира обществеността, че при реализирането на тези проекти се подобряват условията и ресурсите на пазара на труда в България и в частност – територията на ДБТ - Горна Оряховица и община Лясковец. Също така да се покаже, че чрез основните дейности по наемане на работа, обучения за професионална квалификация и ключови компетентности се спомага за повишаване на ефективността на работа и се повишава устойчивостта на заетост. Дейностите по информиране и публичност ще се осъществят чрез: - информационно табло, което ще се постави пред обект на Кандидата – 1 бр; - обяснителни табели, които ще се поставят в работните помещения на Кандидата – 2 бр.; - информационни листовки, които ще съдържат информация за дейностите и целите на проекта, данни за броя участващите безработни лица, за проведените курсове за професионална квалификация и ключови компетентности – 100 бр; - информационни стикери, залепени върху закупеното оборудване - 5 бр.; - интернет страница за проекта - 1 бр. 1 222.80 1 222.80
Подбор на лицата от целевата група.: Набиране на 4 лица от целевата група безработни и неактивни лица, отговарящи на определените изисквания, за включване в дейностите по проекта. Безработни лица трябва да са или регистрирани в Дирекция „Бюро по труда” или свободно да са заявили желание за включване в проекта. Неактивните лица са, които не са нито заети, нито безработни към момента на влизане в операциите по проекта. 50% (2 лица) ще бъдат от специфичните категории на целевата група: - Безработни младежи до 29 год. вкл. (1 лице); - Продължително безработни и неактивни лица (1 лице); Също така при подбора ще се съблюдава и необходимото минимално входящо ниво за професионалното обучение по част от професия. Другото условие, което ще се следи е в някой от предходните 12 мес. лицата да не са наемани на работа в "ДЖИЕНЕЙ-Г.Александров" ЕТ. 0.00 0.00
Наемане на работа на подбраните лица.: Разкриване на 4 нови работни места и на тях ще се назначат на работа подбраните лица от целевата група за срок от 12 месеца. Тези нови работни места са необходими с оглед разширяване дейността на Бенефициента и по-качественото и ефективно обслужване на клиентите. Назначените по проекта лица ще бъдат за дейности по КИД: 10.71 - Производство на хляб, хлебни и пресни сладкарски изделия. Тези дейности ще се извършват в обекта на бенефициента - Бърза закуска и баничарница. Лицата ще бъдат назначени на следните длъжности: - 3322-2007 - Търговски сътрудник - 3 лица. Основните задължения ще бъдат да отговаря за контрола на качеството при текущото обслужване на клиентите, да извършва всички дейности, възложени от управителя във връзка с предлагането на стоки на клиенти в обект-бърза закуска. Да приема поръчки, заявки или оплаквания. Да познава детайлно всички видове документи, свързани с бизнеса и в конкретния обект на Бенефициента, както и компютърно да въвежда и обработва всички необходими документи и справки. - 7512-2005 - Майстор производство на тестени изделия - 1 лице. Основните задължения ще бъдат да се извършва приготвянето на заготовки и последващо изпичане на различни закуски и други тестени изделия и храни. Да познава добре режимите на втасване и изпичане на различни видове изделия и храни. Да участва в процеса на приготовлението на изделията, външното оформяне и издаването им. Да познава и да може да работи и обслужва различни видове машини, както и да има познания по електронно и автоматизирано управление на машините. 34 640.00 29 548.66
Закупуване на оборудване, свързано със създаването на новите работни места.: Ще се осигурят необходимото оборудване за нормалната и ефективна работа на новоназначените служители и работници. Техните отговорности и задължения за описани в Дейност 4. Специализираното оборудване за служителите ще способства за съвременното и ефективно производство и предлагане на хранителната продукция, както и за по-качественото обслужване на клиентите с цел по-добър избор на храните. За реализиране на основните задължения на 4-те работни места ще се закупи следното оборудване:  Конвектомат (парен, 10 нива, 90 прог.) - 1 бр.;  Вентилаторен чадър (мин 550 m3/h) - 1 бр.;  Втасвател (12 нива, ел.упр.) - 1 бр.;  Витрина (отоплителна, мин 100 л) - 1 бр.;  Витрина (охладителна, мин 100 л) - 1 бр.; Закупеното оборудване ще се запази и използва за същото си предназначение и след приключване дейностите по проекта за срок не по-кратък от 5 години. 19 344.00 19 344.00
Провеждане на входящ тест по КК4 - Работа с компютърна техника.: За да се включат в обучението по КК4 - Работа с компютърна техника, съгласно изискванията на процедурата ще се проведе входящ тест на 4-те наети лица, с цел определяне на нивото им от знания и умения по КК4. 0.00 0.00
Професионално обучение по част от професия по 2 СПК - курс 1 „Производство на кулинарни изделия”.: За да могат наетите лица да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да получат допълнителна квалификация. Целта на професионалното обучение е лицата да добият знания и умения за:  Спазва здравословни и безопасни условия на труд при производство на кулинарни изделия;  Прилагане технологията за производство на кухненска продукция;  Оперира с машини и съоръжения в кулинарията;  Съхранява правилно продуктите;  Приготвя изделията при точно спазване на рецепти; За постигането на тези умения ще се проведе курс за професионално обучение „Производство на кулинарни изделия”: - Професия: 811070 - Готвач; - Специалност: 8110701 - Производство на кулинарни изделия и напитки; - квалификация по част от професия по 2 квалификационна степен; - Хорариум часове: 300 уч.часа (80 уч.ч. - теория и 220 уч.ч. - практика) + 12 уч.часа изпити (6 уч.ч.-изпит теория и 6 уч.ч.-изпит практика); - Брой обучавани лица: 1 лице; - Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение. Извършеното професионално обучение е стабилна основа за надграждане с нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. В началото ще се проверява минималното входящото ниво на курсистите – навършени 16 години, основно или средно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват професията или уменията, които ще придобиват. Професионалното обучение, ще се осъществи от Изпълнител по модулна система, акцентът ще се постави върху практическите модули. След всеки модул се правят междинни тестове за проверка на степента на усвояване на преподадения материал. Методиката за провеждането на курсовете, които са за степен на професионална квалификация или по част от професия, се основава на одобрени от НАПОО учебни планове и програми. От изключителна важност за екологичната устойчивост е намаляване на отрицателното въздействие на транспорта върху качеството на околната среда. С цел насърчаване използването на транспорт с по-ниски емисии на парникови газове при изпълнението на дейностите, финансирани по проекта ще се изплащат на курсистите транспортни разходи единствено за обществен транспорт. В рамките на обучението като задължителен елемент ще бъде включен модул, свързан с ефективно използване на ресурсите, опазване на природата и околната среда, управлението на отпадъците и др. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката. 600.00 600.00
Професионално обучение по част от професия по 2 СПК - курс 2 „Малък и среден бизнес”.: За да могат наетите лица да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да получат допълнителна квалификация. Целта на професионалното обучение е лицата да добият знания и умения за:  Спазва здравословни и безопасни условия на труд при извършване на административни работи;  Умее да различава и разбира финансовите документи на предприятието ;  Познава основните видове организационно-управленски структури;  Събира, обработва и съхранява информация за клиенти, доставчици и бизнес партньори;  Разбира основните бизнес процеси (производство, логистика, продажби и др.), както и спомагателните бизнес процеси (управление на инфраструктурата на предприятието, на човешките ресурси, финансите, управление на технологиите и на организационното знание и промяната; За постигането на тези умения ще се проведе курс за професионално обучение „Малък и среден бизнес”: - Професия: 345050 - Сътрудник в малък и среден бизнес; - Специалност: 3450501 - Малък и среден бизнес; - квалификация по част от професия по 2 квалификационна степен; - Хорариум часове: 300 уч.часа (104 уч.ч. - теория и 196 уч.ч. - практика) + 12 уч.часа изпити (6 уч.ч.-изпит теория и 6 уч.ч.-изпит практика); - Брой обучавани лица: 3 лица; - Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение. Извършеното професионално обучение е стабилна основа за надграждане с нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. В началото ще се проверява минималното входящото ниво на курсистите – навършени 16 години, средно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват професията или уменията, които ще придобиват. Професионалното обучение, ще се осъществи от Изпълнител по модулна система, акцентът ще се постави върху практическите модули. След всеки модул се правят междинни тестове за проверка на степента на усвояване на преподадения материал. Методиката за провеждането на курсовете, които са за степен на професионална квалификация или по част от професия, се основава на одобрени от НАПОО учебни планове и програми. От изключителна важност за екологичната устойчивост е намаляване на отрицателното въздействие на транспорта върху качеството на околната среда. С цел насърчаване използването на транспорт с по-ниски емисии на парникови газове при изпълнението на дейностите, финансирани по проекта ще се изплащат на курсистите транспортни разходи единствено за обществен транспорт. В рамките на обучението като задължителен елемент ще бъде включен модул, свързан с ефективно използване на ресурсите, опазване на природата и околната среда, управлението на отпадъците и др. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката. 1 800.00 1 800.00
Обучение по КК4 - курс 3 „Работа с компютърна техника”.: В съвременната ера на информационните технологии, всички професии в една или друга степен се допират до работа с компютърна техника или компютъризирани оборудване и системи за управление. За да могат наетите лица да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да имат знания и умения за работа с компютърна техника, компютъризирани системи, електронни и автоматизирани машини и апарати. Също така ще трябва да се ползва и техническа документация и литература. Всичко това обуславя провеждането на обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" и по-специално курс за "Работа с компютърна техника". За усвояване на умения в областта на ИКТ, курсистите се нуждаят както от основни теоретични познания, така и от възможност да натрупат известен начален практически опит. Това ще позволи да добият самочувствие и увереност в областта на ИКТ. За постигането на тези знания и умения ще се проведе курс за обучение по КК4 - „Работа с компютърна техника”. Усвоени заложените в учебния план знания и умения по КК4: - Хорариум часове: 45 уч.часа (15 уч.ч. - теория и 30 уч.ч. - практика) + 3 уч.часа изпит; - Брой обучавани лица: 4 лица; - Документ, доказващ завършено обучение: Сертификат за проведено обучение. Извършеното обучение по ключова компетентност 4 дава нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. Обучението и по ключови компетентности, ще се осъществи от Изпълнител. След приключване на курса ще се направи тест за установяване на степента на усвояване на преподадения материал. Методиката за провеждането на обучението по ключови компетентности ще се основава на изискванията от АЗ и ПМС 251. Проверява се минималното входящото ниво на курсистите – навършени 16 години, основно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват уменията, които ще придобиват. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката и изпълняваните от тях професионални задължения. 1 000.00 1 000.00
Полагане на изпит и издаване на документи на успешно завършилите.: Целта е да се оценят знанията и уменията на обучаемите лица на основата на оценки от проведените изпити и да се издадат съответните документи за успешно завършилите обученията лица. 0.00 0.00
Изготвяне на междинни отчети - 1.: Изготвяне на междинни технически доклад и финансов отчет. Също така ще се изготвят и всички други приложения, описи, справки и декларации. 0.00 0.00
Изготвяне на междинни отчети - 2.: Изготвяне на междинни технически доклад и финансов отчет. Също така ще се изготвят и всички други приложения, описи, справки и декларации. 0.00 0.00
Изготвяне на междинни отчети - 3.: Изготвяне на междинни технически доклад и финансов отчет. Също така ще се изготвят и всички други приложения, описи, справки и декларации. 0.00 0.00
Изготвяне на заключителен отчет.: Ще се изготвят заключителните технически доклад, финансов отчет и всички други изискуеми отчети описи, справки и декларации. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.