Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Социалното предприемачество е иновативен начин за постигане на по-добро качество на живот на лица от уязвимите групи.
Проекта цели професионална интеграция на 12 жени от уязвими групи, чрез създаване на устойчива заетост в ново социално предприятие. Конкретните цели са:
1. Създаване на социално предприятие, осигуряващо заетост на 12 жени от всички уязвими групи - с увреждания, в неравностойно положение на пазара на труда;
2. Да се насърчи социалното включване и адаптация към работната среда на лицата от целевата група, чрез психологическо подпомагане и мотивиране;
3. Да се стимулира социалната и професионална интеграция на 12 жени от целевата група; 
4. Да се създадат условия на 12 жени от всички уязвими групи да развият личностните си и професионалните си знания, умения
и способности, чрез професионално обучение и обучение по ключови компетентности;
5. Да се осигури устойчива заетост за 12 месеца по проекта и за минимум още 6 месеца след неговото приключване;
6. Да се осигури икономическа ефективност и устойчиво развитие на социалното предприятие; 
Основните дейности са:
-Подбор, психологическо подпомагане и мотивиране на 12 жени от целевите групи за включване в заетост	
-Социална и професионална интеграция на 12 жени от целевите групи в сектора на социалната икономика	
-Професионално обучение, пряко свързано със съответното работно място	
-Обучение по ключови компетентности, съгласно Европейската квалификационна рамка, ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“	
-Оборудване на новосъздадените работни места	
-Осигуряване на наставник от работодателя за новонаетите лица	
-Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца	
-Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните услуги	
-Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Подбор, психологическо подпомагане и мотивиране на 12 жени от целевите групи за включване в заетост.: Дейността обхваща подбор, активиране, психологическо подпомагане и мотивиране на 12 жени от целевите групи за включване в проекта. Подборът ще се извърши от екипа на проекта с помощта на дипломиран психолог, като се осъществят лични контакти с организации и институции, които имат достъп до лицата от целевата група, като Дирекция "Бюро по труда", Агенция за хората с увреждания, Дирекция "Социално подпомагане", организации на хората с увреждания и други неправителствени организации, работещи с целевите групи. В съответствие със спецификите на целевите групи е необходимо да се извършат и дейности за активирането им. Активирането е система от дейности, насочени към неактивни лица, с цел те отново да бъдат включени в заетост. В рамките на активирането ще се обясни ползата от активното търсене на работа и започването на работа, ще се предоставят се професионални съвети според индивидуалните потребности на жените с цел да се повиши мотивацията им за заетост. Дейностите обединяват различни инструменти, които насочват лицата към включване в проекта и се разясняват ползите от участието им. Активирането протича чрез разговор с жените, при който се цели да се изясни съществуването на обективни или субективни пречки пред лицата да си намерят и да започнат работа (например такива пречки могат да са свързани с неправилна самооценка на лицето, с неговата етническа принадлежност, възраст, липса на опит, липса на образование и други). Психологическо подпомагане включва основно техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевите групи. Придобиване на умения за успешно справяне на работното място и адаптиране към работните условия. Дейността ще се извърши от дипломиран психолог. В зависимост от индивидуалните потребности и идентифицираните проблеми, психолога ще предоставя на лицата от целевите групи една или няколко психологически услуги: 1. Индивидуално психологическо консултиране, което включва използване на специфични психологически техники за снижаване на напрежението и преодоляване на първоначалните трудности при провеждане на консултации с безработни лица, изслушване на лицата, идентифициране на проблеми, работа върху личностни бариери за тяхното преодоляване, подпомагане на лицата от целевите групи при вземане на решения, оценяване на постигнатите резултати от набелязаните действия по време на предишни консултации, приемане на решения за нови действия, водещи до постигане на конкретни резултати и разрешаване на съществуващи проблеми и др.; 2. Психологическо изследване за диагностика на индивидуалните психологически характеристики на лицата, специализиран подбор за определяне на най-подходящите лица за включване заетост. В зависимост от поставените цели на психологическото изследване ще се прилагат комплексни методи - интервю, събеседване, наблюдение, тестови методики и др.; 3. Групово психологическо консултиране с цел формиране на социални умения, справяне със стреса и повишаване на самооценката на лицата от целевите групи, изграждане на основни умения за общуване и представяне, подготовка на документите за кандидатстване за работата, подпомагане на трудовата реализация и адаптацията към новото работно място и др.; 4.Провеждане на съвместни консултации с екипа на проекта и лицата от целевите групи и др. Мотивирането е свързано със стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, включително към придобиване/повишаване на професионална квалификация и/или заетост. Мотивирането ще бъде проведено така, че лицата от целевата група да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за определяне на подходящата заетост и адаптиране към условията на новото работното място. Ще се прилага индивидуален подход към всяка една от жените. 0.00 0.00
Дейност 2: Социална и професионална интеграция на 12 жени от целевите групи в сектора на социалната икономика.: В дейността ще бъдат включени мерки насочени към поощряване участието на наетите лица в социално предприятие "БИЗНЕС ЦЕНТЪР СВИЩОВ" в социалния и професионалния живот, съобразени със спецификите на всеки отделен случай. Екипът по проекта, съвместно с психолог ще разработят индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за жените от целевите групи и ще осигурят тяхното прилагане. През целия период на участие на целевата група в проекта, психологът ще работи за поощряване автономността и независимостта (помагане на лицето да поддържа личната си автономност, помагане на лицето да осъзнае индивидуалните си способности и ресурси, помагане на лицето да намира собственото си жизнено пространство); формиране на трудови навици; развитие на уменията им за общуване и работа в група; развитие на различни навици и умения за живот; подкрепа в процеса на обучение и по време на работа. Съществена част от концепцията на социално предприятие"БИЗНЕС ЦЕНТЪР СВИЩОВ" е предоставяне на услуги за поддържане на добро физическо състояние от и за жени в неравностойно положение. Целта е не просто създаване на заетост, а именно пълноценна социална и професионална интеграция, която да формира чувството за общност в предприятието. В тази връзка ще се изпълняват дейности за организиране на свободното време, отдих и развлечения (съвместни посещения на културни и развлекателни събития и др.). Основна част от дейността е провеждането на два "тиймбилдинга" през периода на заетост. Тиймбилдингът представлява процес, който позволява създаването и развитието на колективни ценности в една организация, институция или фирма. Тиймбилдингите ще бъдат насочени към по-ефективна комуникация, адаптирате новите кадри към колектива, мисията и целите на предприятието,и др. Програмите на тренингите ще включват различни елементи, съобразени с нуждите на жените: - Игра-обсъждане „Какво е това екип” (работа в малки групи). Формулиране на понятието „Екип”; - Упражнение „Счупените квадрати” – диагностика на нагласите за екипна работа (взаимодействие, индивидуални и общи цели, правилата на екипа); - Обсъждане „Целите на нашият екип”. Целта на играта – изработване в участниците на общо и еднакво разбиране за целите на екипа, съпоставяне на целите на всеки участник с целите на социалното предприятие; - Груповите роли. Диагностична игра: „Корабокрушение”.Цел на играта – да се разкрие ролевото разпределение, обозначат особеностите и възможните проблеми на деловото взаимодействие; - Комуникацията в екипа; - Диагностика – игра за предаване на информацията; - Предаване на информацията – правила за ефективна комуникация; - Практическа отработка на навика – работа в малки групи; 6. Норми и правила на взаимодействие в екипа – формални и неформални; Задача – наблюдение и фиксиране на груповите правила ( „нашата” група и „другата” група). Формулиране и анализ на съществуващите норми и правила. Работа в малки групи. 7. Делова игра: „10 Златни Правила на нашият екип”. Цел – съвместно изработване на ефективни норми на взаимодействие в екипа; 8. Взаимодействие при решаването на въпроси. Способи за вземане на екипни решения. „Мозъчна атака”. Модела „ Шестте мислещи шапки”; 9. Отработка на навици в малки групи – решаване на творчески задачи; 10. Обратната връзка в работата на екипа – необходимости практическа реализация. Игра – упражнение „ Обратната връзка за моята работа”; 11. Игра: „Миналото, настоящето и бъдещето на нашият екип”. Цел – интеграция на придобитите знания и навици в общият контекст от работата на социалното предприятие; 12. Екипна игра: „Арка”. Цел – по нататъшно сплотяване на участниците, отработка на навиците за взаимодействие, работа за общата цел. 13. Анализ на резултатите от тренинга. Упражнение „Три неща които ще направя най – напред”. Като обучаващи средства ще се използват, групови дискусии, ролеви игри, психогимнастика, програмирани инструкции, тематични упражнения, информационни съобщения. Дейността ще гарантира устойчивост на създадената заетост. 0.00 0.00
Дейност 3: Професионално обучение, пряко свързано със съответното работно място.: Основната цел на дейността е да се подобрят професионалните компетенции на 12 жени от целевата група, чрез включването им в професионално обучение, което ще осигури съответствие между нуждите на работодателя и квалификацията им. Повишаването на качеството на работната сила, чрез професионално обучение, улеснява адаптирането й към променящите се изисквания на пазара на труда и работодателя. Осигуряването на съответствие между наличните и необходимите компетенции на представителите на целевата група е от съществено значение за устойчивостта на създадената заетост и бъдещото развитие на социалното предприятие. Предвид цялостната концепция за създаването и развитието на социалното предприятие "Бизнес Център Свищов", което обхваща осигуряването както на козметични, така и на рехабилитационни и социални услуги и процедури за подобряване на общото физическо и здравословно състояние на клиентите, представителите на целевата група ще бъдат назначени на следните длъжности: козметик с код по НКПД 51422002 - 8 жени и социален работник за работа с лица с увреждания с код по НКПД 26356009 - 4. Професията"Козметик"се развива динамично с ориентация към профилактиката на човешкото здраве. Развитието на дерматологията, фармацията и модернизирането на апаратите (хай-тек апаратура) води до необходимост от обучение на професионалисти, които да прилагат новите козметични методи за профилактика срещу заболявания на кожата на лицето и тялото, познавайки съвременните методи за работа със специализирана апаратура. Професията все повече се обвързва с развитието на пластичната хирургия, която изисква козметично поддържане на кожата в следопeративния период. Тенденциите в световен мащаб обвързват професията с други сфери на здравеопазването - пред-и следродилен период, социална козметика - грижа за възрастни хора, които поради здравословни проблеми престояват дълго в легнало положение.Козметичната грижа в такива случаи подпомага оздравителните процеси. Увеличава се нуждата от специалисти по козметика, които да извършват така наречените СПА и уелнес услуги в новата сфера в туризма - туризъм за здраве, релакс и добро самочувствие. Услугите на социалното предприятие ще бъдат преференциално насочени към лица в неравностойно положение и лица с увреждания, което налага и назначаването на социални работници, които да осъществяват контактите с целевата група, да насърчават ползването на услугите, да изготвят индивидуални планове и програми и да подпомагат процеса на социална рехабилитация на клиентите в неравностойно положение и с увреждания. В съответствие с длъжностите е планирано провеждането на 1 курс на обучение за част от професия 815020 Козметик, специалност 8150201 Козметика II СПК с продължителност 300 учебни часа на 6 жени от целевата група и 1 курс на обучение за част от професия 762020 Сътрудник социални дейности, специалност 7620202 Социална работа с деца и възрастни с увреждания и хронични заболявания III СПК с продължителност 600 учебни часа на 4 жени от целевата група. Програмите на обученията ще отговарят на държавните образователни изисквания и цялата нормативна уредба в областта на професионалното обучение, както и на идентифицираните потребностите от професионална квалификация на служителите на социално предприятие "Бизнес Център Свищов". 0.00 0.00
Дейност 4: Обучение по ключови компетентности, съгласно Европейската квалификационна рамка, ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“.: Основната цел на дейността е да се развият знания и умения по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“, чрез включване на 12 жени от целевата група в обучението, като всички участници в обучението да завършат успешно и да придобият умения по основната тема - управление на конфликта. Под ключови компетенции се разбират онези компетенции, от които всички хора се нуждаят: за личностно изразяване и развитие; за гражданско съзнание; за социалната интеграция и реализация. Ключовите компетенции(базови, основни) са знания и умения, нагласи и оценъчни отношения, без които не е възможно осъществяването на дадена дейност, поведение, решение. Те имат значителна продължителност и осигуряват варианти на адаптивно поведение, действие или решение в различни ситуации. Специфичните, диференцирани компетенции са свързани със знания, умения, нагласи и оценъчни отношения на личността за определена сфера. Те осигуряват по-високи постижения, позволяват да се различават високите от средните постижения, по-добрите от по-малко добрите. Те са предпоставка за качеството и прецизността на резултатите в дадена област. Ключовата компетентност е избрана така, че да подпомогне сформирането и адаптирането на новосъздадения екип на предприятието към новата работна среда. Предвид спецификата на социалното предприятие, което ще предлага козметични и рехабилитационни услуги, т.е. служителите ще имат пряк и ежедневен достъп с клиенти, голяма част от които и със специфични потребности и увреждания, а също така и в предвид факта, че персонала е изцяло от жени, обучението по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“ ще бъде от първостепенно значение за устойчивостта на предприятието и създадената заетост. Ключовите компетентности са важeн фактор за усъвършенстване на личностното развитие, активното гражданство и социалното включване на всеки, както и повишаване на неговата мобилност и мотивация. Наред със знанията и уменията, които водят до национално признати професионални квалификации, ключовите компетентности могат да бъдат разглеждани като степен на адаптивност на индивида спрямо потребностите на пазара на труда. Необходимостта от усъвършенстване на компетенциите на представителките на целевата група именно в областта на "Обществени и граждански компетентности" е идентифицирана и обусловена от естеството на професията, която ще упражняват - предоставяне на услуги и работа с хора, включително и със специфични потребности и различни степени на увреждания. В контекста на Европейската квалификационна рамка, способностите се описват с оглед степента на поемане на отговорност и самостоятелност, затова компетентността се определя като съвкупна интегрална личностна характеристика, която е своеобразна степен на постижения на индивида в областта на определени компетенции. Тя се формира на базата на когнитивни свойства и на ценен практически опит на личността, позволяващи ефективно да се решават проблемите и характеризират човека като компетентен в определена степен. В планираното обучение по ключови компетентности, съгласно Европейската квалификационна рамка - ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“, основно ще бъде застъпена темата за управление на конфликти. Критичното мислене, творчеството, решаването на проблеми, вземането на решения, инициативността и др. също ще бъдат включени в обучението. Ще се проведе 1 курс за 12 жени от целевите групи, с продължителност 30 учебни часа. Програмата ще се изготви от Сдружение "Бизнес център Свищов" , така че да отговаря най-точно на идентифицираните потребностите на целевата група и работодателя. Обучението по ключови компетенции ще се проведе от Сдружение "Бизнес център Свищов", който разполага с обучители с необходимата квалификация. 0.00 0.00
Дейност 5: Оборудване на новосъздадените работни места: В съответствие с концепцията за функциониране на социално предприятие "Бизнес център Свищов" и с цел осигуряване на широк набор от услуги за цялостно поддържане на добро здравословно състояние ще бъде осигурено модерно оборудване, което ще включва рехабилитационно и терапевтично оборудване: липомасажор, апарат за криолиполиза, комбинирана лазерна система с три накрайника, ултразвуков терапевтичен апарат, апарат за магнитотерапия, апарат за дарсонвализация, комбиниран апарат за кавитация, RF и вакуум, апарат за озон и аромо терапия, апарат за мезотерапия, тренировъчни дюшеци, 3 масажни кушетки, 1 медицинска кушетка. Част от оборудването ще бъде закупено, а част взето под наем, предвид ограниченията на бюджетен ред II Единна ставка, 4.2. Други разходи, необходими за изпълнението на дейностите по проекта. Оборудването ще бъде подбрано в съответствие с целите на предприятието, а именно предоставяне не само на козметични процедури, а цялостно обслужване и подобряване на физическото състояние. С интензивното развитие на сектора на козметичните услуги, все повече се налага тенденцията да се търси общ здравословен ефект от уредите, а не само козметични въздействия. Оборудването на центъра ще отговаря на съвременните тенденции в развитието на дерматологията, фармацията и модернизирането на апаратите (хай-тек апаратура), която позволява да се прилагат новите козметични методи за профилактика срещу заболявания на кожата на лицето и тялото, козметично поддържане на кожата в следопeративен период на хирургически интервенции, както и други сфери на здравеопазването - пред-и следродилен период и др.. Центърът ще предоставя широк спектър от така наречените Wellness услуги, включително и лечебен масаж, който ще се извършва от двама дипломирани рехабилитатори. Уелнес услугите, освен чисто физически имат и доказан психологически ефект по отношение на повишаване на самоценката, самочувствието и утвърждаването на личността. Приходите от икономическата дейност ще се използват за самофинансиране на дейността на предприятието и обезпечаването на работата на СНЦ"Бизнес Център Свищов" като доставчик на социални услуги. Кандидатът е вписан по реда на Глава 4 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ППЗСП) в регистъра на Агенция за социално подпомагане (АСП) като доставчик на социални услуги, удостоверението е приложено към проекта. Оборудването ще се използва не само за обезпечаване на икономическата дейност, а и с цел постигане на измеримо, положително социално въздействие, като се предоставят безплатни услуги и услуги на преференциални цени от и за жени в неравностойно положение и с увреждания. 0.00 0.00
Дейност 6: Осигуряване на наставник от работодателя за новонаетите лица.: Основната цел на дейността е осигуряване на устойчивост и добри професионални резултати на новоназначените служители. Планирано е новоназначените 8 жени на длъжност козметик да получат индивидуално наставничество от 2-ма наставници. Съществена роля за устойчивата професионална реализация на новоназначените жени в социалното предприятие е и изграждането на система за наставничество като неделима част от адаптацията им към професията, тяхното цялостно развитие и усъвършенстване. наставничеството ще осигури практическа и теоретична подкрепа на работното място и, едновременно с това, да помогне на новоназначените служители да свикнат с професията и ще ги мотивира към професионално израстване. На новоназначените на длъжност козметик 8 лица от целевата група ще бъдат осигурени наставници, които ще улеснят процеса на професионална интеграция, ще подпомагат професионалното изпълнение на задълженията и ще надградят знанията, получени от преминатото професионално обучение. По проекта ще работят 2-ма наставници, които ще подпомагат 8 -те новоназначени жени от целевата група за период до 6 месеца. Всеки от тях ще работи минимум 40 часа месечно като наставник, за да получи съответно възнаграждение за това. Наставниците ще притежават квалификация по същата или сходна професия, по която ще се осъществява наставничеството. Те ще бъдат служители в същото предприятие и ще имат най-малко 3 години стаж по професията или специалността. Отношенията между предприятието работодател и наставника ще бъдат уредени с допълнително споразумение към трудовия му договор, в което ще се определят разпределението на работното време и други условия за изпълнение на наставничеството. Програмата за наставничество има няколко основни цели: • Да окаже подкрепа за развитието на професионалния потенциал на новоназначените работници; • Да помогне на работниците да подобрят определен аспект от трудовото си представяне; • Да улесни и ускори споделянето на опит между работниците в социалното предприятие. Отговорностите на наставниците ще включват: • Договаря със служителя принципите на съвместната им работа (напр. открита комуникация, добронамереност, взаимно уважение); • Анализира слабостите и силните страни и областите за подобрение на служителя и предлага аргументирани начини за развитието им; • Изготвя заедно със служителя съдържанието и срока на програмата за наставничество; • Проактивно дава и търси обратна връзка от служителя; • Използва своя професионален и жизнен опит, за да подпомогне служителя да подобри своето представяне/професионални знания и умения; • Представя необходимата информация по достъпен и разбираем начин; • Оценява ефективността и резултатите от програмата за наставничество. Отговорности на работника: • Договаря се с наставника; • Участва активно в програмата за наставничество; • Изпълнява целите и задачите, поставени му в началото на програмата за наставничество; • Оценява ефективността от програмата за наставничество; Важно е да се отбележи, че сътрудничеството между служител и наставник е успешно тогава, когато двамата изпитват взаимно доверие и уважение един към друг и имат желание да работят заедно. Само по този начин и двете страни научават полезни знания и умения, които развиват техния потенциал. В дейността активно участие ще вземе и ръководителят на социалното предприятие, като подпомага, анализира и при необходимост коригира дейността на наставниците. Той ще оценява: • съдържанието и формата на програмата; • придобитите знания и умения; • стила на предаване на знания и умения; • подхода на наставника; • плана на програмата; • приложимостта на наученото в практиката; За целта ще се определят показатели, измерващи ефективността от проведените програми за наставничество на 6-те служители, например: • степен на удовлетвореност на участниците в програмата; • повишаване на качеството на работата на участниците след приключването на програмата за наставничество; • намаляване на допусканите грешки и др. 0.00 0.00
Дейност 7: Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца.: Основната цел на дейността е да се осигури заетост на 12 жени от целевите групи, успешно завършили обученията за професионална квалификация и ключови компетенции, за срок от 12 месеца. С тях ще бъдат сключени трудови договори. Изпълнението на проекта пряко ангажира целевата група и отговаря напълно на потребностите им. Те ще имат шанс да работят в социално, стабилно и модерно предприятие, отговарящо на всички европейски стандарти с утвърдена политика по отношение развитието на човешките ресурси. Ще получат сигурност и доходи, които ще допринесат за преодоляване на социалната и икономическата им изолация. Бенефициентите ще бъдат назначени на длъжност съответстваща на преминатото професионално обучение - Козметик с код по НКПД 51422002 - 8 жени и Социален работник за работа с лица с увреждания с код по НКПД 2635 6009 - 4 жени. Работата, която ще изпълняват и основните задължения на новоназначените козметици ще бъдат в съответствие с длъжностната им характеристика. Трудовите задачи и задълженията, характеризиращи длъжността са: - ежедневно, в началото на работния ден проверява изправността на апаратите, наличността на спомагателните пособия; - подготвя сектора си за непосредствено извършване на процедурите; - извършва практически предписаните процедури-апаратни и мануални, спазвайки изискванията за провеждане на процедурите; - информира клиентите за предлаганите услуги в центъра; - познава различните цени, предлаганите пакети с услуги и промоции; - посещава периодичните оперативки и обучения в предприятието; - поддържа висока култура и хигиена на работното място; - спазва стриктно всички санитарно-хигиенни изисквания при извършване на процедурите; - спазва график за приемане на клиентите и отбелязва извършените процедури в дневник; - води необходимата отчетна документация; - грижи се за правилното получаване, съхранение и изписване на продуктите и спомагателните материали; - грижи се за зареждане на продукти,консумативи, и следи новостите в развитието на областта си; - дава предложения за посещение на практически семинари; - носи утвърденото униформено облекло и фирмени отличителни знаци; - изпълнява и други конкретно възложени задачи от управителя на социалното предприятие. Работата, която ще изпълняват и основните задължения на социални работници ще бъдат в съответствие с длъжностната им характеристика. Трудовите задачи и задълженията, характеризиращи длъжността са: - организира предоставянето на социални услуги и консултации на клиентите на социалното предприятие от целеви групи - жени в неравностойно положение и жени с увреждания, както и потребителите на услуги на ЦСРИ. Методически подпомага планирането и изпълнението на задачи, свързани с функционирането на социалното предприятие; - организира и участва в разработването на индивидуален профил на клиентите, обхващащ техните качества, възможности, познания, дарби и потенциал; - организира и участва в разработването на индивидуални и/или групови планове за социални услуги и консултации. Осъществява социална работа по отделен случай като участва в предоставянето на социални услуги; - води и поддържа досие на всеки потребител; - уведомява незабавно ръководителя на ЦСРИ и сезира компетентните органи в случай на необходимост. - Извършва задължително организаторска и методическа работа в рамките на законоустановеното работно време съгласно КТ и нормативните документи за дейността на социалните работници; - участва във всички дейности във връзка с цялостното обгрижване на клиентите; - извършва, картотекира и създава контакти с клиентите; - осъществява работа на терен – откриване на случаи, установяване на първоначален контакт, поддържане на връзка, информиране, ориентиране, посредничество; - води задължителната документация и отчетност съгласно нормативните изисквания и Правилника за вътрешния ред; - организира екипни срещи; - участва в обсъждането и планирането на дейности и мероприятия в социалното предприятие. 0.00 0.00
Дейност 8: Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните услуги.: В рамките на дейността ще бъдат включени мерки за определяне на потребителските потребности и нагласи, включително проучване на съществуващия пазар за уелнес услугите, които социално предприятие "Бизнес Център Свищов" предоставя, анализ на възможните начини за продажба, изследване на ценовите равнища, прогнозиране на търсенето и развитието на пазара за дадена услуга и др. Дейността ще се изпълни от висококвалифицирани консултанти, които ще предоставят компетентни съвети, актуална информация, ще споделят опит, знания и умения, спрямо конкретните потребности на целевата група за осигуряване на устойчивост на предприятието, икономическа рентабилност и съответно заетост и доходи за наетите лица. Консултантите ще бъдат двама служители на предприятието, които ще разработят бизнес стратегия, ще насърчават продажбите, ще изготвят маркетинг решения за различните услуги и др. Консултантите ще подпомагат екипа на социалното предприятие чрез проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните услуги, идентифициране варианти на действие и препоръки относно цялостната икономическа рентабилност и стратегия за развитие. Консултантите ще разработят бизнес стратегията за развитие на социалното предприятие. Целта на стратегията за реализация на новите услуги е: - да се идентифицират пазарните възможности - да се концентрират усилията на предприятието за навлизане на най-благоприятните за услугите пазари, - да се открият най-подходящите за дадения пазар ценови, промоционни решения и канали за комуникация.. Проучването на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните услуги ще включва: 1. Оценка на предприятието чрез: - структура на отношението разходи – печалба - рентабилност по веригата „услуга – пазар – потребител” - силни и слаби страни 2. Оценка на динамиката на потребителите, пазарите и каналите за продажба: - маркетингова среда, стратегическа пазарна сегментация и решаващи фактори за успех на продажбите - пазарен потенциал - структура на потребителите - канали за комуникация 3. Конкурентно обкръжение: - сравнение на цените и разходите за услугите - ниво на печалба - силни и слаби страни - пазарна позиция - благоприятни възможности 4. Определяне на потенциалните преимущества - оценка на пазарните благоприятни възможности - оценка на стратегическата пазарна сегментация - оценка на стратегията на конкурентите 5. Избор на пазарна стратегия и разработка на маркетингов микс - ценови решения - дистрибуционни решения - промоционни решения С помощта на консултантите, екипа на предприятието ще изготви бизнес стратегията за развитието му, като систематизира и конкретизира: 1. Стратегически и оперативни цели и мерки; 2. Ключови фактори за успешно реализиране на стратегията 3. Визия и принципи на Стратегията; 4. Основни дейности за реализиране на стратегията Разработването на бизнес стратегия за реализация на новите услуги е необходимо, за да се идентифицират пазарните възможности и да се концентрират усилията на предприятието за навлизане на най-благоприятните за услугите пазари, както и прилагането на най-подходящите за дадения пазар ценови, дистрибуционни и промоционни решения. Консултантите ще подпомогнат предприятието и за разработване и на маркетинговата концепция за услугите. Маркетингът заема важно място в системата за управление на всяка фирма. Чрез него се постига съчетаване както на фирмените така и на обществените интереси в процеса на задоволяването на потребителското търсене на пазара. Основната цел на маркетинга, за решаване на проблема за оптималното задоволяване на потребностите на потребителите в условията на динамични и непредвидими процеси на потребителския пазар, може да се достигне само чрез успешното формулиране и реализиране на стратегическа маркетингова концепция, отчитаща всякакви фактори на въздействие върху дейността на фирмата. Консултантите ще бъдат назначени със създаването на предприятието и ще извършват дейността 12 месеца. 0.00 0.00
Дейност 9: Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.: Дейността обхваща реализацията на маркетинговата стратегия, разработена по предходната дейност. В рамките на дейността ще се реализират мерки, свързани с организиране и участие в събития, насочени към популяризиране на социалното предприемачество, социалната икономика, популяризиране на социалния ефект от дейността на социално предприятие "Бизнес Център Свищов" и предоставяните услуги. За целите на изпълнението ще се използват различни комуникационни канали – интернет, електронни, печатни издания и др. Екипа по проекта ще направи и поддържа фейсбук страница на предприятието с актуална информация за всичките му ефекти, развитието на човешките ресурси в предприятието, предлаганите услуги и преференции за жените в неравностойно положение, ценовата листа и др. Ще се използват всички възможности на електронните медии за популяризиране на социалното предприемачество и дейността на Центъра за рехабилитация. Екипа по проекта ще организира и изпълни информационна кампания относно потенциала на социалната икономика. Ще се извършват периодични публикации в електронните медии относно: • Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика; • Обучение и квалификация за лицата, за които се осигурява заетост в социалните предприятия, специализираните предприятия и кооперациите на хора с увреждания; • Оборудване и адаптиране на работни места; • Подкрепа за дейности, свързани със създаване на партньорства и разпространение на добри практики в сферата на социалната икономика; • Подобряване на капацитета и човешките ресурси за ефективно управление на социалните предприятия, специализираните предприятия и кооперациите на хора с увреждания; • Предоставяне на „подкрепена заетост” на хората с увреждания; Информационната кампания ще бъде съобразена с визията и приоритетните цели за насърчаване развитието на социалната икономика, определени в Национална концепция за социална икономика, приета през 2011 и приоритетите на Стратегия „Европа 2020“ за насърчаване на социалната икономика за постигане на устойчивост, икономически растеж и повишаване качеството на живот (най-вече на групите в неравностойно положение). Социалното предприемачество е един от най-иновативните начини за постигане на по-добро качество на живот, самостоятелност и включване в обществото на лица от уязвимите групи. За популяризиране на дейността на социално предприятие "Бизнес Център Свищов" ще се проведе пресконференция в края на проекта, за да се запознае широката общественост с постигнатите резултати. Ще се организират дни на отворените врати и ще се улеснява достъпа на целевите групи до информация за дейността и резултатите на предприятието. Екипа на предприятието ще осъществи контакти и ще провежда работни срещи с други социални предприятия за обмен на добри практики и ноу-хау. Ще се подготвят минимум 4 публикации в местни печатни и електронни медии. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.