Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът запазва съществуващата планова схема и функционална обвързаност на помещенията. Предлага се извършването на следните строително монтажни дейности:  
1.Ще се извърши цялостен ремонт на съществуващия театрален салон.
2. Ремонтът на съществуващата сцена включва цялостна подмяна на съществуващото дюшеме,  почистване на джобовете  на сцената, подмяна на сценичното облекло.
3. С проекта ще се осигури достъп и условия за пребиваване на зрители с проблеми в опорно-двигателния апарат. 
 4. Възвръща се функцията на централното фоайе, като се предвижда нова подова настилка.
 5.  Възвръща се старото положение на гардеробната, като се премахва съществуващото 
    помещение за озвучителя. 
 6.Проектът запазва съществуващите стенописи в полукръглите ниши към страничните 
    коридори,  като гредите между тях се оформят с гипсови профили.
7.Изцяло се ремонтира фоайето на втория етаж. 
8.Изцяло се ремонтират и преоборудват гримьорните, склад-костюми и репетиционната.
9.Проектът предвижда  вътрешните  дървени врати във фоайетата и към залата и балкона, както и между фоайетата  да бъдат подмеменени с нови -  изпълнени по детайл  взет от съществуващите образци и третирани с тъмен байц като оригиналите.
10.Предвижда се цялостна подмяна на съществуващата електроинсталация., подмяна на сценичното осветление.  Всички осветителни тела ще бъдат с енергоспестяващи крушки.
11.Предвижда се цялостна подмяна на сградната отоплителна инсталация и отоплителните тела.
12.	Проектът предвижда цялостна подмяна на водопроводната и канализационната инаталации. 
13.	Ще се изградят пожароизвестителна инсталация във всички помещения и пожарогасителна инсталация / дренчерна завеса/  на сцената.
14.	Ще се изгради система за видеонаблюдение и оповестителна инсталация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 "Организация и управление на проекта (в т.ч. възнаграждения и командировъчни пари)": Дейността предвижда цялостно управление на проекта, отчетност, мониторинг, финансово, техническо и административно управление. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с провеждането на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване и осигуряване на информация и публичност, в рамките на Общината, ще бъде обособен екип от експерти, отговорен за цялостното управление на проекта, който да може изцяло да се фокусира върху ефективната организация, координация и управление на проекта. Екипът за изпълнение на проекта ще бъде сформиран със Заповед на Кмета на общината след одобрение на проектното предложение, с цел осъществяване управлението на проекта в съответствие с изискванията на процедурата и на всички относими нормативни актове и ръководства на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. С членовете на екипа ще бъдат сключени трудови договори и/или заповеди за възлагане на допълнителни задължения във връзка с управлението и/или изпълнението на проекта, като при определяне на съответните възнаграждения ще се спазват 49 ал. 2 и 3 от ЗУСЕСИФ и ПМС № 189 от юли 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г., изискванията от Насоките за кандидатстване в частта за допустимост на разходите и отчитане на възнагражденията на лицата, наети във връзка с изпълнението на проектите, финансирани по ОПРР. Екипът за управление на проекта ще включва: -ръководител на проекта; -счетоводител (финансист); -инженер - техническо лице (инвеститорски контрол); -технически сътрудник; -експерт по обществени поръчки/юрист. Във връзка с изпълнение на дейността екипът за организация и управление ще провежда ежемесечни работни срещи. На тези срещи ще се обсъждат текущи задачи и изпълнението на дейностите по проекта. За всяка среща ще се съставя протокол, в който ще се описват обсъжданите въпроси и взетите решения. При необходимост ще се провеждат и извънредни екипни срещи. Екипът за организация и управление ще отговаря за провеждането на процедури за възлагане изпълнението на дейности по проекта съгласно ЗОП и нормативните актове по прилагането им. Дейностите по управление на проекта включват подготовка и сключване на договори с класираните изпълнители от процедурите за избор на изпълнители; контрол на изпълнението на договорите; изготвяне на цялата документация, съпътстваща изпълнението на проекта, в т.ч. междинни и окончателни технически и финансови доклади, искания за плащане, докладване на нередности и др. Общината като бенефициент ще носи цялата отговорност за изпълнение на проекта, включително процедурите за определяне на изпълнител. Преди плащане Бенефициентът ще извършва документална проверка за удостоверяване извършването на заявените за плащане дейности, базирана на техническото задание и/или тръжното досие на проекта и/или други приложими документи. Ще се води точна и редовна документация и счетоводна отчетност, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща и адекватна електронна система. Ще се осъществява хронологично, двустранно и аналитично счетоводно записване и съставяне на финансовите отчети в съответствие с изискванията и основните счетоводни принципи на Закона за счетоводството. Дейностите по архивиране и съхранение на счетоводните документи ще се извършват в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и чл. 90 от Регламент (ЕО) №1083/2006. Счетоводната и друг тип отчетност по проекта ще позволява събирането на необходимите данни за осъществяване на финансово управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит и оценка. Разходът ще бъде фиансиран от финансов инструмент и е на стойност 87 311 лв. 0.00 0.00
Дейност 2 "Разходи за строително-монтажни работи (СМР)": Ще се извърши цялостен ремонт на съществуващия театрален салон. Предвижда се подмяна на овехтелите столове с нови с подходящи размери, поради което е редуциран броят на зрителите – от 438 те стават 243 на партера и 98 на балкона/. Две от местата на партера са предназначени за хора в неравностойно положение. При разполагането на новите столове е спазено изискването на Наредба I3 – 1971 за строително – технически правила и норми за осигуряване на безопасност при пожар. Приведени са в съответствие с наредбата и евакуационните пътища. Премахва се овехтялата дървена ламперия. Предвижда се нова предстенна обшивка от акустични панели с дървесен декор и вата зад тях с цел запазване на добрата акустика на залата. Новопредвиденото сценично осветление се монтира на подходящи места. Новите светлинни и акустични решения ще отговарят на модерните стандарти за театрални сгради. По пода ще бъде поставен износоустойчив мокет с тефлонова нишка срещу петна и замърсявания. Запазва се съществуващия окачен таван, който се почиства и пребоядисва. Запазва се архитектурният елемент с петолъчка на тавана, където е централното осветление на залата. Запазват се всички съществуващи гипсови орнаменти по стените и балкона, като пиластрите се подчертават с гипсови канелюри. Ремонтът на съществуващата сцена включва цялостна подмяна на съществуващото дюшеме, почистване на джобовете на сцената, подмяна на сценичното облекло. Предвижда се ремонт на съществуващите чиги и ремонт на въртящата се сцена. Предвижда се изграждането на технологични галерии от двете страни на сцената за обслужване на чигите и окачване на страничното сценично осветление. От дясната страна на сцената се оформя малко помещение – „чакащи артисти“. Предвижда се монтаж на изцяло нова система за театрално осветление и нова озвучителна техника. С проекта ще се осигури достъп и условия за пребиваване на зрители с проблеми в опорно-двигателния апарат. Предвижда се изграждането на външна рампа за инвалиди, покрита с тактилни гранитни плочи с малък обезопасяващ гранитен борд и иноксов парапет съгласно Наредбата за достъпност на средата. Предвижда се изграждането на нови санитарни възли на мястото на съществуващите складови помещения до касата, отговарящи на съвременните санитарно хигиенни изисквания. Обособява се нов санитарен възел за инвалиди на мястото на съществуващите тоалетни. Външното пространство, залата, гардеробната, билетния център и тоалетната за инвалиди, са свързани с достъпен маршрут съгласно Наредба №4/2009г. Премахва се се хоризонталната и вертикална разводка на тръбите на старата ОВ инсталация. Всички греди, сводове и ниши се подчертават с дискретен гипсов профил. Проектът запазва съществуващите стенописи в полукръглите ниши към страничните коридори, като гредите между тях се оформят с гипсови профили. Премахва се напуканата мозайка и се подменя с мраморни и гранитни плочи. Помещението за секретарката се обединява с кабинета на директора, като се премахва съществуващия неизползваем комин. Ремонтира се офисът на счетоводството. Предвижда се подмяна на овехтялото оборудване със съвременни офис мебели. Предвижда се изместването на архива на театъра в двете офисни помещения на първия етаж , за които се предвижда подходящо оборудване. Изцяло се ремонтират и преоборудват гримьорните, склад-костюми и репетиционната. Проектът предвижда вътрешните дървени врати във фоайетата и към залата и балкона, както и между фоайетата да бъдат подмемеми с нови - изпълнени по детайл взет от съществуващите образци и третирани с тъмен байц като оригиналите. Предвижда се цялостна подмяна на съществуващата електроинсталация, водопроводна и канализационна инсталация, пожароизвестителна и отоплителна инсталация, подмяна на сценичното осветление. Ще се изгради система за видеонаблюдение и оповестителна инсталация. Разходите за извършване на строително-монтажни работи и ДДС върху тях ще се финансират изцяло от БФП. 1 272 249.27 1 515 071.39
Дейност 3 "Осъществяване на авторски надзор": Авторският надзор ще се изпълнява от автора на работния проект, избран в рамките на подготвителните дейности. Целта на тази дейност е осъществяване на контрол по време на изпълнението на СМР с оглед точно изпълнение на работните проекти. Тъй като дейността ще се упражнява от автора на работния проект няма да се провежда процедура по избор на изпълнител, а ще бъде сключен договор с него. Основни дейности и отговорности: 1. Упражнява авторския надзор своевременно и ефективно, като се отзовава на повикванията на Възложителя; 2. Следи за точното и правилно изпълнение на проектната разработка. Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; 3. Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; 4. При всяко посещение на обекта оглежда и установява състоянието му и дава решения на възникналите проблеми. В случай, че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта; 5. Взема участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 6. Взема участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи; 7. Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи; 8. Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация; 9. Изработване на допълнителни чертежи на детайли; 10. Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството. Дейностите по осъществяване на авторски надзор ще бъде финансирани от финансов инструмент и са на стойност 16 000 лв. без включен ДДС. Разходите за ДДС ще се финансират от финансовия инструмент. 0.00 0.00
Дейност 4 "Упражняване на строителен надзор": Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности, се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и законосъобразно изпълнение, съгласно наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключването на СМР Изпълнителят ще изготви окончателен доклад до Възложителя. Основни дейности и отговорности: Координира строителния процес до въвеждането на обектите в експлоатация; Наблюдава за спазването на изискванията за здравословните и безопасни условия на труд; Проверява съответствието и подписва количествените сметки представени от изпълнителя на извършените СМР и осигурява предаването им на Възложителя; Осъществява контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности в съответствие със Закона за опазване на околната среда и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; Контролира съответствието на влаганите материали и продукти с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти; Следи за осигуряване на необходимите мерки с цел недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; Осигурява присъствието на авторския надзор по съответните части на техническите проекти на обекта по време на изпълнение на строително-монтажните дейности; Дава инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти; Изготвя и подписва всички актове и протоколи, съгласно изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството ;Комплектова цялата необходима документация по време на строителния процес – актове, протоколи, изпитвания и измервания, сертификати за вложени материали, декларации за съответствие и др. и информиране на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за липсващи документи, както и съдействие за тяхното набавяне; Осъществява ежедневен контрол на строителния процес за съответствието на Строежа с действащите норми и правила за изпълнение на СМР, за спазване на изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ и одобрения инвестиционен проект; Извършва заверка на екзекутивната документация, изготвена по време на и след приключване на строителния процес включително проверява извършеното от изпълнителя по Договора за СМР екзекутивно замерване на теренната основа на Строежа преди началото на строителството и представя, съвместно с Изпълнителя по договора за СМР, за одобрение на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на протокол, удостоверяващ резултатите от направените измервания; Съдейства за издаване на всички необходими писмени становища от специализираните контролни органи, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, както и документ от Агенцията по кадастър за изпълнение на изискванията по чл.175 ал.5 от ЗУТ; Съставя и подписва констативен акт съгласно чл.176 ал.1 от ЗУТ, с който се удостоверява, че Строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл.169 ал.1 и 2 от ЗУТ и условията на Договора за обществена поръчка;При необходимост, предприема необходимите мерки за навременно получаване на Разрешение за ползване.Дейностите по упражняване на строителен надзор ще бъде фиансиран от финансов инструмент и са на стойност 50 000 лв. без включен ДДС. Разходите за ДДС ще се финансират от финансовия инструмент. 0.00 0.00
Дейност 5 "Разходи за публичност и визуализация": Мерките за комуникация и публичност на проекта са разработени съгласно чл. 6 от Общи условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г., договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността гарантира популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица, заинтересовани страни, органи на държавната власт, обществеността и медиите. Реализацията на тази дейност ще повиши информираността на всички заинтересовани страни относно значението на настоящия проект, както и относно възможността за финансиране на полезни проекти в рамките на ОПРР. 0.00 0.00
Дейност 6 "Разходи за одит": Одитът се извършва с цел да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата по проекта и изпълнението на бюджета, както и да потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства. За изпълнение на тази дейност след сключване на договора за безвъзмездна помощ, Община Димитровград, в качеството си на бенефициент, ще сключи договор за извършване на одит на проекта с лицензиран одитор, който ще бъде подробно запознат с договора за безвъзмездна помощ, приложенията към него и всички изисквания на Договарящия орган. Общината ще съгласува с Одитора счетоводната система, която ще се прилага при изпълнението на проекта, ще уточни всички изисквания относно попълването на първичните счетоводни документи и ще му предостави достъп до счетоводната документация. На етапа на подготовка на искане за окончателно плащане одиторът ще провери дали декларираните разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора за безвъзмездна помощ и ще изготви доклад за одит по проекта, който ще бъде приложен към искането за окончателно плащане. Предвижда се дейността да се осъществява текущо, като в последния месец от изпълнението на проекта ще се изготви финалния доклад за фактически констатации. Основната задача на Одитора включва осигуряване на качествена услуга за своевременна и независима оценка на разходването на бюджетните средства по проекта. Одиторът ще следи за законосъобразността на съответните обществени поръчки; ще проверява дали дейностите по проекта са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление и по-конкретно дали средствата са изразходени икономично, ефективно и ефикасно. С оглед постигане на увереност, че операциите се изпълняват съгласно изискванията, одиторът следва да оцени системата за вътрешен контрол на бенефициента в контекста на изпълняваните одиторски процедури. Одиторът следва да прецени доколко всички извършени към момента на одита разходи, свързани с изпълнението на проекта, са допустими съгласно изискванията на регламентите на ЕС и националното законодателство, определящи допустимост на разходите. За допустимите разходи одиторът следва да провери дали те действително са извършени. Извършва се и проверка за установяване на съответствието между отчитането от страна на Бенефициента на разходи по дейности, залегнали в одобреното проектно предложение, и реда и правилата за отчитане на съответните разходи, определени и описани от Управляващият орган. Извършва се и проверка относно съответствие между декларираните в разходооправдателните документи разходи и дейностите, залегнали в одобрения проект. Одиторът следва да се увери, че всички документи, на база на които са извършени разходи, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават (съответствие между разходите, заявени от бенефициента за възстановяване, и тези, посочени в счетоводните записи и разходооправдателни документи). Одиторът следва да направи проверка дали бенефициентът разполага с необходимите системи и организация, за да поддържа адекватна одитна пътека. За адекватна следва да се счита одитна пътека, която дава възможност за проследяване на всеки разход през детайлния счетоводен запис до първичния документ, пораждащ основание за съответния счетоводен запис, както и до съпътстващите го документи, в контекста на които са извършени разходите (одобрение на помощта и финансирането; документация, свързана с обществените поръчки; доклади за напредъка; доклади от верификации; доклади от проведени одити и пр.). Разходите за одит ще бъде финансирани от финансов инструмент и е на стойност 15 000 лв. без включен ДДС. Разходите за ДДС ще се финансират от финансовия инструмент. 0.00 0.00
Дейност 7 "Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане": Дейността предвижда да бъдат доставени и монтирани оборудване, съоръжения и обзавеждане според нуждите на Драматичния театър. Пълно и детайлно описание на техническите и функционални характеристики на оборудването, съоръженията и обзавеждането, както и конкретните видове работи, е отразено в съответните технически спецификации. Разходите за закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане се финансиран комбинирано чрез БФП и финансов инструмент. Разходите, финансирани от БФП са в размер на 751 304.00 лв. без включен ДДС. Останалите 7 705.00 лв. от стойността на оборудването, както и целия размер на ДДС ще се финансират от от финансов инструмент. 431 322.67 488 400.00
Дейност 8 "Разходи за разработване на бизнес план": Бизнес планът, включително и финансов анализ, е разработен във връзка с кандидатстването на Община Димитровград за комбинирана подкрепа (БФП и ФИ) по ОПРР за проектното предложение чрез подаването му пред финансовия посредник. При разработване на проектното предложение са следвани Насоките за кандидатстване по процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от м.декември 2018 година. Бизнес планът е разработен съгласно логиката на съдържанието на бизнес план, публикувани от Фонда за устойчиви градове (ФУГ). Разходите за разработване на бизнес план ще бъдат финансирани от финансов инструмент и са на стойност 12 500 лв. без включен ДДС. Разходите за ДДС ще се финансират от финансовия инструмент. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.