Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към повишаване на качеството на специализираната среда за предоставяне на резидентна грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст   в Дом за стари хора „Гаврил Кръстевич“, гр. Пазарджик в съответствие със стандартите за качество на услугата.  
Предвидените за  реализация основни дейности са свързани с обновяване на материално-техническата база, вкл. внедряване на мерки за енергийна ефективност за постигане на  клас на енергопотребление „А“, преустройство, вътрешно и външно  възстановителни ремонтни дейности и пристрояване, подмяна и осъвременяване на ВиК, отоплителна, електрическа инсталации на сградите, изграждане на ФЕЦ за собствени нужди, осигуряване на достъпна архитектурна среда  и закупуване на съвременно обзавеждане и оборудване за нуждите  ДСХ.
В резултат на изпълнението на мерките за подобряване на материално-техническата база ще се осигури подходяща специализирана среда, отговаряща на съвременните изисквания за енергийна ефективност, с  необходимите материални условия за предоставяне на социалната услуга и  реформирането й в съответствие със стандартите за качество на резидентната грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст, определени в Наредбата за качеството на социалните услуги. 
Ще се създаде подходяща жизнена среда за потребителите чрез осигуряване на достатъчно на брой помещения  за живеене, нощувка, дневни занимания или други общи помещения за социални контакти, хранене и приготвяне/разпределяне на храна, включително и за предоставяне на заместваща грижа, които са достъпни, обзаведени съобразено с функционалното им предназначение и потребностите на потребителите. 

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Извършване на строително-монтажни работи за реконструкция и обновяване на сградния фонд на Дом за стари хора „Гаврил Кръстевич“ : Въз основа на извършени обследвания за ЕЕ и на техн.характеристики на сградите и доклади от обследвания, арх.заснемане, сертификат за ЕЕ и техн.паспорт са изготвени 2 технически проекта, които включват мерки за обновяване на сгр.фонд в съотв.с изискванията на Наредбата за качеството на соц.услуги (НКСУ) и за изпълнение на предписаните в обследванията задължителни мерки. ТП е изготвен в съответствие със ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и е съгласуван съгласно действащата нормативна уредба. Извършена е оценка за съответствието с основните изисквания към строежите. ИП са одобрени от гл.архитект на Общината. Към момента на кандидатстване няма влезли в сила разрешения за строеж. Описание на сградите: А. На ул. „Болнична“ №19 се намира комплекс от едноетажни сгради, от които ще бъдат обновени две сгради: - Подобект 1 - П-образна сграда за обитаване(стационар)-едноетажна конструкция с частичен сутеренен етаж. Фасадните стени са тухлена зидария.Покривната конструкция в по-голямата си част е скатен покрив с керемидено покритие. ЗП–1012,6м2. -Подобект 2 - Административна сграда- едноетажна конструкция без цокъл. Фасадните стени са изготвени от етернитови панели. Покривната конструкция е скатен покрив с покритие от ламарина. ЗП–109,15м2. Б. Подобект 3 - 5 ет.сграда за жилищно обитаване със сутеренен етаж на ул. „Болнична“ №22. Конструкцията е монолитна, сглобяема, със стени от бетонови панели. Покривът е студен, плосък покрит с хидроизолация в незадоволително състояние. В 1 етаж са поместени жил.помещения и стаи за администрацията и персонала, портиерна със стая за почивка и преддверие.В следващите етажи на сградата са поместени жил.помещения и обслужващи помещения. Помещенията за обитаване на всеки етаж са 8 двустайни апартамента с общ санитарен възел и 2 самостоятелни стаи със сан.възли към тях, сан.помещения за персонал и др. В първия етаж е разположена и трапезария с разливочно помещение и умивалник. В сутерена са разположени обслужващи и инсталационни помещения, стаи за персонала, изолатор, складови помещения и пералня. ИП за подобекти 1 и 2 предвижда обновяване, вкл.ново строит., на сградния фонд за да се отговори на мин.изисквания на стандартите за качество на услугата във връзка с процеса по привеждане на съществуващата специализирана среда в съотв.с изискванията на НКСУ. Предвидени са мерки за подобряване достъпа за хора с увреждания;мерки за ЕЕ на сградите;обособяване на санитарни възли към спалните; изграждане на ФЕЦ по покрива на сградата за обитаване за собствена консумация с инсталирана мощност 29.70 kwp и върху адм.сграда с мощност 4,95 kwp; Предвижда се изграждане на 2 пристр.–разшир. на сгр. за перално помещ.-метална констр. с термопанели и пристрояване на помещение с пл.20м2–за среща с роднини. ИП за подобект 3 предвижда саниране, изгр.на дост.среда за хора в неравн.полож., ремонт на санитарни възли и интер.ремонт. Изгр.на ФЕЦ за собств.консумация с инстал.мощност 29.70 kwp. В рамките на настоящата дейност е предвидено и изпълнението на авторски надзор и на строителен надзор. Авт.надзор ще се упражнява от проектанта, изготвил техн.проекти, за времето от откриването на строит.площадка до въвеждане в експл. Проектантския екип ще осъществ.авт.надзор за точното изпълнение на извършваните СМР в пълно съотв. с одобр.ИП. Дейността по осъществ.на строит.надзор ще бъде изпълн. в съотв.с разпоредбите на ЗУТ и ще вкл.:контрол на строит.процес до въвеждането на строежите в експл.,вкл.контрол на количествата, качеството и съотв.на изпълняваните СМР, контрол за спазване на изискв.за ЗБУТ, своевр.съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, съгласно Наредба №3 от 31.07.2003г. След приключване на СМР консултантът, упражняващ СН, ще изготви техн.паспорти на обектите, комплекти документация за въвеждане на сградите в експл. и оконч.доклади. Обектите са ІV и V категория и подлежат на въвеждане в експлоатация от органа, издал разрешението за строеж. 4 868 448.35 0.00
Дейност 2. Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане : Дейността цели да бъдат осигурени адекватни условия за предоставяне на качествена социална услуга и подходяща среда за обитаване в институцията, посредством доставка и монтаж на съответното обзавеждане и оборудване. Оборудването и обзавеждането са определени с оглед привеждането на съществуващата материална база на дома за стари хора в съответствие със стандартите за качество на резидентната грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставянето на услугата за да гарантира безопасна и сигурна среда. На база на идентифицираните потребности и за да се отговори на минималните изисквания на Наредбата за качеството на социалните услуги и Функционалните изисквания по отношение на материално-техническата база на услугата резидентна грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст (РГВХ) с оглед реформирането на домовете за стари хора е изготвен Остойностен списък с оборудване/обзавеждане. Предвидена е подмяна на остарялото и амортизирано обзавеждане с ново, доставка на съвременно офис и домакинско оборудване за нуждите на процеса на предоставяне на социалната услуга и за осигуряване на добри социално-битови условия за настанените в Дома потребители и подобряване на работната среда на персонала. По този начин ще се осигури изискуемото минималното обзавеждане за един потребител, осигуряващо безопасна и сигурна среда за възрастни хора в надтрудоспособна възраст. Мебелировката е избрана да осигурява домашен уют и комфорт, възможност на обитателите за уединение, самостоятелност, спокойствие и да осигурява пространство за съхранение на личните вещи и вещи за общо ползване, съобразно функциите на помещението. С цел създаване на възможности за повишаване двигателната активност на възрастните хора се предвижда закупуване на уреди за лечебна физкултура и рехабилитация, съобразени със спецификата на целевата група. За осигуряване на качествена грижа за потребителите е предвидена и доставка на медицински уреди за осъществяване на контрол на здравословното състояние на потребителите и уреди и приспособления за обслужване на трудноподвижни потребители на услугата. Доставеното и монтирано оборудване ще отговаря на съвременните изисквания за енергийна ефективност. 456 468.42 0.00
Дейност 3: Организация, управление на проекта и осигуряване на информация и комуникация: Дейността ще се изпълнява от екип, сформиран с оглед осигуряване на успешно изпълнение, добра координация и постоянен мониторинг на проектните дейности. Дейността обхваща: • Подготовка и провеждане на процедурите за избор на изпълнители съгласно ЗОП - разработване на тръжна документация от членовете на екипа, съобразно техните компентности, вкл.участие в комисии за провеждане на процедурите за избор на изпълнители; • Постигане на заложените цели и резултати и изпълнение на графика на проекта; • Управление и контрол на финансовите потоци и счетоводно обслужване на проекта; • Провеждане на текущ мониторинг и оценка на изпълнението посредством технически и физически контрол на документите и дейностите по проекта и текущ контрол по отношение на изпълнението на дейностите, графика на проекта, бюджета и индикаторите, навременно установяване на потенциални рискове за изпълнението и осъществяване на превантивни и коригиращи действия; • Осъществяване на ефективна координация и комуникация с изпълнителите и логистично обезпечаване на изпълнението на дейностите от избраните изпълнители; • Комуникация със СНД и отчитане изпълнението на проекта; • Поддържане на архив и регистър на проекта. • Организиране и провеждане на дейностите за осигуряване на публичност и информация по проекта. Дейностите включват: кратко описание на инвестицията, нейните цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС на интернет страницата на общината; провеждане на две публични събития в процеса на изпълнение на проекта; поставяне на временен билборд за оповестяване приноса на МВУ по време на изпълнение на строително монтажните дейности и постоянна обяснителна табела след приключване на СМР. Разходите за организация и управление и за информация и комуникация са определени в размер до 3% от преките допустими разходи без ДДС, включени в предложението за ПИИ. 159 747.50 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.